Hajnali kettõ körül nem nagyon van ott forgalom,nemrég megtapasztaltam :) Mintha kihalt volna az utca...
A kép döbbenetes. Hosszú út és egy szem autó sincs. Ma talán még éjszaka/hajnalban sem sikerülne autó nélküli képet lõni.
Amit még sikerült ez alapján kideríteni, hogy 1949 és 1964 közötti a kép, mert akkor volt Március 15. tér az egyik végállomás ha jól értelmeztem a szöveget. A szerelvény alapján valószínûleg még jobban be lehetne határolni.
'90-es évek, még azért megvan a régi HÉV végállomás, a karbantartó telep és a 23-as villamos.
A villamos.
A bontás már elkezdõdött, de a szemközti pöcegödör (a két épület) még áll.
"Nyugati, a West End még sehol. Mi volt mellette?" - A Nyugati raktárai, és egy bódé/üzletsor, ahol nagyon finom lángost lehetett kapni, és volt egy arcade-játékterem is :) (meg valószínûleg sok minden más is, de ezekre emlékszem)
Még néhány fasza kép.
Épül a Lágymányosi híd és a déli egyetemi városrész.
Szemben a pályaudvar már elbontva. Mi volt a neve? Nem tudok rákeresni, így korábbi állapotról nem találtam képet.
Nyugati, a West End még sehol. Mi volt mellette?
Még néhány Zsigás kép.
Parkocska és LOTTO neon (?) reklám.
A 6-os visszfordító. A fa állványzet elmékeim szerint évekig ott volt a lehulló épületdarabok miatt.
Bringásként azért ezen esõben vagy simán nem nagyon mennék át.
szuperek ezek a képek, köszi! :)) érdekes így, amikor nem én keresek direkt "régi" képeket, hanem csak elég görgetni, és lesni, csodálni ezeket... :)
Ez bizony nagyon így van,én is jártamban keltemben,látom mindenhol.
néhol ijesztõ,erre nagyon jók az ilyen képek,legjobb mikor egymás mellett vannak,"akkor és most" stílusban... :)
Egyik sem az "enyém", csak úgy találtam õket. :)
Én csak 13-14 éve járom a fõvárost egyedül keresztbe kasul és furcsa, hogy egyes részei alig változtak, egyesek megy még 10 év alatt is mennyit. A Nagykörúton pl. csak azt látom, hogy Ganz helyett Combino és a mozi mögött van egy új kirittyentett rész. Sokáig azt sem tudtam, hogy van, mert soha nem jártam arra, csak a körúton. Ellenben a Blahán mintha megállt volna az idõ...
A Vágóhíd és Boráros tér között beépült a Duna part, ahol azelõtt még pályaudvar volt. Na, arról kéne még kép.
A Bartók Béla út totál más lett.
A Kiskörút is fel lett újítva.
A GE-n látta, hogy a Szerémi út 2000 táján a Galvani utca magasságában csak egy 2x1 sávos volt, az Egérút is felbõvült.
Az Osztyapenko környékére rá sem ismerni.
A Savoya park helyén nagy büdös semmi volt. Még faterral jártunk fel gyakran a Fehérváru úti mûvházba, akkor még a Duna-parton levõ elkerülõ ût sem volt meg...!
Nincs már 23-as villamos sem, a Vágóhíd azon része teljesen át lett építve. 15-20 éve fõváros egyik szégyene volt. Most sem az a csodapalota környék, de már legalább nem egy pöcegödör. A 2-es vilinél a bódésor és a lapukkant elhagyott épület között esõben sétálva olyan érzésem volt, mintha a ilyen helyen sétálgattam volna.
És akkor a végére kéz kedvenc kép. Ebben a formában nem láttam soha, de a '90-es évek végén és 2001-ben tûntek el az utolsó neon reklámok.
Én is kb. ilyennek emlékszem a térre, mikor egy novemberi esõs nap jártam arra fiatalon.
A 6-os, amikor még körbement és nem fejvégállomása volt.
Haladjunk tovább, a Bartók Béla út. Nem tudom, hogy miért van, de a '60-as és '70-es évek óta minden átépítés után a fõvárosban valahogy egyre kevesebb zöld van. Az elmékeim és a fotók alapján is az átépítés elõtt kellemesen ligetes hangulata volt az BB útnak.
A Gellért tér felõl.
Hát nem szép? Kár, hogy késõ délutáni naplementés kép nincs. Eszméletlen szép volt.
Tovább.
A Bertalan utcai villamosmegálló, még középperonosan és a mai kis parkkal szemben volt. A szembe lévõ helyen mennyiszer ücsörögtem az akkor csajommal. (A hely azóta már nincs is meg...) Ez is szép zöldes.
Ez már e Körtér. Ennek is az északi végében volt egy kis kavicsos park.
Fentrõl.
És a kihagyhatatlan fordító, amikor lefelé menve a villamosok még lekerülték a gombát.
