Inversion

Inversion

2012. augusztus 5. 05:41, Vasárnap


Kiadó: Namco Bandai
Fejlesztő: Saber Interactive
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core2 Duo vagy AMD Athlon 64 X2 processzor, 2 GB RAM, Nvidia Geforce 8800 vagy ATI Radeon 2900 XT grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core2 Quad vagy AMD Phenom X4 9950 processzor, 3 GB RAM, Nvidia Geforce GTX 460 vagy ATI Radeon 5850 grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Gears of War-sorozat, Spec Ops: The Line, Max Payne 3 Kategória: külsőnézetes akciójáték
Kategória: külsőnézetes akciójáték

A Saber Interactive fejlesztőstúdió tipikus példái azoknak a csapatoknak, akik tele vannak kreatív ötletekkel, mindig közel vannak a tűzhöz, de valamiért mégsem tudnak egyetlen olyan videojátékot sem elkészíteni, ami szélesebb körben is komoly elismertséget tudna kivívni magának. Mert bár ott volt 2007-ben a TimeShift, amely forradalmi ötleteket tudott felmutatni, de második projektként még mindig egy halom gyermekbetegségtől szenvedett. A csapat segített továbbá a Battle: Los Angeles és a Halo: Combat Evolved Anniversary fejlesztésében is, de míg előbbi cím teljes kudarc lett, addig utóbbi esetében szinte minden figyelem a 343 Industries csapatára terelődött, akik a munkálatok oroszlánrészét végezték.

A Saber Interactive neve így még mindig nem volt képes alaposabban beleégni a játékosok emlékezetébe, de a csapat vezetését nem olyannak ismertük meg, mint akik hamar feladják. Ennek következtében ismét összegyűjtöttek néhány kreatív ötletet, megvizsgálták a fennálló piaci réseket, és úgy döntöttek, hogy egy, a gravitáció manipulálására kiélezett külsőnézetes akciójáték fejlesztésébe fognak, amely néhány nappal ezelőtt jelenhetett meg Inversion címmel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék kampánya egy nem túl eredeti, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy legalább érdekes és hihető témát feszeget, amiből nem fognak hiányozni a pozitív emberi értékek sem. Az Inversion sztorija szerint ugyanis a közeli jövőben járunk, amikor egy ismeretlen és korábban még soha nem tapasztalt ellenséges eredetű invázió éri a Földet. Az emberformát öltő idegenek Lutadore-oknak hívják magukat, és futurisztikus fegyvereiknek köszönhetően, amelyekkel még a gravitációt is képesek manipulálni, azonnal átveszik az irányítást a bolygó felett. Aki ellenáll a gonosz idegeneknek, azonnal meghal, aki viszont együttműködik velük, annak van esélye a túlélésre, már amennyiben bírja a bezártságot és a kényszermunkát.

A Lutadore létforma megjelenésével egy időpontban egyébiránt a Föld gravitációs mezője is több ponton megbomlik, így előfordulhat, hogy véletlenszerű régiók kerülnek zéró- vagy fordított gravitációs állapotba. Történetünk főhőse Davis Russel, egy 28 éves rendőr lesz, aki éppen Leo Delgado nevű partnerével tart hazafelé az invázió megindulásának időpontjában. A két férfi nem érti, hogy kik ezek a furcsa, festett lények és mi történik a gravitációval, amely képes még a legmagasabb épületeket is egy csapásra romhalmazzá változtatni, de sokkal fontosabb számukra, hogy mielőbb hazajussanak, hogy biztonságban tudják családtagjaikat. A dráma ekkor következik be, Davist és társát ugyanis elfogják, még mielőtt biztosíthatnák szeretteiket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A két főhős egy bányabörtönbe kerül, ahonnan természetesen az első adandó alkalommal megpróbálnak megszökni, és másodjára sikerrel is járnak, elsődleges céljuk pedig, hogy megtalálják Davis eltűnt, de remélhetőleg még élő kislányát. Miközben azonban a lurkó nyomait kutatják, a két férfi tucatjával öli az ellenséges egységeket, így csakhamar lokális hősökké válnak, akik képesek lesznek talán még az emberiséget is megszabadítani a veszedelemtől.

Ehhez az elkeseredett küzdelemhez csatlakozunk mi is Davis és Leo oldalán, akik közül mi általában csak előbbit irányíthatjuk, de, hogy rögtön eláruljam a játék egyik legnagyobb pozitívumát, a kampányt kooperatív módban is végigjátszhatjuk, ami így lényegesen nagyobb élmény lesz, mint másik társunkat a néha bohókás mesterséges intelligenciára bízni. Kitűnő döntés volt a készítők részéről, hogy a pályákat úgy alkották meg, hogy gyakorta valóban szükségünk van a továbbjutáshoz egy baráti kézre, ami lehet, hogy csak addig kell, ameddig bakot tart egy magas kerítésnél, de lehet, hogy az életünk is függhet tőle egy komolyabb összetűzés során.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások