Tudom, hogyan csesztél el. :) Ha a TV-OUT csép égett el, akkor a TV-OUT kábel csatlakozástól kezdõdik a baj. :) Azt jelenti, hogy TILOS A GÉP ÉS TV BEKAPCSOLT ÁLLAPOTBAN ÖSSZEKÖTTETNI A TV KÁBELET! Szerintem mindvégéig féltem, régóta tettem, minden rendben volt. :) Egyszer kipróbáltam: MX400 TV OUT szerencsére nem szállt el, dugtam a kábelet bekapcsolt állapotban, aztán nincs semmi baja, kb. 2 hónap múlva jelzik a hiba, a ventije LEÁLLT! :) MIÉRT? Mert rövidzárlatot kapott, ezért nem jutott a feszültség, és így tovább, a túlmelegedés miatt jól elcsonkította a ventit, persze még mindig semmi baja, csak nem bírja elfordítani a lapátokat. :))) Igaz, széria hiba volt, hogy nem MX400-as 4.5-4.8 ns 64MB rammal (200/166), hanem MX200 3.5-3.8 ns 64MB rammal (166/166) volt! :) Kész örület volt adni a Mistral. :) DE MEGKÉREM VALAKIT (NEKED IS!), HOGYHA VALAMELYIK BOLT-NÁL VAN EGYETLENEGY CIKK (VAGYIS ÁRU) VAN A PULTON, AZT NE VEGYENEK MEG, INKÁBB VÁRD MEG, MÍG LEGALÁBB 2 DARAB BELÕLE VAN! Sokat szívtam velem is, pl. nálam egyetlenegy darab volt a MagiComp-nál az Abit GeForce4 Ti4600 128 MB TV DVI kártya, megvettem, kiderült, hogy 4x AGP-en instabil (értsen jobban: villódzik a texturák és a DOS-nál zilál a sorok, érdekes :), visszavettem 2x AGP-re, vissza akarják vásárolni 90% áron, mondtam, hogy NEM KÉREM! EZ JÓ A KÁRTYA, ELFOGADOM.
Szóval ne felejtsétek el az egyetlenegy darab a pultról! ;) Akár pl. Média Markt, Electro World is! Pl. Egy darab van belõle, sokan kutatták, "Vajon mit rejt benne és jól néz ki egyáltalán?" stb... Tehát legyenek óvatosak!
Bolic! A tv kábelhez még hozzá se nyúltunk!!! Egyszerûen reggel bekapcs, nem indul, füstöl. Ennyi volt és mindez másnapra a vásárlás után.Ezek e f@sztarisznyák basztak volna kicseréni. Kérdem én hol van a 3 napos visszacserélési garancia??? Ez benne van a törvényben, 3 napon belül az eladó KÖTELES kicserélni a terméket.
Ezek után azt hiszem nem náluk fogom megvenni az új Logitech optikai egerem...
Hát azért az egeredet megveheted náluk.Az én történetemben az a tanulság,hogy NONAME cuccot ne vegyetek, mert kíméletlenül megszivatnak. Na jó, azóta voltam egyszer náluk vettem egy wincsit, azzal nincs semmi baj. Végülis a Mistralt is meglehet érteni, mert valahol hallottam, hogy nagyon sokan próbálkoznak a visszaéléssel és próbálják kiszürni,csak néha hatalmasat tévednek. Ilyenek voltak,hogy a csávó megvette az alaplapot azt berakta a mikróba.szétsült és vitte vissza hogy gyári hibás.... Szal no comment. Ilyenek miatt ilyen a kiszolgálás, sajnos ez Magyarország........
Üdv mindenkinek! Csak a garanciális dolgokhoz szeretnék hozzászólni. Egy kereskedelmi cégnél vagyok minpségirányítási vezetõ, van 2 kisebb áruházunk is, szóval ismerõs a garanciális probléma. Alapból fontos, hogy nem szabad beijedni, ha a béna eladó el akar küldeni mindenféle hülye indokkal. 3 napos cseregarancia az van! Sõt ez a garancia 3 munkanapra vonatkozik. Szóval ha pénteken veszed a cuccost, akkor kedden még visszaviheted, mert akkor telik le a 3 munkanap. A legtöbb számtech termékre alapból 1 év jótállást/garanciát kell vállalnia az üzletnek. Kivéve az ilyenek, hogy CD-k floppyk, stb. Ez nem választható, ez kötelezõ garancia. Ha el akar küldeni a szervizes, és valóban nem buherálás volt a gond, akkor nyugodtan meg lehet "fenyegetni" a Fogyasztóvédelmi Felügyelõségnél történõ feljelentéssel. Ez nem túl kellemes, nekünk hosszú évek alatt, mivel normálisan kezeljük a vevõket, egyetlen problémás esetünk volt, akkor feljelentettek bennünket, bár nem volt bizonyítható, hogy a meghibásodás már a boltban is megvolt (hûtõgép behorpadt), de a a megfelelõ tájékoztatás hiánya miatt valami 50 eFt-ra büntettek meg bennünket. Szóval 1 éves garanciát nyugodtan ki lehet használni. Ez persze nem érvényes a "szándékos rongálásra". Ott a kivizsgálásnál nagyon hamar meg lehet bukni, és akkor a bevizsgálás költségeit fizetheti a vevõ. A vásárlók könyve sokat nem ér, ezt nem szokták túl komolyan venni, pedig ezt is el kell küldeni az üzletnek a felügyelõségre. Szóval nem szabad lámának lenni, ha a garancia jogos verni kell az asztalt!!! Bocs hogy hosszú voltam, de sokkal rövidebben nem tudtam ezt leírni.
Most mi a picsád szórakozol velem, ne gyere ide megint szarakodni velem, tûnés innen!
"... ha a garancia jogos verni kell az asztalt!!!"
Na, ez az alapvetõ probléma kis hazánkban. Alap dolognak kellene lennie annak, hogy ha valamit valaki visszavisz, akkor az nem minden áron ügyeskedni akar. Valahol azt hiszem, nem mi vagyunk a cégekért, hanem nekik kellene értünk létezniük. De ezt valószínûleg csak akkor fogják majd megtanulni, ha néhány elkeseredett ember végre veszi a fáradtságot magának és elindít néhány precedens értékû pert, amit meg is nyernek. Normális esetben az árut nem csak eladni kell...
Á nem kell semmi ész hogy felvegyenek dehogy,analfabéta természetesen.Egyébként tényleg nem kell hozzá sok ész, hogy havi 3-4 ezer dollárt megkeress...
Nem mondtam azt,hogy analfabéta!! Csak azt,hogy erre a munkára hiresen olyan embereket vesznek fel,akik sok pénzt akarnak keresni,megfeszitett munkával!! Soha nem arrol szolt ez a munka(hajo) hogy egyes emberek IQ szintjét figyuzták volna!! De tény és valo,hogy jo pénz,csak bird gyomorral:))
Ez nem ugyanaz mintha kimennél pincérnek,azok sokat szopnak, hiszen ha vége a munkájuknak takaritaniuk kell meg hasonlo okosságok, na ez a krupiéknál nincsen.Ök azért az asztalnál nem kevés pénzel dolgoznak.Egyébként hogy az iq-szintet figyelik e, arra csak annyit hogy ez nem ugy van, hogy te jelentkezel és biztos felvesznek föleg nem jo helyre!!!Nem mindegy itthonrol milyen minösitést kapsz,hányfajta játékot ismersz stb stb...Ami a gyomort illeti, biztos kell hozzá, én nembiztos hogy birnám a hullámokat...
Öhm. Nem is nagyobbra szeretném. Csak cseréljék ki, ugyanakkora-olyan 40-esre, és többet nem látnak, ígérem. Egyébként nincs... 5400-as vinyó. Meg nincs is túl sokat használva, napi pár óra.
Mivel a tavaly nov. 21-én vett quantum ugye egy hónap után behalt, és szó nélkül cserélték erre januárban, a vinyó még csak 10 és fél hónap körül jár, így talán nem basznak ki velem, valami ürügyet lobogtatva?
ki fognak. :))))))))
De miért nem vásároltok egy normális helyen? Monnyuk Aqua? :)))) Vagy Mikland? :)))))))))))
Kicserélték egy Barracudára, a 4112 ft ráfizetés abszolút reális. Egyszer már cserélve volt, így elvileg nem is kellett volna, meg gari utolsó napja, szal kurva rendesek voltak. Igaz, hogy a csávó mintha a saját fizetésétõl adott volna nekem vinyót, olyan fájdalmas arccal csinálta, igaz hogy nem lehetett vele beszélgetni, igaz hogy nagy tapló volt, de mégis rendes. Átmentem Karinthy úti boltba, ott viszont egy tök normális eladóval beszéltem, nem játszott mikor vmi kérdésemre válaszolt a gépen, segített meg minden, ilyenkor az ember hajlandó megvenni vmi márkásabb és drágább cuccot, mintha paraszt módon alig várják, hogy elhúzzon végre. Szal megmenekültem, kiszolgálás terén a szervíz még mindig "nagyon ott van", de hatalmasat csalódtam bennük, pozitívan. nem piszkálom õket többet, inkább elfelejtem, hogy léteznek. De ha veszek egyszer egy gépet, nem kizárt, náluk fogom, csak éppen lezáratom a házat.
Adalék a Mistr@lhoz: A JO KURV@ ANNYUKÁT. Vettem ma délután egy 1200es Duron-t és nem kapcsolt be vele a gépem...Vissza vittem, mondom nem mûködik..Erre egy buzi ürge elkezdi nézegetni meg motyog vmit.Azt mondja leprobálja egy gépben..Vissza jön 5-6 perc mulva hogy le van sarkazodva...Mondom a jo [email protected] odajön egy másik buzi és elkezdi mondani hogy milyen fasza emberek vannak hogy õk ezt nem csinálták, meg amugy is õk a legjobbak...Mondjuk hogy cseréljék ki mert nem mi sarkaztuk le és eleve selejt volt.Mondják nem mert egy elemi csapás vagyunk és mi basztuk.De azért mondtuk hogy szakszerelõ csinálta, de nem baj õ is béna...
Szóval igy jártam ezzel a KURVA [email protected] ajánlom senkinek hogy ott vásároljon...
Ja ezt lefelejtettem...
Boccs hogy hülyén irtam le csak ideges vagyok :)
Mikor bevitted,és átvette az ürge,volt rajta külsérelmi nyom??
A krva anyjukat! Ezért egy genny az egész banda!!! Amúgy nekem is le volt sarkazva az Athlonom. Az egyik szélérõl egész hosszában hiányzott a széle, de ment, sõt még tuninngoltam is :)) Azóta a havernál meg és õ is tunningolja (monnyuk csak 50MHz-et lehet)
Na én is póruljártam (hülye vagyok, hogy ott vásároltam)! Múlt hét kedden vettünk egy Toshiba SD-M1612-es DVD romot. Legalábbis azt hittük, de amikor beraktuk a gépbe az XP 1712-nek ismerte fel. Kiszedtem és akkor láttam, hogy az eredeti cimke az 1712. A Mistral matrica viszont mindenhol 1612-rõl szólt. Egybõl visszatelefonáltunk mire mondták, hogy a másik náluk lévõ is el van cimkézve. Vissza kell vinni a szervízbe majd ott kicserélik, mondták. Pénteken vissza a Váci útra be a szervízbe. Elötte felhívtuk az összes Mistralt és azt mondták, hogy tényleg párat hibásan cimkézték fel de péntekre már kijavítottak mindent és van 1612-es. Ezek után másfél órát szaroztam a boltban mire kiderítették, hogy azokat is elcimkézték. Akartak ráfizetéssal adni valami mást de nem kellett. Mondtam nekik, hogy akkor vissza a pénzt mert a három napban benne vagyok és nem azt kaptam amiért fizettem. Õk nem ADHATNAK VISSZA PÉNZT! A jó k...... annyukat! Csak levásárlással. Kinek kell egy másik szar, pláne ezektõl. Esküszöm többet feléjük se megyek és nem küldök senkit. Már a fõnökkel is beszéltünk és õ is csak azt hajtogatja "levásárlás, levásárlás". Most ott tartunk, hogy nálunk a rom és nincs ötletünk mihez kezdjünk. A felügyelettel érdemes fenyegetõzni? Van valakinek valami ötlete mit lehet ezzel a helyzettel kezdeni? Segítségeteket elõre is köszi
Nem volt semmi baja amikor bevittem..Amikor a kis BUZI jött vissza hogy levan sarkazva kurva ideges lettem..a jo k. anyját...akkora egy köcsög banda..A pultot nem tudtuk rájuk boritani mert levan csavarozzva:)
D@we jóó fej!!:)Megérdemelték:))))
Ja csak az a baj hogy elõbb õk szivatják meg az embert..akkor meg szivjanak csak nyugottan õk is, basszák a jó...
És mégis hogy a p... tudok elbaszni egy procit ha még nincs is lesarkazva????Erre mert nem akarják kicserélni direkt lesarkazzák.Hát bekap....ják
Ahogy olvasom a hozzászolásaidat,talán a boltban kellet volna ilyen keménynek lenned nem??
Mármint "kemény"?Hát nem igy mondtam nekik hogy a jo kurva anyád hanem finomabban..azon kivül hogy telirod a panasz könyvet sok mindent nem tudsz csinálni..Azért irtam le hogy ne nagyon vásároljatok a Mistrálnál mert igy jártok, nem azt mondom hogy minden árujuk szar de nagyrésze igen.A boltban kinyalják a seggedet a szervizben meg elõadják hogy te egy elemi csapás vagy..
ma voltam az Aquában..hát tök rendesek. öregem a szervizes iszonyat jo fej,megnézte a gépemet minden, berakta az uj procit , dumáltunk, nem akart érte zsét se kérni.jo lenne ha más helyeken is ilyenek lennének az emberek...
Szerintem is korrektek az Aquaban.Mikor gond volt a VGA-mal (Gef4Ti4200) ,siman kicsereltek,nem problemaztak.Amugy tenyleg rossz volt a kartya,nem en csesztem el.
Bar hozzateszem,hogy altalaban a Bluefishnel vasarolok,ott is korrektek :-).
Hát bazd csak az a gáz lajos111 hogy nem basztam el a procit mert más gépben se mûködött, és ahogy már mondtam nem volt lesarkazva amikor odavittem.A csávó se látott rajta semmit, csak érdekes módon 6 perccel késõbb miután vissza jött onnan hátulról...jaj de rohadt érdekes, nem????Nme vagyok olyan hülye,se béna hogy lesarkazok egy procit...
Mellesleg nem én hanem egy SZAKSZERELÕ rakta össze és õ télleg nem bassza el.Direkt meg is néztem.
Ja és azért raktam össze az Aquaban hogy ne tudjanak ugy szivatni mint a Mistralosok..A kis buzik kértek volna egy ezrest azért hogy berakják a procit..hát azért ez röhej, nem?
Meselek egy ellenpeldat a multbol. PixelG* - Gerenyi fele buli, remelem van aki tudja mirol beszelek
vmi gaz volt az eppen aktualis Gravis hangkartyammal - ok voltak a Gravis disztributorok - naluk vettem, szoval visszavittem, hogy - mar nem emlekszem mi - baja van. Csoka mondta ok, megnezzuk, majd felrakta a polcra. Erdeklodjek egy het mulva. Erdeklodtem, meg nem neztek meg. Par nap mulva erdeklodjek ujra. Jo. (akkor ehhez voltunk szocializalva) Par nap mulva bementem a boltba, a gyerek felnyult ugyanoda! ahova tette amikor beadtam, hm... meg most sem neztuk meg, jott a felismres, de tudod mit, es adott egy vadi ujat. Bontatlan csomagolasban.
(mondjuk nem is tudom, mi lett veluk)
Masik eset, amikor a Varrera szivatott meg Lakatos Szvetozar altal egy SCSI-s Sony CD olvasoval (ez sem ma volt, jo draga is volt a szerkentyu). Visszavittem, nem jo, megnezzuk, jojjek egy het mulva, nem neztuk meg meg, egy het mulva, adtak vmit, aminek ugyanaz volt a baja, adtak olyat is, ami egyaltalan nem adott eletjelet. Ezt huztuk masfel honapig, amikor is eladtam, kemeny 5e-ert a drive-t egyik haveromnak, hogyha akarja verje ki a Carrerabol a penzt, mert en akkor mar szivem szerint bevagtam volna a cd olvasot a kirakaton at, most aztan kvittek vagyunk felkialtassal. Szoval, ahol Lakatos Ur a szervizes, en ott alapbol nem veszek semmit.
D@WE vagyok es nem hülye! bazz. a pultnal még TNT 2est attak de ök szereltake összze getz!
Montak nekem itt olyat, hogy az 1.4-es cerkához valsz BIOS frissítés kell. Ezzel szemben otthon olyat montak, hogy a speckóban említett procihoz képest kb kétszer akkora alapfrekiû proci is ment alaplapban. Na most akkor kinek van igaza?
Krhmmm!! Jelentkeztem hozzátok dógozni, azt se montátok, húzdmegatököm!!!
A cég egyik winyóját vittük vissza a Váci úti Mistralba. A Nyugati Pályaudvaron beálltunk a szervízbe vezetõ sor végére és "türelmesen" vártunk. Sorra kerülve a szervizes arc átvette a winyát, felcsattintotta egy tesztgépre és közölte hogy mindjárt eltünteti a bad sector-okat a cuccról, csekély fél óra a zero fill. Közöltük vele hogy hasztalan, hiszen mi is ezzel foglalkozunk, leszart minket. Ezt mondjuk még elfogadom, mert meg van mondva: ELLENÕRIZD GECÓ! Lement a zero fill, a cucc továbbra is bad sectoros. "-Nem ejtettétek le?" Dehogynem bazdmeg. Szóval közöltük hogy nem. Erre a csávó elkezdi ütögetni a winyót az asztal sarkához, mondván ez módszer már többször bejött... ekkor tudattuk vele hogy nem formálunk további igényt a cumóra, virítson egy újat. KEREK 1 ÓRÁBA TELT mire kihozták a másikat.
Volt más esetünk is (SCSI CD-ROM) de már kedvem sincs elmesélni. Azért az alap poént elmondom: csávó nézi az egy napja vásárolt Plextort és ilyet szól: "-Ezt nem lehet feldugni az IDE kábelre..."
Na hát ilyen szakemberek (is) dolgoznak a Mistralnal... Nem kételkedem abban, hogy profik is elõfordulnak, de szerintem videora kéne rögzíteni mindent ami ott folyik, és megmutatni egy szakmai bizottságnak...
Bazki, ennél a legkevésbé informatikus tankörtársaim is jobban értenek a gépekhez, pedig azok télleg lámák. Hála istennek, ilyenekkel még nem találkoztam
"A lényeg, hogy képzeld azt, hogy a szervízes elõzõleg megerõszakolta a kishugodat :)"
Egy kedves ismerõsömmel leszek kénytelen az üzletetekben vásárolni hamarosan.Mivel sok jót nem hallott rólatok, kérte, hogy menjek el vele, nehogy úgy járjon mint...
A jövõhéten megyünk, a tapasztalatom itt lesz olvasható, függetlenül attól, hogy pozitív-e vagy negatív.... kiváncsian várom mi változott, ill. hogy megpróbáltok-e lehúzni.
Hogy a Mistral nevü fórumozó véleményére adott reagálásom teljes legyen, a következõket mondanám még el:
1., Mistrálnak igaza van, vannak kis boltjaink isa Dohány utcában és a Podmaniczky utcában. Ezek valóban kisebb alapterületû kereskedelmi egységek.
2., Véleményem szerint nem érdemes összehasonlítani a két kereskedelmi csoportosulást (Mistral és Osiris) mert a Mistral egy nagy arányú vállalkozás és új berebdezések értékesítésével foglalkozik. A cég képviseletében annyit jelenthetek ki, hogy a velük való kapcsolatunk semleges, hiszen nem állunk kereskedelmi kapcsolatban. A magánvéleményemet fenntartom.
3., Az Osiris használt számítástechnikai berendezések értékesítésvel foglalkozik és jóval kisebb terjedelmû mind keredkedelmi egységeinek mennyiségét mind pedig személyzetének számát tekintve.
4., Mistral: ha mondanivalóddal az votl a célod hogy tudasd az emberekkel hogy a Mistral Computerworld egy jóval nagyobb vállalkozás mint az Osiris, ezt készséggel elismerem; igazad van.
Egyébként sohasem mondtam, hogy:
"ne menjetek vásárolni a Mistralba, vagy hogy a Mistral hülyék gyülekezete lenne."
Mistral! Lehet nálatok kapni Slot1-FCPGA2 konvertert? Ha igen, mennyiért?
Toti, Tulajdonképpen egy fura szituáció áll fenn (Mistral kedvéért ez magánvélemény):
- A Mistral boltjaiban óriási a választék, lényegében mindent lehet kapni - Csomó boltjuk van (könnyen elérhetõek) - Az eladók (szerintem) ellátják a szerepüket - Nagyon jók az áraik
Ami miatt itt a "vita" megy, az nem más, mint a szerviztapasztalatok. Mivel hihetetlen mértékû forgalmat bonyolítanak le, arányosan megnõ a garanciális problémák száma. Tehát a vita nem arról megy, hogy "milyen sok szart visznek vissza", mert ez érthetõ, statisztikai alapon teljesen rendben van. A vita arról szól, hogy egyes esetekben a szervizszemélyzet EGYES tagjai (nem általánosságban beszélek róluk) nem állnak a helyzet magaslatán. Szakmai ismeretek, illetve ezek alkalmazása, valamint az ügyfelekkel való kommunikáció.
A helyzet az, hogy minél nagyobb egy bolt(hálózat) annál személytelenebbé válik az ügyfélkapcsolat. Egy kis boltban, ami esetleg a sajátod, nyílván törekszel arra, hogy végtelen hosszúságú nyelvvel nyald tisztára a vevõ seggét. A Mistral-nál én személy szerint lekezelõ bánásmódban részesültem. Nem azt várom, hogy kinyalják a kinyalnivalómat, hanem azt, hogy LEGALÁBB semlegesen kezeljenek. Szarul esik, amikor jogosan viszek vissza valamit és lekezelnek, mintha hülyegyerek lennék.
Mégegyszer: a történet NEM a Mistrálról, hanem az ott dolgozó szervizszemélyzet EGYES tagjairól szól.
Egyébként szerintem ez a vita nem lenne, ha a Mistralnak lenne egy teljesen különálló szervizépülete, sok szervizstanddal, több szervizessel, önálló raktárral.
Érzésem szerint a legnagyobb feszültséget a várakozási idõ okozza. Máshogy reagálod le egy ember (szervizes) rossz hangulatát 1 óra sorbanállás után és máshogyan 2 perces sorbanállás után.
Amit Zsenyka elmondott (#438)az bizony igaz és nem fikázás.Ha látnád amikor fikázik.