1. nem nagyon lesz magyar tutorial (Sajnos) Itt lévõ spílerek segíthetnek a kezdõknek.. 2. Egyáltalán nem konvenciónálisan mûködik. Amíg nem érez rá valaki, addig olyan, mint linux alatt a VI editor. Nyögvenyelõs, nem érthetõ a koncepciója, stb... De ha ráérzel, akkor elszáll az agyad.
Jó még a Gnomon tól, Az Illustrating with Zbrush 2DVD-s anyaga Meats Meierrel, és a Get in Zbrush Glen Suthern-el.
Gnomontol Zack Petroc-tol a Digital Sculpting Male anatomy vagy mi nagyon jo. Zb2hoz van de nagyon korrekt. Vegigviszi a lowpoly mesh elkesziteset, a ZBrushban a lepeseket, elmagyaraz par dolgot, hogy mit miert, max ujratopologizalja a mesht. (Maya+Zbrush de barmilyen progira alkalmazhato termeszetesen)
Mindenkinek ajalnom, nagyon jo.
Digital Tutor: Introduction to ZBrush. Nekem bejött. (Gnomon annyira nem. Mintha rögtönözne, hogy mit is csináljon.) Továbbá zbrushcentral-on megtalálható a practical manual. 20 Mb. Ingyenes. Igaz, hogy ZBrush 2.0-hoz való, de kezdetben úgysem a legújabb toolokat kell feltétlen kihasználni.
video tutor nagyon sok van,aokbol lehet ellesegetni. http://www.psionic3d.co.uk/page.php?3 pár basic
Valami nagyon kezdõknek való tutorialt nem tudtok ? Csupa haladó dolgot találtam, de pl nem tudok törölni mesh-eket stb ....Alapok nélkül meg mehetek a búsba....
Na most nagyon láma kérdésem lesz, de az egész délutánomat rászántam és nem jövök rá a megoldásra.
Ha egy objektumon pl. hookbrush-t akarok használni akkor kirak 2D-be , na most onnan hogyan tudok ismét rendes 3d editbe visszakeveredni ????
THX !!!
Arghh.. Valaki megmondhatná hogyan lehet értelmesen kezelni egyáltalán az alap funkciókat. Gondolok itt sima rotate-re. Van, hogy elmászik a fókuszpontja és valami 5km-rel arébb lévõ pont körül forgat. Ha a Zphere-t szeretném elforgatni akkor valami nagyon idióta eljárás alapján csinálja. 1 mm-t mozditom az egeret, semmi. 2 mm-t mozditom, akkor 3 kört tesz meg körben. Scale szintén ilyen. Inkább csak zsugoritani lehet, mert az megy faszán, de nagyitani azt nem... Ti ezt hogy oldjátok meg? (Gõz ki... elmegyek lenyugtatom magam egy fürdéssel.)
Hello! Elkezdtem próbálgatni a programot, de van egy kis gondom vele.. Van egy alakzatom és szemet 3D Sphere-bõl próbáltam varázsolni, ez még ment is... De miután ezt megcsináltam, sehogy sem tudtam tovább szerkeszteni a 3D-s modellemet :( A honlapon néztem egy videót, ahol ugyan így csinálnak szemet egy halnak és ott valamiféle "Polymesh3D displacement in progress" feliratot látok, miután megcsinálja a szemet, de ilyet nem találtam a progiban! Valaki segítsen légyszives!
Javaslom, azokat a tutorokat/tutor scripteket nézzétek rendesen át, amiket kissé lejjebb belinkeltem, különben örökké ilyen alap kérdéseitek lesznek. Illetve a Zbrushcentral tutor fórumait.
Export=értelemszerûen, ha már van mit exportálni, a Tool palettán található.(Obj,Dxf)
Új layer=Layer paletta, ott pedig create, vagy duplicate ha klónozni akarod.
Render=a Render palettán a neked tetszõ beállítással, renderelsz, majd amit látsz, a Document palettán export.
ÉS h lehet renderelni?
Haliho!
Hohy lehet rétegeket csinálni zbrushban? teháth külön rétegekre mást festek.
Sziasztok! Nemrég kezdtem foglalkozni 3d progikkal (cinema 4d, 3dsmax, zbrush). Elég kezdõ vagyok még, de tutorialokból igyekszem megtanulni dolgokat. Egy valamire viszont nem tudok rájönni.. Zbrushból elvileg ki lehet exportálni a modelt? Mert át szeretném vinni cinema4d-be pl. Én csak BMP, PSD és TIF kiterjesztéssel találkoztam exportnál. Elõre is köszi a segítséget!
Ja tényleg, lol. A5 öt akartam írni, A6 nál nincs is kisseb.. Intuos meg rulez!
En egy vagy 4 eves Intous2 A4-et hasznalok... piszok mod megerte az arat, nagyon szeretem! En a minimumnak inkabb A5-ot mondok, bar nekem meg az is pici lenne. A6-on _szerintem_ keptelenseg dolgozni, az nagyon picike mozgasterulet, szerintem pontatlan is lenne.
I tt van egy pár http://www.pixmania.com/hu/hu/757/160/xx/104/9/criteresn.html?itag=10528 A6 nál kisebbet nem érdemes venni.
Én is kíváncsi lennék mi az a Wcom Tablet,Googlen rákerestem,talált is de olyan 20k-tól 750k-ig van mindenféle.
Még jobb lesz majd kidolgozva! A hátsó 2 dupla(?) mi célból? Fogó szerv, vagy farok?
Más: Próbált valaki már több gyártótól tablet-et, persze Zbrush használatra gondolok. Namert azt hallani, hogy a Wacom-ok az obertuttik. Én most egy kis A5-ös geniust próbálgatok ami kölcsön van, és igen jónak tûnik. Érdekelenének a tapasztalatok, mielõtt veszek sajátot, mert feleslegesen minek fizesek esetleg többet.
Itt van a mostani projectem,sajna október vége óta nem nyúltam hozzá.Ezt még Tutor alapján csinálom,de ha elég videót megnéztem,hogy kb mit hogy kell modellezni.A lényeg:ZSphere modelling,és onnan csak sculpting.Subdivie:6-os.Itt is lesz letextúrázva,csak az a baj,hogy utána mayába kellene átvinnem,a tutor meg lightwavehez ven,szal az LW-hez mellékeltr scenet,kell a.)Lemásolni b.) sajátat alkotni(Ez jobban hangzik)Még van 1 kis sculpting a testén,el kell érni,hogy kicsit rücskösebb legyen,aztán mehet a textúra,Displacemnet map gyártás és végül....nem is kell displacemnet,nincs is mire rárakni. :/ Akkor megy be úgy.Szal a kép:
Szerintem viszont a szörös verzió miatt ugy kellene a világítást beállítani hogy jobban látszódjon a szeme, attól egy kicsit élethûbb lenne. (Csak egy ötlet nem kioktatás)
Hi mindenki. Igen hasznos plugok/scriptek a Brush-hoz: Scripts
Vagy ha más megoldás nincs,és nem jön be semmi probléma,akkor azt a kb.15 db videót egyszerre megnézni és megcsinálni.5-6-7-8 percesek 1enként kb.
Amugymeg, ha nagyon fontos lenne akkor nezz utana a multi displacement-re Zbrush alatt... vagy valahol a neten. Azzal megoldhato, hogy kulonbozo szeletekre oszd az objectet, de ahhoz mar mayaban is ugy kell UV-znod. (meg ezt kezdoknek inkabb nem ajanlom... inkabb a bump)
Miert nem csinalod azt, hogy 4es subdiven maradsz es a tobbit pedig mint bump fested ra?
Tudok,csak a reagálási idõ hatalmas meg sajnos mégsem tudok dolgozni,mert isolatenél félni kell hogy kilép,meg egyáltalán nem tudom elmenteni a modellt.Save tool,és ncomplete file write,rendszerösszeomlás(Na jó csak a progi :) )és vége mindennek.Ha meg nem tudom elmenteni,az baj. :/ Nagyon.Nem tom mi legyen.5-ösben mégis csak többet lehet részletezni,mint 4-esben.Vmi majd lesz.
nemkell pontosan, igy is jo... Hat, lehet, hogy ennyi rammhoz ennyi poliszam eleg. Ez is jo szam... a Zbrush 32 bites program, 2 gigat tud megcimezni es igy tud 4 millat kezelni. Ha ugy nezzuk orulhetsz, hogy 2.3-al tudsz meg dolgozni.:)
Sajna a ZB ilyen.:(
Gondoltam,hogy több Ram kellene.Még mindig kiírja h incomplete file write,mikor el akarom menteni,és mikor isolate-ot akarok pl a fejre de akkor viszont hiba,leáll és vége mindennek.Amúgy poly szám kell? 2.29 millió kerekítve,mert nem tom pontosan mennyi.
Az 5os subdive sokat nem jelent... polyszamot kellene mondani. Zbrush 4 milla poligonig kepes stabilan kezelni az objecteket, persze ez ram mennyiseg fuggo. Max 512-t adj meg neki... es ameddig engedi, addig enged. Esetleg lehet meg tobb rammot venni bele, hatha.
Már tárgytalan.
De van más:Menniy RAM kell neki hogy 5 ös Subdivedban tudjak dolgozni?Mert alap 256-ra vn a compact mem állítva. Beszarik.(Hibát észlel leáll)
Lenne 1 kérdésem.Modelleztem vmit.ezt bevittem Zbrushba,és nyomtam vele v 1,5 h-t.El akarom menteni.Hogy kell?Document/save as.. Megadom a nevet,de mikor betöltöm,nem tom folytatni a munkát mert nincs ott az edit object fent.És csak rajzol vmit ha hozzá akarok nyúlni.
vki,jól ismeri a zbrusht? mert lenne 1-2 kérdésem :) tutorialokat csinálatok ahogy van idõm , de nah van 1-2 kérdésem :) szal aki ismeri a progit, és tudja is, akkor az jelentkezzen =D
Részletek+textúra+színezés még hátravan. Nagyon jó kis program, rengeteg lehetõséggel.
Asszem a megalkotott objektumot elraktározza, szóval ha valami miatt nem tudod újra forgatni/szerkeszteni, akkor egyszerûen New Document és a Tools között ott kell lennie az elõzõleg rajzolt cuccnak.
Amúgy a zbrushcentral oldalon rengeteg tutorial, letölthetõ objektum és egyéb csemege található. Látogassátok gyakran!
Üdv.Egy kérdés.Megrajzolok valamit és ha más objektumra kattintok vagyis mondjuk újrakezdek valamit a régi objektumot már nem tudom ujból megfogni.Hogy lehet visszatérni az egyszer már elkezdett objektumhoz.
Hi Mindenkinek!!!
Én nemrég fedeztem fel ezt a joo kis progit és nekem nagyon bejön!!! Igazábol nem nagyon tudom használni, csak pár kezdetleges fejet tudtam kreálni vele!! Nem tud valaki egy olyan oldalt ahol magyar tutorialok is vannak?????? Azt nagyok megköszönném!!!
Ezzel a zbrush2-vel nem lehet textúrázni? Mert én arra értettem a tutort.
Szerintem a legegyszerûbb, és leglegálisabb (már ha vkinek számít) egy ingyenes progival kezdeni a 3d-t. Ottvan például a Blender 3d, minden benne van ami a kezdetekhez kell. Amúgyis egyre komolyabb a progi.
Zbrushal 2napja kezdtem el ügyeskedni. Tegnap este elkezdtem egy rajzom alapján zsphere-ekkel varázsolni. Persze bekakált a progi vmiért, így kárba veszett a cumó. De nekiesek még, majd rakok fel képet! Akik használják már, nem linkeltek be saját munkákat? Kíváncsi vagyok...
tud nekem valaki segiteni?Meg van a Zbrush2 demoja de már az elsö inditáskor kér valamilyen kodot anélkül még ki se tudom probálni.Mit tudok tenni vele?
Practical guide mire jó? És hova kell tenni a zbrush2-õn belûl?
en azt ajanlanam, ha valaki 3dvel akar kezdeni, s total kezdo, akkor a maya ple amivel kezdje. toltse le a netrol, s MINDENKEPPEN vegyen hozza magyar nyelvu tutorial konyvet. pl ezt: maya , a 3d vilaga. en ezzel kezdtem, total szepen elmagyaraz mindent, mi miert van, hova kattints. van hozza angol nyelvu video tutorial cd is, szoval ha a magyar konyv bonyi, csak nezd vegig hogy csinalja a manus, megeri a befektetest. sok 3d alapot megtanulhattok belole. http://www.konyvportal.hu/konyv.php?konyv_id=3047&knsid=iXY5RlxUau2y3HXAeT3EIwHBRhBg1bvx5B2V2bZQFsMzaJHHyr
Save as..., Export... stb...
ha így nem akkor sehogy....
hogy lehet zbrus-bol kimenteni maxba filet?
Próbálgatom a 3ds max 7 trial verzióját. Nem tûnik rossz prg-nek, de nem túl egyszerû... Pl. homorú lencsét vagy hengerlencsét hogy lehet rajzolni?
A kérdésem lehet, hogy nem 100%-ban vág ide, de nem akartam új topicot nyitni.
Szóval egy 3d-s rajzprogramra lenne szükségem, amelyik egyszerûen használható. Nem is kell sokat tudjon: optikai kísérleti elrendezések lerajzolásához szeretném használni, tehát elég lenne, ha lencséket (homorú~, domború~, henger~), prizmákat, alapvetõ 3d-s objektumokat (téglatest, gömb, kúp, henger, gyûrû, csõ) tudna rajzolni. Ha esetleg kis animációkat is képes produkálni, nem hátrány (pl. lézerimpulzus áthaladása a rendszeren). Nem baj, ha fizetõs, van rá céges keret.