Hali! Használ valaki közületek Sb live!5.1 hangkártyát ezzel a progival?A gondom a következõ nincs hangja az ATC-nek! Minden más hang szerintem rendben van .De úgy emlékszem kellene szólni ennek is? Vagy mégsem? Ha valaki találkozott ilyen hibával és van megoldása plz ossza meg velem!
Vitorlazo repulo(k): A Create Flight resznel, kivalasztod a repulot, a helyet, az idojarast, es beallitasz egy indulasi magassagot! Ennyi. De ha be tesz, akkor a fek szarnyakat gyorsan kapcsold ki, mert alapban bent vannak!! :))
X-Plane-bol ott a Demo, ha meg nem tesztelted. Szed le, nezd meg. De ha itt a torest hianyolod, es inkabb "repkedni" akarsz, akkor az ugy sem fog tetszeni. Ott szinte, tenyleg csak a repulovel, repulessel, muszerekkel, navigalassal kell foglalkozni.
OK, persze nincs harag :), ha warez verziot akarsz, akkor töltsd le a DEMO-t. és szerezz hozzá crack-et. azt már láttam pár helyen.
jólvan nem azé mondtam hogy ki kell moderálni csak gondoltam nem vetted észre :DDD amugy x-plan-nek van egy olyan hátránya hogy crackelt verziot gyk lehetetlen szerintem normálisat találni, én legalábis keresgéltem anno sokat de csak valami régi szart sikerült találni...
jéé tényleg köszi... Én csak röviden megemlítettem, hogy az X-Plane jobb, ha valaki az élethûségre megy, de megkérdezte valaki, hogy miért, hogyan ..stb.
Az X-Plane nem játék, ez egy komoly program, amivel a valódi repülés élménye számítógépen is élvezhetõ... ezen kívül nem csak repülni lehet vele, hanem "scenery"-t tervezni, repülõgépeket építeni... stb. Nagyon komoly fizikai alapjai vannak a programnak. Austin Meyer (készítõ) úgy oldotta ezt meg, hogy az úgynevezett "blade element theory"-t alkalmazza. Ez azt jelenti nagyvonalakban, hogy a lemodellezett repülõt a program részeire bontja, minden kis részre kiszámítja a rá ható erõket, ezután az erõkbõl gyorsulásokat számol, amelybõl kiintegrálódik a végén a sebesség és a pozíció. Tehát nem úgy mûködik mint a "játékok" nagy része, mint pl. a MSFS... Nincs "megírva", hogy hogyan kell egy bizonyos repülõnek repülnie a készítõ szerint.... (akinek esetleg fingja sincs, hogy hogyan is viselkedik a repülõ az életben).
Valamint a programról kapott visszajelzések is azt bizonyítják, hogy nagyon élethû.
Több repülõgép építõ/tervezõ cég is ezt a programot használja , hogy olcsón tesztelni tudja a készülõ repülõket. (lásd pl.: Carter Copter..stb.)
Nem tudom most hirtelen felsorolni az X-Plane összes jó tulajdonságát... de pl. itt az ûr is "bejárható" olyannyira, hogy a Scaled Composites egy ûrhajót épít a segítségével.
De az oldalon egy csomó minden ilyesmi info megtalálható... Hirtelen eszembe jutott még egy: Dave Rose, egy híres repülõgép-versenyzõ Rags nevû híres kétfedelûjét sokat tesztelte az X-Plane-ben, begyakorolta a versenyt, hogy ott majd minden siman menjen... A PC-n sikerült elérnie egy stabil 50 másodperces idoeredményt. A versenyben 49.49 másodpeccel qualifikálta magát, és több rekordot is felállított. No comment.
