Resident Evil 6

Resident Evil 6

2013. április 14. 09:14, Vasárnap


Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core Duo 2,4 GHz vagy AMD Athlon X2 2,8 GHz, Nvidia GeForce 8800 GTS grafikus kártya, 2 GB RAM, 16 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad 2,7 GHz vagy AMD Phenom II X4 3 GHz, Nvidia GeForce GTX 560, 4 GB RAM, 16 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Resident Evil-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció

Újabb felvonással gazdagodott – konzolokon még tavaly, PC-n pedig nemrégiben – a túlélő-horror műfajának egyik valamikori ikonja, avagy a Resident Evil-sorozat, ami az utóbbi évek során lassan, de annál biztosabban lépdelt a bukás felé. Amennyiben csak a főbb epizódokra hagyatkozunk – a legtöbb rajongó véleménye szerint –, akkor is már a negyedik résszel elindult a lejtőn Shinji Mikami legendás alkotása, és bár a 2009-es Resident Evil 5 még okozott meglepetéseket, a Capcom az utóbbi időben a mai trendek rabjává vált, ami sajnos túlzottan is érezteti hatását a franchise legújabb tagján.

A közelmúltban megjelent hatodik Resident Evil ugyanis az alapokat és a koncepciót tekintve nem lenne rossz, de a megvalósítással a készítők átestek a ló túlsó oldalára, aminek köszönhetően egy kritikán aluli irányítással, valamint egy felgyorsult és frusztráló játékmenettel ellátott akciókalandot kaptunk végeredményül, egyszóval éppen az ellentettjét mindannak, amire számítottunk. Ne haladjunk azonban ennyire előre, lássuk előbb a kampányt, pontosabban a kampányokat, amiből rögtön három teljes játékra valót is megalkottak a fejlesztők.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az első feladatsor Leon S. Kennedyt és Helena Harpert állítja a középpontba, akik az Egyesült Államokban szembesülnek a bioterrorizmus hatásaival. Már itt az elején leszögezhetjük, hogy ez az egyetlen olyan történet, amelynek játékmenete nyomokban ugyan, de legalább hasonlít az eredeti Resident Evil-élményre, hiszen a felgyorsult akciójelenetek mellett fejtörők, sötét és szűkös helyszínek, valamint klasszikus értelemben vett zombik fogják keresztezni utunkat.

A második sztorit a Capcom Chris Redfield és Piers Nivansz BSAA-ügynökök köré építette fel, és az első igazán nagy csalódást az ő oldalukon élhetjük majd át, hiszen az itt elénk táruló pályákon már nyoma sem lesz a sorozat legendás hangulatának és lényegének. A két főhőssel ugyanis Kínában akciózhatunk, méghozzá a szó legszorosabb értelmében, a zombik helyett ugyanis – a C-vírusnak köszönhetően –, újfajta teremtmények jelennek meg a pályákon, akik mutánssá alakulnak ugyan, de közben emberi értelmük is megmarad, ezáltal fegyverekkel támadnak ránk, és folyamatos mozgásra, valamint fedezékhasználatra kényszerítenek minket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kérdéses kampány sajnos egy fikarcnyi teret sem enged a klasszikus hangulatnak, így sokkal inkább hasonlít a filmek, mint a korábbi epizódok világára. A harmadik felvonás egy fokkal kellemesebb összképet mutat, sőt, a szereplők is érdekesebbek, hiszen Jake Muller – avagy Albert Wesker fia –, valamint a legendás második részben megismert Sherry Birkin DSO-ügynök közös kalandját ismerhetjük meg benne, akik egy kitalált délszláv államban erednek a fertőzöttek és a fertőzés nyomába.

A lefestett hangulat tekintetében ez a kampány csak egy hajszállal marad el Chris történetétől, hiszen rendkívül kellemes környezetben harcolhatunk, utunkat pedig nem csak a szüntelen akciók, hanem néhány kellemes fejtörő is színesíti, de a végeredmény akkor sem hasonlítható egy túlélő-horrorhoz, sokkal inkább egy középkategóriás akciójátékhoz. Érdekesség, hogy a három nagy történet mellett feloldható egy negyedik mini-kampány is, amiben Ada Wong szemszögéből ismerhetjük meg az egész sztorit, keretbe foglalva és összefűzve számunkra a Resident Evil 6 egészét.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások