Al megelőzött mert most én éjszakáztam :-) Annyi a könnyítés a repcsiknél, hogy (mint a példában is) 200mm-es, vagy nagyobb obikat használnak így 0 a torzítás. A legtöbb repülőről szerintem be tudsz szerezni minimális tervrajzot ha máshol nem a repülőbuzik (bocs spotterek) fórumain keresztül. Ha meg nincs megfelelő referencia, akkor nincs ami alapján azt mondanák, hogy nem jó amit készítetél :-)
Konkrétan ez lenne a feladat ami a linken. Repülök modellezése és a neten fellelhető walk around fotókat felhasználva kialakítani a részleteket vagy leellenorizni a formát.és ugye a legtöbb esetben csak kék háttér van. És még ha meg is van a pozíció a valós méret attól még nem biztos hogy kiderül.
Még nem kezdtem neki egy konkrét folyamatnak csak meg szeretném tudni a folyamatot hozzá, hogy ne a közbe derüljön ki hogy nem Így kellett volna.
(Mellesleg a blender perspective match tooljai nagyon jók. FBX-ben exportálható is a kamera bárhová, viszont ott is kompenzálni kell az objekítv torzítását mielőtt nekilátnál.)
Nekem sanszos, hogy ő itt szemre illeszgeti rá... Az egész csak viszonyítási pontok meglétének kérdése. Ha vannak, akkor könnyű, ha nincsenek, akkor marad a szemre igazgatás.
Ha te magad készíted a fotókat, akkor elég egyszerű a dolgod. Mérsz referenciát a helyszínen, esetleg fotogrammetriát készítesz, kompenzálod aképeket torzításra, és kész is vagy, pár referencia objektummal tökéletesen belőheted a kamera pozícióját.
Ha nem te lőtted a fotókat, nincs az adott objektívhez torzításinfód és nincsenek a képen olyan vonalak, amiről biztosan tudod, hogy egyenesek (és bizony egy épített bármi nem feltétlen egyenes/párhuzamos, derékszögű!) akkor eléggé meg vagy lőve, megint marad a szemre igazgatás, mert nincs referenciád.
Filmezésnél könnyebb, mert a mozgókép kellő mennyiségű referenciát ad algoritmusoknak, egy darab állókép, vagy állóképek olyan sorozata, ahol az egyes képek között nincs kellő mennyiségű átfedés kicsiit más tészta, az algoritmusok megint megfekszenek, marad a szemre illesztgetés.
Ahogy putyi is írta, mutasd mi a konkrét feladat, azzal okosabbak lennénk! :)
itt van egy elég részletes és pontos project Itt a srác mindent accurátusan lemodellez eredeti archiv képekkel és gondolom nem lenne szerencsés ha minden egyes képen ha rosszul sikerül az illesztés akkor ujra modellezze a törzset vagy bármi mást mikor az mondjuk egy elözö képnél már tökéletesen passzolt. Igaz, hogy _Blenderben dolgozik, de gondolom, ott se egy kattintásra tudja megoldani, hogy ahány fotó az mindig egyből jó legyen ahhoz a mérethez és alakhoz. Viszont mégis megoldja valahogy és gondolom maxban is meg lehetne ezt valahogy tenni.
Maximum az arányokat tudod valamennyire eltalálni. Sajnos azokat sem pontosan, mert minden optika mashogy torzit (Photoshop lens correction, ha felismeri akkor javithatsz rajta, de az is zsákbamacska) Max Perspective match egesz jo dolog, ha vannak lathato perspektivikus osszetarto "vonalaid", de a méretek beállitasaihoz maceras. Sketchup match egy fokkal jobb, mert jobban be tudod allitani. Viszont organikusabb dolgokat csak szemre fogod tudni belőni, egyszeruen nincs ra tool.
+1: Amugy ma neztem, hogy az Adobe Dimension-ban, ha behuzok egy hatterfotot akkor egesz jol eltalaja automatikusan a perspektivat, persze a mereteket nincs lehetoseg allitani, igy az "screenspace" marad. Az rendermotor az meg katasztrofalisan lassu, kb. semmire se jo es az is sokaig tart.
+2: Unreal Engine4: Mostanaban jott ki, hogy fotoba/videoba is lehet "compositalni" valos idoben GI-vel. Raadasul AR/VR tamogatast is kapott, már csak eszkozok kellenek (Cardbox,Occulus stb...) A Cardboxos a legolcsobb mert kartonbol is lehet, megfelelo lencsekkel +1 olyan mobil amiben van gyroscope.
+3: Baromi jol nez ki egy olyan helyiseg latvanyterv amit V-ray-el rendereltunk (dupla spherical kep, termeszetesen a ket szem tavolsag kulonbsegevel lerenderelve, de ez automatikus). Ezt egy androidos telefonon a cardboxba behelyezve a VR Media Playerben nezegetve "valosan" korbenezve, ha van gyroscop a telefonban.
Az az igazság, hogy más lehetőség nem nagyon van. Gondolj bele. Van egy random fotód, ami a pixeleken kívül semilyen információt nem tartalmaz(például nem tudod, hogy mekkora a torzítása). Ha ugyanarról az objektumról van legalább 3-4 fotód egy gépből egy helyszínen lőve, akkor már minimális fotogammetriai lehetőségeid vannak, de egy fénykép elég kevés.
Nem csak arra gondoltam vagy is nem az az elsődleges szempont, hogy a renderhez jól legyen a kamera beállitás és a kép adja a hátteret, hanem hogy a képen szereplő tárgyról készíteni el a modellt. Vagy legalábbis a részletek kialakitása és a méret és alakhűséget ellenörizni vele. referencia képnek. Ahhoz a szemem nem sokat segít ha a modellen valamit elmértem és a fényképet hozzanagyitom vagy kicsinyítem, föleg ha exif adat se áll rendelkezésre.
A két pici szemed a legalkalmasabb eszköz erre. Segítségnek pedig az exif adatok. A filmesek könnyebb helyzetben vannak, mert ott a paralaxis eltolódás alapján a könnyen kiszámolja a gép a kamera helyét.
Hogy legyen egy kis témába vágó is. Tudna valaki tanácsot addni vagy elmagyarázná, hogy hogyan lehet egy tetszőleges fényképet pontosan összeilleszteni a 3d modellel? Mert addig tiszta, hogy a photo match résszel architect dolgokhoz, hogyan lehet a kamerát pontosan belőni, de ott ugye adja magát a függöleges vizszintes tengely, de egy organikus modelnél vagy egy autó, repülö modellnél ahol nincsenek meg ezek a támpontok ott hogyan lesz bármilyen méretü és nézőpontu fényképről teljesen preciz beállitás, hogy össze lehessen vetni vagy modositani róla a modellt .
Ja tényleg! A := ad értéket, már emlékszem, kellett ez a szikra.
ez egy röhej amit most mondasz, az anno egy render challange volt kis kép kis gépigény mindenki tudta csinálni, es 10s alatt megvolt Nem egy propaganda volt rosszul emlekszem hibás memoria!
nenad a te ervelesi hibad megint a szemelyeskedes.. egyebkent emlekszem evekkel ezelott szegeny mental ray mellett emeltel magasba ugyanigy kardot mint ahogy most a vray mellett es akkor is csak 200x200 pixeles nem tul hatekony kepekkel probaltal bizonyitani valamit amit csak te ertettel. De legalabb a szakmai munkassagodat nyomon tudjuk kovetni nem ugy mint putyiet, bencsabet, es Al-eket.. (ez ironia volt). Es igen, en nekem sincs jelenleg mert mas fele vitt mostanaban az elet. De nem is vonom ketsegbe a tobbiek hozza erteset mert a kepeik bizonyito erovel hatnak.. ami toled viszont hianyzik.
:))) csendben olvasok:) amiota a mensa tag vagyok es vegigkisertem par hasonlo partalan vitat ott azota csak legyintek nenad eszmefutatasaira.. meg megoregedtem:) nem izgat mas marhasaga foleg ugy hogy nenadnal tobb ervelesi hiba van mint egy xenu-s torteneben. es egyebkent is varom meg a energiatermelos csodakutyut ami megvaltoztatja a vilagot.. par eve igerte.
Igazából csak az volt a cél, hogy legyen itt egy olyan teszt is, amivel 20 percnél többet foglakoztak, valamint olyan készítette, aki archviz-zel foglalkozik, így ebből a szempontból elemzi. Ja és a lehető legfrissebb verziók kerültek összehasonlításra(persze tudom, hogy coronából van 1.7 és vray-ből pedig 3.6-nál járunk).
Ne haragudj Putyi, ilyen életszerűtlen tesztet honnan akasztottál le? Textúra van a felületeken, ráadásul nagy felbontásban? És ebből több különböző féle is? Mappolt glossiness? Ki használ manapság ilyet? Aztán ott a displacementes szőnyeg. Ki kíván ilyet látványtervre? Mennyezeti lámpa pluszban bekapcsolva? Ugyanmár! Ráadásul a dekorok is... vannak vagy 500k poligon összesen, a kanapé sem több szerintem 250k-nál. Szinte kizárt, hogy a dekorvirág bóbitáinak a geometriája hibátlan lenne. Ez egy teljesen irreleváns teszt, nem is olvasom tovább, csak felbaszom magam.
Al talan csinalt egy tesztet, nem lehet ellenorizni mert szarul allitotta be En csinaltam egy tesztkepet ami teljesen hibatlan geombol van. Ezen corona elverzett. bencsab csinalt egy tesztet, de tobb ezer hiba volt a geomban igy az nem revelans. puti nem csinalt semmi mast csak felzaklatott az egekig es meg keresemre hagyta abba.
A tobbit meg nem erdekelte..
egyebekent az en procim nem is tamogatja az embret... LOL ez lehet kb a kulonbseg a rendidoben de nem a zajban.
Küldd a behívót, ha akarod, de továbbra is az a véleményem, hogy nem igazán értesz a dologhoz a vizualizációhoz meg egyáltalán nem. Például a lenti kis pontozásnak mi az alapja? Miért -2 és miértnem -3? Mert te azt mondtad. Ez viccnek esetleg elmegy, de review-nak siralmas. Ám ha neked ez a szint akkor hajrá! Nem rontom el kisded játékaidat.
puti mar megint trollkodsz. tehat mi a valszod? Holnap mar mehet a behivo ha folyatod...
Tehat a zaj meg egy ilyen egyszeru kepen is sokkal nagyobb, vajon hanyszorosa lenne ha valos tesztek lennenek nem mesterseges hibas geometriaval elbaszott vagy megtortent egyebkent a teszt? Tenyleg hol vannak a te tesztkepeid?
A renderio kevesebb a vraynel, es es a corona sokkal zajosabb. Ez a tema meg minidg puti, kell a behivo vagy viselkedsz?
latod nem a temara valaszoltal megint. tehet nem ertetted meg, a postok alapjan a rendorseget is erekelni fogja hogy hogyan eltel meg eddig es milyen eszkozoket hasznaltal ahhoz. MIvel en bunteto perrol beszelek nem valami gagyi polgarri perrol szerintem megint figyelj oda jobban... mert elmesz a targytol biztosan mar oklozol... ;-)
Tehat eltertunk a targytol.. vissza a targyra ha kepet postolok - amit nem neked vagy alnak akarok kuldeni hanem ide postolni, de az lenne a kovetkezmenye...mert ti lopott portfolioval is toltjatok toltatok... - elso kezbol tudom... (es irva is megvan...) Stop, hogy van pofad irogatni itt mikozben lopott cuccokat vertezed magad es pozolsz?
Szoval egeszen vissza a temahoz.
-2 Noise, sokkal magasabb a coronanal -2 Rengeteg feature hianyzik. -1 gagyi mblur -3 nem birja az uveg es glossy rendert -2 bugos es sokat jelenteni amivel az idodet es idegeidet basszak, plussz igyenmunka nekik.. -1 sok beallitis pl, skylight multi stb hianyzik. Igy lassan a beallitas ideje mindennel egyutt kozelitt egy jo szinten levo renderes szintre.
+2 van preview +1 olcso +1 mat preview is jo lenne bar neha sokkal sotetebb
Es ne fenyegess/utasitgass/lenyomj azzal hogy mutassak valamit "Szóval mutass valamit, vagy maradj csendben!...." Lopjak valahonnan valamit, pl modellek vagy egyebket hozza.... ? Hmmm. Mar torlod is a galeriat mi??? HahaHahahaa.
tehat terjel vissza temahoz es ne szemetkedjel, zaklassal, molesztalj. Es legalabb probald megerteni meg akkor is ha a matekod gyalazatos....
Nem azt írtam, hogy nekem , vagy Al-nak küldj, hanem azt, hogy ide rakj ki valamit, ami komolyabb két golyónál. Azt pedig külön elvárom, hogy följelents, mert az alábbi néhány posztod alapján 3-an is leperelhetjük a gatyádat is. Szóval mutass valamit, vagy maradj csendben!
putyi en neked/alnak stb nem adok kepet vagy alnak mert felek attol hogy ellopod es kiteszed mint sajat portfolio kepet. Es ha mar itt tartunk en nem azt akarom elerni hogy te elfogadj engem vagy ilyesmi hanem azt hogy abbahagyd a trollkodas es Zaklatast mert amit te csinlasz az Bizony mar reges regen torvenyetelen es bizony ezert mar lehet eveket is ulni... Szoval legyszives szedd ossze magad es ne viselkedj ugy mint egy szemtelen orult aki mindenaron tollkodni akar es az igazsag valosag nem szamit neki. Tehat ne terj ki a targy elol hanem mindig arra valaszolj es meghozza ugy ahogy azt illik a 21. szazadban, nem megfogva a tema egyes nem fo elemet es azon lovagolva mint egy elmebeteg orult akinek gorcsos valaszreakcioit csakis valamilyen termeszetellenes allapot iranyitja. Szoval ERTSD MEG Minegyeikotok ha zaklatsz, molesztalsz vele FELJELENTELEK!
Ez kezd egyre viccesebb lenni! :-) Hol vagy Zénó? Gyere, buli van! Yippiiii.
Egyébként Nenad, egy ilyen kör után most vár virítani kell valami a golyókon kívül. Én amatőr vagyok engem nem győznek meg az 500%-os kroppok a golyókról :-)
Latja ez az ember nem tudja ertelemezni mirol van szo. Nem is magarol irtam hanam masokrol es azonnal felkapta es tudja miert. Mert valami van...
Te nem vagy esznel, Itt arrol van szo hogy provokalsz, a szamoknak nincsen velemunyuk. Az hogy melyik teteszik jobban az egyeni velemeny, Itt arrol volt szo, hogy Al es a tobbiek is koztuk te is hamis adatokkal megprobaltad meghamisitani az eredmenyt. Direkt olyan jelentetet keszitettel amiben tobb min 2000 hiba volt... ennek letisztitasa utan sokkal jobb lett nalam a render nalad nem. Erre en csak azt tudom mondani hogy LOW.
Al ugyanugy hazudott a zajossaggal kapcsolatban erre en kitettem ezt, es a sajat peldain is jol latszik az hogy vray kevesbe zajos, max ott ahol o zajt okozott azzal, hogy a samplest levette es igy nem tudta elerni azt, hogy elerje azt a zajszintet. Ez lassithatja is a rendert.
Puti, szinten ZAKALt azzal, hogy mindig atforditja az irottak jelenteset vagy masik komponenst hasznal benne, azert mert o egy internetes bunozo - sajat bevallasa szerint is - mentalis betegseggek kuszkodik.
Erre te beirod ezeket es nem veszed figyelembe vagy direkt ZAKLATSZ vele... Szoval most azt gondoltam, hogy te vagy nem tudod ertelemezni azt amit oda van irva vagy egyszeruen egy internetes bunozo vagy aki szeret ZAKLATNI.
Tehat,
Vray zaj szint kisebb, kepminoseg jobb, Szinek egyeni preferencia preview, bena es muveletlen tuskoknak valo, esetleg newbieknak. Aki tobb mint 10 eve renderel annak nem lehet egy ilyen gyogyora szuksege. Miert mert hasznalta az eszet es tiz ev alatt megtanulta. Legalabb 300 al kevesebb dolog van benne mint vrayben... ezert megint nem eri meg. Ar tanuloknak stb megeri esetleg kis studioknak ahol displacement , motion blur , sok uveg es glossy egyutt stb nem kell.
Hat ez nem egy jo eredmeny. Egyebkent ugy dontottem hogy vegigviszem a dolgot.
Bencsab ki az pornot furttat, nem alpari, nem szemet allat, nem goreny. Ki az aki lopott portfolioval nyomja. Nocsak nocsak, az etika nem megy?
Nenad, ennek az alpári stílusnak most mi értelme? Különböző embereknek különböző véleménye, meglátása van, elmondtuk leírtuk normálisan, nem bunkóztunk, nem személyeskedtünk. Az itt megszólalóknak sok év tapasztalat és szép portfólió van a háta mögött, ezt is lehetne mutogatni az általad kitalált szégyenfalon. Nem tudom honnan ez a nagy sértettség, hogy mások anyázásában meg szidalmazásában látod helyesnek a beszélgetés folytatását....
Azt kell látni, hogy a 3D látványtervezés 10 év alatt átalakult egy kicsit. Amíg régen egy szűkebb réteg foglalkozott vele, mert informatikailag nagy kihívás volt szép eredményt elérni, addig ma már egyre népszerűbbek és elérhetőbbek a valós időben dolgozó enginek, amik sajnos sok ember számára elégséges eredményt adnak. De arra jó a tendencia, hogy a programozókat abba az irányba vezesse, hogy lássák az emberek nem akarnak 20 féle paraméterrel babrálni, egyszerűsíteni kell. Ezért tetszik a Corona.
Végezetül pedig szerintem jobb lenne, ha a sértegetés anyázást kihagynád a beírásokból, rólad sem írt senki hasonlókat.
Igazad van senki nem ért semmihez, csak kurváskodunk. Viszont sokkal látványosabb lenne, ha értelmes képekkel demonstrálnád amit közölni szeretnél. Egy üveggolyókkal teleszórt kocka nem az.
esn akkor ide meg az hogy ugy hasonlitod ossze a ket renderert, hogy nincsen eleg samples beallitva a megfelelo noise szinthez... Ez 1, de lapmanal latszik egy masik szopas ami hamarosan komolyabb gondot okozhat, corona zajos mint az allat... Ezek sem szamitanak semmit sem Ez nem osszehasonlitas hanem amatorkodes.
Meg 1 dolog amit nem art ha a tobbiek tudjak azert a leghangosabbak odaig mentek hogy pornografiaval keressek a kenyeruket, a legalacsonyabb, legnyomibb legbutabb parasztok nyomjak. De ok az epitesz vizualizacioval fogalalkozok igen.. Nekik jo a corona renderer.
De mas ne legyen hulye.
azt kellene csinalni , hogy irni az iskolaknak ahol vegeztetek es peldaulozni a hulyesegetekkel, es vagy az ujsagba kitenni. Akkor majd szegyenkezel es nem mersz hulyeseget csinalni....
puti, te mi a szart csinaltal az utobbi 15 evben? Nem epitettel anyagbazist es az anyagot meg a vilagitassal allitod be...? Es is LOL! ???
ilyen gyerekesen irsz nekem. A lol azert van mert ha nem figyelsz akkor "pontot nyerek " rajtad verbalisan. Ekkor a noise kulonbseg, ekkora problemak, es erre ezt mondja, hogy nem is akkora.Ott van 8x nagyitasban es meg mindig ellenkezik ellene.
AKI AZ ERZEKSZERVEK ELLEN ELLENKEZIK AZ PSZCIHESEN IS ORULT...
tovabba mentegetodzik, hogy hat o jol ki tudja szamolni meddig tart a renderido... LOL - latd ez is lol.
Egyebkent a amit te szintetikus tesztnek hivsz jelen esetben sokkal mervadobb foleg hogy coronanak ez a bagy baja a path tracingbol adodoan. A sok uveg es glossy keverekevel nem tud mit kezdeni... LOL ezt sem erszrevenni... Sem mas.... Egy kömolyabb jelenet, Konyha, tobb uveggel es be is szoptad.
Hogy lehet ennira gaz valaki? Es akkor elmesz a rendererrel es szopsz mint az alatt a bugok es feature hianyok miatt. De ez is egy olyan dolog amit a "profik" csinalnak... Munka kellos kozepen...
Hat ennyi nektek ez nem megy. Nem megy a megertes, nem tudtal fejlodni, nem tudtad osszerakni es mesz a hypeal.
LOW LOW LOW:
Hahahahahaha Puti, theoretikalisan OTT van a pelda es ennek ellenere ezt mondja theorietikalisan. Akkor noise kulonbseg van hogy meg egy ökör is azt valasztja és még a szénát sem kell odatenni neki... Ez de jó! Yeah!
Sot nem is ezt mondtam hanem azt mondtam hogy theoretikalisan SEM.
Nincsen mogottettek egyetlen egy jo munka sem es jozan esz sem. Nem csoda hogy elmentek egy ma szuletett rendererrel Sot a leghangosabbak FAKE lopott portfolioval nyomjak, Puti meg mindenfele entitast halliucinal es nem tud olvasni / ertelmezni rendesen.
Ne is haragujdatok mar 1+1 itt az sg-n 25 el egyenlo.
A zaj szubkektiv.... ott van az osszehasnonlitas es neki szupbjektiv a zaj... Legalabb azt ne irtad volna hogy ennyi penzert... Mindig is csak loptad a cuccot.Nekem legalabb van licenszelt renderer-em is, sőt modellezőm is.
Tehát aki ennyi idő alatt nem tudja az anyagokat jól beállítani vagy libraryt hasznáni annak a realtime renderer sem lesz segitség.
De maradjunk a közröhejnél 100 bouncet hanszálnak és csak most jönnek rá, hogy kevesebbet is lehet és onnantól szép kontrasztos lesz mint korona... Uppá Káosz, müveltelenség, butaság stb Pfff.
Nos, egyébként meggyőzni szerintem nem is kell Nenadot, részemről a teszt inkább arról szól, hogy a Corona ahhoz képest, hogy mennyivel egyszerűbb és olcsóbb renderelő, simán versenyképes bizonyos felhasználásra a vray-el. Ennyi. Nyilván a vraynek több feature-e van, nyilván tud gyorsabb is lenni, mivel univerzálisabb, de a corona is nagyon fasza.
Nos, pár szubjektív dolog, ami tök független mindenféle noise thresholdtól és egyéb bounce értékektől: - A corona anyagszerkesztője nagyon jó, a sample golyón tényleg azt látom, ami a rendeben is lesz majd. A glossiness értékek is jobban el vannak osztva, nem kell annyira belebonyolódni a százados értékekbe. - A VFB sokkal jobb, mint a vray-nél. Minden szempontból. - Az interactive render mode is jobban használható, mint a vrayrt. Az utóbbival ellentétben az itt látottak ugyanazok szinte, mint a végleges képen lesznek majd, ráadásul nekem stabilabbnak tűnik, mint a vrayrt. - A renderelénél a glossy felületek hamarabb letisztulnak rajta, így az anyagbeállítás is gyorsabb munka közben. - A convertere nagyon patent, még a vrayproxykat is átkonvertálja ha kell. - Ennyi pénzért... :D
Eléggé hiábavaló ez a vita, mert Nenadot nem lehet meggyőzni.
Egyrészt, mert ő teoretikusan áll a dologhoz, míg ti (Al, Bencsab) a gyakorlati, mindennapi használat oldaláról nézitek.
Másrészt pedig Nenadot nem lehet meggyőzni, mert ő azért vitatkozik, hogy igaza legyen, akkor is ha nincs :-)
Nenad! A LOL-októl gyakorlatilag alig olvasható, értelmezhető.
Al! Ennél a tesztnél nekem a vray szimpibb, annak ellenére, hogy egy kicsit kellene állítgatni az anyagokon. A coronán kicsit tolva a reflexió szerintem. Bár a vray-nél meg a filodendron levele bukik be, viszont a bump-ok szebbek.
Igazából szerintem tökmindegy mivel renderelsz, mert a végén úgyis utómunkázod. Ez kb. az a vita, hogy melyik fényképező készít szebb képeket.
Hat ne rohogtessel mar Al... Eveken at hasznaltad vrayt es nem tudtad atalitani a bounce-t kisebbre hogy ne legyen kimomosott szinu. Inkabb tonenappal probaltad korrektalni Ez mar onmagaban megerdemel nehany szines smiliet, de az hogy a noiset sem veszed eszre... LOL bocsi, de Uber LOL.
Ugyan manapság menő internetes retorikai eszköz minél több nevetvesírós szmájlit dobni egy beszélgetésbe, én azért bíztatlak rá, hogy kicsit fejtsd ki írott szavakban is, mire gondoltál; figyelembe véve, hogy a két jelenetben nem egyformák a shaderek, hanem a vray-es jelenet esetében a vray scene converter eredményei.
Ez de lol, ez sem kontraszt hibas.Vraynel talan 1 el tobb bounce kellene lol. :D:D:D
Én is csináltam tesztet, valójában nem mond nagyon semmit. De amíg exportált az afterfx, el akartam valamivel ütni azt az időt, amit a főzés nem tudott kitölteni teljesen. Valós életből vett jelenet, nem tesztkörnyezet. 10 perc mindkét esetben, Corona azt írja, hogy 7% a zaj, Vray aszondja, hogy 3% a zaj, nos, én egyikről sem tudom eldönteni, vajon hány százalék lehet. Az egyik kép itt zajosabb, a msáik kép ott zajosabb, ha valaki nézegetni akarja, könnyen megtalálja melyik hol jobb.
Az egész arra viszont tökéletes volt, hogy megnézzem, mennyit javítottak a scene convertereken. :D
egyebkent sracok, a 100 bounce - ot at lehet allitani 3-5-10 re is? Ezert akartok atallni coronara? Akkor ugyanolyan kontrasztos lesz a rendered minden szempntbol. Vrayben +500 feature van ami kell..
fr cudas ugyhgogy nem. Utoljára szerkesztette: nenad, 2017.11.26. 12:08:38
nekem is... de nezd meg a kepet pixel/pixel ha kell, ott van a noise sajnos.
Egyebkent meg rovidre zarva, egy path tracer theoretikalisan semmilyen uton modon nem tud nyerni egy photon map+brute force kombon. Egyszeruen lehetetlen.
Estére kiadott corona render szekvenciával többször szívtam már meg úgy, hogy fix zajszintet állítottam be, és reggel még mindig a legelső frame pörgött túl a nyolcezredik passon, teljesen zajmentesen, és nem akarta abbahagyni, mert szerinte a zaj még mindig 2% felett volt... innentől nekem ez hiteltelen.
én óva intenélek attól, hogy a noise thresholdot használd benchmarknak, mivel tapasztalataim szerint mind vray, mind corona összevissza értelmezi, hogy min zajos, mi nem zajos. Pláne egy ilyen egyszerű jelenetben szokott meggajdulni. Nem véletlen, hogy mindenhol ahol progresszív rendszereket kell összehasonlítani ott adott időre renderelnek benchmarkot, és szemre állapítják meg, hogy akkor most zajos-e vagy sem.
Én hétköznapi archviz esetén egyértelműen coronára voksolok, még akkor is, ha amúgy nem azt használjuk napi szinten. (ennek más okai vannak.)
coronat lelottem 25 perc utan nincsen tobb idom varni es benazni vele. Bocs...
en is csinaltam egy tesztet, vray lehuzta 7:15 alatt es corona meg mindig rendereli... 18 perc utan.... LOOL corona kinyiffan, osszeomlik, beszarik, szetesik az uvegtol es a glossy ballok kombinaciojatol...
Egyebkent en noise limitre tettem szerintem igy legalis es normalis. Mindig a noise lesz ami meghatarozza a renderidot... most tart corona 3x szoros renderidonel Mondtam bencsab hogy vray lehet 5x is gyorsabb...
Upsz most nezem vraynek 0.0025 volt beallitva mig coronanak csak 0.005
Amit látsz különbség leginkább abból adódik, hogy a coronánál tetszik nekem, ahogy a filmic shadows és a filmic hilight csúszkák dolgoznak, ez előbbi vette sötétebbre a padló anyagát valószínűleg, Mert a bitmap egyébként ugyanaz mindkét esetben. Időközben Nenad felhívta a figyelmemet, hogy az ablak modelleim teljesen ratyik és tele vannak geometriai hibával. :) Hiába, sok projekten áthurcolt, eleve valahonnan importált, általam amúgy sem optimalizált modellek ezek. Most csinálok egy tesztet, hogy mit jelent renderidőben, ha kicserélem őket egy egyszerűstített nem hibás modellre.
Az anyagok és shaderek lényegében ugyanazok mindkét engine esetében, Mindenhol van egy difuse egy bump, és 1-1 mappolt reflection és glossiness. A fű anyagai forest pack gyári alapbeállítások, ezt hozták ki belőle a renderelő motorok.
Valóban, Corona etetősebb. Más kérdés, hogy elég nagy a különbség shaderekben a két jelenet között. (fű scattering pl. corona jelenetben jó, vraynél döglött, padló corona esetében sokkal sötétebb, stb...)