st louis szokott általában a karakter és úgy az egész osztag tűzpróbája lenni a játékban mindenkinek, életképes e az osztag vagy nem, mivel szinte mindenkinek 8 és 10 között mozog a perception-ja(+ sharpshooter mindenkinek) így gyerekjáték volt levadászni a szupermutikat, még a fő bázisuk se volt túl nehéz mert a bedrogozott 12+ perception karakterek még a radioaktív árkon keresztül is áttudtak lőni, lőszer meg halmokban van, a gondot a megbújó szupermutik jelentették, őket már gránátokkal kellet kirobbantani, amelyek meg nekiálltak mozogni azokat meg a heavy mg karaktereim instant lőtték, itt a redux modban az AI ellenfelek jóval agresszívabbak, nem félnek kidugni a fejüket a fedezék mögül és elereszteni egy sorozatot az m2 browning-ból.
a végén sikerült egy tonnányi 7mm és 8mm lőszert összeszedni (magyarul 7.62mm) és még a 14mm (50.cal) lőszerből is elég szép mennyiség gyűlt össze, a mutiknak nem volt elég idejük ellőni az összeset szerencsére.
Jefferson már nehezebb volt mert szinte mindenhol lesben állnak a mutik rakétával és heavy fegyverekkel, gyakran kellet használni a gránátokat és rakétákat mert számos alkalommal képtelenség volt kitakarítani egy két épületet, és itt jön hasznosan a magas perception megint mert ha az ellenség elég közel van akkor lehet őket észlelni a falon keresztül is, a mutáns labor előtti mini labirintus semmi másból nem ált mint gránátokat hajigálni a mutik fejére, az incendiary gránátok gyors munkát tudnak végezni, általában két incendiary-tól megfekszenek miközben a repesz gránátból kell 4 vagy 5 is néha.
Ez mekkora játék. Hajdanán elképedve olvastam, ahogy szarozzák.
kansas city és osceolla letudva.
kansas városa valami elképesztően nehézre sikeredett a redux modban, ha 5 alkalommal nem estem neki akkor egyszer se.
ide csak m2 browning és lézerpuskás karakterekkel lehet jönni, természetesen mind a 6 csapattag fullra bedrogozva és minimum metal armor mk2 mindenkin, az északi kapu előtti út alá van aknázva és elég kevés muti jött, ide elég egy embert állítani, a nyugati kaput már két hullámban fogják ostromolni, vegyesen közelharci és rakéta vetős mutik, csak mesterlövészekkel a falon tudtam megállítani a rohamot, a déli kapu a legnehezebb mert itt közelharci mutik rohamoznak miközben a m2 browningal rohangáló mutik folyamatosan tűz alatt tartják a kaput, ide kellet két heavy weapon karaktert állítani, egyik m60 géppuskával a másik pedig m2 browningal, mindkettő hasalt a kapu feletti félig leomlott átjárón +psycho drog mindkettőnek.
a roham visszaverése után a muti főnököket már egyszerű volt levadászni mivel a viselkedésük nekik is agresszívra van állítva így mindig belerohantak az m2 browning darálómba, miközben az alap játékban ki nem lehet szedni őket a házakból, + a redux modban a mutik nem állnak meg a kapu előtt és bambulnak mint a hülye úgy mint az alapjátékban, itt már keményen benyomulnak a templomba és lemészárolják a ghoulokat.
osceolla már sokkal könnyebb volt, szép nagy nyitott terep, tökéletes a mesterlövészeknek, a külső ellenfelekkel gyorsan megvoltam és a bázissal se voltak nagy problémák mert a mutik szeretnek a falhoz rohanni én meg a túloldalt gránátokat hajigáltam rájuk, a földalatti bunker se volt túl nagy kihívás, csak egy embert kell az automatikusan nyíló ajtók mellé állítani és egy másikkal szépen araszolva le kell vadászni az ellenfeleket egyenként nehézgépsuskával.
(most jön junction City az energia fegyveres reaver-kel, a redux mod készítője vagy csak a magas karizma/rep miatt de épp időben tűnt fel a tesla armor, kettőt már tudnék is venni és szerintem meg is veszem őket, btw a supermuti újoncoknak valami borzalmasak az értékeik) Utoljára szerkesztette: Kissssss0, 2021.03.30. 13:16:38
Hát, igen, legkésőbb Kansas előtt érdemes az alapjátékban is autókázni a komolyabb energiafegyverekért, amik érezhetően nagyobbat ütnek a mutikba, mint a lőfegyverek - kivéve az M2-t. ...meg ezekhez, már jó előre, felkészíteni a társulatot, hogy használni is tudják őket.
Ez nagyon lutri és random küldetés, hogy mennyi ghoul elhalálozással is csinálod meg: volt, hogy csak az előreszambázó közelharcos veszett el, volt, hogy mindkét kapunál komoly áldozatok voltak, mert mindkét helyen előrerohantak és gyakran még a sajátjaik is hátba lőtték őket. Ha sok a tévesztés és kevés a kritikus, akkor biztos, hogy nem tartható a maximum 4(?) halott, ami a legjobb végkifejlethez kell. A kapuknál meg néha fel kell tolni az embereinket a két tűz közé, hogy ne az agyalágyult ghoul-okat vegyék célba a komolyabb fegyverzettel bíró mutik, így meg megesik, hogy csak gyógyítani tudja magát és egy idő után nagyon érezhető lesz a tűzerejének a kiesése... A sátrakba, anno az AGI 10-es + MkII-es bőrpáncélban feszítő Brian/Main lopakodott be, így >10 egységnyiről ritkán találja el a sorozat (kitérés, amit egy kamikaze nem tudna megcsinálni - amíg magányos a karakter, addig távol(abb)ról jobb eredményeket hozhat, mint a kettes fémpáncél...). De volt, hogy távolról, a mesterlövészek lőttek be, meg a "nehézgépkezelők" a réseken át, amit pár gránát/rakéta után rohamozott meg az előbb említett egyén.
Tesla páncél..., mindig felröhögök, ha ez előkerül: ha felrakom, akkor lőfegyverrel és rakétával lőnek a delikvensre, ha nem, akkor meg sorra szedegeti befele a sugárfegyverek találatait! Sz'al: We only believe/trust in our doctor!
én 5 halott ghoul-ra emlékszem, mindegy mert sikerült egy halott ghoul-al megúsznom a déli kapunál ahol a legerősebb volt a roham.
én csak azért is kipróbálom a tesla páncélt ha törik ha szakad, közben csináltam egy teszt mentést is most hogy a mutik megjelentek az újonc listán, a leghasznosabb közülük candy volt (régi nevén cookie) de még ő is igen csak katasztrofális special pontleosztással rendelkezik a jelenlegi osztagomhoz képest, és kedvem sincs rohangálni most a pusztában xp-t farmolni hogy valami életképes karaktert faragjak belőle perk rate 4 mellet, így nekiestem a bosedt13 editorral és újra elosztottam a meglévő a pontjait, kíváncsi vagyok egy muti mire képes kamikaze trait + psycho perk-el és fullra bedrogozva menyi sebzést képes kiosztani egy m2 browning-al.
Gifted és Fast Shot; small guns, energy guns és traps (ezt inkább a dokira kellett volna tenni - a csapdákhoz vannak könyvek és ki is lehet őket lőni, igaz, ekkor jókora summától esik el az ember a kereskedőknél... - , így nem lennék gondban, már a 6. szinten emiatt...)
A 9. szinten Sharpshooter - a Mutate!-n még gondolkodom: science, vagy doctor (erre még akár Rage is esélyes lehet, mert több skill-pontot kap a main-nél, bár neki kell is a tolvajláshoz, rengeteg - igaz, ekkor lőni, pláne energiafegyverrel, nem nagyon fog -> inkább visszacsere Stitch-re, mert lopni amúgy is inkább csak a bázisokon lehet és érdemes) - , majd a 12.-en Action Boy - a folyamatos harchoz: inkább tudjon még egyet lőni - , Gain Luck.
sziasztok!
Megjelenés utána 2 hónapig nyúztuk a játékot aztán mikor elfogyott a tartalom akkor félretettük.
Most ránéznénk újra, hol érdemes utána olvasni, hogy mi változott, mivel bővült? Vannak esetleg modok amik ajánlottak?
Az első küldetés után az elixir lelőhelyének felkajtatása közben egy kisebb, "városi" térképen rad-skorpiók támadtak meg 4 civilt. A skorpiók kilövése után a civilektől zsákmányolva lett 2 NeoStead Combat SG, amik a játék ezen, korai szakaszában eléggé mészárlássá teszik a közép-közel távú harcokat a gyengébb ellenfelekkel szemben - az erősebbeknél kéne még némi lő% az átütő sikerhez, ezért még ezek birtokában sem lehet nagyarcúskodni a wasteland-en. Általában minden harc elől elfutok ilyenkor, mert egyrészt a karakterek még csak ismerkednek a lövészettel, másrészt a lőszer eléggé korlátozott számban áll rendelkezésre és rettenetesen alacsony %-ban hasznosul, így már azelőtt elfogyna, ha beleállnék minden csetepatéba, hogy a kereskedéshez érne az alakulat. Ha mindig ilyen szerencsém lenne...
Hopsz, és tényleg! Erről meg is feledkeztem, de a TG módban kissé szopatós Quincy után megnéztem és 4 darab Pancor-ral (a legjobb sörétes, ami a két "elődjével" szemben már 5 Erővel is használható, azaz: mindenkivel ) és hozzá pár marék ingyen lőszerrel lettem gazdagabb -> ha úgy vesszük, akkor ez önmagában többet ér, mint maga a Merchant készlete, ami szintén elvihető "beszerzési áron". Rage 140%-os lopási képességgel, egyenként lenyúlta a kellő tételeket. ...és ez a Merchant a "hivatalos" térkép Hermit pozíciójában van nálam, Peoria-tól Kelet-Dél-Keletre.
De akkor mi a fenét árulhat Hermit a farkasaival?!
TG módban, többedszerre sikerült, miután 2 szintet "rákocsikáztam" a csapatra és akaratom ellenére +20%-ot raktam a small guns-ra (130-> 150), minden karakternél, hogy az esélyeket növelhessem. Ahova lehetett, oda az APC-vel mentem (a main repair-ja 101% - csak akkor ad XP-t, ha NEM sikerül full HP-ra javítani a verdát) és a csapat össztüze intézte a dolgokat - pl. a fölső csücsökben lapuló 2 rakétásnál is, ahol 180 jármű-HP ellenében végre elhalálozás nélkül sikerült leszedni őket. De a dolgok nagy részét a main csipkedte össze és Brian gyűjtötte be. A labirintus külső részét a sniper tisztította meg, míg a belsőbb részeket Brian SAW-sorozatai - nem szabad szemből rámenni a muti-ra: ha kell, akkor inkább másik irányból, felülről kell próbálkozni és inkább visszahúzódni, ha az első sorozat nem végez vele, mert a visszatűz vitte el leginkább a karaktereimet, amikor beadta nekik -> mindig full HP-n közlekedjenek a karaktereink a még ellenséges zónákban. A tiszta terület erőd felé eső szélét végigjárta a sniper: akit tudott kifektetett, az utolsó hídra nem lépve a főbejárat őrségét is megritkította, majd Brian és a mesterlövész main belopakodott a hátsó bejárathoz, míg a labirintusban Rebecca helyezkedett el, mint fedezet. Az első beugrást Brian túlélte és miután sikerült visszahúzódnia, Rebecca kiütötte az el-elbujkáló 3 szélsőt. Az így "szabaddá" vált bejáraton a main tűnt föl és kilőtte a hátsó bunkerben megbúvó, ill. a bejárattól idemászó muti-t. Brian belopakodott és a még a fal mellett őrködőket leterítve megtisztította az erődöt. A "főbejáratot" védő aknamezőre 2 muti "hajtott rá", ill. egy-egy sorozat is szedett ki aknákat, de biztos, ami biztos Rage Pancor sorozatai és 1-1 tucat gránátja után mertem csak Brian-t, mint a legtöbb HP-st beküldeni a loot-ért és inkább kerülővel hoztam ki a bentiek cuccait.
Sz'al, TG módban ez továbbra is egy szerencsejáték inkább! ...és piszok idegesítő, ha már a térkép 2/3-3/4-ét kipucolva lő kritikust a muti... Sokat segít, ha nappal van, mert éjszaka a mieink még rosszabbul látnak, mint a nagydarabok és ekkor lehetetlen a géppuskáik-rakétáik hatásos lőtávján kívül maradni. Az előtte megejtett autókázások során nem sikerült a Reavers-ek nyomára lelnem, hogy a lézer- és a plazma-fegyvereiket elszedhessem tőlük. Talán majd a következő küldetés után, ahol a parancsnok megemlíti őket.
Kansas City...
Előtte ismét 2 szint felszedése a csapatra - most már, Jefferson UTÁN lehet találkozni a reaver-ekkel. Az első kocsikázásnál 3 lézerpuskát adott, de hülye fejemmel, visszafelé leálltam mutit vadászni..., hát, beadta..., a legnagyobb csapatot és a 3. M2-es sorozatra (+ pár közeli rakétabecsapódás után) szétesett az APC és kárba veszett ez a kanyar. Utána már 3-4 tucat plazmapuska után adta csak be a nagyon kellő lézert - EHHEZ kellet AZ a 2 szint... - , de ezzel már nem álltam meg a bunkerig. A városban visszaváltva a körökre osztott játékmódra a "szokásos" 1-2-3 arányban lett kiküldve a csapat a kapukhoz. Itt a sniper + SAW/Pancor páros volt ott a szeren, de Brian a maga 160%-os nehézfegyver-kezelésével a rakétával is hasznos tudott lenni a tömegoszlatásban - az autó túlvégéig tudta így lefedni a területet a legkülső homokzsáksor mögül. A déli kapunál a jobb-föntről érkező géppuskás muti kifektetett 3 ghoul-t, mire sikerült lekapni. Az összes ghoul veszteség 1-1-4 volt, de így is beadta a "püspök hajlandó volt segíteni" lezárást - mindhárom kapunál maradt a helyiek őrségéből túlélő és muti nem jutott át a kapukon. A védekezést követő ellentámadásban 1-1 sorozatot ugyan bekaptak a szigorúan magányosan és a lehető legtávolabbról operáló csapattagok, de mivel azonnal lettek is visszavonva a tűzvonalból, így nem történt haláleset - jó jaz a 150 környéki HP... Utólag, nem gondoltam volna, hogy elsőre sikerül - TG módban! - és a loot kihozatala viszi el a legtöbb időt.