Dead Space 3

Dead Space 3

2013. február 17. 13:38, Vasárnap
Grafika: Habár voltak előzetes félelmeink a PC-s Dead Space 3 küllemével kapcsolatban, ezek már az első pályák után eloszlottak, hiszen a Visceral Engine még mindig képes a kiváló grafikai megjelenítésre. Különösen szépre sikeredtek a belső környezetek, valamint az effektek, de az űr megvalósítása is rendkívül hangulatos lett. Habár a Tau Volantison belefuthatunk néhány komolyabb hiányosságba is, de a kiváló optimalizáltság mellett a játék így is a legjobbak közé tartozik, még akkor is, ha helyenként azért rendre lemaradozik tőlük.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület szinte teljes egészében a korábbi Dead Space-epizódokban megismert formában tér vissza a harmadik részben is, ami sajnos igaz az irányíthatóságra, de sokkal inkább a kamerakezelésre is. A Visceral Games még mindig nem tudott mit kezdeni ezzel a tényezővel, így Isaac terelgetése nem mindig úgy sül el, ahogyan azt elképzeljük, irányítása gyakran nehézkes és vontatott, ami immáron évek óta problémát jelent a sorozat számára, így nem is igazán értjük, hogy miért nem javították még a készítők.

Játszhatóság: Maga az egyjátékos kampány a mai trendeknek megfelelően 8-10 órát ölel fel, ha nagyon aprólékosak vagyunk, és minden zegzugot megvizsgálunk főhősünk oldalán, de sietősen akár 6 óra alatt is kijátszható. Habár teljesen felesleges opció, de a szavatosságot így is megnövelheti a kooperatív mód, amiből sokkal is többet ki lehetett volna hozni exkluzív tartalmak és lehetőségek segítségével.

Intelligencia, nehézség: A játék nehézségi szintje ismét kiválóan skálázott, a legalacsonyabb lépcsőfokot természetesen illik elfelejteni, de a normál nehézségen megizzaszthat minket helyenként a játék, sőt, már ezen a fokozaton is spórol az egészségügyi csomagokkal és a lőszerrel. Az intelligencia sajnos már nem sikerült ennyire jól, a nekromorfok ugyanis agyatlan zombiként támadnak ránk, és gyakran a túlerőre hagyatkoznak, ami enyhén frusztráló tud lenni, főleg, amikor sokadik alkalommal esünk áldozatul egy indokolatlanul agresszív támadásnak.

Hangok, zene: Ahogyan a sorozat korábbi epizódjaiban, úgy ezúttal is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni a játék zenéiről és hangeffektjeiről, amelyek nem csak segítik a jellegzetes atmoszféra kialakulását, hanem mindemellett még a horrorisztikus pillanatokra is alaposan ráerősítenek.

Összegzés: Nem lett egy hibátlan alkotás a Dead Space 3-ból, sőt, legtöbb újítása egyenesen feleslegesnek tekinthető, de az újabb nagyszerű történet, a jellegzetes hangulat, illetve a sorozat sajátosságai immáron harmadszorra is képesek lesznek lázba hozni a rajongókat. Klisés kijelentés ugyan, de talán még soha nem volt ennyire igaz, hogy aki szerette a második részt, az biztosan imádni fogja a harmadikat is.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások