Nem olyan rég szó volt arról hogy alacsony szinten is végigvihetõ a játék mert az ellenfelek szintje hozzánk igazodik. De akkor magasabb (40-70-es) szinten miért nem igazodik hozzánk ? Most jut eszembe, eddíg 0-ra volt állítva a nehézség. Feltolom 100-ra, hátha így egy kicsit nehezebb lesz.
köszi én már más utat választottam megyek öldösgetem az ordinátort még nem lesz sok pénzem aztán abból kitaníttatom magam 100ra settenkedés és 100ra tolvajlást majd még hosszú pengét meg védekezést ha lesz annyi türelmem annyiszor kinyírni az ordinátort. aztán pár kincstár kifosztása, jó tárgyak összeszedése és még tervezem lebegõ gyûrût folyamatos hatással és egy jó íjat akkor már elég brutálul leszek :)
Tudsz majd játszani ezzela karakterrel a kiegekben is. Azok lehet, hogy nehézséget fognak okozni, lesz benne pár nehezebb dolog, de egyébként szerintem ellenfeled nem nagyon lesz. Esetleg vannak modok amik megnövelik az ellenfelek erõsségét, de azokat én még nem próbáltam.
A játék elején egy kis pénzszerzési mód (ahogy én szoktam). Azon a weboldalon, amit lejebb adtam meg, le van írva hogyan szedjünk össze a kezdõhelyen 1500-2000 aranyat. Ebbõl fel lehet cuccolni, még marad is belõle. Balmora-ba gyalog megyek. A Holdpille-Erõdben felveszem a "Rossz Emberek" - "Vérfürdõ"-s küldetést. A Mágus Céh-bõl átugrom Caldera-ba. Abban a házban ahol Creeper is van, a legfelsõ emeleten, abból a ládából amelyiken egy kalapács van, elemelhetõ pár ork páncél, amit mindjárt el is adhatunk, ha nincs rá szükségünk. Az ork tolvajt kiált, de gond nélkül mehetünk tovább. Balmoraban, a keleti õrtorony emeletén van a szekrény tetején egy hosszúkard (17 000 aranyat ér !). Az alkímistától veszek egy láthatatlanság italt. Mielött ráfordulok az emeleti lépcsõre, megiszom, kardot ellopom. A Tanácsklubban, a "Rossz Emberek" megöléséhez esetleg többszöri visszatöltés szükséges, mert ha egyszerre jön mind, elég szivatós a dolog (pár gyógyital kellhet). De megéri, mert a jutalomképpen kapott gyûrû is 12 000 aranyat ér. Ja... ha sikerült elintézni õket, Futás vissza az erõdbe, az õröket messzire elkerülve. Ha már bent vagyunk, a küldetés adója elrendezi a vérdíjat.
Kis tanácsot kérnék a tapasztaltabbaktól. Én vagyok a harcosok céhének a feje, valamint lassan a tolvajok céhének mestere is, kineveztek a Hlaalu-ház tanácsosává, itt sincs mit tennem, valamint végeztem a Morag Tong bérgyilkosház összes küldijével is, megvan a 27 S. ereklye, miután levertem a céhvezért (ezeket odaadogattam neki a halála elõtt). Lassan végzek a Birodalmi Légió küldetéseivel is, a fõszálban most várnak rám a próbák. Karakterem 53-as szintû, ami a gondom ezzel, hogy nincs elenfelem sehol. A daedra szentélyekben két ütés egy dremora, szinte meg sem tudnak közelíteni.. Csak az alapjátékkal játszom, érdekelne, ha elkezdem majd a kiegek küldetéseit is, lesz-e még kihívás? nem mintha nem játszanék nagyon jót a sok küldetéssel, felfedezéssel, olvasgatással, enchant kísérletezgetéssel, lopkodással, stb (még bõven van felfedezetlen terület vagy ahová vissza kell mennem), csak pillanatnyilag a keresgélés izzaszt meg, meg a naplóban való lapozgatás.. Harcolni akár bugyiban is kimehetnék, annyira könnyû lett így. Egyáltalán ezzel a karakteremmel - mentéseimmel tudok-e majd játszani a Tribunallal, ha kész lesz a magyarítás? (az most telepítve sincs) vagy új játékot - karit kell majd kezdenem, hogy hozzáférjek az addon nyújtotta lehetõségekhez?
Ezt írtad : "...felvetem egy küldit miben egy ürgét kelet megmentenem valami zombitol meg egy vérdij csak a vérdijal van baj hogy nemtom a barlang nevét mi a neve köszi..."
Hát,...bamme', emmber legyen a talpán, aki ebbõl bármit is kihámoz. Nézd meg a naplót hátha ír valamit, vagy menj vissza az illetõhöz aki a küldetést adta és beszélgess még vele, hátha megmondja. Nem kell mindjárt elrohanni amint megkapod a küldetést, mert utána még kiszedhetõ belõle egy-két infó.
peppino3 - a játékban van 216 ezer barlang, abban legalább 46 ezer zombi, - mégis melyikre gondolsz? Sztem, tölts vissza, vedd fel a küldetést újra, de ezúttal jegyzetelj is, mert így biztos nem tud segíteni neked senki - ahol sem a delikvens nevét, se a barlangot nem jegyezted meg. Nem akarlak megbántani, de ez nem óvoda... A Morrowinddel hónapokig járhatsz barlangokba, úgy hogy 2x nem lépsz be ugyanoda.. - hát ezért...
Igen sikerült nekem is már megcsináltam a tolvajcél Balmoai küldetéseit de igen macerás így tekercsekkel és rá kellett jönnöm, hogy a tolvajlást csak kemény aranyokkal lehet fejleszteni :( szóval elolvasom a "hogyan lehet gyorsan meggazdagodni" részt :D
Pont ezt akartam mondani, hogy némely ajtónak többször is neki kell futni, csakúgy, mint a varázstekercses ajtónyitásnál. Azzal sem mindig sikerül elsõre, de másodjára - harmadjára általában összejön.
Ennyire nem lehetsz... Az alsó ajtót 30-as zár védi. Az emeletit 40-es. Csináltam egy próba karaktert. 20-as tolvajlás képzettséggel + Tanitványok tolvajkulcsával harmadik nekifutásra kinyitottam az alsó ajtót.
Lesz majd olyan ajtó/láda amit nem csak zár, hanem csapda is véd. Oda kell a hatástalanító. Ha másképpen nem megy, szerezz be olyan zárnyitó tekercset amilyent Szuni javasolt lejebb. De mielött használod, ments mert lehet hogy elsõ nekifutásra nem sikerül kinyitni.
van mester tolvajkulcsom, és hatástalanítóm is (csak tudnám mi az :D ) de nem tudom kinyitni velük azt az ajtót amit a tolvaj céhnél kérnek, hogy lopjam el a piát (Relen Hlaalu). Igen sejtettem, hogy hasznos tulajdonság ez, fogok is rá idõt szentelni :D
#26501 szép eredmény, remélem behozlak majd sötét emberemmel :)
Az elsõ állításodra : Nem adnak több védelmet, viszont könyebb benne lopakodni, lopni. Ha azt vesszük, lopakodni, lopni egy szál gatyában és ingben a legkönyebb. Én pl. a Vivec-i kincstárakat igy fosztottam ki. Azért magas könnyû páncél + mozgékonyság (80-100 körül) + a pajzs blokkja elég jó kis védelmet ad. Szintlépés : párszor el kell olvasni figyelmesen, érthetõen le van írva. Jobban én sem tudom elmondani. Ha veszi az ember a fáradságot játék közben, a szorzókra kell figyelni. Én pl. úgy szoktam, persze trainernél fejlesztve, mondok egy példát : Egyszerre 3 képzetséget fejlesztek. - Mesterlövészet : 8 egységet. szóval így néz ki a kijelzõn 8/10. - Akrobatika : 1 egység. - Közepes páncél : 1 egység. Ekkor a mesterlövészetbõl a mozgékonyság kap 4X-es szorzót, tehát a mozgékonyságot tudod növelni 4 pontal. Az Akrobatikából az erõ kap 2X-es szorzót ( 2 pont). A Közepes páncélból az állóképesség kap 2X-es szorzót (2 pont). Minden zárnak van nehézségi szintje, amit ki is ír. Ezt összehasonlítja a tolvajlás képzettségeddel + a tolvajkulcs fajtájával (ezt kézbe kell venni) amivel nyitni akarod.
az én karakterem is ragada. 16-os szinten már 100-on volt a hosszúpenge skillje :) igaz, hogy valami 50 körül kezdte. 20-nál már az erõ is 100-on volt, most 22-es és a mozgékonysága 85, szóval nem rossz harcos. egyébként másodlagos skillje a settenkedés és a tolvajlás is, úgyhogy elég jól tud lopikálni :)
Keress tolvajkulcsokat, több "fokozatban" is kaphatsz, Balmorában keresd Hecerindét, a folyó túloldalán lakik egy partmenti házban, egyébként õ a tolvajlás skill mestertrénere is, nála képezd magad (szerettesd meg magad vele, legyen százas a repud vele szemben az elfogadottságod, fized le többször, vagy hízelegj, próbálkozz, mert beképzelt a lelkem), illetve vehetsz tõle segédeszközöket. Lopni jó, és érdemes, a zárfeltörést pedig gyakorold, egyrészt a skillfejlõdés miatt, meg általában jó (drága) cuccok lapulnak a zárt, magasabb szintû ajtók mögött. Lehet egyébként tekercsekkel is ajtókat nyitni, ezek is több félék, bonyolultabb zárakat nyitó varázstekercsek drágábbak. Egyre kifejezetten emlékszem, szintén Balmorában a Mágus céh emeletén egy sárga köpenyes varázsló árul ilyen tekercseket (asszem Onasi kireteszelõ tekercs vagy mi a neve, de meg fogod találni), meg elvétve barlangok kifosztásánál is találhatók ilyenek.
Köszi! Nagyon jó ajánlat volt a sötét elf is mert sokkal több védelmet adnak az olcsó páncélok :D A fejlõdést szintlépést elolvastam de elég bonyolultnak hangzik, tudná valaki leegyszerûsíteni? Szóval tornázzam az elsõdleges és másodlagos tulajdonságokat és azokra kapok majd pontokat amit tehetek skillekre? A másik hogy nem tudom kinyitni a zárakat, mit lehet ez ellen tenni?
felvetem egy küldit miben egy ürgét kelet megmentenem valami zombitol meg egy vérdij csak a vérdijal van baj hogy nemtom a barlang nevét mi a neve köszi
Ez egy sima közönséges betegség. Lehet gyógyítani vaarázslattal, tárgyal tekercsel, lütyivel, vagy templomban. Pelagiad gyógyítója elmeséli az összeset, és hogy mik a tünetek is. Asszem valami Ygfanak vagy hogy hívják. Nord nõ.
Nézd meg a karakteralkotásnál, melyik fajnak mire vannak bónuszai. Tolvajnak pl legjobbak a Kahjjitok. Macska, tehát alapból tud lopakodni, a tolvajláshoz meg az kell nagyon. Meg a Security...
Iránymutatónak. Ez a két karakter saját osztály, tehát karakterkészítésnél az utolsó lehetõséget kell választani. Egy Tolvaj-Harcos féle Ragada Verõlegény Mind ahogy egyik karakternél sem, az elején csodát ezektõl se várj.
ezer kösz! próbáltam regelni a fileplanetre, de mikor elküldtem, 5 percig csak homokórázott, aztán kiléptem. lehet, hogy a zip kód miatt, oda nemtom mit kéne beírni (én 111-et írtam...)
Köszi nem ismertem. Úgy néz ki karakteremnek nem erõssége a tolvajlás :( (Ragada) Szerintem elõröl kéne kezdenem megint... Csak nem tudom melyik karakter a tuti, valszeg emberenként változó ki mit szeret én szeretem a közel harcos karaktereket ezért választottam a mostanit de hát eddig nem sok elõnyét láttam :D
Az ilyeneket, ha másképpen nem megy, leszedheted pl. Balmoraban a templomban. Ott vannak különbözõ oltárok, azok valamelyikével. A tolvaj csak késõbb "hozza be az árát". Az elején csak óvatosan szabad lopkodni. És persze minden akció elött menteni ! Ha nem ismérnéd ezt az oldalt, itt sok tippet kaphatsz.
Nézegettem az összetevõk táblázatát, de nem sikerült megoldanom. Egyébként kezdtem elõröl mert a régi karakternél nagy volt a vérdíj :) Ennél pedig sikerült eladnom azt a tekercset, amit Caius Cosadesnek kellett volna vinnem, csak már azt nem tudom hol adtam el :D Szóval most céheket kezdem csinálgatni kezdtem is a tolvajjal, hát azt hittem jobban fog kamatozni...
Bocsi:) Emberek. Miért nem regeltek a fileplanetre, most komolyan? Semmi nehézség nincs benne:)
Adhattál volna drirekt linket. Mégha tudná az ember a mod pontos nevét... Tudod hogy találtam meg ? Beírtam a Google-ba : "creeper 500k mod". Nah... itt a link : Eredeti Link De mivel ez a Fileplanetre visz, ahol a letöltéshez regisztrálni kell, ezért feltettem a tárhelyemre is, ahonnan simán letölthetõ. Direkt Letöltéshez Link.
Zó: Oké, oké, a kategóriabesorolás mint mondtam önkényes:) Az Eschalon Book I-nek én végigvittem a teljes verzióját. Nem mondom, hogy rossz, mert h&s-nek elmegy, de rpg-nek ritka rossz, és drága is.
elárulnád, honnan lehet letölteni az 500k-s mod-ot?
Attól, hogy RPG hentelõs, még nem lesz hack'n'slash. Az NWN pedig elég messze van a klikkversenytõl, mindössze arról van szó, hogy a körökre osztott rendszer kvázi real-time zajlik, mint a KotOR-é vagy a Baldur's Gate-é. Amúgy szerintem is elég harmatos (single) RPG-nek, és az RPG-k között tûnhet a Diablóéhoz hasonlónak a játékmenet, de a részleteket szemlélve minimum ég és föld a különbség. Értem, miért hasonlítod ezeket a Diablóhoz, de magával a mûfaji besorolással nem értek egyet. Ezen felül azok számára, akik tényleg csak egyszerûbb hentelésre vágynak, és nem fogékonyak az RPG-elemek iránt, nagyon nem szokott bejönni, hogy például az NWN-ben "helyettük" üt karakter.
Ha valami hack'n'slash az RPG-nek nevezettek közül, az az Eschalon Book I. A demója kellemes és szórakoztató, de körülbelül annyira RPG, mint a Diablo, így a a játék elõképei gyanánt emlegetett címekhez mérten összességében nagy csalódást okozott nekem.
Palinko: Nem akarok okoskodni, de látom többször is elírtad, tehát megjegyzem: az egyenlõre mást jelent, mint amire használod, a mondataidban az egyelõre szónak van értelme.
Egyenlõre örülök hogy fut a játék így ahogy van és én is futok mert sokat cirkuszoltam :D Most majd megpróbálom megkeresni vivec mellett a kereskedõt akitõl elcsórom a pénzt, hogy kiválthassam magam aztán még pár tárgyat be kéne szereznem mert elég gyengusz cuccaim vannak. multiba nem nyomom a netem miatt.
Igaz, viszont õ magyarítással tolja:) Ahhoz meg annyira nem szükségesek, csak késõbb:)
A hivatalos plugineket, amik jók a magyarítással, azt viszont mindenképp ajánlatos feltenni.
Zó: Az IWD az a fejlesztõk szerint is kifejezetten harcra kihegyezett cucc. Az NWN-t toltam egy darabig, de csak klikkverseny az egész. Valóban inkább a multi része lehet az érdekesebb mint a Vampire Redemptionnak. A Spellforce nekem tetszett, pont a hibridsége miatt:)
Palinko: Na, még a Vampire Redemption ajánlott neked kipróbálásra. Nem mai gyerek, de nagyon jó a sztorija.
Hogy Morro is legyen a témában: Felraktam az 500.000e aranyas calderai creeperes plugint és eladtam azokat a fegyvereim és páncéljaim amikbõl több volt. Így most van 2,7 millám, ha mindent eladnék, akkor olyan 4,5 lenne, persze az egyedi cuccoat inkább megtartom:) Ráadásul még sok-sok helyen nem is voltam, ahol jó kis daedrákkal lehet találkozni:)
Igen tetszik :) Alap játékkal nyomom nem tettem fel semmi kiegészítõt, hogy gépem nehogy befulladjon :) Én nem vagyok nagyon tájékozott ebben a játék stílusban, csak a Diablohoz és az említett Sacredhez tudom hasonlítani, amibõl inkább a dibalo tetszett mert sacredben olyan karakterrel vittem végig (asszem sötét elf) aminek volt olyan varázslata, hogy nem találhattak el :D Ahhoz hasonlítom csak jobban tetszik mert 3D a története is egyenlõre bejön és hogy attól függõen változik a játékmenet, hogy mit csinálok :)
Ugyan az NWN valóban elég "diablós" a mûfajon belül, de még mindig RPG (jellem, többféleképpen megoldható küldetések, testreszabhatóbb karakterek stb). (A multiját nem próbáltam, de a fõ erõsségének azt tartják, az pedig állítólag még sokkal RPG-bb, mint a single.) Mindenesetre én úgy látom, hogy az NWN legalább olyan messze áll a Diablótól, mint a Morrowindtõl.
Az Icewind Dale-t nem ismerem testközelbõl (pedig az a vicc, hogy éppen telepítve van, de csak teszteltem, hogy fut-e gond nélkül XP-n), de gyanítom, hogy több-kevésbé hasonló lehet a helyzet azzal is. A Spellforce pedig hibrid mûfaj, nem is csoda, hogy nincs benne kõkemény szerepjátszás.
Tiszteletbe tartom a személyes véleményed de a Spellforce egy hibrid rpg/rts a NWN meg egy igazi crpg körökre osztott harcal. Minden másban egyet értünk
Blasphemy! Méghogy a Dio az nem RPG!!! A legerpégébb rpg amit valaha is láttam!:D:D:D
Félretéve a viccet, Palinko:
Diablo kategóriába sorolhatóak az alábbi játékok (személyes vélemény):
Diablo, Icewind Dale, NWN, Sacred, Spellforce...
Na, a Morrowind pont ettõl a kategóriától esik távol:)
Köszönöm szépen megoldotta nálam is a problémát! Na akkor nézzük meg mit tud a játék :) Eddig ilyen stílusban csak a Diablo tudott megfogni remélem ez is le tud majd kötni.
Hello! Kezdõ morrowindes vagyok szóval most elég jól elvagyok... tévedve :D Feltettem a grafikusomhoz kapott morrowindet és aztán megvártam ledöcögjön a magyarítás azt is felküldtem. Erre ezt a hibát kapom :SS Utána jártam én megtaláltam ezt az mp3-at igaz nem nyitogattam én sem meg de akkor is ott van. Vajon mi lehet a probléma?
szia - a master index javítását, mint bármely modot beteszed a játék Data Files könyvtárába, utána pedig engedélyezed (pipa), amikor feljön az indító menü az elején, és megnyitod ott az Adat fájlok menüt.
A maximum karakterszint attól függ, hogy milyen erõsek voltak a kezdõskilljeid . mert ha mind ilyen húsz körüli, akkor akát 80 szintet is tudsz lépni. De ha jól emlékszem régen valaki mintha csinált volna oylat, hogy bûnözött kényszermunkára ment, ezzel csökkentek a skilljei, és akkor azokat megint tudta fejleszteni, de ez egyrészt elég lutri, másrészt ki a franc akar 60 szint fölé meni. Ott már úgyis akkora isten vagy, hogy nem nagyon van hova jobban tápolni.
köszi a segítséget! honnan lehet letölteni a creeper 500k-t, mi az a könyvforgatás és mit kell csinálni a master index jav.-al? (az a 9 kb-es file, ugye?) a morrowind hq-ról nem lehet letölteni semmit. nem azért nem akarom használni a tornyot mert nem biztonságos. majd ha már fejlettebb lesz a karakterem, kaphat engedményeket :) elsõ a tanulás! :)))
Te tudod, de én az elejétõl használom, több más mod-al, és abszolúte biztonságos. Volt ami nem jött be, kiszedtem a pipát elõle és kész, azóta nem használom. Nekem bejött: Creeper - 500k arany, könyvforgatás, az összes magyarításban szereplõ mod + aMaster index javítás, torony, Hla Oad-i rezidencia - ennyi, mást nem is használok :)
Csak akkor, ha amikor telepítetted, bejelölted, hogy tegye fel a telepítõ. Ebben az esetben a játék könyvtárában > térképel > interaktív térkép könyvtárban találod. Nagyon jó, a végigjátszás is, úgyhogy csak ajánlani tudom. Bár néha a játék az angol nevet (is) használja némely tárgy/könyvnél - ezeket érdemes egyeztetni a Morrowind HQ oldal végig játszásával, de a játék elfogadja a tárgyat, eddigi tapasztalatom szerint, bármelyik nyelven fordul meg a játékban.
elvileg a magyarításhoz van egy interaktív térkép is. azt hol találom?
mindenkit megölhetek akihez nem írjéák ki a prófécia megsérülését?én ultra agresszív vagyok morrowindben:D
én most vagyok 16-os szinten és a pengéket még el sem kezdtem. az elõbb nyírtam ki az éhség nevû akármicsodát, akirõl elõzõleg már olvastam s azt hittem kemény harc lesz. ehhez képest csak állt egy helyben nem csinált semmit, én meg odamentem egyszer fejbesomtam teljes erõbõl oszt megnyúvadt. :)
egyenlõre az orkház is megteszi. a gyorsbillentyûkre már rájöttem, de mi a különbség a között ami rajtad van és ami csak nálad? ugyan úgy lehet használni, nem látok különbséget.
Tibor16 által említett egyik modot, a balmorai tornyot én is használom, teljesen biztonságos, nem kutyul bele a játékba. A magyarosításba csak lehelletnyit, azok a tárgyak, amelyek a házban is megtalálhatóak, angolul jelennek meg mindenhol, de a bögre vagy a szekrény feliratot szerintem mindenki tudja értelmezni. Egyébként a fordítók fórumán úgy olvastam, ezt korrigálni fogják, vagy aki elkövette a modot, vagy õk.
Én elértem a száz pontokat a karakterem öszes tulajdonságaiból (kivéve a szerencse és az akaraterõ, így szintlépéskor csak arra oszthatok már pontokat.), és az elsõdleges képességeibõl is, most olyan tárgyakra vadászom, illetve gyûjtök rá pénzt, amelyek ezt tartósan megemelik. Eddig egy kesztyût találtam, ami 120-ra vitte fel az erõmet, de lelkesen kutatok. életem elsõ karaktere, bocs ha ez már másnak unalmas. Ja, a fõsztoriban sztem félútig sem jutottam, most szabadítottam csak ki Milot nemrég. Nem tudom, mi a maximum karakterszint, amit el lehet érni, azon is ledöbbentem, hogy valaki pár oldallal lejjebb 16-os szinten befejezte a játékot - sztem nem tudja, mi mindent hagyott ki...
kösz az infóz, de ha biztonságos, akkor egyenlõre inkább nem töltögetek nem gyári modokat. még egy kérdés. amik rajtam vannak varázscuccok; gyûrû, öv stb. azokhoz van valamilyen gyorsbillentyû?
sztem igen - de miért nem szedsz le modot? - azok erre a célra sokkal jobbak. CS@ oldalán találsz egy párat, amelyek igen kényelmesek. Nekem a torony és Hla Oad van fent. A torony "gyorsabb", Hla Oad meg jobb beosztású, csak egy kicsit kell a házban tekeregni, hogy elérj vmit. Amikor arra van kedvem, rendezkedek itt, ha meg sietek, a toronyban leszórok mindent. Mindkettõnek közvetlen teleportja van, bárhonnan oda tudsz jutni, bármennyi teherrel - ez nekem a legfõbb haszna. Hla Oadban vannak öltöztethetõ bábuk is a fegyverteremben, ha netán gyûjtögeted a páncélokat, fegyvereket. Sztem érdemes kipróbálni.
van egy ork balmorában, akit ki kellett nyírni, most üres a háza. ha kisajátítom a lakást :) mármint ha oda pakolom a cuccaimat, akkor biztonságban vannak, nem lopják el vagy ilyesmi?
ugyanígy jártam én is. De egy idõ után nem lesz érdekes, mert kimaxolod az alap képességeket és utána lehet gyúrni a többire. Mondjuk, az alap tulajdonságait a figurának így nem lehet megváltoztatni - de azért lehetsz jó másban is (csak esetleg, nem a legjobb). Tényleg, egy kérdés - a szintlépés az alap képességek fejlesztéséért jár. Ha ki vannak maxolva, vagyis 100-on vannak - akkor utána mi van?
mikor elindítottam a karakteremet, olyan képességeket kapott amiket most már szívesen másra cserélnék. nincs valamilyen megoldás erre? esetleg csalás?
:) - már túl vagyok rajta - amikor elõször találkoztam vele, akkor ijedtembe, hogy kárt tesz a berendezésben, vagy még leveri a tv-ét azzal a nagy hadonászással, yoóóóól kulin találtam nyomni.. :) aztán látom, hogy pont õt keresem. Visszatölt - vetem egy üveg kisüstit és amikor kinyitotta a száját, belenyomtam az üveget (fognom köllött a végét, le ne nyelje egyben az egészet)... Aztán, szépen megbékéltünk, - nekem köllött lefektetnem, meg betakarni, mert folyton rálépett a kezére - szóval, végül is, jó kis este kerekedett belõle :D
Úgy van ahogy a többiek mondják:) Itt nem fognak be kapásból, hogy ezt csináld azt csináld, emrt más leetõséged nincs. Ugye a Wiz8-ban ez valamennyire lineáris. Ott nem tudsz úgy jobbra-balra rohangálni mint a Morroban, mert jóval kisebb világ és a küldetés helyszíneken kívül minden kihalt és cak szörnyek vannak.
Az Elder Scrolls széria nagy elõnye az összes többi számítógépes RPG-vel szemben, hogy valóban "élni" lehet a világában. Akár a fõ küldetéssort (sztori) teljesen kihagyva lehet hónapokig csatangolni a terepen, csak azért, hogy az általad kiválasztott karakter életét éld. Indulsz egy nincstelen senkivel, szép lassan összeszeded a pénzt egy házra, megveszed, berendezed, egyre jobb dolgokat veszel vagy zsákmányolsz, ha modokat is használsz, akkor megházasodhatsz, õröket fogadhatsz fel (vagy eleve vannak a házban), a párodnak és az egyéb segítõidnek is összeszedegeted a szükséges holmikat (ruházat, felszerelés, stb). Máris több hónapot töltesz kaladorkodással és a fõ sztorit még csak nem is érintetted...
Ha nem vállalsz küldetéseket, vagy nem csinálod õket, ha nem fedezel fel a saját szakálladra, akkor egy idõ után elhiszem, hogy unatkozol. Nekem a fejlesztgetés, megszerzése bizonyos dolgoknak is hosszú idõt vett igénybe. Mondok 1 példát: elhatároztam, hogy az enchant képesség 100-ra fejlesztéséhez megkeresem a trainert. A koma Indoranyonba leledzik. Hamár viszont elmegyek az erõdhöz, elõtte megszerzem az erõdök közötti teleport képességét. Ez az összes propylon mutató küldetését jelenti, plusz, ott is adódtak mellékszálak, kripták, barlangok, egyebek - na, ha így csinálod, akkor garantáltan nem fogsz unatkozni... :)
Honnan lehet megszerezni a MARK és a RECALL varázslatokat?
Semmi probléma:) Csak pontosítottuk a kategóriákat:) Valóban van ennél a harcrendszernél jobb is, de engem egyáltalán nem érdekel, különben nem játszanék se ezzel se a Wiz 8-cal.
Ha jól gondolom és a Drain abilityrõl beszélsz (jó dolog ez a magyarosítás, csak nem tudom mikor mirõl van szó :( ), ami addig tart amíg a varázslat hatóideje van, ha az lejárt minden visszaáll magától úgy ahogy volt. Ha a másik, Damage abilityrõl van szó az permamensen csökkenti a tulajdonságaid: legalábbis amíg helyre nem állítod potionnal vagy spellel.
mi az a tulajdonságlecsapolás vagy mifene és mikor múlik el?
Most van csak idõm válaszolni - én amolyan felhasználó féle vagyok, ami azt jelenti esetemben, hogy - játszani szeretek (nagyon). A játék vagy megfog, vagy nem. Ha nem, hiába vannak érdemei, egy idõ után abba hagyom. Mint ahogy már korábban írtam, a Morrowind már akkor megfogott, amikor megjelent és kipróbáltam. Akkor eldöntöttem, megvárom, amíg vagy megtanulok angolul, vagy meg lesz a magyarítás. Közeben múltak az évek és nem múltak el nyomtalanul. Amikor újra felkerült a gépemre, akaratlanul is hasonlítgat a korábbi játékokhoz az ember. Van 1-2 dolog, elsõsorban látványban és megoldásokban, aminél a közben eltelt idõben láttam jobbat. Viszont, mint ezt is írtam már, a szellemisége, a hangulata, bõven elviszi a hátán a játékot. Jó vele játszani, és behunyom a szemem amikor olyasmit látok, ami felett eljárt az idõ. De az ominózus kérdés nem ez volt, és nem bántásképpen, de elmondtam azt a véleményem, amely akár jobb is lehetne. Vagy, mondjuk úgy, idõközben így-úgy már máshol, született rá jobb megoldás. Ha a Gothicról lenne szó, akkor vszínû, a saját terepén (fórumán) én is körömszakadtáig védeném azt, ott. Így azt is megértem, miért van a beírásom nyomán ellenvélemény. Én már be fejeztem (volna), csak ölég régóta ismerjük egymást (így fórumról) és nem tartottam volna tisztességesnek hallgatni. Mint ezt is írtam már, a véleményem marad, annak ellenére, hogy a játék jó, sõt, nagyon jó. (De melyik játéknak nincsenek apróbb, kisebb-nagyobb hibái? Mégis a kedvencünk - nem de?)
Aki jó kardozós harcrendszert akar látni, annak erõsen ajánlom a Die By The Swordöt. Igaz nem RPG, és elég nehéz a kezelése, de ha ráérez az ember eszméletlen jó multit lehet vele nyomni. (Morrowind Oblivion engine-el és DBtS harcrendszerrel... áhh)
A KotOR szerintem nem passzol a Gothic és az Arx Fatalis közé, lévén ott sem mi irányítjuk a karakter mozdulatait, gyakorlatilag egy körökre osztott rendszer, megspékelve real-time mozgással és utasításokkal, tehát én szemben a másik kettõvel nem tartom akció-RPG-nek.
Ugyanakkor maga a látványbéli kivitelezés nem függ a mögötte álló rendszer bonyolultságától, inkább a játék korától. Ez egyre inkább jogos és reális elvárás lesz, más kérdés, hogy ehelyett inkább az akció irányába igyekeznek elvinni a mûfajt. (Ami nem is lenne baj, ha lenne legalább néhány komoly cím, mely nem erre törekszik.)
A Gothic rendszere bizonyos téren sokkal fejletlenebb mint a Morroé, ugyanis ott nem kell annyi stattal számolni. A srácok, mint ahogy te is tudod, a hangualtra, a látványra alapoztak és ez meg is lett, ehhez kellett körítésként a jobb látványú harc.
A morroban ezzel szemben igencsak a statok küzdenek és azért mégiscsak nagyobb elõrelépés van benne mint pl. a Wizardry 8-ban (ami a G1-gyel egyidõs).
Emlékeim szerint szinte az összes RPG rendszerbena varázsló jön utoljára, talán egy-kettõt kivéve. A varázslatot elõ kell készíteni a megfelelõ elsütéshez. Morroban is idõ kell hozzá, Gothicban szintén, és ott is ha megütnek kezdheted elölrõl. Arx Fatalisban ráadásul neked kell megrajzolni a 2-3 rúnából álló varázslatot, ami nem kis feladat csata elõtt, közben.
Ha jobban belegondolsz akkor az összes RPPG, vagy játék körökre osztott, hisz minden egyes mozdulatnak van egy ideje. Ezt a Morroban nem látod, mert folyamatossá van téve, de attól még igencsak számok küzdenek egymással. A TES Arenból vagy Daggerfallból átemelt egérirányítású harc is emgvan, de ha belegondolsz semmi értelme használni. Ki az a hülye aki suhintgat egy karddal, mitnhogy szúrna, ha az többet sebez.
Említetted a Witchert, Ron Ragm pedig helyesen mondta azt, hogy az ott nem harc, legalábbis nem olyan amit szeretnél. Szép kombók vannak benne, de nem te irányítod, hanem a gép váltogatja. Ha te szeretnéd irányítnai, ahhoz van pár régi játék ami megcsinálta, ott viszont nem sikerül mindig. Ha pedig egy komolyabb RPG-t (és a Gothicot nem veszem ide) akarsz harci kombókkal ötvözni, olyan játékkal még nem találkoztam. Ugyanis ha belegondolsz a játékos irányítású és gépi számolású harcrendszer keményen üti egymást. Vagy ez vagy az, de a kettõ együtt nem megy. Hacsak nem redukálod re a statot lényegét, akkor emg minek vannak?
Szóval egy szónak is száz a vége, ha ilyennel akarsz játszani akkor pl. Gothic, KotOR, Arx Fatalis: kis szerepjátékrendszer, kis harckombó. Nagy szerepjátékrendszer: Morrowind, Wizardry 8 és tsai.
Ezen kívül pedig ott vannak még a katt-katt-katt játékok. Abból válogathatsz ezerrel.