Az alapjátékban nem de vannak olyan MODok amiben lehet területi alapon a legyözött frakcióra jellemzõ egységeket képezni, amolyan segédcsapat képzés szinten. Nem mindent de görög területen, hoplitát és pár egyéb egységet igen. RTR, Surrectum, AEE, stb.
spártában, syracuse-ban, és talán még epirusban (apollonia?) lehet képezni õket, nem zsoldosként, csak a görögöknek lehet ilyenjük.
Ilyen nincs!! Egy elég véres csata után nekem maradt 1 egység urbánusom (32 katona) az ellenfélnek 1 egység íjász harci szekere (3 katona) meg 1 egység lõfegyverese (10 katona). Az utóbbi hiába volt kifulladva, még így is gyorsabb volt az urbánusaimnál, és hiába mentem rá, elszaladt, lõtt, elszaladt lõtt. Erre eszembe jutott, hogy használom az urbánusok speciális képességét, a teknõsbéka-alakzatot, arra apellálva, hogy elfogynak a nyilai. Na most erre hiába vártam, csak lõtt, és lõtt, ráadásul még fel is gyorsítottam a játékmenetet. Meguntam, és minden mindegy alapon rájuk rontottam. Ahogy az várható volt, nyertek...
Erre van-e valakinek valami módszere, hogy ilyen esetben hogy lehet a gyorsabb ellenfelet lezúzni?
A spártai hoplitát gondolom Görögországban lehet képezni. Az a gond, hogy az összes görög városállamot a szövetségesem tartja a kezében, mire észbe kaptam, már elfoglalta az egészet. Én Kis-Ázsiát foglaltam el az egyiptomiaktól. Zsoldos hoplitám már most is van, meg krétai íjászom, de ezeket csak felbérelni lehet sajnos, szóval elég kevés van belõlük. Ezeket lehet egyébként városokban is képezni vagy csak zsoldosként? Mondjuk a görög városokban?
hát onagereket én régóta nem használok, túlságosan lassítják a mozgást a térképen. Na meg olyan "pontos" hogy jó ha 100 embert megöl 1 mire ellövi mindenét :D Na meg phalanxos egységekkel használhatatlan, ugyan is ott fontos a zárt alakzat, onagert meg nem teszek közvetlenül a csapataim mögé sem, mert már bizonyította hogy 5 méterre maga elé is félre tud lõni... Amit célszerû használni az a spártai hoplita :) az a mindent vivõ gyalogság, phalanxban szinte sebezhetetlenek, de közelharcban is elõveszik a rövidkardot és hentelnek. De igazából minden phalanxos egység jó, zárt alakzatba csak római general lovasság tud behatolni, mert azoknak szupererejük van, de úgy is meghalnak. Gyak úgy tudnak küzdeni alakzatban egy urban cohort ellen, hogy azok oda se férnek hozzájuk :) Igazából a görögökkel a legjobbak. armoured hoplites vagy spártai, mögöttük krétai íjászokkal = halál mindenre. A leggyönyörûbben a harci szekerekkel bánnak, el, azok ahogy odaérnek a lándzsák végéhez már fekszenek, szépen sorban, annyi kárt sem tudnak okozni mint a sima lovasság.
Az elefántokat én sem fogom használni, egy csata elég volt velük. Gondoltam az elején ráküldöm õket az ellenre, aztán boldoguljanak, de elég hamar ámokfutásba kezdtek, és persze visszafordultak, és az én urbánusaim közé rohantak. Megnyertem a csatát, de a végén láttam, hogy két elefánt még mindig ámokfutott, mikor már ellenség sem volt. A lángoló disznókat még nem próbáltam. Viszont a nagy onager brutális, fõleg, ha lángoló lövedéket használunk. Egyetlen találata képes 20-30 embert is megölni, ezek után igyekszem minden seregbe egy ilyet tenni. van még esetleg más speciális egység, amit célszerû használni?
Egy elõnyük van: nem kell kém a menetbõl való ostromhoz, ha van egy ormányos a seregben (talán nem lassítanak annyira rajta, mint egy ostromgép). :)
Kárthágóval is lehet szórakozni: tengerparti provinciái miatt sok a pénz, így hatalmas seregeket lehet tartani a "rozzantabb" egységekbõl is. Ráadásul minden nagyobb népcsoport (római, egyiptomi, gall, stb.) "szereti" õket... megtámadni! :)
Az elefántokról nekem is ez lenne a véleményem, egyszer vettem, többet sose.Bár azért lehetséges, hogy meg lehet találni a módját, hogy ütõképes legyen, szerintem nem véletlen az egyik legdrágább egység(4000 denarius egy egység toborozva).
az utóbbi hetekben is tanultam valamit. Elefánt= fos gyak csak a gyengébb egységeket tudja szétkergetni, és egy csapat armoured elephant attól is már ámokfutni kezd ha elrepül mellettük egy légy. Ráadásul bár nem olyan látványosan, de egy keményebb lovasság sokkal nagyobb pusztítást tud végezni, kisebbek is nem tapossák le a saját egységeket, és gyorsabbak is. Sok esélyt adtam nekik, de használhatatlanok. Ezért nem láttam a játékban még égõ disznót mert az sem kell, egy katona rájukpukizik az már elég az ámokfutáshoz, csak a statisztikákat rontják az elefántok. Ezzel együtt kartágó a leggyengébb nép amivel játszottam (rómaiak, görögök, seleucidok, egyiptom után) nem is kicsit, hiányzik több egységfajta, ami van meg van "különlegesség" max átlagos sacred band a görögöknél alap egység, sacred band cavalry meg gyenge közepes lovasság. Viszont jó helyen kezdenek és akciódús a kampány :)
ez mintha valami codec probléma lett volna. Próbáltál már itt visszakeresni?
Sziasztok! Annyi gondom lenne, hogy Rome Total War: Alexanderben nem jeleníti meg a historical battle résznél a videókat. Valaki tudna rá megoldást?
azért van mert hülye az AI mint a ... gondolom a szokásos rárohannak majd 2 méterre mögöttük felveszik a rohanó ellen sebességét és kísérik. Sima mozgással közéjük kell futtatni õket majd mikor körbefogták támadás. Ez fõleg akkor történik ha szétszakad az ellenséges egység, így az egység virtuális elhelyezkedési területe megnõ(mert nyilván nem számít minden ember külön dolognak, az csak animáció), és ennek a közepét találják meg az embereid, ahol lehet hogy senki nincs.
De Õk meg nem, ezért segít nekik a játék (meg)menekülni! :) Rendesen fizeted a zsoldot az embereidnek, veszélyességi és egyéb pótlékokkal egyetemben - és ezért még nem üldöz téged az apeh jogelõdje? :))
Lehet, hogy már túl (közel :D ) van az ellenség a piros vonalon(/hoz) és ezért nem óhajtanak utánaeredni az embereid (a lovasságon kívül másnak amúgy sem volna esélye utolérni az ekkor hirtelen megtáltosodó egységeket). A másik ok, hogy teljesen kifulladtak a kézitusában és ezért már mozdulni sem tudnak. A lovasságot éppen ezért tartalékolom, hogy (viszonylag) kipihenve üldözhessenek...
Amúgy az miért van, hogy már a csata végefelé, mikor minden ellenséges egység menekül, nem támadják az egységeim õket? Hiába kattintok az ellenségre, hallom is az Attack kiáltást, de nem történt semmi. Ez azért fontos, mert én szeretem teljesen kiírtani az ellenséget :)
Nem azt mondtam, hogy tucatjával lehet generálni a kapitányokból a családtagokat, ez ritkaságszámba megy még akkor is, amikor a feltételek adottak hozzá. De nálam szinte csak akkor léptek elõ az egyének ezekben a helyzetekben, amikor már nem jutott kormányzó minden második tartományra sem. (10-20 év kihagyás a hódításban (gazdasági fejlesztés, erõgyûjtés miatt - ne kelljen már öt(+) év oda és öt(+) év vissza egy seregfeltöltéshez...), amikor visszaesik a szaporulat és az õsök java is elhalálozik, akkor - az újra megindult hódítások után - jöttek be leginkább az új, "külsõs" emberek. Ebbõl mégis mire kéne következtetnem?)
He-he-he, akkor nagyon szaporák a családtagok - vagy túl sokat pénzelsz le, hogy álljon át hozzád! :DDD Megoldás: még nagyobb ütemben hódítani meg a provinciákat! :)) ( ;) )
hát nem tudom hónapok óta játszom és ilyet még nem láttam hogy kapitányból családtag, pedig általában óriási túlerõ ellen gyõzök sokszor családtag nélkül.
A félreértések elkerülése végett: Nem kell, hogy 1 egységes legyen a leendõ kapitány serege, ez lehet fullos is, csak a nagy hõstett (ami után pl. kard ikon marad a csata helyszínén a térképen) véghezvitele a lényeg - meg a szerencse! :)
A kapitány egy nagyobb csata után lehet csak családtag! Tehát pl. nagyobb túlerõt legyõzve, ill. kell még hozzá a már említett 'Családtag/Saját tartományok száma' mutató is (sokkal több tartomány legyen, mint családtag).
Ezzel görcsölök én is, hogy egy kapitányom legyen már családtag, de csak nem akar :D Meg, ha beviszem egy városba(teszem azt egy hoplita egységet) és kihozom onnan, már más kapitányuk van.Ezek szerint nem szabad városba küldeni õket, amíg nem lesz tag?
Az egységképeken lévõ kard-pajzs ikon megléte és színe az egység támadási és védekezési bónuszait jelenti, amit a kovácsmûhely és egyes templomok adhatnak. Fontos, hogy milyen az egység típusbesorolása, mert pl. nehéz gyalogos csapat nem kaphat az Artemis-templom (Makedón) Íjjász bónuszából. Az elérhetõ maximum az alapjátékban a +3, mind támadásban és védekezésben egyaránt. Ezeket a bónuszokat a hajók is megkaphatják.
A "kis v-betûk" száma és színe az egység tapasztalatát mutatja, ami 9. szintig mehet. A fokozatok: a jel nélküli az alap (nincs bónusz), utána 1-3 bronz, 1-3 ezüst, majd 1-3 arany jelzés. Egy-egy ilyen fokozat +1 támadási és védekezési pontot ad az egységnek, ha távharcos lépességgel is bír, akkor annak is nõ az értéke +1-l. Tehát nagyon megéri vigyázni a veteránokra!!! Tapasztalatot az ellenség legyilkolása után szerez az egység, minden fokozathoz tartozik, egy egyre növekvõ érték, amit át kell lépnie e számnak az "ugráshoz". Ha nagyobb veszteség után kap utánpótlást a csapat, akkor a már megszerzett tapasztalati szintje csökkenhet, azaz: lehetõleg ne sok veszteség érje a harcban, ami után, a lehetõségekhez mérten minél elõbb legyen feltöltve egy közeli városban, így hamar és stabilan lesz magas szintû az egység. Egyes templomok és épületek növelhetik az abban a városban képzett egységek kezdõ tapasztalati szintjét, pl. Mars-templom Brutus-éknál. Ilyen helyeken lehet "továbbképezni" az ezt a szintet még el nem ért egységeket (hhmm, lehet, hogy csak olyat, amit ott képezni is lehet, tehát pl. zsoldost nem, de ebben most nem vok biztos), tehát nem kell, hogy minden városodban ilyet húzz fel, hogy jobbféle haderõhöz juss. Zsoldos (mercenary) egységeket nem lehet feltölteni - ezeket egy családtag toborozhatja, kissé drágán, a városokon kívül; pár körönként újratöltõdik/növekszik az adott területen felbérelhetõ egységek száma.
Ha kevés a tartományod, vagy nem növekszik azok száma, akkor a családtagok gyermekvállalási hajlandósága is erõsen visszaesik. Viszont, ha gyorsan és folyamatosan nõ a területed, akkor még a vezér nélküli egységek kapitányából is nagyobb valószínûséggel lesz családtag, ill. egybõl megjön a gyerekáldás (mondjuk 50 éves kor felé már nem, a feleségek 40 fölötti életkora is kizáró ok).
Nem beszélve arról, hogy a gép ugyanezt csinálja.A britonoktól annyi orgyilkost kaptam, hogy nem gyõztem irtani õket, ezért fejlõdött egy rakat.Ugyebár az ilyesmik elég gyanúsak, amikor egy 30 éves helytartó csak úgy meghal, természetes okként megjelölve.Na az nem természetes ok, hanem legyilkolták, csak nem volt kém a környéken, aki megmondta volna.A lázadásokkal ugyanez a helyzet, ha van egy 120%-os közbiztonság, de a következõ körben meg már lázadás van és egy rakat épület lerombolva(olyan is, ami nem a lázadásban sérül).
Ezzel én is találkoztam sajna.Az olyan várossal nem is foglalkoztam utána, mentem tovább.Pl Rómát szerintem esély nincs fellázítani, hogy kidobja S.P.Q.R.-t(azért kipróbáltam :D), de amik keleten vannak provinciák, azokat három orgyilkossal simán fel lehet lázítani.Ezzel a módszerrel legalább 15 várost foglaltam el szövetségestõl, ha nem többet. Általában az olyan városok lázadnak fel, amik messze vannak a frakció fõvárosától és nincs bennük családtag, vagy ha van is, akkor nem egy erõs jellem.Ha erõs jellemû van bent, sajátodban is, az életben nem dobnak ki a városból.Legalábbis engem csak akkor hajított ki, ha egy tróger volt a helytartó és a közbiztonság a padlón volt.Sokszor az is számít, hogy van -e a közelben Rebel sereg, mert ha van, az plusz esélyt ad arra, hogy kicsapnak onnan és a lázadó sereg meg bemasírozik a városodba.Ezért van az, amiket korábban is írtak, hogy hogyan lesz parasztokból elit baka.Hát így.Ezeket amint lehet irtani kell.
Én orgyilkossal eddig a játékban 1 várost tudtam fellázítani az ellenségtõl. Általában az van hogy akár 3 orgyilkossal szabotálgatok, 80%-ról leviszem 20% a public orderjét, fellázad majd következõ körben már 190%(akár az épületek újjáépítése nélkül is)... és ezt végtelen ciklusba is csinálom, ugyan az lesz a vége.
Orgyilkost csak úgy tudod képezni, ha mindig lefoglalod valamivel.Pl egy akármilyen sereg vezérére ráküldöd és idõnként kap kíséretet, meg fejlõdik.Diplomatára is küldheted, bár azt valamiért szokása elhibázni. A helytartó kérdésre meg csak azután jöttem rá, miután a Juliusokkal nyertem(ha ezt hamarább tudom, sok mindent másképp csinálok).Ugyebár ha nem küldesz családtagot harcolni, csak simán egy sereget, akkor is van vezére, ki is írja a nevét.Viszont egy idõ után, ha ugyanezzel a sereggel harcolsz, ezt a vezért örökbe fogadhatja a frakciód.Én is mindig úgy mentem mindenfelé csatázni, hogy a seregekben volt legalább egy családtag, helytartóm meg kevés.Ugyebár a családtag ilyenkor fejlõdik, ha csatázik, ezért tettem így(bár akkor is fejlõdik, ha a városban dekkol, csak nem a parancsnoki része, hanem az irányító). Ezért érdemes pl Rebel seregeket egy családtag nélküli sereggel kergetni, mert bekerülhet a vezér a családba.Az addigi családtagokat meg helytartónak küldeni. Ám megmondom õszintén, még nem találkoztam ilyennel, csak olvastam róla, most folyik a tesztelése a dolognak, de simán hihetõ.
Micsoda praktikák, alig gyõzöm megjegyezni :) Orgyilkost hogy tudsz speciálisan képezni? Jelenleg amúgy nagy gondom, hogy kis létszámú a frakcióm. Arra kínosan ügyelek, hogy csatában családtagom ne haljon meg, de nagyon kevés gyerek születik, van olyan házaspár, akik 40-50 évesek gyerek nélkül vannak... Elkezdtem Kis-Ázsiát elfoglalni az egyiptomiaktól, már majdnem az egész az enyém, de a városok felében nincs helytartó. Lehet valahogy erre hatni?
Azok a tapasztalati szintek és az átképzés szintjei.Nem mindig utánpótlást adsz egy átképzéssel, hanem, ha van kovácsmûhely(pl) a városban és egy fullos cohorsot képzel át, akkor kapja ezt és némileg erõsebb lesz. Egyébként valóban zavaró tud lenni, ha fellázad egy város és kidobja a sereget, de ez nem a gép csalása, mert okai vannak.A részletezésbe minden le van írva, hogy éppen mi a probléma.Magas a szenny százaléka, vagy nincs kultúra(pl). Ezért csináltam azt, hogy amikor a Juliusokkal voltam és még nem akartam(vagy nem tudtam) betámadni egy szövetséges frakciót, beküldtem egy kémet és legalább három orgyilkost(orgyilkosokat érdemes úgy képezni, hogy lázadók vezéreit gyilkoltatod velük).Az orgyilkosokkal meg szépen elkezdtem szabotálni azokat az épületeket, amik boldogság-, törvény-, vagy közegészségbónuszt adnak.Amikor 50% alá esik a közbiztonság, már bõven lázadoznak, legtöbbször ki is dobják a szövetséges sereget.Persze akkor én éppen véletlenül a város mellett állok egy nagyobb sereggel és elfoglalom a várost már a lázadóktól és a szövetségeshez egy ujjal sem nyúlok(sokszor volt, hogy maga a szenátus kért meg, hogy foglaljam vissza). Szóval ez inkább egy jó dolog, mint rossz, persze, ha velünk történik, már nem akkora buli :D
Köszi, most már tudom ezeket. Az egységeknél amire még nem jöttem rá, lehet látni ezüst pajzs ill. kard-ikont, illetve piros v-betût, ami lehet több is. Ezek mit jelentenek? Apropó, miért lehet az, hogy bizonyos egységeket nem tudok átképezni? Mondjuk egy csatában megfogyatkoznak, és utána nem tudom feltölteni az egységet.
He-he-he, nekem rendszeresen "visszahozták", így azóta óckodom az ilyen kétélû dolgoktól! :D (Tehát, ha a célpont kémkedik ellenünk, akkor ellenjavallt a "használata".)
#13472 zoleee20: Nos, fejbõl, tehát nem 100%-ig pontosan: - a lakók hangulata (zöld 105%<, sárga 100%-90%(?), kék 75%<, piros 70%>) - ostromolják ezen várost - járvány pusztít a városban (ezen 3 ikonja a város lapján is szerepel) - a város lakosságának számbeli változása (piros=csökken, sárga nem változik, zöld=növekszik) - építkezés van-e folyamatban - egység képeztetik é e a városban
egységnél: - ostromol éppen - járvánnyal fertõzött
Külön stratégiát is ki lehet alakítani a járványos fertõzésekre. Rendszeresen meg szoktam játszani, ha már egy városomban kitör a járvány akkor 5-6 kémet képzek és körbe küldöm a környezõ határvidéki ellenfél városokba és seregekhez de moralizálni. Szép írtást tud létrehozni egy-egy járvány, fõleg ha rendszeresen fertõzöm pár körönként a várost vagy a seregeket. Volt olyan is hogy a frakció vezetõjét elvitte a "tifusz". A következõ körben 2 csatában lecsavartam a többi családtagot is és megszûnt a frakció. :P
Tényleg, erre nem is gondoltam, köszi! Apropó, a egységeknél meg a városok alatt vannak ilyen kis ikonok, azok pontosan mit jelentenek? Van erre valami leírás?
Járvány sújtja az egységeket - ha figyelmesen szemléled az adatlapjukat, akkor egy koponya-ikon jelenik meg rajta. Mivel a családtagok és az ügynökök fertõznek legtovább (ált.), így célszerû ezeket leválasztani a seregrõl és néhány körön belül véget ér a pestis magától is. A városok neve mellett is látható a koponya, ha ott kitör a járvány. Mindenki megfertõzõdhet és a kémek ezt tovább is tudják adni az ellenfélnek, ha betérnek egy településükre - azért csak óvatosan a biológiai fegyverekkel, mert nagyon szuicid tud lenni a hatásuk. Ha fertõzött egyén, vagy egység lép be az addig ettõl mentes településedre, akkor ott is kitör a járvány!
Védekezni ellene nem nagyon lehet, az egyedüli segítség, ha az egészségi szintet növelõ épületek (pl. csatornázás-fürdõk-vízvezetékek, erre bónuszt adó templomok) vannak fejlesztve a városban, úgy hamarabb véget ér a járvány és kevesebb a halott, ill. ritkábban tör ki ilyen kórság. Ált. a Közel-Kelet és Görögország a legkedveltebb elõfordulási helye, de az alacsony népegészségi szint is bárhol vonzó a számára.
Az meg miért van, hogy vonulok egy sereggel, és körrõl körre 3-4-gyel csökken mindegyik csapat létszáma? És úgy vettem észre, hogy a városokban is... Ez ellen mit lehet tenni?
Ezt tartom én is hülyeségnek. Mert az, hogy idegen uralom ellen lázadozik egy város, tök természetes, de hogy kör végén tök váratlanul kivonul a seregem, és a következõ körben már egy kb. akkora létszámú sereg védi a várost tök hülyeség, legalább adna egy lehetõséget arra, hogy megvédjem a lázadóktól.
nem magas tapasztalati szintû egységeket kapott, hanem magas szintû egységeket, pl bull warriorokat, war elephantokat, naked fanatic-eket. A lázadók átalakulnak magasan képzett harcosokká meg elefántokká? Elefántokról pedig: teljesen kiszámíthatatlanok. Van amikor sokáig úgy tûnik mintha sebezhetetlenek lennének, aztán egyszer csak (általában már akkor amikor csak 1-2 szétzilált hiányos egység harcol ellenük a többi már fut tehát a harc nehezén már túl vannak), 10 másodperc alatt kihal a felük, olyan hirtelen hogy reagálni sem lehet, ezért rögtön ámokfutásba kezdenek, majd még több kifekszik sokszor úgy hogy nem is lõnek rá vagy van mellettük közelharcos egység.
A szép pedig a low tax rates érintetlen területû teljesen áttérített város ahol már nem lehet mit építeni mert elfogytak az építhetõ épületek lázadozik... Mit tehetsz ellene? Semmit.
hát szetintem meg a gép ott csal ahol csak tud...az alapjáték +a kiegészítókbe nagyon pofátlanul de a modokban is kegyetelneül....pl szerintem az egyik legjobb modban az RS2 ben az cseszi el a legjobban a játékot hogy a gép pofátlanul csal...pl a Római lázadók egyetlen városuk van amibe kémet küldtem és körönként -60Kpénzt termel de ehhez képest visszont fullos légiókat küld ellenem körönként...vagy pl az hogy még a mariusi reformokat sem értem el de már 2 népen kívül mindenkivel hadban állok úgy , hogy én egyszer nem üzentem hadat...persze mikor megtámad akkor semmi értelme nincs mert szomszédos városa nincs is és kb annyit tesz hogy blokád alá vesz egy kikötõt....a másik a Coward jelzõ amit az elsõ csataután oda ad pedig végig én játszom a csatát és sosem fut el a tábornokom de a jelzõt mégis adja...de más modokban is annyira hülye bakik vannak amik rombolják a játék élményt.....
Helló. Miért van az,hogy van 2 full új rome total war és nem enged fel minket online játszani? 1.5ös verziójú mindkettõ és ha online akarunk játszani valami olyasmit ír, hogy nem sikerült csatlakozni (GS) ha lanon próbálkozunk akkor azt mondja, hogy nem jött válasz a hosttól fent van a gamespy is de nem hiszem hogy köze lenne hozzá
Az a helyzet hogy bár a gépre tényleg más szabályok vonatkoznak de pont rossz példát hoztál fel ugyanis ez veled is éppúgy megtörténhet. Az eset egyszerû : a gép által irányított fakció elfoglal egy tartományt és azt nem tudja stabilizálni és a rendet helyreállítani ilyenkor a tartomány fellázad és ha pont a te népedhez tartozó épületek vannak benne azaz a te kultúrádhoz tartozik könnyen elõfordulhat hogy te kapod meg. Ilyenkor általában magas tapasztalati szintû egységeket is kapsz hozzá ezek az elnyomók ellen fegyverrel lázadókat szimbolizálják.
Semmit, vagyis add_population városnév -szám al csökkenteni létszámot. Gyakorlatilag bár ír dolgokat a városról de semmi logika nincs a public orderben. Ott van pl az unrest tényezõ ami semmitõl nem függ, csak úgy van és néha meg nincs. Nálam pl körönként 150%-okat ugrik a public order, kb az összes városomban 1-2 kivétellel, úgy hogy igazából nem történik semmi a folyamatos építkezéseken kívül. Viszont van egy kiszámítható hülyesége hogy ha nõl a város minél gyorsabban meg kell építeni az új palotát/kormányzó épületet, mert minden körben folyamatosan csökkenni fog a public order amíg meg nem épül.
De pl tegnap nálam egy elég vicceset játszott. Kartágóval vagyok, a spanyolok már 3 ceasefire után hátbatámadtak. 4.-nél kérték megint, de mondtam hogy lfszt, adtam egy ellenajánlatot arról hogy a 9 tartományából 8-at adjon át plusz 3 millió denari 30 kör alatt. Azon lepõdtem meg hogy ÁTADTÁK! De a következõ körben az egyik városuk elõzmény lázadás nélkül kidobta a hadseregemet, spanyollá vált újra és hirtelen benne termett egy 2000 fõs magas szintû egységekbõl álló sereg, és persze rögtön újra támadták az átadott városokat (persze így sem fogják visszakapni a nagy részét mert 1-2 kör elég volt hogy befészkeljem magam és küldjek erõsítést :D) Ez sajnos ilyen szabályok a játékosra vonatkoznak, gép ellenfél bármit megtehet, ezt hogy egy városba 1 kör alatt 150 katonából 2000 fullextrás katona lesz már nem elõször tapasztalom. A szenátusnál meg az orrom elõtt született be róma körül 6db vezér hadseregestül a semmibõl egy kör alatt.
Nagyon egyszerû : olyan épületeket kell építeni amik a közrendre adnak bónuszt, olyan tábbornokot kell rakni a városba kormányzónak akinek nagy a befolyása, ha a város más kultúrkörhöz tartozik mint a te kultúrád az épületek mielõbbi sajátkultúrájúra cserélése ( mondjuk ez leginkább akkor ha szintet lép a város ), idegen templom lerombolása saját felépítése.
Azt pedig szintén hülyeségnek tartom, hogy a lakosság lázadt fel és ûzte ki a seregemet, mert nagy létszámú volt...
Mit lehet ez ellen tenni?
Mit lehet tenni az ellen, hogy egy város fellázad? Van egy nagy létszámú seregem a városban, erre minden elõzmény nélkül a kör végén a seregem a város mellett áll, és a város már nincs a birtokomban? Ez akkora baromság, legalább lenne egy csata, ahol megvédhetem, nem pedig csak úgy kerül át az ellenfélhez...
Sziasztok!
A rómaiaknál melyik a legerõsebb szárazföldi egység? Nekem egyelõre a Cohors urbánus tûnik elég hatékonynak. A sima róma-total warral játszom.
Ez alatt a szériahiba alatt mit értesz?Mert kb Kr.e. 180 körül szokása volt kidobálni körváltáskor.Valahol olvastam(lehet itt), hogy ilyenkor a játék talál magának egy anomáliát és nem tud továbblépni.Na ezt a választ el is fogadnám, mert ugye lehetséges.De ha nagy nehezen túllépek két évet, miért kezdi el megint?Teljesen máshogy mozogtam, akkor is kidobált és egyszer csak abbahagyta, ráadásul úgy, hogy semmi extrát nem csináltam vele. Mert az még oké lenne, hogy teszem azt: most akkor nem támadom meg Parthiát, és akkor megjavul a játék.Viszont nem ez történt és félek, hogy elõ fog fordulni még.Ilyenkor persze az utolsó KÉT(!) mentésemet annyira hazavágja, amikor kidob, hogy soha többé, újratelepítés után sem tudom használni.Ez egy kicsit bosszantó tud lenni, de szerencsére még csak egyszer fordult elõ és nemsoká a végére érek. 1.05-re patchelve.
Üdv mindenki!Valaki nem tudja véletlen, hogy a Print screen miért nem mûködik?Ha az Asztal-összeállítást letiltom Win7-nél, akkor is csak egy fekete semmit ad be Paintre.Ha azt sem teszem, akkor meg simán az Asztalomat printeli. A válaszokat köszönöm :D
Sziasztok
Valaki tudna segíteni abban hogy RS2 modban miként tudnám beálítani hogy ne hagyományos létszámúak legynek az egységek(30-40-50) hanem nagyonbbak (200-150 stb....) mert láttam, hogy ennek a modnak többek közt ez lenne a lényege de nem tudom hol lehetne beállítani....
Amúgy most jelent meg 1-én a legutóbbi, VII-es verzió: Infó
Ez gyönyörû kartágóiakkal játszom, már a játék elején elfoglaltam capuat, majd késõbb tarentumot és croton-t is. Egy julii hadsereg viszont ott álldogált a területem szélén, így megfogtam a capuai családtagot, és 400 emberrel odaálltam mellé, hogy megtámadjanak (mert õk 2600-an voltak, és a férgek mindig ugranak ha egy jóval kisebb létszámú seregemet látják a közelben), lement a kör megtámadtak, meg is döglöttek (phalanx a sarokban dombon), majd mit látok? capua LILA! A 2 otthagyott egységem helyett egy !szenátusi! (ez külön vicc) general egység van benne, úgy hogy nem volt semmi harc. Ráadásul a város full kartágói kultúrájú volt, nem maradt semmi római benne, culture penalty sem volt már rég.
Az a kérdés, hogy milyen verziód van, mert ha a RTW gold (RTW+BI) akkor arra nem tudod feltenni az 1.2-es pecset. Ha jól emlékszem az RTR gold verziónak van egy BI-hez igazított verziója, és akkor az kell Neked.
Még új vagyok. Feltettem az eredeti RTW-t, majd hozzá a 3 peccset, utána az alexander majd a barbarian invasion kiegészítõt, akkor feltettem már mindent, amit lehet? :)
sziasztok!
A total realism modot szeretném kipróbálni.Leszedtem a 6.0-ás verziót amihez az 1.2es patch kell.a gondom az h nem nem patcheli meg a gamet...találkozott vki ilyesmivel
találtam egy klafa mod-ot, a diadokhoszok korába játszódik
Igen, ennek a játékmotornak vannak még hiányosságai, amit az ezt követõ részekben, részben már helyrehoztak. Nem sík pályafelületeknél minden játékban adódhatnak hasonló problémák (Pl. Brigade: E5), ha nem töltenek/tölthetnek kellõ idõt a fejlesztõk az egységek mozgásának/viselkedésének optimalizálására - ráadásul a TW-okban több, apró elembõl áll egy egység... :( Az is lehet, hogy az adott térképen a vezérlõpontok máshol vannak, mint amit látna az ember: az egység máshol/máshogy érzékeli pl. a falat, mint ahogy azt a program kirajzolja. :S
Azért tegnap mikor játszottam majdnem üvöltenem kellett annyira felidegesített. Megcsináltam a szokás V alakú falanxot a kapunál meg az áttört részeknél, de sajnos a sima hoplitákon meg militia hoplitákon ha beküld a gép 4 equites egységet egyszerre a lyukon , egyszerûen áttolják egymást. De végül is bár elég sokat vesztettem de bepánikoltak a rómaiak, elkezdtek szaladni, mire én jobbklikk húzással vissza próbáltam állítani a phalanxot a helyére. 2 perc után nem sikerült. Elindultak az ellenkezõ irányba, csináltak egy félkört, majd teljesen összevissza beálltak, le sem tették vízszintesbe a bökõket. Aztán mégegyszer kijejöltem, ugyanez, egyszerûen sehogy sem voltak hajlandóak phalanxba állni.
Eközben pedig a kapunál azt látom hogy a másik v alakú phalanx egyik egysége sétálgat kifelé a menekülõ ellenfél után, méghozzá guard módba. Visszaállítottam õket a helyére. Mikor az ellenfél már teljesen feladta és menekült, megint azt látom hogy ugyan az az egység sétálgat kifelé. Teljesen érthetetlen, hogy néha pánikmentes, nem skirmish módos, guardos egységeg nekiállnak sétálgatni (nem is támadnak nem futnak, hanem csak sétálgatnak) general lovasságnál is gyakori hogy mondom hogy jobbra menjenek, és befordulnak balra, és mennek arra a 40. klikk után is majd az ellenség körbefogja õket, de még akkor sem támadnak mert mennek arra amerre eddig is.
Viszont végre syracuse-ban és spártában is felfejlesztettem a dolgokat úgy hogy már spártai hoplitát is tudok gyártani. Ahogy látom annál durvább gyalogos egység nincs, még akkor sem ha nem phalanxban nyomják. 19-es melee, 20-as defence, és 2 hitpont, plusz szinte kifáradhatatlanok, és kb nem tudnak pánikba esni, na meg futás közben is simán tartják a formációt.
igaz a hopliták nagyon jók bár én csak akkor szoktam õket alkalmazni mikor várat kell megvédeni beálítom õket a kapuba nem jön ott át senki
Ha, nem akarsz az ellenfél elõtt forgolódni vele, akkor nincs gond vele - elõre kell tervezni a mozgását: az utolsó fázisban már csak egyenesen elõre. Oldalát, hátát védeni és akkor, ahogy sanyicks is prezentálta azt az elõbbi posztban: mindenevõk! :)
Még valami, ha már beálltak a formációjukba, akkor a lövedékek sem sebeznek annyit rajtuk, mint ha mozognak, vagy készenlétben állnak (lándzsák az égre mutatnak az ellenfél helyett) - de ez igaz minden, nagyobb pajzzsal rendelkezõ egységre is.
#13441: Krétai vs. Római Auxilla Íjjász: a veszteségek könnyebb pótlása miatt a római lesz a kényelmesebb - ha úgy adódik, akkor bizony neki vannak vezetve az ellennek, ha elfogyott a nyílvesszõjük... A kevesebb sebzést morálrombolással kompenzálom, a légiósok rohama megfutamítja az ellenfelet, amit a lovasság pusztít el végleg az üldözés során. Ilyen acélos közelharci egységek mellett már nem olyan jelentõs az 4 egységnyi különbség...
Más: A Pretóriánust mégsem lehet Marius elõtt képezni - legalábbis az 1.5-ben már nem. :(
Én a Falanxokat nagyon nem szeretem most a Barbarian Invasiont nyomom nekem jobban bejön mint az alap játék persze az sem rossz csak az alapban kevés volt a zsoldos nem volt annyi féle mint a BI-ben
Jó lenne az támadásra is ha tudnák rendesen tartani a formációt. Ha nagy ritkán sikerül tartaniuk, és nem hagyom hogy az ellen körbevegye õket, akkor ugyanúgy üt.
krétai íjász jobb az auxilia archernél is, mert 4-el nagyobb a missle attack-ja, csak páncélzatban gyengébb. Sebzésében a krétai a legjobb, utána jön az egyiptomi pharaoh's bowmen, és a római íjász olyan közepes.
Ha ilyen sok a flotta az 1.0-ra utal, vagy elhanyagolt, nem mozgatott saját flottára... Igen Görög-földön (Szicíliától(+Marseille)-Antiochiáig) sok, hasznos egységet lehet toborozni - rómaikkal játszva a hoplita is az lehet, nem csak a krétai íjjász (a H-Peltasztész meg a segéd-légiós). :) A római íjjász is long range-s, emlékeim szerint, onnan már hanyagolható a krétai, velük játszva. A sima görög az lehet alap hatótávú, velük valóban a szigeti változata a nyerõ, egész végig a játékban. Igen, a phalanx az ilyen, szembõl szinte bármit elvisel és megöl, míg oldalról, hátulról elég gyengusok.
A Medieval 2 (+kieg), önmagában valóban stabil, vele csak a mod-ok feltelepítése után szokott gond lenni (pl. a SS, ami jó lett volna, ha öt-tíz körnél többet bír/játék újraindítása).
Én a Medival2:TW-t minden nagyobb néppel lejátszottam vagy háromszor(természetesen nem long campaignt), a legkissebb népekkel is legalább kétszer, kindoms kiegészítõt is rojtosra játszottam. Eltöltöttem vagy három évet a Medieval2-vel és a kiegészítõjével.
Ez idõ alatt soha, egyetlenegy alkalommal sem ment tönkre egyetlen mentésem sem, semmiféle ismeretlen hibával nem találkoztam. Pedig ha valakinél, akkor nálam elõ kellett volna jönnie, ennyi játék után. Pedig még csak nem is eredeti játékkal játszottam.
Szóval ahelyett hogy elhiszed másoknak a mendemondákat, szerintem próbáld ki magad.
Most a görög városállamokkal játszom. Itt is pár körrel a kezdés után a szövetséges makedónia szó nélkül megtámadott, meg a sciipik is szicíliában, brutii-k thermonban, de mégsem lett az a minden 2 körben ugyanúgy megtámadnak holott idejük sem volt recruitolni dolog mint a keletieknél A rómaiak ellen simán tudok védekezni phalanxal ami miatt nem is nagyon fejlesztem a városaim falait kõfalra, mert ott már létráznának meg ostromtornyoznának. Nyílt terepen meg behúzódok a csatatér sarokba és negyedkörös phalanxot alakítok ki, majd rajtuk keresztül majomkodnak a peltastok amikre szeretnek ugrani a római lovasok. Átfutnak a hopliták mögé a peltastok, phalanx on és a lovasság azt puszilja meg.
Na meg a rómaiak ha nem is mindig támadnak, de legalább nem menekülnek folyton, selecuidoknál az volt a baj, hogy mindig ahogy közelebb mentem az ellenséghez azok hátráltak, és gyak lovasság nélkül körbe körbe hajkurászhattam õket, szinte térdenállva kellett könyörögni hogy harcoljanak már. Olyannnyira jól meg hogy szegény scipii-k a 20 körben kihaltak, bár ott csaltak egy nagyot, mert abban a körben mikor capuat befoglaltam, a szicilíán lévõ 1 db general 0 egységgel befoglalta lilybaeum-ot a karthágióiaktól(csak tudnám hogy 1 roman general lovasság hogy megy át a falakon?)..., így néhány körre még megúszták. brutiik is befoglalták apolloniát, aztán megtámadtak engem thermonban, de õket is visszavertem, elfoglaltam apolloniát, és most capuaban a "trójai" városban készül a sereg a brutiik ellen, majd jönnek a juliik és róma (mondjuk ehhez még el kell foglalnom krétát mert hamarosan jönnek a marius reformok, a görög íjászok meg nem lõnek valami távolra(viszont még is nagyobbat lõnek mint a legjobb római íjászok), viszont a krétaiak igen, és nagyot is :) Na meg azért is érdemes kinyírni õket, mert a hajóflottáik úgy elszaporodtak, hogy olyanok mint a legyek vagy inkább egy bizonyos kisebbség. Rendkívül idegesítõek annyi van belõlük mint a szemét, összevissza blokádolnak, és kiszámíthatatlanul a sötétbõl egyszer csak elõjön 5 flotta és körbevesznek. Sajnos a hopliták elég gázak akkor amikor én ostromolok, egy egységet mindig kinyír a római general lovassága, mert egyszerûen képtelenek a városban phalanxban menni, de ha odaérnek ahova kell, akkor is vagy 3 perc kell amíg befejezik egymás szexuálását és végre beállnak phalanxba. Ha nem rendezett phalanxban éri õket a lovasság akkor gyakorlatilag gyengébbek mint egy rövidlándzsás sima auxilia...
No de, ez megyen minden TW-ban, csak más köntösben. (Az EB mod azért is kivétel, mert ott az eleve egységes római frakció ellen kötik meg ezeket a szövetségeket - túloztam, mert azért folyik diplomáciai élet a térkép többi részén is, de olyan nagy jelentõsége nincs a szövetségeknek sem, mert uú hátba támadnak, mintha ellenségek lettek volna. :) )
Nagy gondja ez a sorozatnak, mármint a gépi ellenfelek viselkedése és az ezekhez igazított nehézségi-szintrendszer megalkotása - egy normálisabb AI hozzáadása több számolást igényelne, mint az eddigi alapjátékok, így egyszerûen csak a csalások mértéke nõ a szintekkel.
Mindig ha nem rómaival vagyok így kezdõdik a játék. pár körön belül minden körülöttem lévõ szövetséget köt egymással ellenem. Aztán 2 körönként ugyan azt a 2 város közûl valamelyik megtámadják, én kinyírom mindet, majd 2 kör után újra megtámad ugyan olyan összetételû sereggel (szerintem reinkarnálódtak mert tényleg egy az egyben ugyanaz) majd megint kinyírom, és ez végtelen ciklusban. úgy 10 körönként megszakítom a ciklust azzal hogy befoglalom egy városát, de ennyi. Rómaiaknál sokan egymással is harcoltak, épültek és bomlottak szövetségek, foglalgattak egymástól, itt meg ugye szövetség ellenem, ami addig megmarad míg ki nem irtom az utolsó tagot is.
Na meg az városvédelemnél is, minden ugyan az. Ha én kitámadok, akkor hajkurászhatom az ellent mert vagy csak a harctéren belül szaladgál elfelé, vagy egyszerûen elmenekül a harctérrõl, harc nélkül amint felvonulok a falak elõtt.
