Orcs Must Die! 2

Orcs Must Die! 2

2012. szeptember 16. 03:10, Vasárnap


Kiadó: Robot Entertainment
Fejlesztő: Robot Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, Nvidia GeForce 6800 vagy ATI Radeon 1950 grafikus kártya, 4 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2,6 GHz-es processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon 4850 grafikus kártya, 4 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Orcs Must Die!
Kategória: külsőnézetes akciójáték

Ugyan a Robot Entertainment alig három éve van jelen a játékiparban, de a csapat rögtön egy legendás stratégia feltámasztásával, az Age of Empires Online elkészítésével kezdte meg pályafutását. Már ez elegendő lett volna ahhoz, hogy a srácok megalapozzák hírnevüket, de a valamikori Ensemble Studios alkalmazottjaiból verbuválódott stúdió vezetése úgy határozott, hogy még 2011-ben egy új sorozatot is útjára engednek, amellyel a tower defense műfaját szeretnék alapjaiban megreformálni. Habár mindenki őrült vállalkozásként tekintett a Robot Entertainment terveire, de Orcs Must Die! cím alatt mégis sikerült egy olyan előremutató, sokkal inkább azonban újszerű videojátékot letenniük az asztalra, amely játékosok millióit szegezte a képernyők elé.

A kissé mókás névvel ellátott projekt elsődleges vonzereje az volt, hogy az alkotók összekeverték a manapság egyre népszerűbb tower defense stílust a hátsónézetes akciójátékokból ismerős koncepcióval, a végeredményt pedig egy csipetnyi fantasy fűszerezéssel tették pikánssá, bizonyos szempontból pedig egyedivé. Mivel a játék lényegesen nagyobb sikert aratott, mint az Age of Empires Online, ezért várható volt, hogy az alkotók előbb az Orcs Must Die! folytatását fogják elkészíteni, ami néhány nappal ezelőtt meg is jelent a digitális disztribúciók kínálatában, elődjéhez képest minden téren több, jobb és szebb tartalommal.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Aki játszott annak idején az első epizóddal, az bizonyára emlékszik még rá, hogy főhősünk az orkok inváziója miatt elveszített mindent, ami fontos volt számára, emiatt elhatározta, hogy szembeszáll a Földre leselkedő veszedelemmel. Vesztenivaló híján minden lehetséges és aljas szerkezetet segítségül hívva, nagy harcok árán visszaszorította a zöldbőrű lényeket, bezárta a dimenziókapukat, valamint megküzdött egy veszedelmes varázslónővel is, de alig néhány nappal az események után – ez immáron a folytatás sztorija – valaki kinyitotta az átjárókat, így a fantáziavilágra ismét százával özönlenek a veszélyesebbnél-veszélyesebb orkok.

Hogy ki volt a tettes, azt nem tudjuk biztosan, de a szándéka ismert, az átjárók ugyanis a belőlük áradó mágia miatt nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy élhető maradjon a világ, így bárki is szabadította ki újra a veszedelmet, nem biztos, hogy rossz szándék vezérelte. A színen csakhamar feltűnik az előző rész varázslónője is, aki közli velünk, hogy ebben az ügyben mossa kezeit, sőt felajánlja, hogy szívesen segít nekünk abban, hogy mielőbb ismét béke és nyugalom uralja a vidéket. Mivel az orkok minden eddiginél nagyobb túlerővel törtek át a dimenziókapukon, mindemellett pedig eleddig ismeretlen, de rendkívül erősnek tűnő egységeket is bevetettek a második megszállás sikerének biztosításához, ezért nem marad túl sok választásunk, elfogadjuk a varázslónő ajánlatát.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ennek köszönhetően már a játék indításakor választhatunk, hogy jól ismert hősünkkel, vagy a teljesen más képességekkel és lehetőségekkel rendelkező varázslónővel vesszük fel a kesztyűt, netán egy barátunk oldalán, kooperatív módban éljük át a pályákat, hiszen erre is lehetőségünk nyílik majd az Orcs Must Die! 2-ben. Egy apró érdekesség a kooperatív lehetőséggel kapcsolatban, miszerint főhősünk és a varázslónő már első találkozásuk után alapos csipkelődésbe kezdenek, amely végigkíséri az egész kampányt, így az ennek köszönhetően elejétől a végéig kellemes hangulatban fog telni.

Mindezt a hangulatot természetesen alaposan megtámogatja a hasonló jelzővel illethető játékmenet, amely továbbra is arról szól, hogy megpróbáljuk különféle csapdák és fegyverek segítségével visszaverni a hullámokban támadó orkokat. Egy adott pálya több körből áll, a cél pedig, hogy a rendelkezésünkre álló tőkéből olyan csapdákat építsünk fel a pálya különféle pontjain, amelyek képesek megállítani és elpusztítani az ellenséget, de legalábbis lelassítani őket ahhoz, hogy egyenként lelövöldözhessük őket. Minden pályát egy kevéske pénzösszeggel kezdünk, de a körök végére a megölt orkok után – stílusunktól és kombóinktól függően – újabb pénzmaghoz juthatunk, így ahogy erősödnek a támadások, úgy tudunk mi is egyre több és jobb csapdát alkalmazni a védekezéshez.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások