2013. március 2. 09:10, Szombat
Kiadó: EA
Fejlesztő: Crytek
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce GTS 450 vagy AMD Radeon HD 5770 grafikus kártya, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i3-530 processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 560 vagy AMD Radeon HD 5870 grafikus kártya, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Crysis-sorozat
Kategória: FPS
Amikor 2007 magasságában a Crytek megjelentette a Crysis-sorozat bemutatkozó epizódját, a PC-s rajongók egy előremutató és csodálatos látványvilággal rendelkező videojátékot ismerhettek meg benne. Voltak ugyan negatív vélemények az optimalizálatlanság miatt, de a legtöbben inkább azt sérelmezték, hogy a fejlesztők eredetileg a CryEngine technikai demonstrációját használták fel a végeredményhez. Ha így is történt, a Crysis ettől függetlenül képes volt egyedi ötleteket felvonultatni a nagyszerű sandbox-játékmenet mellett, sőt mi több, az emlékezetes pillanatokból sem szenvedett hiányt.
Habár nem aratott osztatlan sikert, de egy évvel később egy nagyszerűen sikerült kiegészítőt, majd 2011-ben egy teljes értékű folytatást kapott a sorozat, amivel kapcsolatban számtalan hibát elkövettek a fejlesztők. Első ízben a korábbi szabadságot és dzsungeles környezetet lineáris pályákkal, valamint egy nagyvárossal helyettesítették, ám ennél sokkal nagyobb problémát jelentett, hogy a grafika terén a konzolos változatokhoz igazították a számítógépes átiratokat is, aminek köszönhetően a küllem hagyott maga után kívánnivalót. A Crytek így válaszút elé került. Az egyik lehetőség, hogy a saját fejük után mennek, és a Crysis 3-mal végérvényesen sírba viszik a sorozatot, míg a másik, hogy kellő újdonság mellett visszatérnek a gyökerekhez, amivel megalapozhatják a franchise jövőjét. A németek helyesen az utóbbi mellett döntöttek!
A játék története a Prófétát állítja a középpontba, aki egy jól ismert társával az oldalán arra készül, hogy 24 évvel a második felvonás eseményei után visszatérjen New York városába. Hogy miért van szükség minderre? Elsődlegesen azért, mert a CELL vállalat – a civil lakosság védelmére hivatkozva – egy óriási nanokupolával vonta be a jól ismert metropoliszt, ám az idegenek támadásainak visszaszorítása mellett feltehetően valamilyen hátsó szándék is vezérelte őket ebben. A sztori meglepően unalmasra és klisésre sikerült, egyedül a kampány második részében fogjuk felkapni rá helyenként a fejünket, de a fináléval már szerencsére megtalálták a helyes utat a készítők, így legalább a lezárásra nem panaszkodhatunk.
Habár a Crysis 3 papíron ismét egy nagyvárosba repít el minket, azonban az elmúlt 24 év alatt az elszigeteltség miatt New York olyannyira megváltozott, hogy feltehetően még volt lakói sem igazán ismernének rá az egykoron forgalmas utcákra és terekre. Az anyatermészet ugyanis a két és fél évtized alatt folyamatosan tette a dolgát, így a fák megnőttek, a betonfelületek megtöredeztek, és sűrű növényzet telepedett meg mindenfelé. A hangulat teljes egészében olyan, mintha a Legenda vagyok című mozifilmben járnánk, annyi különbséggel, hogy itt nem egy vírus fertőzöttjei, hanem idegenek, illetve ellenséges katonák próbálnak eltakarítani minket az útból. A játék emiatt sokkal nagyobb rokonságot mutat a valamikori első epizóddal, de helytállóbb kifejezés talán, hogy egy újabb – nem mellesleg pedig sokkal szimpatikusabb – mederbe terelte a koncepciót.
Nem csak az ismét előtérbe került zöldövezetek miatt hozhatjuk azonban párhuzamba a Crysis 3-at a legendás bemutatkozó epizóddal, lévén a készítők a játékmenet alapjait tekintve is visszatértek a gyökerekhez, így a lineáris pályaszerkesztést újfent a nagyobb szabadságot biztosító sandbox-elemekkel váltották fel. Ez annyit jelent, hogy – a végletekig leegyszerűsítve – egy sokkal nagyobb láthatatlan csőben haladunk előre a kampány során, így lehetőségünk lesz majd mellékes küldetések elvégzése mellett taktikázni is az adott feladat elvégzése közben.