A labdarugás meg sport, mi ? BL döntő 2018 - Liverpool kontra Real Madrid . 20-ik perc körül a Leverpool legjobb játékosa semlegesítve (Salah), majd 2 olyan kapus hiba, ami inkább szándékos öngólnak nézett ki.
Aztán pár nappal később Zidane elmegy a klubból, még érvényes szerződés mellett, Ronaldo is arra készül.
VB 2018 - rengeteg kézimunka, alig büntetve, stb. Nem folytatom, akit érdekel, ott van szó róla a VB fórum részben. Majd még büntit kapok mert itt fociról írok. Talán nyitni 'Többé nem sport a foci' fórumot ?
Milyen baku nagydíj volt ez te atya úr isten.
a forma 1 sose volt sport, csak verseny ;)
tényleg meszze van az autósporttól, kizárólag reklámpolitikáról szól, avagy már nem a reklám van a F-1-ért, hanem a F-1 a reklámért, és ezt baromira érezni...
Szerintem Rubens - az állandó pletykák, "tuti" hírek ellenére - azért írt alá még két évet az olasz csapatnál (ráadásul szinte még az idény elején, amikor senki nem szokott még szerzõdésekrõl beszélni, pláne aláírni), mert:
1. Írásban rögzítették, hogy jövõre és azután a jobbik nyer, függetlenül a vb helyezéstõl.
2. Ha idén _mindenben_ támogatja Schumit, akkor nagyobb lét kap.
Ha Schumi idén is nyer, akkor õ lesz a nyert vb címekben az elsõ, plusz a futamelsõségekben is messze ráver mindenkire.
Lehet, hogy Schumi jövõre már csak levezet, utána pedig pihenõre vonul és ez van az egész ügy mögött?
Ha viszont ezt így vesszük, akkor a sumák baszta el azzal a mûsorral, amit a dobogónál adott.
Mert ha ezt így kijelentjük, mármint hogy taktika és hogy csapaton belül ez nem gáz, akkor nincs szükség a seggnyalásra sem.
hát, ha már revelációkról van szó, akkor...
nincs télapó, nincs húsvéti nyuszi (max sütve), nem az angyalkák hozzák a karácsonyfát, és nem a gólya a kisgyereket. (sokkterápia)
Már miért kéne???? Az a két hely a Ferrarié, csak más sorrendben! Ehhez joguk van, a szabályok nem tiltják. A FIA viszont parázik a nézettség miatt, őket is meg lehet érteni, de ez már olyan "tyúk vagy a tojás" téma..... A sport van a nézőkért, vagy a nézők a sportért.....
Mondjuk megnézném annak az embernek az arcát, aki Barichello győzelmére fogadott egy "kisebb" összegban, és az utolsó métereken elbukta a vagyonát! Na ez viszont szemétség!
Arról talán nem tehet, hogy így döntött a ferrari (bár annyira szomorú se volt szerintem, mint ahogy mutatta), de az már nagyon undorító volt, ahogy ott nagy álszenten átengedte az 1. dobogót barichellona. Az interjúban pedig tul.képp állítólag nem értett 1et a döntéssel...hm, akkor mér nem fékezett 1 jó nagyot a végén?
amúgy szerintem sumi, miután vb lesz, visszaadja ezt majd barinak....
Undorító! El kell venni tőlük az első két helyet és viszlát a következő versenyen.
Nem tud vki képeket a pfújoló piros tömegről?
Úgy szeretnék!
:DDD
akkor is gusztustalan amit a ferrári tett!!!
amugy ha nem történt volna meg akkor is aszondom hogy a fomra 1 nem sport amig sumi ott van pályán! én már rohadtul nem vagyok kiváncsi erre az emberre!! sosem hoz meglepetést az f1 amig az a seggarcú náci ki nem esik és a verseny elkezdödik!!
épp ezért döntött rosszul
úgyis schumi lesz a világbajnok mi a francnak ilyet csinálni?
ez akkoris undorito. jo mondjuk azt hogy nagyon nagy penzekert megy az egesz, es magyarazzuk ki. de ennyi erovel pl minden nagyobb csapat indithatna 1 kisebb csapatot pl torpedonak, es akkor ussek ki a masik csapat pilotait ennyi erovel vagy mittom en. abba meg belenyugszik az ember hogy a profi box 1 szar szinhaz de azert nem kene mindenbol ezt csinalni
ezt pár sorral lejjebb végigtárgyaltuk
hidd el sztem nagyon beképzelt. pl amikor asszem 2000ben ne,kiment Coltuhardnak aki a pálya szélén akart kigurulni a boxba akkor majdnam megölte és a szerelőknek kellett szétválasztania...
de ha igy van ... ha mégse az övé... AKKOR IS UTALOM:)
És a nem te általad írt cikket miért nem a forma1-be írtad?
nem igazán foglalkozok a forma1el, nekem már nagyon régen elment a kedvem töle... de tegnapeste az estfm-en volt müsor, ahol jónéhányan beszélgettek, meg betelefonálók is. ott említettek pár érdekes dolgot.
az f1ben régebben (20+ éve) a csapatoknak volt, hogy 3,4 pilótája volt, és ha a "profibb" pilóta autója esetleg lerongyolódott, akkor a hátrébb haladó, de gyengébb pilóta kiállt a boxba, és átadta a kocsit a jobb pilótának, hogy az jobb helyezést érjen el. a motorsportokban (superbike, stb) általános, és bevett szokás, hogy a csapatok felvezetöt használnak a jobb versenyzöjük számára, és a csapat dolga hogy öt kiszolgálja. a hosszútávú kerékpárosokról nem is beszélve (tour de france, ahol a rohamozó versenyzö még csak almalevet se visz magával, mert azt is a "személyzete" hozza. meg szélárnyékot csinálnak neki, meg....)
szóval csapatsportok vannak, és elméletileg az f1-ben semmi nem tiltja, hogy ugyanígy, 1 pilótára koncentráljon a csapat, és a másikat igenis visszaparancsolja. az, hogy ez újdonság az elmúlt mondjuk 10 évhez képest, az más kérdés. lehet, hogy kb 3 év múlva minden csapat úgy fog menni, hogy van egy vezérpilóta aki a pontot szerzi, és van egy kiszolgáló, aki "eltakarítja" számára az utat.
ezek se az én véleményem, csak egy megvilágítása a dolgoknak. én már jónéhány éve nem foglalkozom azzal a cirkusszal.
tehát a cikket nem én írtam, ha eddig nem voltam egyértelmű. csak beollóztam.
Az alábbi cikk az [origo]-n jelent meg, érdemes elgondolkodni a nagy schumacher, és ferrari fanoknak is.
A hétvégi Osztrák Nagydíjat Rubens Barrichelló nyerte volna, de a Ferrari úgy döntött, az elsőséget "átadja" a mögötte érkező Michael Schumachernek. Az európai sajtó egységesen tiltakozik a Ferrari akciója miatt, a végkövetkeztetés többnyire az, hogy ezek után nehéz komolyan venni a Forma-1-et. Ez összhangban áll a bokszutca embereinek álláspontjával.
Csapategység, a sport rovására
A brit Autosport magazin összeállítást készített pilóták, csapatvezetők, korábbi sztárok véleményéről. Általános vélekedés, hogy a Ferrari óriási hibát követett el.
"Igyekszünk kiszolgálni a motorsportot, de amit a Ferrari előadott, az gusztustalan" - mondta Patrick Head, a Williams technikai igazgatója. "Kötelezettségük van a sporttal és a szurkolókkal szemben, amit ma figyelmen kívül hagytak. Ez a kötelezettség ellene van mindannak, ami valószínűleg Michael Schumacher szerződésében áll."
Juan Pablo Montoya egyszerűbben fogta meg a dolgot: "Michael több mint húsz ponttal vezet, az autója körönként egy másodperccel gyorsabb, mint bárkié, akkor mitől fél?"
Korábbi csapatfőnöke, Flavio Briatore is elítélte Schumacheréket: "Abszolút szégyenteljes volt. Soha nem láttam hasonlót az itt töltött 14 évem során. A Forma-1 sokkal nagyobb a Ferrarinál, ezt szem előtt kellene tartaniuk. Kíváncsian várom, vajon az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) tesz-e valamit ezzel kapcsolatban."
Gerhard Berger, a Williams sportigazgatója: "Erre nem volt szükség a vb ilyen korai szakaszában, az FIA-nek utána kellene járnia."
Sir Stirling Moss: "A Ferrari romlott, és a Forma-1 többé nem sport. Ha engem arra utasítottak volna, hogy tegyek ilyet, azt mondtam volna nekik, teszek rá. Ez olyan eset volt, ami miatt örülök, hogy nem vagyok ma az F1-ben. Semmi ártalmasabbat nem tudok elképzelni a sport vagy a Ferrari imázsára. Felbecsülhetetlen a Ferrarit ért katasztrófa jelentősége. Sajnálom Rubenst és Michaelt, akik egyértelműen nem akartak a részesei lenni ennek."
Ian Phillips, a Jordan kereskedelmi igazgatója: "Nem hittem a szememnek. Komédiát csináltak a sport szabályaiból."
A sajtó szerint a Ferrari lábbal tiporja a sportszerűséget
Íme néhány szalagcím a brit lapokból:
The Sun: "A Forma-1 belehalt a szégyenbe"
Daily Telegraph: "A Forma-1 a vesztes"
The Times: "Schumacher cinikus győzelme szégyent hozott az F1-re"
Richard Williams, a Guardian szakírója pedig "undorítóan álszent gesztus"-nak nevezte, hogy Schumacher a dobogó legfelső fokára engedte Barrichellót.
A Neue Zürcher Zeitung azt írta, hogy a csapat vezetőinek kétségtelenül jogukban áll munkaadójuk érdekében cselekedni s mindent alárendelni a sikernek, ez azonban nem történhet a Forma-1 hitelességének, a közönségnek és/vagy Barrichellónak a kárára. Az utóbbit mélyen megalázták, s az illetékesek arról tettek tanúbizonyságot, hogy legkevésbé sem tisztelik sem a versenyző személyét, sem teljesítményét.
Mint Schumacher is mondta, bizonyos, hogy Barrichello idén még nyer versenyt, sokak szerint nyomban azt követően, hogy az eddig négyszeres világbajnok német pilóta biztosította magának ötödik elsőségét. "De a jelek szerint nyerne már előbb is, ha a valós eredményt nem söprik félre, ráadásul a négy pontnak, ami most Schumacher ölébe pottyant, csupán mellékes a jelentősége" - fogalmazott a svájci kommentár.
A Die Presse botránynak és csalásnak nevezte a történteket, s megállapította, hogy a Forma-1 mindható urának, Bernie Ecclestone-nak és az FIA vezetésének meg kell vizsgálnia, van-e szabály hasonló esetek megakadályozására. Az osztrák lap rámutatott: még ha a dollármilliók körül forgó vándorcirkuszban nagy szerep jut is a stratégiai megfontolásoknak, és nem a versenyzők a pályán, hanem a főnökök a bokszokban döntik el, hogy ki az első, a közönség joggal tiltakozik a manipuláció miatt, mert ennek a sporthoz semmi köze.
A Kurier című bécsi újság szerint a Ferrari-csapat vezetője, Jean Todt humortalan, de sikeres, mert a vasárnapi húzást már tavaly is megcsinálta, s nem érdekelte a bírálat: azt akarja, hogy csapata világbajnok legyen, lehetőleg kockázat nélkül. A lap részletezi, hogy Barrichello százszázalékos fizetésemelést kapott újabb kétéves szerződése értelmében, amelyen alig száradt meg a tinta, s ebben szerepel: eleget tesz a csapatvezető mindenféle utasításának.
Ujlaky István
Azóta még történt az is, hogy a FORMA1et svédországban visszaminősítették nemsporttá, ennélfogva nem lehet rá többet fogadni. most pedig mint a schumacer, mind a barichello győzelmére tevőknek fizettek.