2012. március 10. 23:06, Szombat
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Starbreeze Studios
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Core 2 Duo E4600 2,4 GHz-es vagy Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ processzor, 2 GB RAM, GeForce 8800 GS vagy Radeon HD 4650 1 GB-os grafikus kártya, 12 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy Athlon II X3 440 processzor, 4 GB RAM, GeForce GT 545 DDR5 vagy Radeon HD 4850 grafikus kártya, 12 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: The Chronicles of Riddick-sorozat
Kategória: FPS
Kétségkívül merész húzás volt a Starbreeze Studios részéről, hogy néhány nem túl emlékezetes alkotás után - a The Darkness és a The Chronicles of Riddick-sorozat azért jó volt - úgy döntöttek, hogy megvásárolják egy közel 20 évvel ezelőtt megjelent videojáték jogait, majd annak koncepcióját felhasználva egy teljesen új sorozatot indítanak útjára. Merész volt egyrészt azért, mert a legtöbb játékos, aki 1993-ban, az eredeti Syndicate megjelenésekor már magabiztosan kezelte a számítógépet, nem biztos, hogy manapság is ugyanazt a hobbit űzi. Merész volt továbbá azért is, mert a készítők már a bejelentéskor kijelentették, hogy a háttér és a koncepció kivételével semmi mást nem kívánnak megőrizni a legendás elődből, amihez egyébként Peter Molyneux-nak is köze volt.
Egy ilyen megnyilvánulás után a régi rajongók nem sokat vártak a projekttől, mindenki más pedig csak sodródott az árral és várta, hogy mire jut majd a svéd fejlesztőcsapat. Hogy már itt a cikk elején lelőjem a poént, a Starbreeze Studios játékának valóban nem sok köze van a legendás elődhöz, ugyanakkor önmagában mégis képes volt kellő mennyiségű izgalmas és érdekes újdonságot is a képernyőinkre varázsolni.
Az egyetlen közös pont - néhány kivételtől eltekintve - az 1993-as előddel kapcsolatban tehát a koncepcióban és a játék által lefestett világban keresendő. A történet szerint a 2067-es esztendőben járunk, méghozzá egy olyan világban, amelyet néhány igencsak gazdag szindikátus irányít. A korábban csak a háttérben működött új világrend célja, hogy egy olyan digitális világot építsen fel az emberek számára, amelyet azok csak és kizárólag úgy élvezhetnek ki igazán, ha engedélyezik egy mikrochip beültetését az agyukba. Ezzel ugyan soha korábban nem látott élményt biztosíthatnak maguknak a futurisztikus világban, de a szindikátusok így minden egyes lépésükről és cselekedetükről tudni fognak. Mivel az uralmat egyidejűleg több ilyen háttérhatalom tartja kézben, ezért számukra igencsak fontos, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak ki maguknak a digitális világból.
Ebbe a konfliktusba fogunk mi magunk is belecsöppenni Miles Kilo képében, aki az EuroCorp nevű szindikátus szolgálatában áll mint egy alaposan kiképzett ügynök. Miles speciális chipkészlete lényegesen nagyobb erőt biztosít emberünk számára a többi humanoidhoz képest, így a rendkívüli tulajdonságok miatt talán nem meglepő, hogy megbízói számtalan feladattal bízzák meg annak érdekében, hogy meggyengítse a többi szindikátust. A történet sajnos a játék egyik igencsak gyenge pontja - még az eredeti Syndicate ismeretével sem érthető teljesen -, mentes a csavaroktól, a különösebb csattanóktól, ugyanakkor a kitűnően felépített játékmenet miatt egy csöppnyi hiányérzetünk sem lesz emiatt.
Akárcsak ugyanis a Starbreeze Studios korábbi FPS alkotásai, úgy a Syndicate is erősnek nevezhető a játékmenetet tekintve. Elsőre ugyan egy átlagos, erősen lineáris akciójátékként fogjuk megismerni a láthatatlan csőben terelgető kampányt, ám a rendkívül rövid játékidő alatt hamar rájövünk, hogy több van ebben a projektben, mint az elsőre látható. A svéd fejlesztők ugyanis gondoskodtak arról, hogy a harcrendszer és a haladás folyamatos és változatos maradhasson egészen az utolsó pillanatokig, ha már egyszer a sztori nem sikerült olyan erősre, hogy az hajtson minket előre.
Hogy ne unjuk meg hamar a kissé egysíkú pályákat, a készítők komolyabb interaktivitást biztosítottak a rajta megtalálható legtöbb tereptárgynak. Ez önmagában ugyan még nem lenne túl érdekes, de ezeket felhasználhatjuk a harcban, aktivizálásukat pedig - a beépített mikrochipnek köszönhetően - akár távolról is végrehajthatjuk, így pedig már mindjárt más színben tűnik fel az opció. Ennél sokkal izgalmasabbak viszont azok a különleges képességek, amelyeket Miles a DART 6-os lapkakészlet segítségével alkalmazhat.
Ezek közül az egyik a DART nézet, amely tulajdonképpen egy időlassítással együttműködő hőkamerát jelent. Alkalmazásával lelassul az idő, a képernyő elsötétül, egyedül az ellenséges egységek fognak rikító színben pompázni, így akkor is felismerhetjük - illetve likvidálhatjuk is őket -, ha azok fedezék mögött bujkálnak. A különleges nézet természetesen csak bizonyos időtartamig alkalmazható, utána töltődnie kell ahhoz, hogy ismét használatba vehessük.