Még mindig nem túl memóriabarát. Vagy maxscript barát. Vagy bármi barát. Természetesen, egy jól működő rendszerben a group semmit nem vesz el, csak hozzátesz a felhasznlói élményhez, maxban erről nincs szó. Még 2016-ban sem, bár az SPket nem néztem, lehet megjavították, vagy inkább "gatyábarázták" a groupokat.
Egy nagyon egyszerű példa: van 200 group, mind egy-egy szék. 2-2 kárpitozott ülőfelület, 4láb, 3 egyéb elem. Feladat: cseréljem ki a gagyin modellezett kárpitozott részt szép, gyűrődésekkel, varrásokkal kiegészített modellre. Látszólag egyszerű. Egy groupot kinyitok (open), kárpitokat kiveszem, fármájukra modellezek highpoly tetszetős új mesheket. Ezután fogom, és a régi mesh-hez attach-olom az új mesh-t, majd a régi mesh-t kitörlöm, így az összes kárpitozott rész megkapja az új mesh-t. (hiszen instancok) de nem, MAX kifagy. Ha ungroupolom az összeset, simán megcsinálja. Groupokkal nem. Hab a tortán, hogy a 200 széket egyszerre nem tudom ungroupolni, mert MAX kifagy. Kb. 100-120-as csoportokban megy. Persze, 200 szék nem sok, szerencsére nem egy stadion 40000 székkel.
Ezeknek a dolgoknak mind nem így kellene működnie.