Dead Space 3

Dead Space 3

2013. február 17. 13:38, Vasárnap


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Visceral Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium D 840 3,2 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 6800 XT vagy ATI Radeon X1600 grafikus kártya, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy AMD Phenom II X3 processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 260 vagy ATI Radeon HD 4870 grafikus kártya, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Dead Space-sorozat
Kategória: külsőnézetes akciójáték

A Dead Space-sorozat néhány évvel ezelőtt megjelent első epizódja alaposan újragondolta mindazt, amit korábban a horrorisztikus akciójátékokról gondoltunk. Az általa elmesélt melankolikus és sötét történet, a műfajban szokatlan helyszín, valamint a feszültség állandó fenntartása ugyanis kis híján a klasszikusok közé emelte a játékot. A viszonylag gyorsan érkezett folytatás azonban már némileg csalódást okozott a rajongóknak, hiszen a bemutatkozó rész kimért és egészségesen vontatott játékmenetét egy sokkal intenzívebb, akciókban dúslakodó megvalósítás váltotta fel, ami nem volt ugyan rossz, de a többség nem ezt várta a Dead Space 2 név alatt.

A rajongók így jogosan gondolták azt, hogy a Visceral Games a harmadik résszel fog majd visszatérni a gyökerekhez, de már a bejelentéskor kiderült, hogy inkább a második felvonás által kitaposott ösvényt kívánják folytatni, így minden korábbinál nagyobb hangsúlyt szeretnének fordítani az intenzív akciókra. Hogy mi sült ki mindebből? Címszavakban egy újdonságokban bővelkedő, de a korábbi részek atmoszféráját megöröklő akciójáték, amely biztosan nem fog csalódást okozni a fanatikusok többségének.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mielőtt jobban belemélyednénk a Dead Space 3 történetébe, már itt az elején érdemes eloszlatni azt a tévhitet, ami az elmúlt hónapok során alakult ki a játékkal kapcsolatban. A kampány nagy része ugyanis valóban egy teljesen új helyszínen, a hótól és fagytól szenvedő Tau Volantis bolygón játszódik, de a kezdő küldetés kivételével – amit felfoghatunk egyfajta betanító módnak és prológusnak is –, a kampány első felében szinte kizárólag az űrben, nekromorfoktól és titkoktól hemzsegő űrhajókon kalandozhatunk. Ezt követően, a cselekménynek nagyjából a felénél jutunk majd el a Tau Volantisra, ahol valóban nagyobb terek és világosság fogad majd minket, de az örök hóviharok, az elhagyatott kutatóállomások és épületek éppen olyan félelmetes, illetve rideg atmoszférát képesek majd biztosítani a játék számára, mint azt már korábban megszokhattuk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A sztoriról egyébiránt annyit érdemes tudni, hogy Isaac elsődlegesen ismét a világ megmentéséért fog küzdeni, de számára ennél talán sokkal fontosabb lesz Ellie Langford épsége is, aki után a fagyott bolygón fogunk kutakodni. Ha Ellie neve korábban nem merült volna fel, nagy valószínűséggel főhősünk sem vág bele a nagy kalandba, ami természetesen újfent egy öngyilkos küldetésnek ígérkezik, hiszen minden eddiginél több és veszélyesebb nekromorf vár majd arra, hogy az örök vadászmezőkre küldjük őket. Érdekesség egyébiránt, hogy Isaac egy társat is kap a történet során, méghozzá a nekromorf-kérdésben veteránnak számító John Carver képében, aki szerencsére – a kooperatív mód kivételével – nem fog majd állandóan mellettünk loholni, de az örökös parancsolgatással és állandó bejelentkezésével így is okozhat kellemetlenségeket, nyers stílusáról nem is beszélve.

Fentebb már említettük, hogy a Dead Space 3 egy újabb lépést tett meg az akciódúsabb játékmenet irányába, ami megmutatkozik majd néhány újításban is, így például a fedezékrendszer megjelenésében. A minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy a szisztéma a túlbonyolított fegyverfejlesztéssel egyetemben teljesen feleslegesnek tekinthető, hiszen a legtöbb összecsapás esetében örülünk majd, ha megússzuk épp bőrrel a nekromorfokkal való találkozást. Az ütközetek száma ugyanis a korábbi részekhez képest nem emelkedett meg radikálisan, de az egyszerre ránk támadó ellenfelek mennyisége már igen, ez pedig a még mindig rossz kamerakezelés és a többnyire szűkös helyszínek miatt gyakran okoz majd fejtörést.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások