Aki ennek a tolvaj banda büdös bkv-nak fizet, az egyszerûen idióta.....
az Örs mindig szép és jó marad, na jó, ezzel lehetne vitatkozni... viszont szeretem ezeket a képeket, minden nap megfordulok itt több alkalommal, szerencsére (szégyenünkre) még mindig az Ikarus buszaink mennek, azok pedig külön szót érdemelnek :)
A menetrendi lapon nem láttam a narancs hátterû szöveget miszerint csak X megállóig érvényes a BP bérlet, szóval elvileg jó, bár BP közig határát elhagyja a vonal, de ott nincs megállója, csak a reptéren ami szintén BP-ez tartozik már.
A tervezet rendelkezik az új hatósági tarifákról is: 300-ról 450 forintra emelik a alapdíj maximumát, 240 Ft/km-rõl 280-ra a kilométerdíjat és 60 Ft/percrõl 70-re a várakozási díjat.
A közgyûlés várhatóan felkéri a BKK-t, hogy dolgozza ki a nagyobb létszámú, kiterjedt, próbautazásra épülõ taxiellenõrzési rendszerre vonatkozó javaslatot is.
Hát, annál nagyobb fotótárat esetleg a Szabó Ervin Könyvtár Budapest Gyûjteményében találsz, de oda személyesen el kell menni, mert nincs minden online a képarchívumban (remélem jó a link, és sok szerencsét a hatékony kereséshez :D )
Nosza... Túl sok idõt nem igényelhet egy képsor összevadászása :)
A Boráros térrõl, a Közvágóhídról és a Móriczról úgy néznék képeket a '80-as évek eleje és 2005-6 között. Néha már én is meglepõdöm, hogy a sok apró változás összessége mennyire megváltoztatja a környéket.
Szeretem az ilyen képeket,bár akkor az igazi ha itt van a mai állapot is. Nagyon látványos néhol
Igen, a szép emlékü 67 és 44 villamosok es jártak rajta azt hiszem.
A híd próbaterhelése mielõtt átadták a forgalomnak, akkor még jártak rajta villamosok is. Valamint nagyon jól látszik annak a legendának a cáfolata is, hogy a belvárosi plébániatemplomot a híd miatt odébb tolták.
Teljesen egyet értek veled. Viszont ugye ez kicsit hasonlít ahhoz, mint amikor valaki kölcsönt vett fel és nincs pénze visszafizetni. Tudja, hogy elveszik a házát és a családja utcára kerül, de ha nincs mibõl akkor nincs. Persze igen tudjuk mind jól, hogy ez kinek, kiknek a hibája, de véleményem szerint - ami nagyon szörnyû - sajnos itt addig nem lesz elõre lépés amíg valami katasztrófa nem következik be. Addig meg megy a szokásos duma.
Tudom, ha jól emlékszem fél évre kötöttek szerzõdést a BKV-val, arra van fedezet. Mindenesetre ezek a hírek akkor is érdekesek hiszen a tömegközlekedés nem gyerekjáték, több száz vagy több ezer ember életével is játszhatnak. Ettõl nem lesz több vagy kevesebb feszûltség hiszen tenni úgyse lehet semmit. Vagy leáll a BKV és közlekedési káosz lesz vagy próbálják fenntartani ahogy csak tudják.
Persze nem:) De kötve, hiszem, hogy az új költségvetés fényében - ami kb 40%-al kevesebb pénzt juttat a fõvárosnak - bárminemû béremelésre számíthatnak a BKV dolgozói.
És ez nem zsarolás, nincsenek folyamatban bértárgyalások.
Sziasztok !
Valaki nem tudja véletlenül hogy milyen vizsgálatok vannak a NKH egészségügyi alkalmasságin ? (MILFAV jármûvezetõ lennék majd...)
Köszi és Üdv.
Nem tudom, gondolom a hosszú vonalon közlekedõ, csuklós, általában zsúfolt járatok, ahol megoldhatatlan (7-173 például). Hivatalos közlemény nem volt róla.
A nagy járatokon és villamosokon nem tervezik a bevezetését, kivitelezhetetlen lenne.
Nem BKV területen sok helyen van elsõajtós felszállás, a mûködése is változó: Van, ahol a buszvezetõ bemondja a hátul felszállóknak, hogy tessenek elõrejönni és jegyet mutatni vagy leszállni, különben nem haladnak tovább - és a népharag elég gyorsan megoldja a helyzetet :) Van, ahol külön lámpát kapcsolhat a buszvezetõ, ha látja, hogy túl sokan vannak a megállóban vagy sietõs a helyzet, és ezzel átmenetileg felfüggeszti az elsõajtós felszállást. Van, ahol egyszerûen nem nyitja a hátsó ajtókat addig, amíg a felszállásra várók oda nem értek mind az elsõ ajtóhoz. És persze van, ahol a buszvezetõ lesz... nem foglalkozik az elsõajtózással, õt akkor büntetik meg, ha ellenõrzés van a járaton.
A metrókról: a bevezetéskor (2012. szeptember) azt mondták, hogy havonta 2-4 új szerelvény áll forgalomba, csúcsidõben 20 körüli vonat van a hálózatban, az Alstom 22 szerelvényt szállít le az eredeti tervek szerint (a kötbérezés miatt ha jól tudom többet), mára a többség már új típus (én sokszor láttam már 2 egymás után közlekedõt, egyszerre mindkét irányban). A wiki szerint március-áprilisra megtörténik a teljes jármûpark cseréje.
Azok az õrök hogy mûködnek? • Ha jól láttam csak egy ideig vannak a buszokon.. mondjuk 2 hétig. Utána mindenki elöl fog felszállni? :) • Amúgy fel lehet szállni hátul is, vagy visszatoloncol, hogy szálljak fel elöl? Vagy esetlen narancsé ellenében felszállhatok középen is? :) • Vajon egy 7-es buszon is be lesz vezetve fõidõben? :)
mikor vonják ki az összes régi kocsit? szerintem arra még várni kell egy keveset sajnos..
más: bevezették "nálunk" is az elsõ ajtózás, ma kis srác felszáll a buszra, átkutatja az egész táskáját (kb. 5 percig folyamatosan), nem lett meg amit keresett, így hát adott egy kétliteres narancslét a biztonságinak, el is fogadta (gondolom), mert dobta be után a vezetõ háta mögé... elvileg a srácnak meglett utána a bérlete, de az innivalót nem kapta vissza... mi a fene ez? :D
ez így korrektebb Vitézy közölte, hogy a Siemens a vonal felújításakor telepített vonatvezérlõ programja akkor lesz teljes körûen alkalmazva, ha az M2 vonalon nem járnak vegyesen az orosz és az új francia kocsik, a Siemens irányítóprogramja ugyanis nem képes vezérelni a régi orosz jármûveket, emiatt jelenleg egy ideiglenes megoldás mûködik a vonatokon.
A vezérigazgató szerint a szoftverfrissítéssel várhatóan megszûnnek a jelenlegi problémák, amik balesetveszélyt nem jelentenek, de a végleges rendszer csak az orosz kocsik teljes körû kivonása után indul majd be. Az Alstomot a BKV minden hiba garanciális javítására kötelezi.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke lapunknak elmondta, hogy a lap egy kissé eltúlozta a nyilatkozatát, igaz ugyan, hogy akár fékhibák is felléphetnek a hibás szoftver miatt, a biztonsági rendszer miatt azonban ezek nem lehetnek balesetveszélyesek.
Miért ne lenne? Megvannak a naplófileok, megvan a hibajelenség, tudják javítani a szoftvert - errõl szól a garanciális idõszak.
A szoftverváltás meg csak nem okoz új engedélyeztetést, ez szerintem megint a szokásos zsarolás, amikor pénzügyekrõl lenne szó.
Új típus, majd jön a 1.7-es szoftver és azzal kevesebb gond lesz. Nekem fél év alatt egyszer volt, hogy egy állomásról nem sikerült továbbindulnia, pár reset után (lámpák lekapcs, újra felkapcs, kijelzõk inicializálnak) sem sikerült zárnia az ajtókat, így távoztunk a mozgólépcsõn.
Négy évszakos gumi a legolcsóbb megoldás, sztem jobb lenne téli gumit alkalmazni, fõleg azért mert ez nem egy személy autó, hogy egy ember vagy 2 ember életével játszanak. 1-2 busz keresztbe fordul és ez normális? :D Am. azt se értem, hogy miért plusz költség, saját mûhelyükben csak fel tudják tenni, sztem itt csak arról van szó, hogy így a legolcsóbb a BKV-nak.
Én mondjuk nem csinálok ilyet, de láttam már ilyet. Villamoson ellenõrizett 2 huszonéves srácot, pont megállt a villamos, leköpték aztán elszaladtak. Ott azért sajnáltam az ellenõrt, egyébként esélye se lett volna utánuk szaladni mert pocakos, középkorú férfi volt.
Na jó, ez elég messzire vezet - persze, a bliccelés is csak akkor számít, ha épp ellenõrzik, és illegális szoftverhasználatért is csak akkor vernek fejbe, ha elkapnak.
Btk. 229. § (1) Aki a hivatalos személyt vagy a külföldi hivatalos személyt jogszerû eljárásában erõszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, intézkedésre kényszeríti, vagy eljárása alatt, illetõleg emiatt bántalmazza, bûntettet követ el, és három évig terjedõ szabadságvesztéssel büntetendõ.
Jaja, én is erre tippelek, hogy a közteres kihívja és bevisznek, akár be is zárnak, mert nem volt jegyed + "nincs nálad semmi és hamis nevet adtál meg" :D Bár közteres kedvétõl függ, hogy akar-e szarakodni ezzel...
Bediktálják rendõrségnek telefonon a nevet, születési idõt, anyja nevét, bejelentett lakhelyet, és ha ezek közül bármi nem stimmel, már koppansz is - és a közterületes kényszeríthet arra, hogy ott maradj, amíg a rendõrség megérkezik.
Mert nem biztos, hogy csak úgy szó nélkül elfogadja, hogy nincs nálad semmi.. Mondjuk engem még sose igazoltattak, nem tudom mi az eljárás, ha valaki ilyenkor azt mondja, hogy nincs nála semmi, nem tudja igazolni magát. Bemondásra õk biztos nem fogják neked elhinni, hogy te az vagy, akit kitalálsz... esetleg kihívják a rendõrséget, nem tudom mi ilyenkor a szokás, de nem is akarom megtudni :)
Hóseprõ „Muki” – azaz átépített motoros fedett teherkocsi – az 50-es villamos vonalán, a Határ úti végállomás váltói elõtt 2013. január 14-én délután. Fotó: Prusinszki István (BKVFigyelõ)
A köztereseknél ez nem biztos, hogy még mûködõképes dolog :)
8:45-tõl "él" az ingyen utazás, addigra már munkában/iskolában vagy, és túl vagy a napi utazásaid felén. Bérletesként megspórolok 2 jegyet HA épp ma véletlenül otthon felejtettem a bérletemet és reggel munkába jutás közben nem kaptak el? (bár érdekes lett volna megnézni hogy szállnak fel az ellenõrök a villamosra, én is csak a harmadikra jutottam fel)