2013. április 14. 09:14, Vasárnap
Grafika: A Resident Evil 6 sajnos a grafika terén nem képes túl kiemelkedőt nyújtani, sőt, a kampányok között is olyan minőségbeli különbségek tapasztalhatók, amelyek már-már megmagyarázhatatlanok. A háttérben meghúzódó grafikus motor képessége – a jó optimalizálás ellenére – rengeteg kívánnivalót hagy maga után, így az alacsony felbontású textúrák, a ronda effektek, a gyengén kivitelezett karaktermodellek és animációk miatt az élmény ezen a téren igencsak középszerű lesz.
Kezelőfelület, irányíthatóság: A Resident Evil egy konzolos gyökerekkel rendelkező sorozat, ennek köszönhetően se a kezelőfelület, se az irányíthatóság terén ne várjunk tőle kiemelkedő megvalósítást. A Capcom már évek óta portolja ugyan PC-re a franchise újabb és újabb epizódjait, de még mindig nem volt képes egy olyan irányítás kivitelezésre, ami elfogadható lenne a billentyűzet és az egér kombinációjához, így egy kontroller használata nélkülözhetetlennek tekinthető, segítségével ugyanis rengeteg kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat, többek között például a kiszámíthatatlan kamerakezelés szeszélyeitől is.
Játszhatóság: Mivel három, pontosabban három és fél kampányt találunk a Resident Evil 6-ban, a játékidőre egyáltalán nem panaszkodhatunk, hiszen még a legkönnyebb fokozaton is kihozhatunk belőle 20 órát, a szavatosságot pedig a kooperatív mód növelheti meg, ami kissé ellensúlyozza a legnagyobb hibákat.
Intelligencia, nehézség: A nehézség – akárcsak a sorozat korábbi epizódjaiban –, a hatodik részben is hullámzik, méghozzá a választott szinttől függetlenül, míg az intelligencia szokás szerint kritikán alulira sikeredett. Habár kötelezően kirendelt társunk elég jól teljesít az összecsapásokban, de még mindig képes minket a földre küldeni néhány lövéssel, ha szerencsétlen szögben helyezkedünk el. Az ellenfelek esetében csak negatívumokról tudunk beszámolni ezen a téren, hiszen hiába akart akciójátékot készíteni a Capcom, nem csak a zombik, hanem a C-vírussal fertőzött, állítólagosan intelligensebb lények sem képesek meglepetést okozni számunkra.
Hangok, zene: A fejlesztők érezhetően arra fektették a legnagyobb hangsúlyt, hogy minél nagyobb tartalommal lepjék meg a Resident Evil-sorozat rajongóit, így a minőségnek vagy a hangoknak nem sok figyelmet szenteltek. A szinkronokkal és a zenékkel ugyan nincs sok probléma, de az effektek többsége nem sikerült túl hatásosra, így ezen a téren még a legnagyobb akciók is megmaradnak a középszerűség határán.
Összegzés: A Resident Evil 6 legnagyobb hibája, hogy a Capcom a fejlesztések kezdetén nem tűzött ki maga elé egy határozott célt, ezáltal szerettek volna megfelelni a régi és az új rajongóknak is, de a két szék között a pad alá estek. A három kampány egy kicsit olyan érzetet kelt, mintha még a fejlesztők sem tudták volna eldönteni, hogy melyik irányba induljanak el, így a minőség rovására inkább belegyömöszölték minden ötletüket, megfűszerezték egy nagy adag akcióval, és elkészült egy olyan alkotás, ami sem a cég, sem a sorozat nevéhez nem méltó. A Resident Evil: Revelationsben van minden reményünk!