Csak a garanciális dolgokhoz szeretnék hozzászólni. Egy kereskedelmi cégnél vagyok minpségirányítási vezetõ, van 2 kisebb áruházunk is, szóval ismerõs a garanciális probléma.
Alapból fontos, hogy nem szabad beijedni, ha a béna eladó el akar küldeni mindenféle hülye indokkal.
3 napos cseregarancia az van! Sõt ez a garancia 3 munkanapra vonatkozik. Szóval ha pénteken veszed a cuccost, akkor kedden még visszaviheted, mert akkor telik le a 3 munkanap.
A legtöbb számtech termékre alapból 1 év jótállást/garanciát kell vállalnia az üzletnek. Kivéve az ilyenek, hogy CD-k floppyk, stb. Ez nem választható, ez kötelezõ garancia.
Ha el akar küldeni a szervizes, és valóban nem buherálás volt a gond, akkor nyugodtan meg lehet "fenyegetni" a Fogyasztóvédelmi Felügyelõségnél történõ feljelentéssel. Ez nem túl kellemes, nekünk hosszú évek alatt, mivel normálisan kezeljük a vevõket, egyetlen problémás esetünk volt, akkor feljelentettek bennünket, bár nem volt bizonyítható, hogy a meghibásodás már a boltban is megvolt (hûtõgép behorpadt), de a a megfelelõ tájékoztatás hiánya miatt valami 50 eFt-ra büntettek meg bennünket.
Szóval 1 éves garanciát nyugodtan ki lehet használni.
Ez persze nem érvényes a "szándékos rongálásra". Ott a kivizsgálásnál nagyon hamar meg lehet bukni, és akkor a bevizsgálás költségeit fizetheti a vevõ.
A vásárlók könyve sokat nem ér, ezt nem szokták túl komolyan venni, pedig ezt is el kell küldeni az üzletnek a felügyelõségre.
Szóval nem szabad lámának lenni, ha a garancia jogos verni kell az asztalt!!!
Bocs hogy hosszú voltam, de sokkal rövidebben nem tudtam ezt leírni.