Saját táblát mutatott be a Microsoft

Saját táblát mutatott be a Microsoft

2012. június 19. 12:50, Kedd
Surface néven mutatta be első saját tábla PC-it a szoftvercég, amely a jelek szerint ezzel is meg akarja támogatni a Windows 8 idén esedékes hivatalos rajtját. A várható fogadtatásról megoszlanak a vélemények.

Bár a Los Angeles városában megrendezett találkozó előtt már elindult a találgatás a valószínű bejelentésekről, a Microsoft mégis némi meglepetést okozott a rajongók és szakemberek körében egyaránt, sokan ugyanis nem számítottak arra, hogy valóban beszállnak a táblák szegmensébe. Ezt most megtették, méghozzá rögtön két eltérő változattal. A Surface táblák a hivatalos specifikáció szerint 10,6 hüvelykes ClearType Full HD kijelzővel érkeznek, eltérő fizikai mérettel, súllyal, valamint némileg különböző listával, már ami a támogatott technológiákat illeti, de a belső sem ugyanaz a két testvérnél. A kisebbik példány pontos súlya 676 gramm, vastagsága 9,3 mm, belsejében az nVidia által gyártott ARM chip található, megfelelő módon kezeli továbbá az USB 2.0 és a microSD perifériákat és kártyákat. 32 és 64 GB-os változatban lesz kapható, a Windows 8 megjelenésétől kezdve, természetesen a Windows RT verzióval.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A pro változat már az Intel által gyártott processzorra épül, ez vastagabb és nehezebb példány lesz, a család első tagja után 90 nappal lesz elérhető, 64 és 128 GB-os kiszerelésben. MicroSDXC és USB 3.0 található a hardveres listán, hasonló külsővel, viszont (nyilván az Intel chip miatt) már a Windows 8 Pro változatával. Mindkét táblához kapható lesz a kijelzőt védő előlap, amely lehajtva billentyűzetként funkcionál, illetve a hátoldalon egy támlát hajthatunk ki, álló helyzetben tartva ezzel a készüléket. 2x2 MIMO antenna, VaporMg burkolat, valamint némileg eltérő szoftveres kínálat említhető még meg a hivatalos oldalról. Árát és piaci bemutatkozásának idejét egyelőre nem jelentették be.

Steve Ballmer vezérigazgató a rendezvényen 1 milliárd PC-ről beszélt, megemlítve, hogy az új készülékek nagy része már a hordozhatóságra helyezi a hangsúlyt, nagy kérdés azonban, hogy az OEM-gyártók mit szólnak a Microsoft megjelenéséhez ezen a számára új területen. Könnyen előfordulhat, hogy nem veszik jó néven az új vetélytárs felbukkanását, ez pedig összeütközésekhez vezethet.


Nyilvánvaló a Microsoft vágya, hogy megismételje az Apple sikerét a táblakomputerek piacán - így értékelték a helyzetet a CNBC-nek nyilatkozó elemzők. A Surface a prémium kategóriába tartozó berendezés, amelyet közvetlenül az Apple hasonló terméke ellen állítanak csatasorba - értékelte az újdonságot Rob Enderle, az Enderle Group tanácsadó cég vezető elemzője. Szemben az Apple-lel a Microsoft az elmúlt három évtizedben hardvergyártóknak licencelte szoftvereit, ami az ezredfordulóig bevált. Az iPhone és az iPad megjelenése azonban fordított a helyzeten: az Apple integrált modellje - amely fékezi az Mac asztali számítógépek terjedését -, a kis mobileszközök világában működik.

Enderle szerint az új táblagép specifikációja - különösen optikai képernyője - arra utal, hogy a Microsoft nagyon nagy hangsúlyt fektet a hardverre. Az úgynevezett optical bonding technológiával készülő - azaz például a visszatükröződésből adódó gondokat kiszűrő - képernyő elsőként jelenik meg a Microsoft termékével a piacon. Emellett olyan játékokat is lehet játszani a Surface-en, amelyeket az iPadon nem.

Késve, egy telített piacon
szerinted van esélye a Microsoftnak?
Kiválóak a hardvereik, van
Nincs, az iPad elônye behozhatatlan
Nem tudom megitélni
A Microsoft kissé későn érkezik a táblagéppiacra, Windows operációs rendszerének alig van súlya ezen a területen szemben az Apple iOS-ével és a Google Android programjával, amelyek részesedése 63, illetve 35 százalék - véli Andrew Milroy, az ICT Research piackutató intézet szakértője. A Surface miatt a redmondiak konfliktusba kerülhetnek megszokott hardverszállító partnereikkel, a Dell-lel és a Hewlett-Packarddal, amelyek maguk is táblagépekkel készülnek piacra lépni. Enderle lát fantáziát a termékben, de úgy véli, minden attól függ, hogy a gyártó mekkora áldozatot hajlandó hozni a siker érdekében, azaz mennyi pénzt költ a marketingre és az értékesítés támogatására. A vásárlókat meg kell dolgozni, meg kell győzni őket arról, hogy a Microsoft terméke jobb, mint az iPad. A szakértő szerinte benne van a lehetőség, hogy tényleg jobb legyen, mint jó nevű versenytársa.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások