A fizika mindenkire vonatkozik, tehát egy antennarács elemeinek megszámolásával eléggé pontos képet kaphatunk annak képességeiről.
Az Oroszok ezért le szokták takarni a fázisrácsaikat, és csak ritkán láthatunk róluk álá-natúr képeket...
Hpaps, beszélgettünk a réselt antennák és AESA radarok paramétereinek "optikai" ellenőrizhetőségéről. Akkor nem véletlen az, hogy a lenti képen le van takarva az antenne? AN/APG-63(V3) AESA radar.
Mire dobja a cél az LGB-t?
Honnan tudja hogy oda kell dobni?
(rég a seggében kell már lennie egy AMRAAM-nak)
Persze kell a lézer-távmérős elektro-optikai célmegjelölő is.
(szokás szerint az Olasz F35-ösön kívül mindenki mást meg tudnánk fogni vele a környéken)
Szerény véleményem szerint NASAMS-II -t kell venni, hiszen a már meglévő Kecskeméti Griff AMRAAM-ok is felhasználhatók (komolyabb SAM felesleges), és mivel inkább védekezőt felet játszunk elég lehet valami magyar gyártású/összeszerelésű alvázon is.
(nix ABV/repesz védelem)
4~6 osztály már csúnyán megnehezítené tetszőleges ellenséges légierő szereplését, és költséghatékony is lehetne.
A már beszerzett Mistral-3 rakéták (+NVG) elég jól tudnák védeni az osztályokat. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2017.01.26. 16:02:06
A járművek maradhatnak, de a rakétákat és a hozzá való egybeket lehet, hogy cserélni kéne már. A lengyelek már meglépték. A radikális megoldás meg a NASAMS lenne.
A KUB modernizációnkról hallottatok valamit? Mit takarhat a modernizáció? Gondolom "csak" az elektronikához lehet nyúlni, a rakétákon maximum élettartam hosszabbítást lehet végezni. Lehet értelme? (orosz, nem NATO vas, lásd Mi-8/17) Elvileg mocorogtak az ügyben a lehetséges olimpiai rendezés miatt.
Al-Arish (vagy El-Arish) városa, a Sínai-félsziget északi részén, a tengerpart mellett, kb. 25-30km-re az Egyiptomi-Izraeli határtól. A támadás eredetileg 2016 november 24.-én történt, csak a képeket most hozták nyilvánosságra. A támadást amúgy az ISIS hajtotta végre, kb. 2011 óta van jelen Egyiptomban, 2014 óta egyre több támadást hajt végre főleg a keleti / észak-keleti országrészben.
Na ez se semmi. Mivel az 1990-es évek óta húzódik a Tajvani "tengeralattjáró-válság", vagyis az, hogy Tajvan szeretné az Egyesült Államoktól kapott Tench- és Balao-osztályú tengeralattjárókat leváltani, ám a potenciális opciók száma véges. A Szovjetunió / Oroszország és Kína ugye nem jöhet szóba. Az Európai országok (Franciaország, Németország, Svédország, Spanyolország) politikai okokból nem ad el hagyományos meghajtású tengeralattjárót, mert hát félnek összerúgni a port Kínával (Hollandia még az 1980-as években megegyezett két módosított Zwaardis-osztályú tengó megépítésében, amit le is szállítottak, de mikor 1992-ben további négy egységet vásároltak volna, Kína nyomására Hollandia elzárkózott az üzlettől). Japán pedig semlegességére hivatkozva tagadja meg azt.
Az Egyesült Államok viszont évtizedek óta nem gyárt diesel-elektromos tengeralattjárót, nukleáris meghajtásút pedig sem a Tajvaniak nem akarnak venni (overkill lenne), sem az amerikaiak eladni.
Az évtizedek alatt felmerült, hogy esetleg valamelyik amerikai hajógyár megvenné valamelyik európai tengeralattjáró (először az U-206, majd az U-212 osztály merült fel) licencét, és ők építenék meg a tajvaniaknak, ám végül a deal nem jött létre.
Ennek okán viszont Tajvan kénytelen tovább üzemeltetni az 1944/45-ben épített két ex-amerikai tengeralattjáróit, amelyek már 72-73 évesek. A ROCS Hai Shih (SS-791) és a ROCS Hai Pao (SS-792) ma már főleg kiképzésre van csak használva (elviekben a torpedóvető csöveket használhatatlanná tették az átadás előtt, de más források szerint már régen újra használhatóvá tették őket). Most a Hai Shih esetében egy 19 millió dolláros nagyjavítás / felújítás mellett döntöttek, amivel 2026-ig még üzemben tartanák a vén hajót (akkor már több, mint 80 éves lesz!). A megállapodás terén állítólag a kivitelezők amiatt aggódtak, hogy nem tudják garantálni azt, hogy ha szétbontják a hajót, azt sikerül újra tökéletes állapotban összerakni (utánanézve azt veszem ki, hogy ilyen szintű "nagyjavításra" utoljára az 1970-es években került sor esetében, még a Tajvannak való átadás előtt).
Hmm... Úgy tűnik lassan a Törökök konkrétan hasonló embargó alá kerülnek, mint az oroszok. A TUMOSAN nevű cég gyártja majd az Altay harckocsi erőforrását és erőátvitelét, ám a know-how terén nincs megfelelő tapasztalatuk még, ezért az osztrák AVL-hez fordultak technikai segítségért, még 2015 októberében. Ezt az együttműködést kellett most felbontani, mivel az osztrák kormányzat megtagadta az AVL-nek a kritikus technológiák terén normálisan kötelező állami jóváhagyás megadását (90 naponként kellett ezt a jóváhagyást meghosszabbítani).
A törökök nem aggódnak annyira, úgy vélik, hogy maguktól is meg tudják oldani a feladatot, legfeljebb hosszabb időbe fog telleni. Ez egyébként lehet, hogy így van, de az biztos, hogy az Altay sorozatgyártása további csúszásokat fog elszenvedni...
Ő a képekre gondolt, ami az egyiptomi támadáskor készült, ott vannak közelről fotózott halottak, stb.
Nem mondom, hogy nem 18+, én csak azt mondom, hogy ilyesmi eddig is előfordult a topicban... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.01.25. 09:37:45
Lehet megvan, hogy miért nem kerültek fel az Mk.35 tornyok az USS Zumwalt-ra? Az US NAVY még idén tesztelni akarja élesben az első 150kW-os lézerfegyverét, és egy évvel később már hadihajóra szeretné felszerelni. A 150kW-os lézer problémája, hogy 450kW-nyi elektromos energiát igényel, mikor tüzel, márpedig jelenleg csak az USS Zumwalt energiarendszere képes ezt kiszolgálni.
A többi hajó esetén 120 x 167 x 254 cm-es kazettákban Li-Ion akkumulátorokat használnak majd, két ilyen 930kWh energiát képes tárolni, ami elég lehet a felvázolt alkalmazási eljárásoknál.
Megkapták a lengyelek az első AGM-158A JASSM robotrepülőgépeket, 40db-ot rendeltek belőle, illetve a 250 millió dolláros csomag része mellékesen, hogy a lengyel F-16C/D Block 52+ gépeket M6.5 szintre upgrade-elik.
AUDS (Anti-UAV Defence System), Blighter A400 radarral deríti fel a drónokat (0.01 m2 RCS esetén 10km-es észlelési távolságot ígérnek), a "toronyba" egy infravörös / EO kamera rendszer van, amellyel a célpontot lehet vizuálisan azonosítani. A célazonosítás után különböző frekvenciák célirányos zavarásával semlegesíti a drónt, amibe bele tartozik a GNSS rendszerek frekvenciája is (Navstar, Glonass, Baidou, Galileo). A rendszer tavaly év vége óta megjelent egyes katonai bázisokon.
Jelöltem utólag, bár az elmúlt 13 év alatt nem rémlik, hogy ilyesmi miatt bárki is panasszal élt volna.
A háború / polgárháború általában nem rózsás menet... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.01.25. 09:09:00
Isis már nem csak a Leo2-ket tizedeli, megvan az első T90 skalp is.(ezt nem a ruszkik vezették, az iráni speciális egységeknél volt)
Itt a link forma http://hangtar.radio.hu/share-1-20170124_143322 szerencsére nem bonyolult az első számcsoport a dátum ÉÉÉÉHHNN, a második az idő ÓÓPPMM. Ha valamit hallasz a Kossuth rádióban, elég megjegyezned az időt majd otthon csak megszerkeszted és már hallgathatod is. Én is többször találkoztam már, hogy a hangtár oldalán rosszul vannak vágva az adások és eleje lemarad, persze vissza lehet keresni fent.
Hoppá... 4:40. Az I-HAWK-nek is volt olyan funkciója, mint a Patriotnak, ennél is lista volt és automatikus indítás. Itt is a rendszer döntött, hogy mikor indítson.
...de ugye ott nem volt opció, hogy mást kapjanak
Politika volt.
Eleve a Polaris programot azért "kapták meg", mert a Skybolt programból az USA kiszállt, miközben a britek minden más ballisztikai programot lelőttek (pl. Blue Streak), hogy a Skybolt-ot tudják pénzelni. A britek érthetően roppant mérgesek voltak, mert a program futása közben az USAF elkötelezett híve volt annak, és nem úgy tűnt, hogy kaszát kaphat.
A briteknek "kárpótlásul" Kennedy és McNamara odaadta a George Washington-osztály és megfelelő nukleáris robbanófej-terveket, plusz a Polaris rakétát (a gyártástechnológiát nem - ezzel bekorlátozták a briteket). Ezzel a britek lépést tarthattak a franciákkal, akik saját ballisztikus rakétát, saját robbanófejet és saját SSBN egységeket építettek. Itt is lett volna választásuk - ha a britek a franciákhoz fordulnak (ne feledjük, hogy például a Concorde vagy a SEPECAT Jaguar esetében összedolgozott a két ország, tehát korántsem lett volna elképzelhetetlen).
Az F-117 átadása efféle "mézesmadzag" lehetett volna, megerősítve a britek fölényét az európai államok felett.
Sejtettem, hogy a ballisztikusokkal jössz, de ugye ott nem volt opció, hogy mást kapjanak. Az F-117 helyett meg volt a Tornado meg millió más. Valószínűleg a következő generáció lehetett az oka. Mindenesetre mázlijuk volt, hogy nem kérték.
Nem biztos, hogy kamuzták, de effektív haszna viszonylagos. Ahogy már Janáj is említette, a plazmafelhő maga falat képez a saját rádióhullám-kisugárzásod számára is, tehát radar kilőve, ha bekapcsolod. Az A-12 / SR-71 esetében éppen ezért csak a viszonylag nagy reflexiójú beömlőnyílásnál használták volna - ott a testben lévő felderítő eszközök működését elvben nem befolyásolta volna.
Azért feltételezhetjük, hogy az F-117B bizonyos szempotokból előrelépés lett volna az alap F-117A-hoz képest, például megfelelő rádiók integrálásával...
Konkrétan átadták a Poseidon C3 és a Trident D5 ballisztikus rakétákat is.
Nyilván az F-117 elég forró cucc volt 1985-ben, de Reagen kedveskedni akart nekik, és azért jöttek a következő generációs eszközök (B-2 Spirit és a későbbi F-22A-t eredményező ATF tender, plusz az A-12 lopakodó bombázó), szóval amire az valóban hadrendben áll, az USAF és az US NAVY már a 2. generációs lopakodó technikával rendelkezett volna.
Anno az oroszok is azt terjesztették, hogy dolgoznak plasma stealthen, vagy már van is nekik. Azóta se látta senki, az is lehet, hogy kamuzták az egészet.
Ne trollkodj! Érted hogy értem. Azért kellett a stealth 117-es, mert a Tornado elfogyott. Erre a Tornado még repül, a 117 meg már nem. Volt már ilyen, de akkor is vicces. Kb mint a B-52 ami még a csillagrombolókkal is együtt fog repülni.
Hát, egyes területen nehezen, mert pl. CAS-t adni vele lehetetlen stealth konfigban lévén nem tud rádiózni. Az F-117 HV statik célok ellen készült és kész. Ezzel tervezték szétkapni a fontos vezetési pontokat - akár B61 nukival és nem LGB-vel - és a kulcsfontosságú hidakat.
Miért vicc? A Szu-24 régebbi gép és még mindig repül az is... A Tu-22M is hasonló korú és azok is sokáig repülnek még...
Margaret Thatcher és R.R meg elég nagy haverok voltak...
Ezt linkeltem nem olyan rég, de senki sem reagált. Engem meglepett, hogy ilyen forró cuccot oda adtak volna nekik. Már nem az, hogy rájuk merik bízni, hanem hogy a titkot magát kiadták volna. A vicc, hogy a Tornadók még mindig repülnek.
Érdekes volt a britek válasza, egy 1986-os memo szerint ugyanis azért nem fogadták el az ajánlatot, mert teljesen fekete (titkos) hardware-t nem rendszeresítettek volna (feltehetően bajos lett volna a megfelelő szigorúan titkos információkat megtartani).
A briteknek az 1990-es években újra felajánlották az F-117B-t, amely áttervezett megoldásokkal (B-2 szerű beömlőnyílásokkal, az F-22A kabintetőjével, EJ200 vagy F414 hajtóművekkel, stb.) készült volna. A Britek viszont elégedettek voltak a Tornado Gr.4-el, és ismét nem kértek a lopakodóból.
Nem tudom hallottatok-e már a Project Kempster-ről és a Project Emerald-ról, de a lényegét tekintve egy plazma-álcázás kifejlesztését célozta, amellyel a repülőgépek RCS értékét lehetne drasztikusan csökkenteni. A Kempster eredetileg egy tartalék megoldásnak indult, majd egy időre meg is előzte a Project Skylark-ot, amely az ECM alapú radarzavarást tűzte ki célul. A Kempster többek között az A-12 / SR-71 esetében a beömlőnyílás Mach-kúpjának RCS-ét fedte volna el.
Project Kempster kudarc volt, alapvetően maga a géptest körül kialakítandó elektronfelhő megoldása problémás volt (a szárnyak belépőélére kialakított nyílásokból kellett volna a plazmaáramnak kiáramlania, de ez érthető okokból súlyos aerodinamikai problémákat is felvetett). 1965-ös jelentés a Project Kempster-ről
Érdekesség, hogy ezzel kapcsolatosan olvastam arról, hogy az A-12 / SR-71 esetében tisztában voltak a hajtómű forszázsa miatt kialakuló hatalmas RCS értékről, ennek megoldására pedig egy un. A-50 adalékot adtak az üzemanyaghoz, amely ezt jelentősen csökkentette - ám az A-12 / SR-71 RCS-e így is túl nagy volt, hogy észrevétlenül behatolhasson a szovjet légtérbe, így ezt a megoldást egy idő után abbahagyták.
Nyeh, a Grif koppon nincs 19 tonna. Azért aláírást kellene gyújteni, hogy vegyünk egy 25-öst. :-)
Hajtómű-tudorunk, Allesmor Obranna ezzel fakasztott mosolyra minket:
“MiG-25. Egyértelműen az kell nekünk. Moszkvában láttam repülni, állítom, hogy annak van vitán felül a legjobb hangja. Megjelenés se utolsó. És gondoljatok bele, ha rajta van az 5300-as pótos, akkor közel 19 tonna kerót lehet beletölteni. Mikor töltesz 19 tonna kerót egy Gripenbe vagy egy Alca-ba? Ja és a felderítőbe szemre úgy 30 centi széles filmet lehet befűzni, az az IMAX-nál vagy ötször szélesebb nyersanyag… :) “
Nem. Így találtam, a Gt-re voltam kíváncsi, úgy találtam rá, de közben tovább olvasva láttam már válaszoltak a kérdésre, de azért belinkeltem, legyen meg több forrásból. (bár lehet tök egyforma)
Azért is jó ez a fajta nem kép alapú pdf, mert a szöveg részletet is kimásolhatsz és tudsz keresni vele böngészőben vagy fordítóba bemásolni és talán a legjobb, hogy "CTRL+F"-el és egy szóval tudsz keresni a PDF-ben is .