Óóó bocsi bocsi skacok!!! félreértettük szerintem egymást... Én nem vagyok LW-es, én olyan fesztiválra/ találkozóra gondoltam ahol van minden Max, Maya, Lightwave... bemutatók érdekességek meg ilyenek... De attól föggetlenül ti megcsinálhatjátok a LW-es összejöveteleteket... Ilyenrõl nem tudtok? (ilyen fesztiválról...)
Waccoo: olyanra gondoltam ami Magyarországon lesz és bárki bemehet oda, bemutatók, stb...
Rigley: úgy hallottam hogy õsszel meg tavasszal szokott ilyen lenni, csak honnan tudjam meg? lehet hogy beírok majd a max fórumba is ezzel kapcsolatban, de gondoltam itt is ki tudunk nyomzni valamilyet...
nem tudom, még nem voltam ilyesmiken... a siggraph-ra szívesen elmennék egyszer :) bár szerintem ugyse jutok ki oda..
Szia Rigley!!! Te annyira benne vagy ebben az egészben... nem tudod mikor lesz valamilyen 3ds fesztivál? vagy hogy szokták ezeket nevezni? bemutatók, találkozók? szóval ha tudsz ilyenrõl csak hogy naggyából mikor szoktak lenni... Elõre is köszi
LightWave 8 elõzetes a Siggraph 2003-on !!!!! az év vége felé fogják elkezdeni szállítani.
szívesen !
ha a barátodnak az számít, akkor az enyém a GI verzió (G2) az a legújabb, a tied ha jol emlékszem GF... nem sok a különbség, csak kisebb bugfixek
Köszi az e-mailt: Rigley és Polipe! Közben én is megtaláltam a két plugint, ha kell valakinek, az töltse ezerrel, mert 2-3 nap múlva törölni fogom! (mind a kettõ 3MB körül van)
ha nincs pénzed, hogy megvedd a boltban... :) bár most néztem, van egy baromi jó akció az official LightWave oldalon, ha megveszed teljes áron a LW-t, akkor ajándékba kapsz mellé egy HP P4-es Xeon-os workstationt.... ha én gazdag lennék....tararíraríraram... szóval próbáld meg pl. kazaa-val, azzal mindent meg lehet találni
RiGLEY
Csá all! Honnan tudnám leszedni a progit? Elõre is köszi
2003-tól LW-zek (szinte napra pontosan..:) elõtte Maya-ztam, és nagyon régen MAX-eztem, de csak LW-ben kezdem el 'komolyabb' képeket csinálni, nekem ez "jött be" :)
Szerintem gagyi, de jól esik hogy ezt mondtad :)) Amúgy te kizárólag LW-ben alkotsz vagy más progik iránt is érdeklõdsz? pl.: max, rhino, maya...
Aha így naggyából világos, de kipróbálni nem hinném hogy ki fogom a LW-et mert már így is egy tucat ilye progit próbáok megtanulni és így elég nehéz lenne... én amúgy Maxban csináltam egy emberfejet: http://free.x3.hu/youth3d/en.htm http://free.x3.hu/youth3d/fejek.htm sajnos nem lett olyan jó, úgyhogy majd nekivágok mégegynek de azt már poly-val modellezem (ezt splinekbõl raktam össze, gondolhatod mennyit szarakodtam vele...) :))
a Lightwave-nek egy elég speciális modelezõ menete van... tulajdonképpen poly-modeling-el megcsinálom a lowpoly vázat, és egy gombnyomásra átalakítja a program NURBS-é, de ez nem igazi NURBS, az még nincs a LW-ben, de hasonlít rá. tulajdonképpen olyasmi mint a smooth poly más app.-okban, de jobban lehet kezelni... nem tudom elmondani... ezt ki kell probalni :)... ezt speciel ugy csináltam, hogy megrajzoltam egy polygonokbol állo korvonalat a fej korvonalát oldalnézetbõl, és onnan kezdve adtam hozzá a részleteket, de persze csak a felét modeleztem le, mert ugye ez tökéletesen szimmetrikus. a szem két golyobis :) , de az iris környékén meg van modelezve, hogy könnyebben tudjam texturázni. tehát a kérdésedre a válasz , nem spline, inkább sima poly. modelling.
Amúgy mivel csinálod? spline-kbõl rakod össze és arra húzol egy felszínt?
köszi, örülök, hogy tetszik... hááát azért az nem olyan biztos, hogy menne egy komolyabb fej modellezése is... ott még nem tartok, de pont azért csinálok egyenlõre ilyesmi mesefigura-szerû fejeket, mert nem tudok... pl. texturázni se .. és ezekhez nem olyan létfontosságú, mint pl. egy emberi fejhez. Hogy miért nem fejezem be ? :) háát be fogom majd..csak még nem látom tisztán, hogy hogyan... ennyit nagyon egyszerû volt lemodellezni, de innentõl szerintem kicsit bedurvul majd a dolog, mert nem tul jo a model "geometriája" fõleg a száj sarkainál, de majd ha lesz több idõm próbálkozok.
Nem akartam így belepofázni a fórumba de láttam az elsõ fejet amikor emberi textúrát tettél rá és tatszett, de ez csak az én véleményem...
Nagyon szép!!! De miért nem fejezed be? szerintem menne neked a "real" fej is és azzal több elismerést is kapsz.. mert igazi élethû fejet nehéz megcsinálni... szóval szerintem csináld meg, menni fog!!! :) szia
Nem tudjátok, hogy miért tûnik el az alpha a képekrõl, ha image exposure-t használok a render után ??
kösz, örülök, hogy tetszik. az autó-t tutorial alapján csinálom, és amíg Philip Meyer nem folytatja, addig én se akarom, mert végig szeretném követni a tutorialt.
Te :-)) ez egyre jobb.
Szep tisztak a dolgaid. DE!!! :-) Az autot tessek befejezni!
Nem nagy update, de nem akarom, hogy meghóljon a topic :) tényleg, hogyan tudnám texturázni a szemeket? van valami ötletetek ?
nekem nincs sorry., de azt csicsergik a madarak, hogy a #3dwarez (efnet) szobában, ha szépen kéred, akkor elküldik, vagy mondanak egy címet ahonnan leszedheted.
én egyáltalán nem tudok animálni (még) LW-el, sajnos ebben nem tudok segíteni.
a mirc-rõl, meg a többirõl annyit, hogy mostanában nem tudok internetközelbe kerülni csak nagyon rövid idõkre, és chatelni sincs lehetosegem, de ha megfelel postai uton az amirõl beszéltünk akkor dobj egy mailt (persze utánvétellel :) a LightWave-t pedig tényleg idén kezdtem csak használni, de elõtte kicsit Maya-ztam és max-eztem is... szerintem nem olyan jok amiket csinálok, de amit te írtál azt akkor bóknak veszem :))
Mi a gondod? Ird meg emailben, hatha tudok segiteni.
Gyorsan csináltam egy képet amin jól látszik, hogy többek között miért is jó az image viewer FP. az elsõ képen az arc jobb oldala teljesen fehér az erõs megvilágítástól, az egy félresikerült render. De nem kell feltétlenül visszamaenni és újra beállítani/renderelni mindent, elég csak csavargatni az exposure controlt a lerenderelt képen... Egy bizonyos szintig jó erre a Photoshop is, de jobb még itt a LW-ben megcsinálni az ilyeneket, mert pl. ebben az esetben a Photoshop nem tudna mit csinálni azzal a fehér területtel, de a Lightwave-ben a high range adatok miatt nincs probléma...
Felraktam, de nemtom, hogy tetszik v. nem. Produkalt nehany hatra arcot es az az erzesem, hogy lassult a dolog.
szia peet11 ! nekem is image viewer FP-re van állítva... nagyon szeretem, mert szinte minden renderemet állítgatom az exposure controllal a végén, sokkal jobb mint pl. Photoshop-al, a high-range adatok miatt. tényleg az FP mit jelent ? floating point ?
Egy kis mezei, egyszeru magyarazat: A kepeket (JPG) amiket pl. a Galeriaban nezegetunk, LDRI-ek (Low Dynamic Range Image) es 24 bitesek. Csatornankent (R,G,B) 8-bit. A HDR kepek 96-bitesek, csatornankent 32-bit (Pl. LW/Flexible Format *.flx +Alpha) . Ebbol is latszik, hogy lenyegesen tobb infot lehet bennuk tarolni, mint a hagyomanyosokban.
LW-s kozelitesben: A Render Option/Render display-ben ket modot valaszthatsz: Image Viewer v. Image Viewer FP Allitsd be a Default Gradient Backdropot majd F9. A "sima" Viewer-nel a renderelt keped RGB ertekei csak 0 es 255 kozott mozognak. Nezd meg Image Viewer FP-vel! Az ertekek mostmar 0% es 100% kozott mozognak. (Ha valakinek jobban tetszik akkor 0.0 es 1.0 kozott.) Talalsz a Utilities/Generics alatt egy Backround Booster nevu plugint. Hagyd alapon, Enter majd F9. A mért értekek (kulonosen a horizonton) mar 100% folott vannak (pl. 93.02%, 139.89%, 186.77%) Ha ezt a kepet elmented egy LDRI-ben (pl. TGA) akkor a 100% feletti ertekek elvesznek. Ha viszont ezt elmented HDRI-ben (pl. *.hdr (Radiance format) vagy *.flx) akkor az ertekek megmaradnak. Hogy minek es miert? Majd kesobb, ha lesz egy kis idom. +1 dolog: Az Image Viewer FP-ben talalsz egy Image Controlt. Probald ki: Exposure / White point: 2.0 Black point: 200% Most mar az alap GR backdrop szineit kell latnod.
Szia hahahaha
Azért írtam ide, mert ez a topic többek között szerintem arra is való, hogy az LW felhasználók megosszák egymással a tapasztalataikat, segítséget nyújtsanak ..stb. Esetleg olyan valaki is elolvassa, aki nem kérdezte, de érdekli a dolog.
Ha ez a pár sor lelki sérüléseket okozott neked, akkor nagyon sajnálom...
U.I.: Ezt pl. elküldtem volna mail-ben neked, de nem tudom, mert nem vállalod a kilétedet unreg-es barátom :)
Tulajdonképpen nevetségesen egyszerû LW-ben HDRI- megvilágítást létrehozni. Elõször is szükséged lesz természetesen HDR képekre. Van sok drága gyûjtemény amiket meg lehet vásárolni, de szerintem bõven elég ha az Interneten keresel ingyeneseket, én is olyanokat használok. A http://www.debevec.org/Probes/ oldalon például sok jó minõségû "probe"-ot le tudsz tölteni. Ezek ha jól emlékszem elég furcsa kör alakúak, gondolom a készítésük miatt, hiszen ezeket ugy csinaljak gondolom, hogy egy nagyon csillogó tükör-golyot, fényképeznek... ezt is használhatod LW-ben, de a http://www.debevec.org/hdrshop oldalrol le tudsz tölteni egy kis programot (kb. 1 mega) amivel különféle alakokba tudod konvertálni ezeket a hdr képeket. (pl. ki tudod "feszíteni" õket, hogy ne ilyen kör alakuak legyenek) miután megvagy a hdr képpel. Inditsad el a Layout-ot, és rendesen tölts be mindent amit renderelni szeretnél. Most jön az izgalmas rész :) ... Ha csak 1 lámpa van akkor csak annak, ha több akkor az összesnek nézd meg a tulajdonságait (object properties vagy mi...) és töröld az affect diffuse pipát. Ez annyit tesz, hogy a renderen nem érvényesulhetnek a lámpák, nem világítják meg a dolgokat, de a viewportokban (open gl ablakok) továbbra is jól látsz mindent. Az affect diffuse-t meghagyhatod, de nem kell az csak arra jó, hogy a render-en a lámpáknak megfelelõ helyeken "csillan meg" a modell, mintha ott lenne fényforrás, pedig nincs, mert ki van kapcsolva. A global illumination ablakban tekerd lejjebb az ambient lightning értékét az alap 25%-rol, akár egészen 0-ig, hiszen minden megvilágítást a .hdr kép fog nyújtani. Kattints az image editor-ra , és töltsed be a hdr képet, amit használni szeretnél. Miután azzall megvagy, menj a scene/backdrop-ba (ha jól emlékszem...) és az add environment (azt hiszem nem biztos :) -nál csinálj egy IMAGE WORLD-öt, és a tulajdonságainál, add meg a betöltött hdr képet. Ezzel elérted, hogy a lerenderelendõ dolgok köré feszíti a program a hdr képet, mintha az lenne a háttérben. Ha most nyomsz egy f9-et akkor valoszínuleg még nem fogsz sokat látni, mert természetesen be kell kapcsolni a radiosity-t. Ezt a global illumination-nál tudod megtenni, nem tudom milyen géped van, ez nagyon sokat szokott dobni a render-idõn, de megéri várni. A radiosity beállytásokkal nyugodtan kísérletezgethetsz, de a végleges render-hez ajánlom, a Monte Carlo beállítást, minnél nagyobb részletességgel. A backdrop only majdnem ugyan az mint a monte., csak nem láthato az ugynevezett "color bleeding" effektus, tehát ha pl. van egy piros labda egy fehér lapon, akkor a piros szín nem fog rávetítodni a lapra. A backdrop only radiosity csak a backdrop-ot használja a megvilágításhoz, és csak "arnyékokat" hoz létre. Ha gyors eresményt akarsz, akkor használd a harmadik lehetoseget az interpolated radiosity-t, és tekerd a tolerance-ot pl. 0.2-re. Ez csuny foltos rendert fog eredményezni, de legalább gyors. F9. :)
Most így hirtelen ennyi, de ha esetleg kihagytam valamit, vagy nem értessz valamit, akokor kérdezz nyugodtan, megprobalok valaszolni.
Sok sikert !
Huu minden elismerésem, ha angol nyelvtudás nélkül ilyen szintre jutottál magadtol. Most nincs sok idom, de megprobalom gyorsan elmondani, hogy mi az a HDRI. HDRI= high dinamic range image, :) hehe ez sokat segített fogadni merek :)) tulajdonképpen sima képek *.hdr kiterjesztéssel. Az bennük a különleges, hogy a monitoron megjelenitett szinek mellett csomó más informáciot is tartalmaznak. Ez pl. arra jó, hogy egy scene-t, pl. a te F1 autodat baromi-élethuen megvilágítsa... ha egy hdr képpel világítassz meg valamit, akkor ha nem akarsz nem is kell lámpákat használni ! a www.dddstudio.tk oldalon :) van egy piros csillagos (nem komcsi) kép. ott pl. nincs egy lámp se a scene-be ! mégis elég jol néznek ki a csillogások, tükrözõdések stb... most már rohanok tényleg, de ha ki szeretnéd probalni, leírom, hogy tudod használni...
Még, hogy nem vagy profi.... :) jó vicc hehe:
Szerintem nagyon jók... mióta LW-zel ? Az auto hihetetlenül jól le van modellezve. Tudnál küldeni egy wireframe-t ? kiváncsi lennék rá, milyen technikával modellezted ? Én még elég kezdõ vagyok LW-ben, de én is csinálok egy McLaren sportkocsit, bár egy tutorial alapján... lassan majd szúrok be ujabb képeket rola. Egyszóval nagyon tetszik.. talán próbáld megvilágítani HDR képpel, az élethûbb hatás érdekében... az ugyis a LW nagy erõssége.
persze, de nem kaptam meg, vagy csak benéztem kicsit, és töröltem véletlenül, mostanában nagyon sok spam-et kapok, nincs türelmemm mindig kibogarászni a lényeget, de most figyelni fogok :) sorry küldd el mégegyszer., és felrakom... de inkább a [email protected] küldd
Szia !
képeket úgy tudsz beszúrni, hogy:
img src="www.ewefsef.wef/asdasd.jpg"
természetesen, írd át, a képed címére ( töltsed fel egy ftp szerverre pl. , ... )
Megjelent a Lightwave 7.5b.... le lehet tölteni. free update.
Csináltam egy egyszerû hómpédzst, ha van kedvetek nézzétek meg, de nincs tul sok látnivaló egyenlore :)
www.dddstudio.tk
a kocsim hátulján van az a nagy polygon, amit bevel-ezni szeretnék, de a polygon normálvektora a képeken látható módon nem a megfelelõ irányba mutat... valami ötlet esetleg ?