feltettem egy 2016-os maxet student verzióban most felszeretnék rakni egy teljeset de akármit csinálok uninstal, backup törlés, átnevezés, rejtett mappák törlése, registri kitakarítás már mindent kipróbáltam amit a neten találtam, más fórumon javasoltak de még mindig tudja valahonnan, hogy student és nem kérdez rá a seriálra nem tudom mit tehetnék még :( légyszi segítsetek köszi
azért hihetetlen ez a max sp3 ,több ideig tart feltelepiteni mint az egész alap programot. már egy órája kattintottam a telepités inditására és még csk a rendszer infó összegyűjtése tart még.
Remélem ha sikerül felküzdeni akkor végre elindul a progi,mert már két napja csak hibával elszáll az inditásnál,pedig előtte nap minden gond nélkül még használtam.
egyébként tényleg nagyon sok múlik a NAS beállításán is.
Én is ide jutottam, bár óvatosan kell néznni a swichet. Az én switchemen van kettő gb 10GB-es port is, de csak uplinkre használhatóak, azaz másik switch-el való kommunikációhoz van odatéve.
Futottam egy gyors kört hálózat terén. Tök megfizethető áron van 10Gb-s hálókártya, viszont a szviccs horror áron. Valmi megoldásra ötlet? Átalakító esetleg?
igen, volt már rá példa nálam is, de ennek a megközelítését és máshonnan végeztem: a NAS-on lehet őrizgetni fájlverziókat, a lomtár teljes ürítéséig. így lényegében 1 hétre visszamenőleg minden fájlból van backup, csak visszaállítátod amelyik kell. ráadásul a haszon dupla: a max backupot le is kapcsoltam, így gyorsabb a mentés is. ráadásul az utóbbi időben finomhangoltam a NAS beállításait, egész gyors lett. nyilván nem helyi ssd, de elviselhető. egy 3 vinyóból álló RAID tömb egy 2SSD-ből álló cache-el megtámogatva már jól működik.
a probléma az, hogy ha megnyitsz 3 max-et, akkor is 1 backup.max file lesz, a maxback.max-el egyetemben és mindig az aktuális mentés határozza meg a tartalmat. tehát, ha van egy nagy munkád, amiben már alig tudsz szerkeszteni, zért kisebb részeket külön szerkesztesz, majd merg-dzselsz, akkor simán előáll az az eset, hogy a nagy file úgy fagy szét, hogy nincs bekáp, de az eredeti is sérül.
Szerintem ha itt megadod a projekt könyvtárat, akkor oda teszi, bár tény, hogy ilyenkor létrehozza a saját kis kretén könyvtárszerkezetét, bár úgy rémlik, hogy az utólag törölhető, ami nem kell, nem hozza létre újra. Bár én sem így használom. :)
Vannak esetek, amikor nem működik, például nekem egy ArchiCAD-ből importált modellel nem akart működni, minden bizonnyal nagyban függ attól, hogy mennyire gány a geometria, viszont amikor igen, akkor igencsak hatékonyan teljesít. Simán összeattachel mondjuk 40e objektumot, nem több, mint úgy 30 másodperc alatt.
Nekem már teljesen ráált a kezem, hogy helperen duplaklikkel jelölöm ki a "groupokat" :) Plusz bizony, minden a lehető legjobban összeattacholva, hogy az objektumszám a kirtikus tízezres alatt maradjon, különben oda a világ...
Nemrég dolgoztunk egy 12szintes toronyházon, aminek modelljét az építésziroda szolgáltatta. Revitben készült, és az utolsó csavar is benne volt a szerelt acélgerendás szerkezetben. Gondolom, ez nekik így ökéletes, mert darabra megvan a kimutatás midnenről. Több millió objektum. Nagyjából 1 hét volt az attach orgia. Viszont szép volt nézegetni 3D-ben a szerkezetet.
Az az igazság, hogy én leszoktam a group-okról. Nagy ritkán lámpákhoz használom, inkább más úton szervezem a jelenetet. Amiatt is gáz használni, mert a max nagyon érzékeny az objektum számra, a group-okkal meg csak úgy tűnik, mintha kevesebb lenne. Igazából az lenne nagyszerű, ha a copy-nál lenne egy olyan funkció, hogy a gyerekeivel együtt kopizza a linkkelt ojjektumot.
Naigen! Félre ne érts, a kőkorszakival nem téged akartalak jellemezni, inkább azt, hogy röhej, hogy ennyiedik verziószámnál még mindig ilyen megoldás a kézenfekvő. Én meg dacból szivatom magam... :D
A konténer egyébként jó dolog volna, csak a baj az, hogy nem tudja instance-ban átvenni az anyagot a jelenetből. Ha bezárod, akkor elmenti a konténer fájlba, és onnantól fuccs az egységes anyagoknak.
Sziasztok, Nem vagyok túl járatos a fórumon, de most szeretnék 14es maxról 15ösre váltani. Nagyon sokat használom a groupok és a lent leírt attacholos megoldást, mert rengeteg instance van egy jelentemben. 14es maxban maxban nem tapasztaltam ilyen problémát, de ha ez fennáll a 15ösben nem updatelnék. Tudnátok ebben segíteni?
Editable mesh-nél vagy polynál fagy ki?
Én a végén mindig editable mesh alakítom az objecteimet mert sok instancenél vagy egy nagyobb polyszámú obejctnél sokkal gyorsabb a viewport az editable meshnél. És ha valamit szeretnék modisítani később amihez szükséges editable poly csak föléteszek egyet modositoként, modosítás után pedig megy felé a mesh és le-"collapse to"zom igy megmarad az instance kapcsolat.
az mitől lehet,hogy a laptopon megy a 2016os max , majd kikapcsolom a gépet a következő inditáskor meg az applikácio hibát észlelt ezért leáll hibával nem indul el a max win10 64bit.
A műsik kérdés,hogy miért nem müködik a hideolás normálisan, kijelőlők polykat és rámegyen a hide unselect részre de nem tünik el semmi. Vagy ha az isolate menűt próbálom akkor csak az egész modell megmarad, viszont minden mást eltüntet.
Nekem az kellene hogy pár polygont ugy leválasztani,hogy nem deattacholom külön hanem csak a a nem kiválasztott polykat elrejteném amig tovább részletezek.
Még mindig nem túl memóriabarát. Vagy maxscript barát. Vagy bármi barát. Természetesen, egy jól működő rendszerben a group semmit nem vesz el, csak hozzátesz a felhasznlói élményhez, maxban erről nincs szó. Még 2016-ban sem, bár az SPket nem néztem, lehet megjavították, vagy inkább "gatyábarázták" a groupokat.
Egy nagyon egyszerű példa: van 200 group, mind egy-egy szék. 2-2 kárpitozott ülőfelület, 4láb, 3 egyéb elem. Feladat: cseréljem ki a gagyin modellezett kárpitozott részt szép, gyűrődésekkel, varrásokkal kiegészített modellre. Látszólag egyszerű. Egy groupot kinyitok (open), kárpitokat kiveszem, fármájukra modellezek highpoly tetszetős új mesheket. Ezután fogom, és a régi mesh-hez attach-olom az új mesh-t, majd a régi mesh-t kitörlöm, így az összes kárpitozott rész megkapja az új mesh-t. (hiszen instancok) de nem, MAX kifagy. Ha ungroupolom az összeset, simán megcsinálja. Groupokkal nem. Hab a tortán, hogy a 200 széket egyszerre nem tudom ungroupolni, mert MAX kifagy. Kb. 100-120-as csoportokban megy. Persze, 200 szék nem sok, szerencsére nem egy stadion 40000 székkel.
Ezeknek a dolgoknak mind nem így kellene működnie.
Aldaryn alapvetően arra gondol, hogy nem túl memóriabarát a group-ok használata.
Bocs, hogy ezt mondom, de ez elég kőkorszaki megközelítés... a group az group, az objektumok kezelését hivatott gyorsítani, a point helperhez linkelés körülményesebb. Az, hogy eddig szarul működött az SP2 óta, nem tudok vitatkozni, ott a te módszered a nyerő! :)
Teljesen jol megy win10-en a 2015-os Max. Bar problema az volt vele telepiteskor amire a forgalmazo is csak vonogatta a vallat, majd kozoltek, hogy nem tamogatja a win10-et. (telepiteskor mindenfajta errorral szallt el)
A problema megoldasa az lett, hogy ujbol le kellett tolteni az eredeti telepitoket az Autodesk-tol. Mert igazabol kijavitottak ezt a hibat csak nem emlitettek sehol senkinek, meg a viszonteladoiknak sem. Egybol felment az egesz csomag ( Product Design Suite 2015) csont nelkul.
A megtükrözött objektumok group-ba foglalását sem tudták megoldani már vagy fél éve...
Tök jó, találtam egy fórumot, ahol sok embernek ugyaneze a baja, de megoldás sehol: http://forums.autodesk.com/t5/3ds-max-3ds-max-design-general/max-2016-objects-not-visible-in-layer-manager/td-p/5697312 A merge sem segít.
És az miért van, hogy egyszer csak eltűnik az össze fólián a max-fájlból? Csak a default maradt meg. Persze az object properties-nél mutatja a fóliáját, de nem tudom lekapcsolni.
Az miért van, hogy DR-nél a bucketek különböző tónusuak. Azért írok tónust, mert nem csupán gamma probléma. És az a furcsa, hogy gépenként eltérő. Ja és 3.2-es véréj
Egyszerre írtunk, így nem láttam, bocs:-)
Igen, arra írtam néki a graphite tools-ban lévő topology toolt.
ok közben meglett YT-on is , megint tanultam akkor valamit , igy egyszerübb lesz megint az alapformát kialakitani.
Van valami megkötés a cross sectionoknéél? azonos spline sectioból kell mindnek állnia vagy az nem lényega surfacenél majd felbontja annyira amennyire kell?
Nekem legutóbb egy jpgre, ami néha megnyílt, néha nem nyílt meg. És nem értettem, hogy a rendernode-ok néha látják a mapet, néha nem... valszeg valami ritkán sérült file lehetett. De amíg rájöttem, hogy mi a baj, végigpróbáltam minden mást.
Csak, hogy valami témaközeli is legyen. Meg van a notetrack utódja a retimer személyében. Nekem fölgyűlt 130000 db, ami azt eredményezte, hogy egy kamera merge kb. fél órát vett igénybe. A cleaner script-tel eltüntethetőek a kis paraziták.
Nálunk már egy ideje megy vegyes használatban w10 és w8.1. A hálózati manager gép w10 már vagy fél éve, rendernode egy hónapja w10, munkalaptop nyár óra w10, 3d-s munkaállomások még csak w8.1, de szerintem lassan azokkal is frissítek. Gond egy szál se sehol, hibát, hátrányát nem tapasztaltam a w10-nek. Ja de, egy: a printscreen gombot nem engedi felülírni a kedvenc képlopó screenshot capture progimnak.
Gyakorlatilag az a szopi, hogy csak két gépet lát a hálózatból. Manuálisan mindet elérem, de megjeleníteni nem hajlandó csak 2-t(arra meg nem jöttem rá, hogy miért pont azt a 2-t). A hálózati profilt meg nem tudom állítani(de ez sok más embernek is gondot okoz és megoldást sem nagyon kínáltak rá). Egyébként szebb, gyorsabb. A bb-ig nem jutottam el, mert újraraktam w7-tel :-).
Ennyire szörnyű azért nem volt itt a helyzet, hálózat fronton egyedül a backburner hasalt el (mondjuk, az épp elég, - deadline működik tökéletesen, bár, bb-t kényelmesebb használni szvsz)
Help tekintetében a win 8.1-hez leírtak többnyire igazak 10 alatt is. Azt is érdemes megjegyezni, hogy sok .net -es alkalmazáshoz kifejezetten külön telepítei kell a 4.x-es .net-et, mert ami win10-el érkezik, az "túl friss", valamint a legtöbb autodesk programból is igazán kompatibilis csak 2016-os széria, a régebbiekkel gebaszok vannak. (de ez igaz win 8.1-re is :D)
És, remélem mindenki felkészült a következő gigaszopatós dologra. Az UI scalingre. 4K-s monitoron pl. MAX mókásan fest, ha a windows UI nagyobbra van állítva, hogy ne kelljen pöttömnyi pontokat vadászni az egérrel folyamatosan. Ez kifejezetten annak tükrében bosszantó, hogy modernebb programok (akár egy Lightroom) tökéletesen méretezhető UI-val rendelkeznek.
Backburnerrel akadtak problémák win7 és win10-es gépek között, amit én komoly vuduzással sem tudtam teljesen megoldani így, ha még BB-t használsz, lehet érdemes vagy egyszerre cserélni minden gépen, vagy meghagyni 7-et. Eleddig nem tudtam még rávenni magam, hogy az összes gépet áthúzzam 10-re, egyszerűen lustaságból, mert sok-sok idő és unalmas repetatív pepecs lenne, de előbb utóbb meglépem, mert felhasználói élményben és erőforrás felhasználásban is jobb a 10 az eddigi tapasztalatok alapján. (egy munkaállomáson lasasan 4hónapja megy teszt jelleggel, és elég pozitív)