Az, hogy merre jártál, mit csináltál, hány országban éltél, nem túlzottan tud érdekelni, ha az írásaidban szemmel láthatóan nem tükrözõdik.
Amit az elõzõ írásom középpontjába szerettem volna állítani, az az, hogy ha a nyugat még sokáig erõlteti a saját über-létét, akkor a többiek bizonyítási vágyába elõbb-utóbb belepusztulunk mindannyian.
Az emberek többsége tud veszíteni - ha nem alázzák meg õket közben minden határon túl.
Az oroszok tudják, hogy a MIG29 nem ellenfél egy modern elektronikával felszerelt F-XX-nek: szimplán azért, mert a másik oldalon az elektronika nem kettõ, hanem négy célpontot tart számon, és nem kell 10km-re odamenni a célpont mellé, hanem elég 15-rõl kilõni a rakétákat. Ezt nagyon jól tudják: de egyszersmind azt is, hogy az F-15-nél, az F-16-nál jobbak a MIG repülési tulajdonságai, és egy _gépágyús_ dogfight-ben, ahol nem a rakéták gyõznek, bizony nagyon fura eredmények jöhetnének ki. Hogy ilyenre eddig nemigen került sor? Bizony, ha egy amerikai katonai vezetõ nem biztosít megfelelõ utánpótlást és tûzerõt a katonáinak, akkor igen rövid úton repül...
Az oroszok tehát tudják, hogy hol a helyük, de ha megalázzák õket, akkor nagy baj lesz. Mert van annyi hatalmuk, hogy vissza tudjanak ütni. Mert van annyi _ellenõrizetlen_ hatalom arrafelé, hogy egy senki tábornok is vissza tud ütni.
Erre ugye elég bizonyíték volt a szeptember?
Generációk: amennyire a lassan csordogáló információkból kivettem, az ujgenerációs amerikai vadászgépek viszonylag lassúak lesznek, eszetlen mennyiségû elektronikával túlbuggyantva. A tervezés fõ szempontjai a modern fegyverzet, a kisebb igények, a repülés utáni gyorsabb visszaindulás...
Ezeket megvalósították a gripenekben is, akkor meg mi a francnak fikázzák õket? Hm? Netán pusztán gazdasági indokok miatt?
Ha az USA nem kezd el globálisan - és elõre - gondolkozni, akkor baj lesz. Nem elég a szimpla fejlõdés - ezen a szón ugyan lehetne vitatkozni, de minek - az is kell, hogy a világ többi része ne szakadjon le túlzottan. Ha ugyanis nincs esély lépést tartani az elöl haladóval, akkor esetleg hátbalövik...
Imádom, amikor valakibõl elõtörnek az elõítéletek...
>> joval gyengebb Sved gepek
Repültél velük? Te tervezted õket? Vettek részt valaha is légiharcban? Számos olyan tulajdonsággal rendelkeznek, amivel az általad agyondícsért F16, F15 nem. Kevésbé igényesek a kiszolgáló létesítményekre. Gyorsabban visszaküldhetõk a levegõbe. Olcsóbbak... Nem utolsósorban: mind aerodinamikailag, mind az elektronikát illetõen a 4. generációs vadászgépek közé tartoznak: a tervezés során az F16-os gépeken szerzett tapasztalatokat is felhasználták.
A fenti kijelentésed értelmetlen. Mintha egy feltuningolt öreg jaguart hasonlítanál egy friss FIAT-hoz.
>> csinalhatnanak olyan gepeket ami csak eszukbejut
Annak idején ugyanezt mondták az oroszokra is :D
>> sem penzt sem idot nem akarnak kolteni felesleges dolgokra
Netán hallottál már az USA következõ generációs vadászgépeire vonatkozó tervekrõl, prototípusokról? Nemsokára döntenek a rendszerbe állításukról...
Jó lenne, ha megértenél valamit, mielõtt fikázni kezdesz másokat. Az USA-nak majd' száz év elõnye volt, mikor az oroszoknak fel kellett velük venni a versenyt. Ehhez képest a verseny végére a sok területen túlszárnyalták a másik felet. Ennek persze ára volt: a SZU mind gazdaságilag, mid erkölcsileg tönkrement. Azonban mindaz a tudományos tõke, amit a szocialista idõkben felhalmoztak, ma is létezik: és a magadfajták által gerjesztett bizonyítási vágy miatt iszonyatosan veszélyessé vált. Hány atomtechnikával, biológiával foglalkozó tudós, magas szinten kiképzett katonai szakember szóródott szét a világban - akik számára a bizonyítás kényszer az élet, és az ellenfél az õket lekicsinylõ, magából kivetõ nyugat? Nálad okosabbak az USA-ban is ismerik ezt a veszélyt, és az orosz eredmények elismerése mellett megpróbálnak tenni is ellene.
Eddig minden írásodból ennek a tipikus kultúrális vakfoltnak a jelenléte sütött... Jó lenne kijönni végre az elefántcsont-tornyocskádból, és szétnézni egy kicsit máshol is!
Nos igy elso ranezesre nekem nem tunik megbizhatonak ez az ursiklo vagy urrepulo. Bar melyik urrepulo az ? :) Az lesz a vicces, hogy az oroszok megint hamarebb csinaljak meg ezt a muveletet mint az USA. Amugy is eros Maffia szaga van ennek az egesznek :)
Ha megnézitek kisértetiesen hasonlit egy mázos cukordiszbe bujtatott szojuzra.... Márcsak az egyetlen rakétahajtómű miatt is amit Függőleges vezérsik nélküligen nehéz lesz stabilizálni....
A nevük alapján már sejthető: Gravity Control Technologies De ha belenéz valaki a felső menükbe ...
Tetszenek a felragasztott matricák is, így olyan benyomást kelt mint a Kinder-meglepetés játékai.
Köszönöm a kimeríto válaszokat. :) Engem a felszállás közbeni probléma érdekelt. kotekedo: mindegy, hogy önerobol teszi, vagy másik gép viszi "át" a hangsebesség határán, az ellenállás visszahat.:)
A rendes urrepuloknek is gombolyu az orra, pedig azokkal eleg surun feljarnak megjavitani ezt-azt.
Pedig van, csak olyan kicsi, hogy elhanyagolható. A múltkor láttan tök jó fotókat az űrsiklóról, aminek a vezérsíkjai körül felfénylik a levegő a súrlódástól. Olyasmi, mint az északi fény. Ugyanis a légkör nem úgy ér véget, hogy nyissz, innentől már űr van, lejjebb meg légkör. Még a holdon (!) is több millió levegőmolekula van köbméterenként, ami még mindíg a föld légköre. Persze ez olyan kis mennyiség, hogy nem is érdemes foglalkozni vele, csak érdekes... Úgy 100 km magasan határozták meg az űr határát, amikor kezték az amcsik az űrprogramjukat.
Ott esteleg meteorellenállás vagy ?rhuadékellenállás van... :)
Gondolom Turmoil a felszállás alatt a légkörben gyorsuló gépre értette amit írt. Valóban előnyösebb a hegyes orr a hangsebesség feletti repülésnél, de egy űrrepülőgép a felszállás folyamán igen rövid ideig tartózkodik a légtérben. A visszatérés során a nagy sebesség miatt fellépő hő hamar elégetne egy szuperszonikus repülőknek használatos hegyes orrészt.
Magyarázza már meg nekem valaki, hogy ha egy gép hangsebesség fölött repül (ez ugye kell az ürrepüléshez), akkor miért gömb az orra, miközben a szuperszónikus repülőknek a hangsebesség fölötti repüléshez hegyes orrot csinálnak. Tudtommal hangsebesség fölött jelentős mértékben megnő a légellenállás, mivel a különböző molekuláknak nincs lehetősége kitérni és a gépnek ütköznek. Hangsebesség alatt a gép előtt tolt levegő még elég arra, hogy eltérítse a molekulákat. Aztán jön az ún. "hang-fal"... Az űrhajóknak nem????
Szerintem egy darabig ott is marad...
Nesze Neked, Dennis Tito. De legalább lesz pénze az űrkutatásnak... sajnos az űrkutatás nagyon maga alatt van az utóbbi 10-15 évben.