"ha a GPL-t is lehetne banannal iranyitani, akkor nem valoszinu, hogy 5 eve fent lenne, es jatszanek vele"
azt el sem tudod képzelni ,hogy egy játékon belül: billentyûzetrõl is irányítható meg kormánnyal is olyan élményt(szimulációt) ad amit te elvársz? mert ez csak programozás kérdése....van arcade mode meg sim mode...elég egyszerû
linkelj...de ne azért ,hogy meggyõzzél,hogy van ennél jobb, hanem mert engem valóban érdekel.
ha 5-6 éve ilyen jól ment, ma miért nincsenek a mai csodagépeket kihasználó autósszimek PC-re?
azt az egy árva GT3-at már rég rongyá kellett volna alázni ilyen teljesítményekkel. És épp ezért nem számít a mennyiség, mert a GT3 sem egy mai gyermek már, de azért csak kiadtak tavaly közben egy Concept-et, hogy lássad az újabb autócsodákat. Ehhez képest most semmit nem láttam tavaly meg tavalyelõtt PC-re.
Amibe belementem az az ,hogy ma-most nincs 1 értelmes autós gamma 2002-2003 szintû, amit én elvárnék a több mint 2 GHZ sebességû gépektõl.Nem GT3-at várok, hanem annál sokkal jobbat.
És ennek nem a konzol az oka...mivel ott is van 1 olyan darab ami a "szimulátor" jelzõt megkaphatja nálam (értsd nem árkád fos) - bár nem dübörögnek alattad a kerekek és a képernyõ továbbra is 2D, hiába lineklsz 3 ps2-t három TV-vel ,hogy a jobb és baloldali perspektíva is meglegyen - de az autók valódiak a motorhang valódi a látvány valódi és kormánnyal nyomva hasonlít az igazi vezetésre...és NEM SZAGGAT mégcsak NEM RICCEN MEG ami egy autós-szimuláció legfontosabb ismérve
Es mivel az ember belulrol autokazik, es atlagban 150-nel, igy szerintem, megfelel ez a grafika tokeletesen:))
Ja, es az 5 eves kedvencem, igy nez ki:
most ha ebbe bele akarsz menni, akkor kezdhetjük, linkeljek neked ennél durván tízszer komolyabb és drágább PC-s szim. szettet???
"mivel a programkínálat igencsak szegényes-e téren"
Aha... Sõt, HAHA! Mert ugyebár te olyan kurva sok ma is menõ konzolos autós játékot szoktál emlegetni.... Nézzük csak, van a GT3, a GT3 meg a király, a GT3.... Ez EGY darab játék, ami majdnem mindenben tökéletes, ezzel szemben a PC-n ma is futó több éves szimek is röhögve túlerõben vannak. Másik dolog meg, hogy mióta számít a mennyiség?? Egyetlen jó játék is elég 5-6 évig, ha olyan a minõsége, márpedig ilyenek vannak.
Egyszerûen nem értem, mire akarsz kilyukadni, mert ha arra, hogy konzolra a PC-sekkel egyenértékû autós játékok jönnek ki, akkor hagyjuk, mert nevetséges.
Itt a lényeg! A szórakoztató jellegû játékok jönnek, szórakoztatnak, aztán mennek a süllyesztõbe, szemben a tartalomra épített szimulátorokkal, amiket NEM LEHET megunni, hisz a fizika állandó, és amíg az ember élvezi az autózást, addig a szimulátort is.
Azert milyen mar:)) Ket konzolos nyomja egymas mellett, az egyik egy ilyen "csodaval", a masik mellete egy banannal. Sokat szamit a jatszhatosag, de vannak amit nem lehet osszeegyeztetni. Pl. ha a GPL-t is lehetne banannal iranyitani, akkor nem valoszinu, hogy 5 eve fent lenne, es jatszanek vele. Sot, vilagbajnoksagot biztos hogy nem rendeznenek belole.
egy kis megjegyzéssel "konzolon nem jellemzõ a kormányos hardcore szim rajongók jelenléte... "
ennyi erõvel akkor PC-n se....mivel a programkínálat igencsak szegényes-e téren... ha több ilyen rajongó lenne, aki megveszi eme "szimulátorprogikat", akkor tele lenne vele a PC-s bolt...mert megérné csinálni ilyeneket
annak a néhány "konzolos kormányos hardcore szimulátor" elvakultnak azért legyártották ezt exklusíve: a GT3-hoz
"aki az összes konzolos autókát lehordta a sárga földig, mivel azoknak köze sincs a szimulációhoz, és a "konzolos-árkádos" játékvásárlókat teszi felelõssé, hogy PC-re nincs szimuláció"
Ha te tudsz más okot, akkor ki vele, engem nagyon érdekelne. Csak lassan kezd nevetségesbõl fárasztóba átmenni a konzolos autós játékok védelme. A tesztek körülményeirõl meg le lehet zizzenni, illetve beszéld meg Martinnal. Emellett valahogy nem érzem olyan iszonyatosan nagy mulasztásnak, hogy az arcade, kommersz, csilivili, gagyi szemeteket kontrolleren kell tesztelni, mivel konzolon nem jellemzõ a kormányos hardcore szim rajongók jelenléte... És továbbra is fenntartom, hogy ami kormánnyal NEHEZEBB, azt csúnyán elbaszták, ugyanis a képlet egyszerû:
-az igazi autókban kormány/pedál van -ergo gombokkal vezethetetlenek -amelyik játékban ez ugyanígy van, az szimulátor -amelyikben nem, az csak a fogyasztói társadalomnak szánt olcsó szórakozás...
Van kedvencem nekem is: GyZ , de még miatta sem vettem meg játékot. A játékvásárlás után szoktam a cikkeket is tüzetesebben elolvasni. Ha akkor kiderül valami turpisság, ami nem felel meg a valóságnak akkor megjegyzem. Ha legközelebb is akkor...már erõsen kételkedõ leszek.
De absz. nem szoktam a tesztelõket figyelni valamikor alá sem írják kreálmányukat, de most Freak esetében, aki az összes konzolos autókát lehordta a sárga földig, mivel azoknak köze sincs a szimulációhoz, és a "konzolos-árkádos" játékvásárlókat teszi felelõssé, hogy PC-re nincs szimuláció.
Persze a Nascar-Titán kormány nélkül ül egy autósgammát tesztelni és a jó autós játékok legfõbb ismérvét, hogy még csak meg sem riccen a gamma azt nem veszi észre.Kár.
Közben a PC-s autókázás valahogy hiánycikk lett és mindenki szeretne egy jót játszani, akár még bill-rõl is (a negyedkész LFS-t nyomja mindenki) és szerintem a COLIN 3 igenis jó lett konzolon és ha hasonló jó lesz PC-n vagy jobb, akkor én örülni fogok neki és még sokan mások.
"csak valahogy elvártam volna, hogy egy fix hardwarrel mûködõ gépre, csak egyszer kell optimalizálni, nem pedig változatos hardwarekre kell kifejleszteni a'la PC."
Én meg épp azt írtam ,hogy már a multiplatform fejlesztések (GC,X,PS2) is már komoly kárt tehetnek egy programban, nem is beszélve ha ehhez hozzácsapodik a PC a maga kis "színvilágával"...
az MBR nagyon pénzszagú cuccos, Merci támogatás stb...ha valaki szereti a Merdzsó márkát az tuti megveszi és az már épp elég.
"És ismétlem, nem szaggatásról beszélek, mert azzal eddig csak egyszer találkoztam, akkor is boxon (Unreal Ch.)."
Ja, és ezt le is írtam a cikkben, íme:
"Nos, valamilyen szintû ricegésre számítottam, de voltak pillanatok, amikor jócskán 20 fps alá hullott a sebesség, teljesen játszhatatlanná téve a játékot. Azért nem kell kétségbeesni, ezek igen ritka pillanatok volt. Másrészt meg sikerült beletenyerelnem az egyetlen olyan pályába, ahol ez a jelenség megfigyelhetõ, a többi nyílt pálya minden gond nélkül, szépen fut, és mellette még gyönyörû is! Zárt terepeken is érezhetõ a lassulás megfelelõen magas poligonszámú objektumok felé fordulva, de ez itt még nem rontja a játékélményt."
Na most ezzel összehasonlítva az MBR futása egyszerûen tökéletes.
Te vagy anyukád nagy botlása, már bocs... Nagy szakember lehetsz, ha nem tudod, mi a különbség SZAGGATÁS, és FPS ESÉS között. A játék valóban produkál alacsonyabb frame rate-eket, de ez messze van a szaggatástól, sõt még ricegésnek is gyenge, egyszerûen picivel darabosabban folyik. Ha erre lennék ráizgulva, az eddigi összes cikkemben megemlíthettem volna, ugyanis MINDEN játékban meg lehet oldani, hogy 60-rõl 40 FPS-re essen a teljesítmény pár másodpercre. Ha zavaró lenne, akkor szólnék miatta, és szólhattam volna PS2-es cikkekben is, de ott sem tettem. És ismétlem, nem szaggatásról beszélek, mert azzal eddig csak egyszer találkoztam, akkor is boxon (Unreal Ch.). Egyéb építõ jellegû (véletlenül sem kötekedésnek szánt) kritika?
amiket írok teszteket éppen ezért mert sokan esetleg az alapján döntenek megpróbálom lehet leg szubjektívabban és kimerítõen írni. Amúgy részben igazad van, de. Én is nagyon sok tesztet olvastam már köztük gyengéket is. Viszont itt jön be, hogy kire hallgatsz, szerintem nem kell az összes tesztert elmarasztalni. Vannak akik nem/nem csak a pénzért csinálják. OLvstam már olyan teszteket amikkel a játék végignyomása után 100%-ban egyet értettem. Annak a nevét megjegyeztem, és úgy álltam hozzá. Ez sztem csak hitelesség kérdése. Meg amúgy ízlésé is, de az ne teszteljen ilyn-olyan gémet aki azt a stílust nem szereti. :)
jó én nem BOX-ozok, csak valahogy elvártam volna, hogy egy fix hardwarrel mûködõ gépre, csak egyszer kell optimalizálni, nem pedig változatos hardwarekre kell kifejleszteni a'la PC. Ebbe belekavarodtam, de biztos értitek. :)
ne izgasd már Rikamarut:)....szar és kész. Van másik progi...ez mehet a kukába
Talán tényleg az a baj, hogy ezt a tesztelõ nem vette észre:) Lehet hogy fotókat nézegetett róla csak...mivel kormányra nem fussa lehet hogy boxot sem adtak neki a tesztre... Mivel nem adok általában a tesztelõkre egy fabatkát sem...ezért érdemes kipróbaálni mindent vásárlás elõtt
Én csak a cikket olvastam, de ha Freak szeme a Nascarra van beállva akkor lehet ,hogy MBR sem szaggatott:)
valóban konzolon is van rendesen szaggatós játék...általában boxra egy két átirat nem mindig sikerül a legjobban. Lsd NFS, ami Kockán is szaggat. PS2-n lett szaggatásmentes kb 30-40 frame-t nyomhat nem lassul be, viszont nem "folyik", mint pl a GT3 vagy a WRC2, Colin3, amik 60frame/sec-en nyomulnak stabilan és egy autós játék ne szaggasson 2002-2003-ban.
mnég véletlenül sem. Én csak elmélkedtem. Még mûködõ XboX-ot még nem láttam... Csak azért gondoltam, hogy nálad lehet a hiba, mertha másnál rendesen megy. Kérdezzd meg egy XBOX fórumba, hogy mindenki másnak rendesen megye-e...
na látod neked is a lovetta számít, alá Codemasters:)amúgy meg kár...talán ha Martin papa nem a Primalt nyomna otthon 102cm-en dolbyban hanem a GT3-t, akkor a kormány is ott figyelne hegyekben...6db ps2 linkelve a szerkesztõségben stb:)
"szal ez van, megpróbálok ettõl elvonatkoztatni, de abból indulok ki, hogy amit kormánnyal nehezebb vezetni, mint gombokkal, azzal már valami nem stimmel :D"
neked...de sztem Yamauchi pont azt akarta, hogy "öcsémfélék" banánnal és "énfélék" pedig kormánnyal szimuláltabb körülmények között vágjanak neki... ezen mondjuk meglepõdtem én is elhiheted...
"én mindenesetre maradok a WRC2-nél, mert szeretem a liszenszelt cuccost...engem nem zavar a 72cm "homály"-TV és a népbutító konzol(bekapcsolomaztmegy) valamint a Logitech kézrángató kormány-találmánya" - mohus
"Ezt miért linkelted be, "prok és kontrák a konzol mellett: lássuk a kontrákat!" cikk része, vagy mi? Iszonyat fos. Ha azt mondod pc-rõl van, akkor is fenntartom a véleményemet, persze." -Dikki
Hogy megtudjam ,hogy neked fogalmad sincs, hogy egy játék milyen gépre jön ki. Nemhogy azt nem tudod ,hogy konzolon belül pl. NGC vagy Xbox, de még azt sem hogy esetleg PC vagy Konzol... De nyugodt szívvel "lefosozod" egy kép alapján, ahelyett, hogy kipróbálnád.
A képet, mint illusztrációt tettem be...és azért, hogy elmondjam ,hogy Colin 3 nekem ugyan bejön (nemúgy mint a Toca Race D.) és kormánnyal igazán kellemesen lehet nyomni, valamint a törésminta a legjobb, amit eddig láttam Rallye-ban, de van annál egy hangulatosabb progi a WRC2, ami egy liszenszelt rallye-cuccos és álmomban sem gondoltam, hogy egy 3 éves dobozból (300MHz 32MB Ram + TV) ilyen jót ki lehet még hozni 2003 elején
Adok még 1 képet illusztrációként egy másik progiból(GT3) meg egy igazit:
nem vagyok abban a helyzetben, hogy én szabjam a feltételeket... ez a meló, megcsinálom
persze én is jobban örülnék, ha rendesen kormánnyal kéne tesztelni, de ez valamiért az újságnak nem fontos (mert nem hiszem, hogy túl nagy befektetés lenne az a 20 ropi)
szal ez van, megpróbálok ettõl elvonatkoztatni, de abból indulok ki, hogy amit kormánnyal nehezebb vezetni, mint gombokkal, azzal már valami nem stimmel :D
én nem vagyok egy nagy tesztelõ, asszem már írtam neked pont a GT3 kapcsán nekem a banán után az FFB kormány igencsak visszevetette az idõeredményeimet.. Én nem várom azt ,hogy olyan legyen, mint amikor igazi autót vezetek, hisz már eleve a fékpedál nem olyan mint megszoktam, nem kell kuplungolni..és nem remeg a seggem alatt a verda, de a banán után teljesen más, sztem neked tetszene (fõleg ha leveszed az ABS-t és a TCS-t). Az öcsém pl nem hajlandó kormánnyal vezetni, mert nem tud vele menni. Banánnal rongyá ver.
A GT3 két hibáját rónám csak fel. Az elsõ: a durva ütközések a törés hiánya miatt, nem hihetõk idétlenek tudnak lenni.
Második: a gumikopás sebessége iszonyatos gyors...és ez nem csak az 5 körös menetre érvényes, ahol esetleg a verseny rövidsége miatt arányosan beleraknak egy kerékcserét, hanem az Endurance 100 körös versenyeken is, ahol 5-6 körönként kéne kimenni a boxba, különben hihetetlenül csúszkálni fogsz. A gép persze nem megy ki ilyen sûrûn:)
szerintem ez még a finomabbik eset, egyszer a Guruban olvastam egy V8 Challenge tesztet, ami billentyûs volt, azért az keményebb, mint konzolon a sima banán... legalábbis asszem Guru volt, de KByte is lehetett :D
Freak hali... olvastam néhány tesztedet a Konzolban...ott volt a MBR és a Racing Evoluzione. A RE-nál írod hogy milyen érzékeny az irányítás..kormányra értetted? másiknál MBR-nél meg olyasmire emlékszem ,hogy azt írod kormánnyal biztos ilyen olyan stb...tehát azt nem kormánnyal tesztelted?
"csorog a nyalam a GT4 kepek lattan csak tudod az kb ket napig mozgat, mert a grafika is csak egy darabja a jateknak ha mellette a tobbi meg atlagos..."
Még nem tudjuk milyen a körítés...csak azt, hogy mennyi munkát fektettek bele. A befektetett munka pedig messze nem átlagos. Nekem a PS2 "sturmovikja" a Granturismo 3 és a PC "granturismoja" a Sturmovik. Mindkét program messze nem átlagos...követendõ példa a fejlesztõknek.
Említhetném az MGI-t is, bár az ember a két cég nagy mûvei mögött ugyanaz. Ott van tõlük a Viper Racing vagy a Nascar Heat, amire autóversenyzõk által is elismert modok készültek. Ezek 3-4 éves játékok, és azért nincs folytatásuk, mert a hozzád hasonló kommersz arcade zabáló játékosok vannak többen, így ott a pénz, és akarhat bármit a fejlesztõ, ha a nemzetközi kiadó szemei elõtt kizárólag a $$$ lebeg. Azt hiszem érthetõ, ha egyrészt ezen a szim rajongók kicsit fel vannak háborodva, másrészt pedig minden egyes megjelent komoly szimulátor igazi kincsnek számít a köreinkben, ugyanis arcade szarból minden hétre jut egy. Lassan oda jutunk, hogy NEM lesz több szimulátor (max ilyen gagyi free szarok, mint a Racer), mert az arcade játékosok és a konzol karöltve kiszorítják a kevésbé jövedelmezõ játékokat. Ez azért is sajnálatos, mert ezek mögött sokkal komolyabb munka van. Én sajnálom a TOCA-t is, meg a CMR3-at is, mert nem annak indultak, ami lett belõlük, de a pénzéhség megnyomorította õket. Csalódott vagyok, és dühös emiatt, ennyi.
unregen kurva keveset er amit mondasz:))) Plusz igen nekem is csorog a nyalam a GT4 kepek lattan csak tudod az kb ket napig mozgat, mert a grafika is csak egy darabja a jateknak ha mellette a tobbi meg atlagos... Ez tokeletesen jellemzi a CMR3-at csak azt az atlagos szot kell meg lejebb venni.
szerintem konzolra is lehetne normalis szimulatorokat csinalni, a hiba nem a konzolban van, hanem a fejlesztokben, de meginkabb a kiadokban, mert - szvsz tok teves - felmereseik szerint nincs igeny a komoly szimulaciokra... pc-re tisztul a kep, lasd lfs, racing legends, akik felismertek a lehetoseget, nem is fognak kiadokhoz fordulni...
Sajnos a penz ami tonkre vagja az egesz ipart. Mivel a konzolos progiknak jo nagy az eladasa, azt gondoljak, ha konzol szintu dolgot csinalnak, akkor jo lesz PC-n is. Pedig nem. Igy mar annyit sem ernek ezek a programok, hogy kiirja az ember CD-re. PC-re igenyes, komplex, editalhato, bovitheto, online programokat kellene gyartani, es nem ilyen "beteszem es nyomom a gombot" tipusu arkad cuccokat. Arra ott van a konzol. Aki azt szereti, es megteheti, annak ugy is van egy.
papyrus, milestone, digital illusions, ezek csinaltak pc-re nagy neveket...
Ezt miért linkelted be, "prok és kontrák a konzol mellett: lássuk a kontrákat!" cikk része, vagy mi? Iszonyat fos. Ha azt mondod pc-rõl van, akkor is fenntartom a véleményemet, persze.
én mindenesetre maradok a WRC2-nél, mert szeretem a liszenszelt cuccost...engem nem zavar a 72cm "homály"-TV és a népbutító konzol(bekapcsolomaztmegy) valamint a Logitech kézrángató kormány-találmánya
Mi nagyon egy hullámhosszon vagyunk ! Tök ugyanezt akartam írni olvasván Bazze! sorait !
Kit érdekel, hogy hány része jelenik meg ennek a trágyának ? Boldogítsák a konzolosokat vele (akikkel mélyen együttérzek) !
A 4. rész fotói amúgy még viccnek is rosszak. Szép volt a Colin 1. , jó volt a Colin 1. , õrízzük is meg emlékezetünben, a többit pedig felejtsük el nagyon gyorsan !
hat ja, sajnos ugy tunik igazad van...pc-re mar csak fps, tps, meg strategia jelenik meg, es abbol is a nagy tomeg sitt...elvetve egy ketto, mondjuk evente 10 nagy nev, maximum:-(
Sajnos az Xpand Rally sem valami biztato. Grafikailag tenyleg szep, de mar 2-3 honapja irogatok, forumozok a keszitokkel, es sem belso nezet, rendes fizika, tores nincs. Az hogy meg nincs, vagy nem is lesz, azt nem derult ki pontosan. De felo, hogy inkabb az MS Rally baberjaira tornek:(((
áá, a Codemasters sokat ígér és keveset ad. Hiszem ha látom. És ha idénre ígérik a megjelenést, akkor kétlem, hogy annyi újdonságot bele tudnának vinni. Persze ne a próféta szóljon belõlem...
Na nem kell annyira sirni:)) Ha ezt igy kiadjak konzolra, akkor aszem a pc javara kerul egy pont, mert az xpand rally hanyattvagja majd a colin 4.0 mocskot:)
Ja, a screenshotokat nezd meg belole, allitom mint egy 96 os game egy utolagos direct 3d patchel:)) anno a carma 1 szimpla 3dfx( dos-os) patchel majd jobban nezett ki:)
Ha már régi rallykról van szó, nekem a Network Q Rac rally tetszik még '96-ból!
" Mert ha belegondoltok, egy atlag gamernek nem az kell, hogy 100 billentyut kelljen egyszerre kezelni, es olyan bonyolult legyen az auto iranyitasa, mint a valosag negyzete..."
Hát ezt írtam én is. Mi, HC SIM rajongók erõs kisebbség vagyunk. Ehhez mérten jelennek meg sajnos az igazi szimulációk.
Amit írtam, nem ellened írtam. Semmi bajom azokkal, akik szeretik a könnyed autós játékokat.
A kiadókkal nem vagyok nagyon kibékülve. ENNYIRE azért nem kisebbség a szimulációt kedvelõ réteg, hogy szinte alig jelenik meg egy igazi nekünk való darab.