Na akkor Arma hírekbõl ítélve, ofp2 csúsztatva 2008-ra :)
de most akkor mi a különbség az AA és az OFP2 között?
Armed Assault: a VBS1-en alapuló játék, modern idõkben játszódó FPS, az OFP:Res-hez képest elõrelépés a DX9-es motor, javított ütközésvizsgálat (no more pattogó tank és ugráló helikopter - remélem), menet közben is be lehet lépni menet közben is a multiba, stb. Megjelenés: 2006 elsõ félév Amúgy: Armed Assault topic
Game 2: Ez az Ex-OFP2. Egy teljesen átdolgozott motor, rendes épületrombolás (tehát pl. ki lehet lõni a ház falát), új, szerepjátékszerûen kiképzett folyamatos játékmenet, tehát nincsenek külön-külön küldetések, hanem folyamatosan zajlik a háború, nekünk meg bizonyos feladatokat kell megoldani. Az eseményeket befolyásolják a különféle tényezõk, például hogy milyen kapcsolatban vagyunk a civil lakossággal, stb. Megjelenés: 2006 év vége (az ArmA csúszása után inkább 2007... jó esetben)
Az ArmA (az AA az America's Army :)) engem biztos érdekelni fog, márcsak azért is, mert a Game 2 (ami bizonyosan nem OFP2 név alatt jelenik meg) valószinüleg még legalább egy évig nem jelenik meg.
Jelenjen meg mindkettõ minél hamarabb, és amelyik kint lesz, azzal fogunk játszani. :D
Semmi újság a játékról? Elsõ részt imádtam, semelyik játéknak nem volt azóta ilyen jó hangulata, pedig végigvittem mindkét BiA-t, mindkét CoD-ot, három BF-et, két DeltaForce-ot, két Conflict-ot, GhostRecon-t kb a 4 év alatt, de egyik sem hozta a hangultatot.
Egyelõre az Arma-t várjuk, még az sem jelent meg, addig a game2-re meg ne is várjunk :)
Ofp2-t azt a codemasters csinálja, mert az õ tulajdonuk a név. Az eredeti bohemiás ofp2 nem ofp2 néven fog megjelenni emiatt, ezért amíg nincs neve addig game2 kódnéven hívjuk :) bár sztem armed assault 2 lesz belõle :)
Valamerre lépniük kell, a Codemasters pedig úgy döntött, elõre menekül, hiszen nincs túl jó anyagi helyzetben (tavaly már úgy kapott egy tõkeinekciót, hogy a cég 40%-át megvette egy kockázati befektetõ társaság). Elsõ sorban az MMO piacban látják a menekülési irányt, eddig két koreai MMO játék európai kiadásába fogtak bele (RFOnline és Archlord), valamint a Dungeons & Dragons Online játék kiadását vállalták be. Az elöbbiek boritékolható bukások lesznek, de legalábbis csak viszonylag szerény érdeklõdésre számíthatnak. Az utóbbi noha nagy név, eddig több negatív, mint pozitív véleményt olvastam vele kapcsolatban (én próbáltam, nekem csalódás volt, pedig hajdan masszív AD&D rajongó voltam). Egyébként pedig a játékneveibõl él (TOCA, Colin McRae, Worms). Az OFP évek óta kihasználatlanul hevert a kezeikben, nyilvánvaló, hogy lenne értelme folytatni, de igencsak elkéstek ezzel, mert szvsz nehéz lesz a BIS-el versenyre kelniük, fõleg, hogy a BIS kezében van már egy csaknem kész játék (ArmA) és egy fejlesztés alatt álló játék (Game2), és a BIS-hez "van kötve" rajongótábor magja. Nem tudom mit akar a Codemasters kihozni, de szerintem kutya nehéz lesz ilyen helyzetben olyan játékkal elõrukkolni, ami megfogja a játékosállományt...
De tudod mit. Csinálják meg, vigyék végig, és reménykedjünk, hogy jó sül ki belõle.
én szerettem az operation flashpointot, sztem ez volt az alapja a bf-nek meg a hasonlo játékoknak, és kb. 2-3 éve hallottam h lesz 2, de akkor 2005-re igérték... jelentsék be, nekem az kell
Amint a topic "mottójából" látható, igérték már 2004-re is. :))
Javaslom neked is a #174-es hsz.-emet. Az Armed Assault várható elõbb, ez a játék (aminek jelenleg nincs neve, csak Game2-ként hivatkozik rá mindenki) valószinüleg még 1-2 év múlva lesz csak várható sajnos...
Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz majd a Game2 neve mert aki kicsit is ismerõs ofp-ben az úgyis OFP2-nek fogja hívni hiába lesz majd egy OFP2 amit a Codemasters ad ki.
Sanszos az Armed Assault 2, de ez csak találgatás. Minden attól fog függeni, hogy ki lesz a kiadó, és hogy viszonyul a játékhoz. Amíg a kiadó körüli kérdések nincsenek tisztázva, addig azonban találgatni sem igazán éri meg. Az indok egyszerû: mi van, ha egy kiadó aláír az ArmA kiadására, de utána nem ír alá a Game2 kiadására? Akkor mi történik? Mit tartalmaz a szerzõdés majd (pl. kié az ArmA név jogilag), stb...
(képek publikálása még mindig nem engedélyezett, sajnos)
Egyet biztosra mondhatok:
VBS2=Game 2 motor, ez már tuti
Láttam az alfa demót mozgás közben, a fejlesztett fizikával. Minden egyes tárgyat mozgatni lehet a'la Half-life 2. A bemutatóban a katona különféle dolgokra lõtt, székekre, asztalokra, gumikra, és azok valóságosnak megfelelõen viselkedtek erre. A rombolható épületek is be lettek mutatva, és nagyon meggyõzõen néztek ki már, de még van min dolgozni a végleges megjelenés elött.
A korábban bejelentett szerepjáték-része a Játék 2-nek látható volt, de biztos, hogy ez belekerül a VBS2-be, ha kész lesz.
A katona képes "használni" a tárgyakat és az NPC-ket. Úgy tünt, hogy minden tárgynak van egy bizonyos tömege. A demóban a katona odasétált az asztalhoz, ránézett a papírra, mire egy tárgylista (inventory) jelent meg, ami tartalmazta az adott tárgy részleteivel (mi van a papírra írva) illetve tömegét is! Úgy tünik mindennek van tömege, és ha túl sokat cipelsz, akkor rövid idõ alatt el fogsz fáradni.
Láthattunk egy NPC-vel való párbeszédet is, mégha csak kezdetleges formában is volt. Egyszerû "Helló", "Goodbye", "Mennyi az idõ", "Merre jártál", "Merre mész", "Mit láttál", stb...
A fejlesztett fény/árnyék megoldás az általam látott legjobbak közé tartozik. A demóban egy erdõben mászkált a katona, ami tele volt mozgó, hajladozó fákkal és aljnövényzettel, és a napfény a fák lobjain keresztül szûrõdött át.
Valós idejû 3D editor is lesz, és nagyon meggyõzõ volt látni mûködés közben. Az Instructor Interface miatt csak azt kell elképzelned, mintha a 2D-s editor használnád, de minden 3D-s objektumként látható, és helyezhetõ el, legyen az tárgy vagy NPC.
A sziget "folyamatos töltése" (valaki fordítsa már le nekem normálisan a "streaming"-et, nem tudok rá megfelelõ, frappáns szót... - Cifu) nagyszerûen mûködik. A látótávolság hihetettlen és nagyon simán ment 10 000 méteren (!!!), igaz ez egy lakatlan sziget volt 82x82km-es mûholdkép alapján.
A nagyobb felbontású textúrák is megjelentek, és ahogy egyre közelebb mész valamihez, egyre jobb minõségû textúrák kerülnek rá.
A nagy kérdés persze még mindig megválaszolatlan maradt...
Elérhetõ lesz-e a VBS2-õ a nagyközönség számára is, és ha igen, milyen áron? Döntés még nincs, de a VBS2 béta két hónapon belül kikerül a kiválaszottt katonai erõk számára.
Abból, amit láttam az ArmA-ból, ez minket, szimulátor rajongókat elszórakoztat egy ideig, de én szeretnék majd egy továbblépést a VBS2-re valamikor a közeljövõben majd. Gyakorlatilag az ArmA továbbra is csak egy játék, míg a VBS2 egy valódi szimulátor.
Csak remélhetem, hogy David, vagyis Seventh majd több kérdést is meg fog tudni válaszolni hamarosan...
Elemzés:
Mi az, ami biztos: a Game2 motorja nem is áll olyan rosszul. Ugyanakkor még sok munka van vele valószinüleg. A tömeg számolása igéretesnek tûnik, és a teljesen szabadon mozgatható tárgyak is jónak tünnek (gondolom nem csak nekem jutott már eszembe, hogy a lõszeres ládákat jó lenne felrakni a teherautó platójára, hogy késõbb mér utánpótlást vehessek belõle magamhoz...). A nagy terep és az extrém látótáv igéretes, kiváncsi leszek valóban ennyire meggyõzõ lesz-e, ha végre már a kezünkben foghatjuk.
Viszont a jelek szerint még egy dolog biztos: a VBS2 elöbb fog kijönni, mint a Game2...
"Jövõre érkezik az ultrarealisztikus katonai szimulátor második része. Állítólag hatalmas kiterjedésû harcok várhatóak, amely fícsõr egyedülálló az iparban. A Codemasters már két éve fejleszti az AI rendszert, hogy a legélethûbb szimulációt prezentálhassák. A sajtótájékoztatón bemutattak egy renderelt átvezetõt, amelyben kemény stílusban ábrázolt tankok látszottak, amint nagy hatótávú rakéták semmisíti meg õket. A masszív méretû csatákat természetesen online is tálalni kívánják."
"A sajtótájékoztatón bemutattak egy renderelt átvezetõt, amelyben kemény stílusban ábrázolt tankok látszottak, amint nagy hatótávú rakéták semmisíti meg õket"
Egy prerenderelt átvezetõ.... NA ha nem merik megmutatni az Egnine-t akkor már félek... Szerintem kb semmi nem maradt meg az eredeti OFP-bõl.
A Nagy kiadók itt szoták bejelenteni a nagy durranásaikat meg bemutatni új trailereket új címeket újdonságokat. Bár sokkal kisebb show manapság mint korábban volt. Újabban inkább technology demonstrationöket tartanak és nagy bemutatókat (rég várt játékok elsõ ingame jeleneteit meg egyéb apróságokat)
"IDEA Games is participating on this year Games Convention in Leipzig Germany from 22nd to 25th of August. At our booth H74 following games will be presented to the public: ArmA: Queens Gambit (PC), Fish Fillets (NDS) and brand new project from Bohemia Interactive."
Game2? :)
"and brand new project from Bohemia Interactive."
Reméljük, hogy azaz "and" nem elírás és nem ezt akarták írni, hogy
" Fish Fillets (NDS) a brand new project from Bohemia Interactive."
Hát nem is tudom... itt az ArmA ami még jó bugos, (tehát lehetne egy kieg ami a motort is feldobja) + még a game2-n is dolgoznak tehát nem kéne még egy projektet elkezdeni. (~40fõs a BIS)
Nintendo D-re egy program fejlesztése kb 3-4 hónap és 5fõt vesz igénybe. És akkor egy baromi igényes és nagyon jó programot lehet rá összehozni. Emellé pedig ha jó és igényes a program GARANTÁLT MILLIÓFELETTI ELADÁS ami hogy is mondjam jót tenne a BIS-nek. Ugyanis eddig kb 49 milla Nintendo Ds-t adtak el világszerte. Ráadásul nem budget árkategóriában kelnek el a DS játékok hanem 50$ért...