2012. május 12. 13:41, Szombat
Kiadó: Telltale Games
Fejlesztő: Telltale Games
Honlap
Platformok: PC, Xbox360, PS3, Mac
Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2,0 GHz-es Intel vagy Athlon XP 1800+ processzor, 512 MB RAM, GeForce 205 vagy Radeon HD 6290 grafikus kártya, 2 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: 2,4 GHz-es Intel vagy Athlon XP 2400+ processzor, 1 GB RAM, GeForce GT 130 vagy Radeon HD 4650 grafikus kártya, 2 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Jurassic Park: The Game, Back to the Future: The Game
Kategória: kaland
A The Walking Dead név hallatán a legtöbb embernek első ízben egy zombis televíziós sorozat jut az eszébe, ami mondhatni természetes, hiszen manapság csak az létezik, amit a tévében adnak. Azt viszont már kevesen tudják, hogy a franchise eredetileg képregényként kezdte életét, méghozzá 2003-ban, amikor még nem folytak élőhalottak minden csapból, a sátáni teremtények pedig jobbára csak a nyolcvanas évek horrorfilmjeinek nevetséges karakterei voltak.
Az idők azonban változnak, ahogyan valamikor minden bokorban második világháborús termékek teremtek, addig manapság a zombiké és a szuperhősöké a főszerep, ezt pedig tökéletesen alátámasztja, hogy az éveken át futó képregénysorozat után 2010-ben előbb filmes, 2012-ben pedig videojátékos adaptációt kapott a The Walking Dead. Amikor első ízben bejelentették utóbbi projektet, a legtöbb játékos azt remélte, hogy amolyan Dead Island, Left 4 Dead, netán Land of the Dead formában láthatjuk viszont az ismert koncepciót, ám amikor kiderült, hogy a Telltale Games fogja fejleszteni a feldolgozást, a legtöbben alaposan megijedtek.
A Telltale Games ugyanis korántsem akció-, sokkal inkább epizodikus kalandjátékaival vált híressé a múltban, a The Walking Dead koncepciója pedig finoman szólva is megkövetelne egy izgalmakkal és lövöldözésekkel társított játékmenetet. Hogy a csapat változtatott-e bevett szokásain, netán az ismert sorozatból lett egy fejtörőkre kiélezett, nyugodalmas kaland? A választ esetünkben nem valamelyik véglet jelenti, sokkal inkább egy arany középút, a Telltale vezetői ugyanis úgy gondolták, hogy a The Walking Dead megérdemelne egy vadonatúj elemekkel felvértezett, de a régebbi mechanizmuson alapuló játékmenetet, amit részben már alkalmaztak a Jurassic Park: The Game esetében is, de ezúttal sikerült tökélyre fejleszteniük azt.
Ennek folyományaként megmaradtak a csapat korábbi játékaiból ismert kalandjátékos elemek, a gyűjtögetés, a felfedezés öröme, valamint - részben - a fejtörők, ám velük szemben sokkal nagyobb hangsúlyt kaptak a karakterek és a döntések, valamint maga a történet. Éppen emiatt a játék közben folyamatosan olyan érzésem volt, mintha egy interaktív animációs filmbe csöppentem volna, ahol a teljes sztorira hatással lehetünk.
Rendkívül jó ötlet volt a Telltale Games részéről, hogy döntéseinknek valódi súlyt adtak a kampány során. Így a beszélgetések immáron végre nem csak az információ megszerzéséről szólnak majd, hanem általuk építhetjük fel - akár hazugságokkal is - főszereplőnk múltját, de a kialakult helyzeteket is szabadon befolyásolhatjuk. Szinte minden egyes jelenet mellé legalább egy olyan morális döntés párosul, amire nem csak időre kell választ adnunk, hanem egyben fontos is, hogy mit válaszolunk, hiszen az alapjaiban megváltoztathatja egy karakterhez fűződő viszonyunkat, ez pedig később akár egy adott szituációra is óriási hatással lehet.
Ennek a lehetőségnek köszönhetően bárki azonnal képes lesz azonosulni a játék világával, hiszen azonnal belebonyolódunk olyan kérdésekbe, amelyekhez alapesetben nem lenne közünk, a fejlesztők azonban mégis megadták nekünk a lehetőséget a cselekmények irányítására. Ez a pozitívum azonban sajnos magával hozott egy komoly negatívumot is, hiszen a sztori, a lehetőségek és egyebek olyannyira hangsúlyosak lettek, olyannyira interaktív mozivá varázsolták az egész játékot, hogy mellette -az első epizódban legalábbis - alig, sőt, szinte egyáltalán nem kaptak helyet komolyabb fejtörők.
Ez nem kizárt, hogy a jövőben megjelenő részek esetében - öt epizódra szabdalva jelenik meg a játék - változni fog, de a kezdő felvonás legnehezebb kihívása talán az volt, hogy találjunk elemet egy nem működő rádióba, majd kapcsoljuk be. Ez sem a stílusra, sem a Telltale Games eddigi játékaira nem volt jellemző, de őszintén reméljük, hogy később mindez változni fog. Értelemszerűen nem várunk Sam & Max féle megoldásokat, de örülnénk neki, ha legalább a Back to the Future-ben megtapasztalt arany középutat ezzel kapcsolatban is megtalálnák.