Ha kivárom míg 4 kör alatt végre megépít a gép annyi ostromgépet amennyit akar, akkor is ugyan az, felmásznak/áttörik a falat, majd halomra döglenek a phalanxon vagy a falon állók által, ami után a generaljuk úgy feladja hogy kijön az összesítés pedig ki sem futott a piros kockából. Nincs erõs ellenség csak csaló és idegesítõ, ami olyan mint egy légy folyamatosan ott pofátlankodik de semmit sem ér el. Mondtam hogy ok hogy csal a gép, de az amikor az egyszer legyõzött sereg reinkarnálódva a köv körben ugyanúgy megtámad az pofátlanság. Olyan hogy kiéheztetés, nyomorba döntés nincs a játékban, a blokádnak sincs semmi értelme mert mivel csal ezeknek semmi hatása nincs, pénze amúgy is lesz, lázadást csak 1x sikerült csinálnom, azóta állandóan az van, hogy lenyomom az ellen város public orderjét 15%-ra szabotázsokkal, majd a következõ körben 250% megint úgy hogy az épületek még mindig romokban vannak.
A szöszöket, mondottam volt, hogy kötekedj, akkor nem lészen unalmas, még normál fokozaton se! Igaz, a Pirates!-nek nyomába nem ér, mert csak azon lehetett, úgy Istenigazából, káromkodni megtanulni, amikor egyre nagyobbat csalt a gép - notórikusan, de mégsem lehetett megunni, pláne föladni! :)) (Akkor a Medieval 2, az Empire, a Napoleon, a Shogun 2 vajh miben különbözhet a grafikán és az egységeken kívül?! Ugyan az a vonulat, csak mindegyikben mást rontottak el a Rome-hoz képest. :D) Lehet, hogy neked akkor a CoH szerû RTS-k kellenének, ha stratégiáról van szó? :S
Beleélés, átlényegülés... nem a grafikát vizslatni pixelenént, stopperral mérni a szûttyögési holtidõket, áhh...
Szerintem meg pont a római oldalak a legunalmasabbak, a polgárháború ugyan megtöri ezt az egysíkúságot (senki sem olyan jó, mint a frakciód - technológiák, egységek - , menetbõl gázolsz át akárkin), azon kívül csak gyûjtögeted a tartományokat... Bezzeg az EB-ban...! :))
Áh ennek a játéknak tényleg nem véletlenül ROME total war a címe, más oldalról játszva egy igazi x kategóriás unalmas monoton rakás fos sajnos.
Az EB-n meg 2*4800 fõ - + a segéderõk, tartalékok (ha a "gép" irányítja õket, ha nem, akkor várnak egy már meglévõ csapat távozására a harcmezõrõl)! ;)
nézegetve a medieval 2-t nagyon csalóka a jobb futás, mert ott egy nagy sereg 1500 fõ, míg a rome ban 3200 :)
Ott vmi nem kerek, ha a folyamatosan be-be lassul (mármint: gondolkodik fél-egy perceket, miközben a térképen nem történik semmi) - a körváltásnál lehet ilyen, 1-2x egyéb idõben is, de nem állandó jelleggel. :S (Magasabb a gépigény, hosszabbak a töltési idõk és a körváltások, mint az alapjátékéi, ezen nem lehet segíteni - jóval nagyobb térkép, több egység és tartomány, stb.) Az EB meg a Vanilla RTW Seleukid (és BI): mindkettõben megtanulja az egyén - már, ha sikeres akar lenni - , hogy alapegységekkel is tudjon nyerni: folyó, dombtetõ, erdõ, ilyesmik. :)
A BI ilyen eszement dolog. utána kell olvasni, hogy kit, kivel, hol és hogyan kell fogadni, másként nem megy. :(
A gép csal, de még mennyire! Ezzel nem is érdemes foglalkozni. Akit ez bánt, az ne VH-n (vagy H-n) nyomja - ha kihívás kell, akkor normal-on kötekedj mindenkivel és lesz (az EB-ben különösen). :)
Az eb gépigénye nem nagyobb hanem konkrétan bugos, mert azok az idõszakos belassulások történés nélkül nem éppen normális viselkedésre utalnak. Ha nem elég 2db 2,3 ghz-s mag, 6 giga ram és egy radeon hd3870, akkor ennyi, mert ezzel még az iszonyatos gépigényû gta 4 is játszhatóan elmegy. 1.2-re volt patchelve.
BI-s dolognál pedig nem tudom hogy 6000 lándzsás ember meg lovas íjász ellen 1 csatában mit lehet tenni egy 1000 fõs alap lándzsás emberekbõl, 1 könnyûlovas egységbõl, és 2 gagyi íjász egységbõl álló sereggel. Mert az oké hogy ennyit simán kinyírok ennyit ha a seregemben római légiós, archer auxilia, meg légiós lovasság szintû egységek vannak, de olyan alap egységekkel mint említettem nehezen hihetõ hogy meg lehet õket verni nyílt terepen, mert városfal építésére sincs idõ, de még jó városfallal sem hiszem. bár ilyen 2 vagy több darab fullos sereg egyszerre támadását az alapjátékban nem sikerült összehozni, de 800 emberrel 3000-res fullos ellenség ellen már többször harcoltam, megnyerve a csatát 200 de akár 50 veszteséggel és 2500 killel is nyílt csatatéren, csak hát ehhez használható egységek kellenek :)
Amúgy mint mondtam a selecuidokat hagytam mert a kampány dögunalomba fulladt a támadóegységek hiánya miatt. Most egyiptommal nyomom, és lám a selecuidok minden 2. körben megtámadják az egyik városomat, és furcsa módon szövetséget is kötöttek pontussal és az örményekkel (ami amikor én játszottam tárgyalás nélkül az összes körülöttem lévõ néppel együtt folyamatosan támadott, fõleg ez a kettõ). Csak az egyiptomiaknak vannak használható íjászaik, használható lovasságuk nem csak a végén, 10 év fejlesztés után már a városvédéssel párhuzamosan támadni is tudok, és foglalni.
Így több oldalról is nézve, és ugyan azokat a furcsaságokat látva, nagyon durván látszik mennyire csal a gép pénzzel, pusztában spawnoló 3000 fõs seregekkel, amit még csak nem is rejtegetnek, ráadásul ezt csatában is (pl az ellenséges general lovas egysége, simán átszalad egy !phalanxon! miközben elõtte arra kenõdött fel 2 nehéz harciszekeres egység, és 6 egységnyi képzett gyalogos, úgy hogy a phalanxban olyan 5%-os veszteség keletkezett.)