Ha már átalakult Bp. nosztalgiabloggá, akkor itt egy sorozat tõlem. Bár én kb. 1 évig láttam a Bartók Béla út környékét a legutolsó felújítás elõtti formában, de valamiért mégis megmagyarázhatatlan vonzódást érzek a 2001 körüli állapotok irányában. (Akkor voltam elsõéves a BME-n).
Gellért tér, '90-es évek vége. Ez a kis park sokkal jobban bejött, mint az új. A süppedõs kavics és a kis sziget jellege. Elsõévesként mennyi szép percet töltöttem el dumálva a haverokkal...
Egy másik szögbõl.
Ez még az átkosból, én így nem láttam soha. Mi a fene az a Duna part melletti úton? Taxiállomás? Benzinkút? A parkban még ott egy emlékmû.
A GE legelsõ felvételein még látszik a tér átépítés elõtti állapota.
Azta! Ezt hol találtad?
Egyébként tegnap elfogott valamiért a nosztalgia és a Gellért-tér M.Zs. körtérrõl kerestem fotókat még a felújtás elõtt 2001 õsze táján.
Megmagyarázhatatlan okból valaimért vonzódom ahhoz az állapothoz, amit akkor ismertem meg, pedig alig egy évig tarott, amíg a BME környékén láthattam. A kis park a Gellért téren, a macskaköves BB. új (valahogy, mintha sokkal több fa lett volna régen), a régi villamosmegálló és a fordítós 6-os vili meg a gombát megkerülõ vili és szintén kis park a tér sarkán, valahogy még visszaidézte a rendszerváltás elõtti fõvárost.
igen, az lesz az "Pesten eredetileg egy ötnyílású, 87,6 m hosszú acél keretszerkezet volt, amit 1979-80-ban részben erõs korrodáltsága, részben a Boráros tér teljes átépítése érdekében lebontottak és helyére az új forgalmi igényeknek megfelelõen 3x29,0 m nyílású elõregyártott feszített gerendás vasbeton felüljáró épült."
A regisztrált résztvevõk között 1 db iPad minit 1 éves mobilinternet-elõfizetéssel, 10 db éves Budapest-bérletet, illetve 100 db havi Budapest-bérletet sorsolunk ki. A nyeremények nem átruházhatók. A bérletek a következõ felosztásban nyerhetõk meg. Éves bérletek esetén: a felsõoktatásban tanulók között 2 db, a közoktatásban tanulók között 2 db, teljes árú 5 db, nyugdíjasbérlet 1 db. Havi bérletek esetén: a felsõoktatásban tanulók között 25 db, a közoktatásban tanulók között 10 db, teljes árú 55 db, kisgyerekes szülõk között 5 db, nyugdíjasbérlet 5 db.
Az adatkezelés célja
Az adatkezelés célja a Nyereményjáték lebonyolítása, valamint marketingkommunikációs tevékenység a Nyereményjátékban részt vevõ személyekkel határozatlan idõtartamban, és felhasználva az általuk megadott adatokat: a) Honlapon történõ regisztráció során: név, e-mail cím, irányítószám, valamint opcionálisan (mobil)telefonszám. b) Facebookon történõ regisztrációkor: név, e-mail cím.
Ilyen is volt Budapest - képnézegetõs oldal, Fortepan stílus, Budapestre koncentrálva. 1896, Nyolcszög tér (késõbb Oktogon, Mussolini tér, Oktogon, November 7. tér, Oktogon):
Alsó áramszedõs villamos a Nagykörúton, Földalatti lejáró, és minden, mi szem-szájnak ingere :)
Még nem,de már dolgozom rajta... :)
vagy innen :) végülis igen, ez a Keleti másik oldala, nem a kerepesi út felõl nézve
Freeda Krueger #6672: sikerült valami infót találni róla? :) amiket írtam az az alapján van, ami ki volt írva a múzeumban a kis táblára :)
a 418-as pályaszámú Szentendrén ki is van állítva belõle, a Schlick gyártotta 1897-ben, a BKVT (Budapesti Közúti Vaspálya Társaság) kocsija, 50-es évek közepén kivonták õket a forgalomból, egyébként a BKVT egész hálózatán elõfordultak :)
Amúgy valaki meg tudja mondani milyen típusú ez a villamos?A gyártó cég nem pontosítja... :(
Ebben reménykednék,bár láthatóan nem az :(
1919-bõl a Tanácsköztársaság idejébõl találtam pirosra festett villamosról hírt, de a kép legalább 70-es évek az autókat nézve, és láthatóan más típus, mint ami szembe jön vele... Lehet járt Budapesten látogatóban / próbafutáson egy másik város szerelvénye (a miskolci például piros ha jól emlékszem).
Az indexes/indóházas villamosmániások szerintem azt is el tudnák mondani, hogy melyik napon ki vezette :)
érdekes, az új merci citarókat látom mostanában a 20E vonalán, örülök neki, csak meglepõdtem mert nem írták h oda is fognak rakni belõlük párat, remélem nem csak teszt jelleggel vannak ott hanem ott is marad az a pár ami kkel csúcsidõben szoktam találkozni
szeretem az ilyen múltbanézõs képeket,érdekesek.
Boráros tér
huh... ezt a mai viszonyokhoz képest hogy kell nézni?
Az azért elég egyértelmû, hogy az olyan viszonylatokon, ahol nem megoldható az embertömeg mozgása a jármûvön belül, ott nem fogják megszívatni magukat ezzel. Végrehajthatatlan, megoldhatatlan az elsõ ajtózás ezeken - majd ha tavasszal a négyes metró megosztja a terhelést, akkor kiderül.
Többször tapasztaltam azt is, hogy az ellenõr felszáll, kartávolságon belül ellenõrzi azt akit lehet, aztán távozik, nem tud végigmenni az egész buszon.
mindig félve olvasom az ilyen hireket, hogy 173 vagy 7 buszcsaládot érinti, mert azzal szoktam átutazni keletibõl délibe (kelenföld inkább), vagy kosztolányira, és hát nem mindig érvényesitem a jegyemet :D
A túlzsúfolt járatokon kívül (hetes viszonylat csúcsidõben, ahol a jármûvön a belsõ embermozgás nem megoldható) mindenhol mûködhet, csak hozzá kell szoktatni az embereket, hogy elsõ ajtón fel, hátsó ajtókon le. Akkor még gyorsabb is lehet, mint amikor egymással szemben elindul egymással két tömeg.
Naponta utazok elsõ ajtós járaton, csak akkor zavaró, ha nekiállnak az elsõ ajtón leszállni - akkor lassú.
A következõ hetekben a BKK az alábbi járatokon vezeti be az elsõajtós felszállási rendet: augusztus 17-étõl: a rákoshegyi 168E és az új, Margitszigetet és az Óbudai-szigetet érintõ 226-os vonalon; augusztus 24-étõl: a Kõbánya-Kispest és Rákosmente között közlekedõ 201E és 202E vonalakon; augusztus 31-étõl: a budaörsi, csak hétvégén közlekedõ 240-es autóbusz vonalon; szeptember 7-étõl a zuglói 77-es és 82-es trolibuszok vonalán; szeptember 14-étõl: a Gellérthegyre járó 27-es és a Naphegyre közlekedõ 178-as autóbuszok vonalán; szeptember 21-étõl: a Puskás Ferenc Stadiontól Kõbányán át Újhegyre közlekedõ 95-ös és a Vásárvárost kiszolgáló 100-as autóbuszok vonalán; szeptember 28-ától: a 72-es és a 74A trolibuszok vonalán; október 5-étõl: a káposztásmegyeri 122-es és a repülõtérre közlekedõ 200E autóbuszok vonalán; október 19-étõl: a margitszigeti 26-os autóbusz vonalán.
Ahogy utánakeresgéltem itt-ott, voltak "sebes", "gyors" és "turista" HÉV járatok, ezek valóban különféle helyeken nem álltak meg (idézetek az index fórum HÉV topicjából):
"Arról ítr már valaki, hogy mikor jártak a "sebes", "túrista " HÉV-ek? Volt egy "gyors" HÉV-is amelyik reggel 08, vagy 09h?-kor indult és ment végig a Margit -hídig úgy, hogy sehol sem állt meg. Azokban az idõkben Óbudára is jártak Aqvincumi elágazástól is HÉV-ek, és plusz szolgáltatás volt, hogy egyes vonatokra postakocsit is kötöttek."
"Egészen pontosan 43 perc volt a sebes menetideje és mátyásföld alsón valamint rákosfalván nem állt meg! Tölgyes feltételes megállót úgy oldották meg anno hogy aki leakart szállni elõtte szólt a jv.-nek vagy a vonatvezetõnek, (mert akkor még mindig végig mentek minden kanyarban a vonatvezetõk a vonalon) és a vonatvezetõ szólt a jv.-nek hogy álljon meg tölgyesen! A felszállók pedig nappal integettek, sötétben pedig jeleztek öngyújtóval-elemlámpával ki mivel!"
"A sebes vonat ma már csak olyan gúnyos megjegyzésként használandó. Arra utal,hogy csak a fontosabb állomásokon áll meg.(Hogy a Hõsök terén miért all meg az rejtély a számomra is.)"
igen-igen, pontosan ott :) nekem is mindig eszembe jut amikor arra járok (egyik mamám ott lakik nem messze), hogy hogy is nézett ki régen :) sõt apukámnak pedig mindennapos látvány volt még akkoriban, ezért pláne érdekes a dolog számomra :)
Régen volt olyan HÉV, hogy sebes? Erre nem is emlékszem. Nem állt meg több helyen sem? Vagy ez mit jelent?
Egyes videókben 9 (!) kocsis szerelvények is feltûnnek.
1995 elõtti lehet, mert nem látszik még a Lágymányosi híd sem.
Egy videóból kivágva. Vágóhíd valamikor a '90-es évek elején, közepén.
Ott, ahol most az OBI van még áll az a nagy barna romhalmaz, meg a fehér épületben a lepukkant bolt. Újságárus stand, aluljáró, a régi épüet a váróval, ami többnyire csak csövestanya volt. Még egy másik épület is Soroksár felé és persze az elbontott MÁV híd.