Legyen az egész országban ingyenes a tömegközlekedés és akkor nincs vita. Külföldiektõl meg már a határon beszedni a pénzt azt csá. Ennyi, megoldottam ma is egy nagy társadalmi problémát. Ide a következõvel. :)
ne legyen ingyenes, mert egy csomó ember munkanélkül lenne.. de azért a jegyek árából csippentsünk le egy nullát... :)
30 forintos vonaljegy :) 1000 forintos havi bérlet felnõtteknek
persze tuti lenne, aki így is bliccelne :)
Ahogy a képen is látható nem tolták odébb, hanem az úttal kerülték ki :)
A Totalcar cikknél pedig nem ártott volna neki utánanézni, hogy mekkora közlekedési hálózatoknál próbálták már ki a díjmentesítést (milyen sikerrel - Tallinn 400 ezer fõs város - legalább olvasta volna át az általuk is linkelt wikit), hogy milyen hátrányai vannak ennek, milyen többletköltséggel jár: pl. ahol vannak szegényebb emberek, pláne hajléktalanok, ott a jármûvek szennyezõdése és rongálódása a sokszorosára növekszik a fizetõs idõszaknak, és jelentõsen növekszik a jármûvek zsúfoltsága is... az nem érvelés valami mellett, hogy csak a pozitívumokat írjuk le, azokat is valamelyest félrevezetõ módon. Csak egy apróság: azt írja, hogy megszûnik az ellenõrzés, viszont ha az ingyenes utazás csak a helyieknek járna, azt viszont ellenõrizni kell valahogy, például lakcímkártya felmutatásával, annak elolvasásával (nem látszik messzirõl rajta, hogy hol laksz), vagy bérletszelvények kiosztásával, azok legyártásával és ellenõrzésével, pótlásával (díjtalanul?), és így tovább.
Amúgy itt a topicban is beszélgettünk már róla néhányszor az elmúlt években.
az is lassítja a megszokást, amikor matricás buszokkal hátsóajtós felszállásos vonalon is mennek (dél buda-114 és társai sokszor matricások, de ott mindenhol felszállhatsz)
4 évig jártam Budapestrõl Kecskemétre fõiskolára, ott volt szokás minden egyes kurva buszon, hogy csak elõl lehet felszállni. Az esetek 90%-ban mindenki megállt az elsõ és a középsõ ajtó között... Én nagyon nem szeretném ezt, kajak örültem neki, mikor itthon voltam, hogy bárhova felszállhatok.
Lassacskán az emberek kezdik megismerni (és megszokni) egyes buszokon az elsõ ajtós felszállást. Naponta utazok ilyen buszon, és egy héten már csak 1-2 alkalommal néznek néhányan vádló tekintettel a nagy csukott ajtóra és a ráragasztott piros matricára.
... vajon mikor kezdik el felismerni azt az utazók, hogy az elsõ ajtós felszállás mellé a hátsó ajtós leszállás illeszkedik, és nem jó móka megállni közvetlenül a vezetõ mellett, majd tömegesen elindulni a hamarabb kinyitott elsõ ajtó felé?
Ha megnyílik a négyes földalatti villamos, akkor bõven lesz erre lehetõség: Bocskai - Móricz, Fõvám - Kálvin, Rákóczi - Népszínház... attól függ hol van eléggé a felszín közelében, hogy ne kelljen túl sokat lépcsõzni :)
(mókás egyébként a metro4.hu - haladnak a korral: még van Budai Skála (2007-ben bontották le), néhány állomásnév hol így, hol úgy szerepel... )
Természetesen iskolaidõ alatt, amikor nincsenek itt a turisták :)
(Párizsban is jobban tetszett volna, ha nem augusztus közepén, amikor ott voltam újítanak fel 2-3 metróvonalat, ami miatt bakugrásban kellett közlekedni - az ottani felszíni közlekedés a belvárosban kriminális - érthetõ módon, az elsõ 2 zónában igazából nincs olyan pont a városban, ahonnan párszát méternél többet kellene sétálni egy metróállomásig)
köszönöm a bkvnak(!) hogy nincs egy rohad pénztáros a földalattiba az oktogonig, majd baszik kitenni egy táblát hol a metrópótló megállója, illetve hogy nem visz el a délibe csak a szílkámán térre . de azt is 40 perc alatt....
Begyökösödött BKV, átnevezték a tétényi utat, Bikás parká!
facebookon a BKV-Figyelõ oldalán vagy a BKV, esetleg a BKK oldalán kérdezd meg, ott biztosan kapsz választ
Még az is érdekelne, hogy a kelenföldi volánbusz végállomás és a 4-es metró kf pályaudvar állomása között a rágyaloglási távolság optimális lesz e, tehát ha matróval megyek a volánhoz akkor nem kell e feleslegesen 100 m-eket gyalogolnom, hanem egyszerûen elérhetem majd mert mondjuk egy lesz a lyukból egy kijárat a felszínre ami pont a volánnál lyukadna ki? :D
Szaisztok megint, egy teljesen alap kérdéssel fordulok a topikba, az érdekelne h a 4-es metró kelenföldi végállomásánál a esetleg a buszpályaudvart is átalakítjak e picit, meg az etele teret? vagy csak bevetik majd gyeppel és kész, illetve látványtervet nem tudnátok mutatni róla :) Egyezerûen csak sokat járok arra és mindig mikor bámészkodok akkor ezen töröm a fejem, de neten eddig nem találtam rá rendes épkézláb választ. Illetve még az is érdekelne, h mi lesz amjd a thököly úton menõ villamosssal? Mikor megyek busszal akkor a dózsa és thököly keresztezõdésen a villamos vágány még tovább megy plusz 20 méterig kb a keleti felé, aztán beton fedi be, eddig meg nem láttam arra utaló jeleket h folytatnák a villamos vágányát Festetics Gyögyri úthoz (legalább is oda lenne logikus, azzal összekötni, de ha jól emlékszem a metró építés elõtt eleve úgy volt régen) Elõre is köszönöm a válaszokat :).
Az ember egy kicsit utánajár a válasznak, és rögtön jön a szemrehányás :)
(szerintem akkoriban nem olvastam a topicot)
Elindult a lent említett új járatrendszer, a 133E-ken rengeteg tájékoztatót helyeztek el, és szinte minden megállóban áll egy emberke, aki tájékoztatja a buszra várókat, és osztogatja az információs papírokat. Azt nem pontosan értem, hogy ezt miért nem kezdték el múlt héten mondjuk a buszokon, de most nagyon igyekeznek mindenkivel megértetni, hogy mirõl van szó :)
Eredetileg "aljárat" értelme volt, tehát a teljes járat egy szakaszán közlekedik - mint például a lenti képen a 7 - 7A páros. Nem biztos, hogy ma már minden esetben igaz.
Az E-nél például jelenleg mókás, hogy a 133-as viszonylat Árpád híd - Lehel tér között jár, a 133E pedig Nagytétény - Bosnyák tér között. :)
Témától totál eltérõ béna és hülye kérdés, de magamtól nem tudtam soha rájönni :D. Adott a busz neve pl 30A - azt nem értem h az "A" az mit takar? E jelzésnél egyértelmû h express, de A-nál nem tudtam rájönni :D
értem
Tényleg jó lessz ez így ,biztos véletlenül csinálták
33-as "alsó végén", Camponán túl. Idáig a 33 és a 33E is a Móricz körtérre ment, a 233E pedig (nekem átszállással elérhetõ csak) az Astoriáig.
volt olyanból már elég, meg a máv igzalmasabb, biztos tartogat meglepetést ( még fel se száltam de már balhé van vele, kezdve azzal hogy tegnap még nem volt helyjegy ic-re, de az elõbb meg már volt, LOL? illetve eddig lehetett venni fehérvárról barcikára jegyet ic nélkül is, gyosjárattal, de most ha venni akark, csa ugy tudok ha átszálok hatvantól kezve füzesabonyon keresztül....
vagy veszem ugy hogy fehérvár-pest, pest-miskolc, miskolc-barcika. ekkor nincs gond, csak kb 500 ft drágább is a jegy.... az esõ miatt gondolom meg lesz jónéhny perc késés :D
na indulás kipróbálni a 4DX-et
Az úgy túl egyszerû :) hol a kaland, a szórakozás?
az a baj, nem sétálgathatok mert nem érem el a mozit :D de megnézem hátha van nálam jegy :S
nincs, picsába.
A híddal ellentétesen lesétálsz egy megállónyit akármelyik villamossín mentén (egyenesen és jobbra kanyarodik), azok mentén találsz újságárust, benzinkutat, ilyesmiket. Vagy átmész a hídon és a Boráros téren ugyanez.
Közvetlen a hídnál szerintem nem nagyon találsz boltot, az automata pedig ki tudja épp mûködik-e.
Villamossal - mondjuk az egyest kihúzni Kelenföldig, akár a mostani sínpárt felhasználni arra, hogy felmenjen a SzéllMoszkva térre, és tovább a Bécsi útig, hogy végre körbeérjen. A 19-es már most Kelenföld - Batthyány tér között jár, a 61-es és a 18-as a Móriczról megy föl kb. negyedóra alatt - egy kis átszervezéssel lehetne közvetlen járat is Kelenföldrõl, a Budaörsi úton már most is párhuzamosan megy a villamos és a vasút.
Rossze helyen....? Egy metró végállomásnál meg egy köpésre a nagykörúti villamostól...? Bp. belvárosban levõ pályaudvaraiért a legtöbb város ölni tudna, mi meg elpazorljuk a bennül levõ lehetõséget. Na ez a hungarikum és nem a szürke marha. Marha amúgy is van sajon éppen elég odafent...
Kelenföldtõl a Déliig úgyis csak 1 pár sín vezet be, nagyon szûk az a keresztmetszet ott (mókás, mikor lerohad rajta egy szerelvény), és az alagút miatt nem is nagyon lehetne kiszélesíteni. Kelenföldtõl kifele pedig most duplázzák meg a síneket.
A Déli innen nézve valóban feleslegessé válhat, ha a kelenföldi építkezés kész van, és aktívan mûködik a négyes metró.
Érdekességképpen, anno tervezték a Kelenföldi pu és a Nyugati pu föld és Duna alatti összekötését is. Ez legutóbb akkor vált kérdésessé újra, amikor eldöntötték, h a Délit megszüntetik, helyét eladják jó pénzért, plázát csinálnak oda. A dolog nem hülyeség, ugyanis új hidat a vonatoknak nem lehet csinálni, a Déli meg amúgy is rossz helyen van. A SzKálmán térrel nem fogják tudni össze kötni, a dél Budáról érkezõk meg úgy is a Kelenföldinél leszállnak, a 4-es metróval meg elérik a centrumot. A Kelenföldi pu és a Déli pu közé villamosvonalat terveztek.
Tényleg, végül is mennyivel szarabb lesz a Rákóczi út a 7-es vonalcsalád által odapöfékelt kipufogógázok nélkül :)
... és ma pont úgy megbánnák mint anno a többiek. BÖrs sem véletlenül nem csatlakozott a fõvároshoz. Ugyanis akkor az önko által beszedett pénzek a nagy közösbe mentek volna, akkor még Demszkiék zsebébe. Jól is tették. Inkább megvették farzsebbõl a bejárást biztosító kékbuszt. A lent felsorolt kerületek is pont azért nem fejlõdtek tovább, mert azt hitték, h majd attól jobb lesz ha becsatlakoznak, közben meg csak lenyúlta a fõváros a lóvét.
Tehát ma Solymárt, Mogyoródot, Fótot, Budaörsöt, Törökbálintot, stb. ugyanúgy hozzá lehetne csapni, és akkor lenne 32 kerület és 2,5 millió lakos :) (és az adott kerületi lakosok idegrohamot kapnának seperc alatt :D )
A közlekedés meg ugyanolyan lenne, mint most néhány külsõ kerületben :P
BP mérete a '60-as évek óta kb. ugyanaz, csak a struktúra más. Egyébként meg mesterségesen lett felduzzasztva, hogy elmondhassuk, hogy "hogyan fejlõdik" az ország. Bp. egyes részei kifejezetten falusiasak voltak még a '60-as években is. Pesterzsébet, Csepel külsõ részein, az utcák elrendezésén látszik, hogy azok faluk voltak, csak a fõvároshoz csapták õket.
Viszont a növekedést 50-100 éves távlatokban érdemes nézni. Nem emlékszem hogy ált. vagy középiskolai földrajz tananyag (volt az én idõmben) Buda és Pest ill. Budapest fejlõdése, ahol a lakó, kereskedelmi, és ipari övezetek, gyûrûs elhelyezkedését és egymásra épülését tanultuk. Ezért is alakultak ki a körgyûrûk. Ma a Hungária krt. az a fõ közlekedési útvonal ami 100-150 éve a körút volt. Akkor a csarnokba jártak az emberek bevásárolni ma a város széli hipermarketekbe. És igen lassan de biztosan az agglomeráció is a város része lesz. Így történt a múltban is. Vesd össze a középkori várfalat a mai városhatárral.