Az és az egyik legjobb RPG... A kérdésedre nem tudom a választ, igazából nem is értem, pedig anno sokat játszottam vele. Igaz, az emlékeket elnyomja az Oblivion is kissé...
shit ma voltam csomo helyen egyiknél sem lehet kapni a morrowindet:D
de azon meglepõdtem hogy az oblivion + a shivering isles 2.990Ft!
sajna az már nemmegy a gépemen :D
a kiegészítõket milyen sorrendben rakjam fel hogy jó legyen?:) meg a peccseket (sajna másolt)
Ha hasznalsz valamilyen modot, akkor kapcsoljad ki oket, majd egyesevel be, hogy megtudd melyik okozza... Ha a hiba meg mindig megvan, akkor toroljed le, majd rakjad fel ujra...
Üdv. Van egy kis gondom a játékkal, mégpedig az hogy nem tudok varázsolni, elõször azt hittem, mert darabolós karit indítottam, de nem, mert csináltam egy új karit de azzal se tudtam. Ez mitõl van, valami bug? Magyarítás+a benne lévõ patchek vannak feltéve (1.6) kiegek nincsenek.
amúgy a magyarítást nemlehet valahogy letörölni? mert letöltöttem a játékot (már felvan installálva csak a merevlemezre kelett rámásolni) de sajna tele van minden random moddal és a magyarítással...:S
de én angolul szeretném játszani
hali a morrowind GOTY változatát meglehet valahol venni még mo-n? cdgalaxis, 576, tescoban nincs
media marktban mennyi az esélye?
Udv!
Elvileg a magyarositas tartalmazza a patch-eket, csak ki kell jelolni a megfelelot a telepites soran.
En igy raktam fel anno: - Morrowind - Tribunal - Bloodmoon - Magyarositas (patch-ekkel)
Ezutan pedig azokat a modokat/pluginokat, amikrol mar tudom, hogy kompatibilisek a honositassal ;)
Mellesleg az "error:old file not found" mindenkeppen be fog jonni, de attol meg a patch feltelepul a jatekra... ehh...
ha az alapjátékra rátelepíti a Tribunal-t, akkor nem fog kelleni a Morrowindnek patch, csak a Tribunalnak, és a Bloodmoon-nak.
Egyébként igazad van Randal, a magyarításnak kell a leges-legutolsónak lennie a telepítési sorban (még a pluginokat is rakd fel elõtte), nekem semmi gondom nem volt, pedig én is a GotY-kiadást használom. Ja, majd elfelejtettem! Ha vki Game of the Year-kiadást használ, annak mindenképp az Észak-amerikai patchet kell felraknia!!
A magyarítás fórumát már olvastad? A GYIK-et, olvastál fórumokat, hátha másnak is volt ilyen hibája? Mert ha senkinek se volt ilyen hibája az valamennyire egyedi eset, szóval ne a készítõket fikázd. Amúgy meg próbáld meg ezt a telepítési sorrendet: Alapjáték-patch-kieg-patch-kieg-patch-magyarítás. Vagy csináld úgy ahogy a magyarításban írják.
De tényleg az lenne a legértelmesebb ha írnál a Morrohun oldalra, hogy mi a problémád és biztosan segítenének neked, hogy megtalálják mi lehet a probléma. Ahelyett, hogy itt szidalmaznád õket.
Jaja. Nyilván ha friss installra nem megy fel se az amerikai, se az európai magyarításos patch, az az én hibám, az én gépem hibája. Még véletlenül se az inkompetens programozóké. És a legviccesebb az az egészben, hogy ez bolti verzió. Warez verzióval semmi gondom sem lenne.
A hiba az ön gépében van. Fikázás helyett olvashatnál többet és írhatnál a magyarítóknak, hogy gondod van. Láthatnád, hogy itt senkinek se volt ilyen problémája mint neked. De úgy emlékszem régebben is így estél be ide, szóval mást nem várhattam tõled.
Van egy full eredeti Automexes Morrowindem. Év játéka kiadás, CD-s, Tribuna, Bloodmoon, minden.
A magyarítás telepítõjébe integrált patchek közül se az európai, se az amerikai nem megy fel rá(error:old file not found). Ebbõl következõen ugyebár a pluginek 80 százaléka sem mûködik, és a magyarítás is hiányosan. (merthogy mindegyik a legutóbbi patchhez van gyártva)
Ilyenkor mi a fene van? És hogy a frászba nem tünt ez fel senkinek a magyarítócsapatban? Elvégre dolgoztak vagy negyvenen rajta, éveken keresztül. És ha már volt idejük magukról mintázott NPC-ket belerakni a magyarítába, hogyhogy nemtûnt fel nekik ilyen "apróság"? Az ember azt hinné, minden magyarországon kapható verzióval letesztelték.
Fasza. Maga a magyarítás file pedig állandóan leáll letöltés közben. Ilyenkor csak újraindítani lehet. Ami azért poén mert majdnem 500 mega. Firefox és Opera alatt is ugyanez van. Micsoda igénytelenség!
Valami gáz van a magyarítás fájljaival a morrohun-on. A "Kiegészítõ-magyarítások, béta" file hibás, nem lehet kicsomagolni se WinRAR-al, se Total Commanderel.
Fantasztikus, hogy erre nem tudnak odafigyelni a magyarítók.
kösz, már megvan, hamarosan kivégzem a Tolvajok Céhének küldetéseit
Ald'ruhn-tól északnyugati irányban a tengerparton nézz szét.
Nemcsak nézek, látok is. Észrevettem az általad említett dolgot, de nem rombolt bennem játékélményt.
Amúgy ez: "kelnek reggel, fekszenek este, esznek, vadásznak, isznak, szedik a védelmi pénzt, zavarnak ki a házukból, és brunyálnak a fal v. a bokor mellett az NPC-k" a Gothic 3-ban van benne?
Witcherrel még nem játszottam. De fogadd el azt amit Esrohnoillal leírtunk. A Gothic tényleg élõbb, a Morro meg sokkal jobban játékosorientáltabb és moddolhatóbb.
Nálam a legjobb third/first-person rpg-k között szerepel mindkettõ.
Ezzel szemben a Morro-ban szinte felröhögtem, amikor egy karakter közölte h. nem ér rá, ennek ellenére utána ugyanúgy állt ott, mint egy darab fa.
... és melyik játékban kelnek reggel, fekszenek este, esznek, vadásznak, isznak, szedik a védelmi pénzt, zavarnak ki a házukból, és brunyálnak a fal v. a bokor mellett az NPC-k a Gothicon kívül? :)
Akkor nem tudod mit kell nézni:) Az NPC-k többsége egyhelyben tököl vagy néha tesznek egy egyszerûbb kört. A Gothicban ezzel szemben tényleg élõnek néz ki a világ.
Nekem az elsõ játék amivel sokat molyoltam, a Rage of Mages 1-2. része volt. Aztán a Nox-ot is nagyon megszerettem, mert rengeteg lehetõség van benne (pl. 3 féle befejezés. :D). Utána álltam át a Morro és Gothic játékokra.
A Gothic játékokban a hangulata és a sztorija a lényeg. Ott a legtöbb dolog adott, viszont a világ él és mozog, nem áll mint a Morroé. De ezt már ezerszer elmondta mindenki:)
A Morrowind nem igazán a gyorsan végigjátszható játékok kategóriájába tartozik. Én például hasonlóan kezdtem, mint endrow, ráadásul ez volt az elsõ RPG játék, amibe belefogtam. Azóta eltelt kb. 5 hónap és még most sem untam meg, az oblivion magyarításig el is leszek vele. A Gothic 2 és 3, Neverwinter játékok valahogy nem jönnek be a Morrowind után. Egy-két mod segítségével egy szinte élõ-lélegzõ játékteret lehet teremteni és ez benne a legjobb. Nekem bekerült az igen szûkkörû Örök Favorit kategóriába.
Jah. Most meg már 3 órája ölök egy baltás gyilkost, de mindig legyõz...
Hát ebben én nem vagyok biztos. Valóban az oblivionban elég sok a mellékküldetés ahhoz, hogy az embernek ne kelljen a fõszállal törõdnie, de a Morrowindben még annál is sokkal több. A morrowindben tíz (!) darab szervezethez/házhoz lehet csatlakozni, és küldetéseket végigvinni nekik. Az oblivionban azért nincsen ennyi munkaadó.
Jah, nem is szeretek leírásokkal játszani. Jobb ha magamtól jövök rá dolgokra, meg szeretem az elgondolkodtató küldiket. A morrowindtõl azért idegenkedek, mert a Gothic meg a Dark messiah rendszereihez vagyok szokva. Pl. a Myst V-ön is elcsodálkoztam, hogy "nem lehet benne harcolni?" de aztán nagyon megtetszett. Kicsit elkanyarodtam... Szóval csak idõ kell hogy megszokjam :) Inkább a mágus karikat favorizálom. Most breton vagyok, valami sebességnövelõ csillagjeggyel meg vegyes tulajdonságokkal.
Stimmel, de nem mindenki alkalmas az igazi RPG-k kijátszására. Nem vagyunk egyformák. Van, aki ebben is az FPS stílust kedveli, más meg direkt nehezíti magának a játékot (én is, részben modokkal, részben az általad is említett, önkéntes megkötésekkel). Van akinek elég "quest" az, hogy kinézi magának a megvehetõ házat, berendezi, ezért "dolgozik". Más meg a világ hõse, a céhek (itt házak) feje akar lenni. A Morrowindben ssjna viszonylag kevés mellékküldetés van ahhoz, hogy a fõszálat teljesen elhanyagolhassa az ember, az Oblvion (és a korábbi TES játékok) esetében ez nem így van. Hónapokig lehet vele játszani, benne élni úgy, hogy az eredeti "fõ sztorivonalhoz" oda se szagol az ember...
Ez nem egy kapkodós, idegbeteg játék. Ne keverd össze egy Diablo-val, nem egy kategória. Ha idõ elõtt abbahagyod, akkor az egész szerepjátszás lényegét nem érted. A szerepjáték nem arról szól, hogy rohangálunk A és B pont között szörnyeket hentelve, s idõnként rákattintunk a Quest ikonra... Kezd el kijátszani a karaktered. Ha erkölcsös lovagot indítasz, gondolom a karaktered erõs késztetést érez arra, hogy másokon segítsen. Mint ahogy arra is, hogy a törvényeket betartsa. (Esztelen gyilkolás és lopás felejtõs.) Ha egy öncélú, minden lében kanál, szerencsevadászt indítasz, akkor valószínûleg minden a kezéhez fog ragadni és a saját anyagi hasznán kívül kevés dologgal fog törõdni. Valószínûleg a szemtõl-szembe küzdelem helyett is inkább a cselezést, orvlövészetet fogja elõnyben részesíteni. Vagy megpróbál lyukat beszélni a többi ember hasába. Ezek a megkötések nincsenek beépítve a játékba, nincsenek rád kényszerítve kívülrõl. Ezeket saját magadnak állítod, hogy a játék még inkább élvezetes legyen. A Morrowindnek hihetetlenül magas a szabadság foka. Ha ahhoz érzel kedvet, hogy felfedezd a környéket, megteheted. Ha azt tûzöd ki célként, hogy rangot és hírnevet szerezz a karakterednek, megteheted. Ha a gazdagságot szeretnéd elérni, megteheted. Ahogy kezd kibontakozni a játék története, úgy fognak úgyis megtalálni a világ gondja. Ne akarj az elején egyszerre túl sokat. Inkább hagyd, hogy a karaktered élje az életét. Egy névtelen, rangtalan senkiként érkezel a szigetre. Az elején érdemes meghúzni magadat, óvatosan kiismerni az erõsviszonyokat és némi tudást összeszedni a világ történelmérõl.
Javaslom, hogy felejtsd el a különféle leírásokat a küldetésekrõl. Inkább próbáld meg magad kideríteni, hogy mit hogyan érdemes megtenni.
Mivel kb 20 éve ismerem az ADnD-t közelebbrõl, nem kell bemutatni... A Morrowindben tényleg eléggé "alultervezett" a kezdõ karakter. Aki nem ismeri és szereti nagyon az RPG-k szellemiségét, hamar feladja...
Akkor az a probléma. Pontosan az van amit leírtál. Gondoltam megkétszerezi a mágia szintemet úgyhogy csak jó lehet, a piros meg valami alap-támadás, de ezek szerint nem... Akkor vissza az elejére :S Köszi a segítséget.
Karaktergenerálásnál a piros négyzetben "valamilyen jel"-lel jelölt tulajdonságok negatívak. Érdemes alaposan elvégezni a kargent.
Melyik csillagjegyet választottad születési jegynek? Az Oblivionban biztosan, de ha jól emlékszem a Morrowindben is, az Atronach nem engedi a mágia regenerációt, cserébe mágia "beépítést" (absorption" ad, azaz a rád küldött varázslatok erejét magadba szívod és konvertálod manapontokká. Cserébe jó magas a magicka szinted alapból is.
Ez nem lehet igaz. (megint elkezdtem) Azt írja: a varázserõ feltöltõdik alvás közben automatikusan. De neeem, pedig nagy szükség lenne rá...
Az nekem úgy tûnt mintha végigjátszás lett volna. Legalábbis az elsõ küldetések leírása. Meg nem a küldetésekkel van a gondom, hanem a távolságokkal. Félórákat töltök azzal, hogy be van nyomva a "Q" billentyû és magától megy a kari, amíg én nézem a TV-t, néha odapillantva, hogy jó felé megy-e. Mert amúgy tetszik a játék, csak ritka bent az esemény.
Jah, igen. Nah azóta újrakezdtem, és megcsináltam még pár küldetést Seyda Neen-ben. Egy olyan kérdésem lenne, hogy mivel lehet feltölteni a manátmat az alváson kívül? Italokkal vagy esetleg avalmi növénnyel?
A kezdõ település Seyda Neen. Emlékeim szerint több feladatot is meg lehet benne csinálni, de lehet, hogy mod miatt volt, vagy esetleg csak késõbb jönnek a questek. Gondolom Balmorába mentél tovább..
A kezdõ városban is vannak küldetések? Én csak egyet találtam, amikor ki kell kémlelni valakit hogy hova rejtette az aranyát. Azt meg is csináltam, aztán mentem abba a B-betûs városba. A neveket lehetetlen megjegyezni :S (legalábbis nekem).
Igen. Az elején egy kis patkány vagy rák is megesz. A kezdõ karaktert meglehetõsen gyengére tervezték, bármit is hozol össze a karaktergenerálásnál. Ellenben, pont emiatt, meglehetõsen gyorsan tud fejlõdni az elején. A legjobb, ha nem mész ki a kezdõ településrõl, hanem összeszedegeted az ottani feladatokat, azokkal fejlõdsz. Késõbb tovább mész más városokba (lehetõleg a striderrel, akkor nem ér meglepetés az úton) és az ottani, még mindig csak a lakott helyen elvégzendõ feladatokkal foglalkozol. Ha már van valami képesítésed, akkor érdemes az utakon mászkálni. Erõs ellenfelek elõl elfutni, gyengébbekkel edzeni. Alsõ nekifutásra, kb 1 hét alatt úgy 25 karaktert veszítettem el, mire rájöttem a dolog ízére...
Nemigazán. A morrowindben az elején hatalmába keríti az embert az elveszettség érzése. Eleinte keress meg egy máguscéhet valamelyik városban, és csatlakozz hozzájuk. Õk majd adnak küldetéseket, szállást, tréninget, és vehetsz majd náluk varázslatokat is.
Emellett tedd fel a magyarítást, ha még nem tetted fel, és idõvel szerezd be a 'Mark'(megjelölés) és a 'Recall' (visszahívás) varázslatot. Ezek arra jók, hogy a Recall varázslattal bármikor visszateleportálhatsz a Mark varázslattal megjelölt helyre.
Heló! Én most kezdtem el a morrowindet, valahogy nem tudok mit kezdeni vele. Ugye lesz idõ, amikor gyorsabban is tudok mozogni, meg fegyvereket is tudok majd használni? A védekezésrõl nem is beszélve... Az a szerencsém hogy varázsló lettem, mert fegyverekkel nem tudok megsebezni ellenfelet. Bár varázslattal se nagyon. Én csinálok valamit rosszul?
az a gond, hogy most elromlott mikor egyszerre 2 driver volt rá fölrakva:))))
Ehhez nem igazán kell Radeon 9200-asnál jobb videokártya. Nagyjából annak a lehetõségeit használja ki, ami azon túl van, abból semmit, ellenben gyors proci és RAM nem árt.
Nah majd ha lesz egy új videókártyám akkormajd belekezdek újra... Érdekes lehet a játék csak türelmet és kitartást igényel mire rájövök, hogy kell átfejlõdni szintet, szörnyet ölni stb stb... De ha lehet aki régóta tolja és nagyon jó lüldhetne az alap fejlõdéssel és itemekkel meg kasztokkal kapcsolatban egy ilyen Tutorial levelet! Elõre is THX mindenkinek!!!
Kösz, sikerült. Bár nem hiszem, hogy sokáig fogom ezt játszani.Sajnos eléggé elfelejetettem az utakat és már annyira nem is köt le.Na mindegy, valahogy akkor elmegyek Mournholdba, azután döntök játszom tovább vagy inkább nem...
Amúgy Mournholdba kell menned Ébenszíven keresztül egy varázsló teleportál el oda.
Az adatfájloknál be van "pipálva" a tribunal.esm ?
Feltettem a Tribunalt, de semmi változást nem észlelek. :( Mi kellett volna változzon?Még egy Tribunal feliratot sem látok.Magyarítás is fennt van. És Dagoth Ur megölése után hova kell menni, hogy elkezdjem a Tribunal fõszálát?
vagy inkább nem jön be neki hogy nincsenek párbeszédek,csak egy oldalas szöveg..kinek van kedve elolvasni?nekem sem tetszett hogy semmi párbeszéd csak töménytelen szöveg....
Amint írta, a magyarítással próbálta, de úgy sem érti. Nem a szövegértéssel lehet gondja, hanem a stílussal. Az RPG sokaknak okoz gondot, ha még nem találkozta vele. A mostani korosztályok nagy baja, hogy elõbb játszottak Doom jellegû cuccokkal, mint pl EOB-bal vagy hasonlókkal. Mellesleg, anno a Wizardry nekem is okozott pár óra fejtörést, mire nagy nehezen tárítottam a papíron játszott RPG-kkel. Anno sokkal több RPG jellegû cucc volt a"Home" kategóriájú gépekre, mint pl az Amigák, így az én korosztályom ennyivel elõrébb van a dologban. A fiataloknak ez a rész kimaradt.
Ilyen alapon, hogy angol nyelvû a játék, minden eggyes angol nyelvû játékot elkezdhetnél szapulni.
Érthetetlen a játék? Tanulj meg angolul vazzeg aztán meg magyarázhatsz, hogy nem érted. Nekem vizsgám van angolból, de egy német nyelvû játékot én se értek.
Az, hogy valamit nem értesz, az nem jelenti azt, hogy a játék a rossz. Ez alatt a hat év alatt sokan szidták már a játékot, de egy se mondta, hogy érthetetlen. Errõl még tudnék vitázni, de felesleges.
Az optimalizáláshoz meg használd a Morrowind Graphics Extender nevezetû programot. Ennek segítségével beállíthatod, hogy nagyobb legyen a látótáv és több mapot töltsön be egyszerre, így kevesebb lesz a töltési idõ.
Hat amit ott olvastal fejlodessel kapcsolatos infok nem a kezdoknek szolnak, nem azzal kellett volna kezdened. Sokkal egyszerubb lett volna mondjuk a kezikonyvet atolvasni - nem olyan vastag -, vagy csak jatszani es tapasztalni, neadj'sten kerdezni itt, mint ahogy utolag meg is tetted. Akkor talan nem szuletett volna meg a #26674 komment.
A PVPt meg ugy felejtsd el, ahogy van. Ez nem az a jatek. Majd a TES MMO-ban...
Ja igen: a fejlõdés egy lassú folyamat. Eleinte viszonylag gyors, hisz tudatlan vagy és minimális tapasztalatszerzés is sokat segít, késõbb lassul, mert egyre nehezebb új dolgokat találnod.
Olvasd végig a fórumot, ennél jobb leírást nem találsz.
Az egész arról szól, hogy van egy világ valahol, ebben élnek különbözõ fajok, ezek tagjai különbözõ osztályokat, kasztokat alkotnak, különféle képességekkel bírnak, ki jobban, ki kevésbé. Ebbe a világba csöppensz bele, mint egy névtelen, tudatlan, senki. Ki kell alakítanod a magad életét. Ehhez segítséget nyújt az alap karaktergenerálás. Ennél figyelembe kell venni a különbözõ fajokat jellemzõ elõnyöket és hátrányokat, a különbözõ kasztok által képviselt és számukra fontos tulajdonságokat. Fejlõdni akkor lehet, ha az adott kaszt számára fontos képességek gyakorlásával elég tapasztalatot szereztél.
Tapasztalatokat szerezhetsz mint szabadúszó "szörnyvadász", "barlangkutató", tolvaj, rabló, általános segítõ "jóember", vagy amit akarsz. Amit csinálsz, abban gyüjtögeted a tapasztalati pontokat, amelyek aztán képzettségre válthatóak. Pl harc közben a vívási, páncél viselési, védekezési és egyéb, harcban használandó képességekben gyarapítod a tudásodat. Vannak különbözõ feladatok, amelyeket a többi, értelmes lénnyel való beszélgetés közben lehet megkapni, róluk információkat szerezni. A végrehajtásuk kulcsa is a minél több beszélgetés. A feladatokért különbözõ jutalmakat lehet elnyerni. Pénz, hasznos tárgyak, stb...
Van a játéknak egy fõ sztorivonala, ami egy meglehetõsen bonyolult történet, ha végig csinálod, te lehetsz az adott világ legnagyobb hatalmú halandó lénye, de akár ki is hagyhatod az egész történetet (ez az Oblivionban még inkább benne van, ott épp elég quest van ahhoz, hogy unásig játszhass úgy, hogy az alaptörténetbe bele sem fogsz), bár akkor sok érdekes történetrõl tudomást sem szerzel.
Alapvetõen a TES (The Elder Scrolls, aminek a Morrowind a 3. része) játékok a karakter szabad játékára teszik a hangsúlyt. Kialakíthatsz magadnak a világban egy életmódot, ami neked tetszik, ehhez vehetsz házat, berendezheted, gyüjtögetheted a pénzt, tárgyakat, barátokat, ellenségeket. Ha eluntad, szétnézhetsz a modok között, amelyek újabb történeteket, feladatokat tesznek a játékhoz.
Hát szerintem az a legnagyobb baj a játékkal, hogy érthetetlen a játék... 1 hét után feladtam vele mert egyszerûen magyarosítással sem értem. Néztem morro HQ-t és ott a fjelõdést meg ezeket de szerintem valaki készíthetne egy normális magyar leírást a játékról... Jah és olvastam, hogy próbálkoznak azzal, hogy lehessen multiban tolni... Akkor lehet jó lenne monnyuk PvP-zni de így én nem értem a játékot. SaGa látom te értesz a játékhoz! Küldenél nekem egy kis leírást arról, hogyan tudnék fejlõdni meg ilyenek????
Mivel fogalmad sincs arról, milyen stílusú ez a játék, a Te vitatásodnak nem sok relevanciája van... Elõbb ismerkedj meg vele, nézz meg még pár hasonló játékot (RPG), és az után véleményezd! Az FPS-ekkel való összehasonlítás nem számít, nem az a kategória.