Ja és , hogy hogyan ismerték ezt el ? Hát ez az elsõ és eddig az egyetlen olyan program, amivel engedélyezték, hogy pilótákat képezzenek ki...
ja és vitorlásrepcsivel hogy kéne felszálni mert én problátam rádion segitséget kérni de nem nagyon ment :DD
ugye az elejénbe lehet álitani hogy meghibásodjon valami, namost nem lehet azt randomra nyomni hogy meglepetésként érjen?? :D
"Ha nem csak játszadozni szeretnétek, próbáljátok ki a X-Plane -t... Vitán felül a legjobb, legélethûbb szimulátor (repülõ) PC-re. Ezt hivatalosan is elismerték !" 1.Ezzel is csak játszadozni tudsz. 2.Kik ismerték el hivatalosan(repüsési modellje alabbol tényleg jobb)??? 3.Van a flighthez is olyan repzi ami leglább olyan jo repülési modellel rendelkezik mint a x-plane-ben lévök, pl: realair cessna 172-es 4.Az Ms-hez nem sokkal több kiegésztö van, hanem millioszámra van hozzá. Ha a grafikát is beleszámitjuk az élethüségbe akkor flight simulátor egyszerüen lemossa x-plane-t,a sceneryk minösége siralmas ahogyan az alap paneloké is...
már megvan, azt a részt valahogy elfelejtettem átnézni, meg ugy gondoltam hogy természetes hogy van deamge..., ettõl fügetlenül az a házösszeomlosdi érdekelne mert gondolom alapbol az nincs benne
Sziasztok! Éppen most szedem le a progit a warezcenterrõl, de néhány fájlt 503.html-ként szedett le...most meg le is halt az egész letöltés, vagy 0-2 kb/s al szedi. Mi lehet a gond, CJB?
nos én nem akarok terrortámadást gyakorolni, de honnét lehet leszedni azt a progit ami beteszi a töréseket? mert igy eléggé illuzióromboló, hogy nekimegyek a földnek és visszapatan...
Valaki próbálta már a vitorlázó repcsiket? Vannak alapban a progiban 'áramlatok' ? Illetve találtam 'áramlat' (thermal ) készítõ progit, de még nem próbáltam, hogy miként lehetne pl budapest scenery-re készíteni.
ha már fs kiegészítõk:
http://www.avsim.com http://www.flightsim.com
naponta 60-70 új feltöltés mind a két oldalon, éa ezekenek a nagyrésze nem valami vacak shareware cucc, hanem igazán profin megcsinált repülõgép, scenery stb...
Körités alatt azt értem, hogy szebb a táj ill. a városok a FS-ben ( bár mint említettem X-plane-t csak képeken láttam)
Az a baj az x-plannel, hogy az életben nem lesz szvsz annyi kieg hozzá mint az FS-hez bár az olvasottak alapján ( nem próbáltam) valósághûbb, de én pl 'csak' játszani szeretnék ahol fontos a 'körités' is.
Ha nem csak játszadozni szeretnétek, próbáljátok ki a X-Plane -t... Vitán felül a legjobb, legélethûbb szimulátor (repülõ) PC-re. Ezt hivatalosan is elismerték !
www.x-plane.com
Szewasztok!
Nem tudom,hányan próbáltátok már a progit....a 2002-nél grafikában valamivel jobb,és a realitás is javult egy picit,de még M$-ék követnek el fatális hibákat... mindenkinek jó repülést!
Lt.Balu(HA-FUN)
Van egy crasback nevü prg amivel meg lehet csinálni hogy sérüljön még a ház is,a terrortámadás miatt vették ki a törést a játékbol, ugye mindenki emlékszik szptember 11-re állitolag flight simulátoral gyakorolták be....
Ryan NYP "Spirit of St. Louis" Ford 4-AT-E Tri-Motor Model 5B Vega from Lockheed Douglas DC-3 deHavilland DH-88 "Comet" Piper J-3C-65 "Cub"
MODERN AIRCRAFT
Beechcraft Baron 58 Beechcraft King Air 350 Bell 206B JetRanger III Boeing 737-400 Boeing 747-400 Boeing 777-300 Cessna Skyhawk SP Model 172 Cessna Skylane Model 182S Cessna Caravan C208 Amphibian Cessna Grand Caravan C208B Extra 300S Bombardier Learjet 45 Mooney M20M "Bravo" Schweizer SGS 2-32
System Requirements Windows PC 2000/XP – 128 MB Ram 98/Me – 64 MB Ram Processor:450 MHz minimum Available hard drive space:1.8 GB DirectX 9 or later (included with Microsoft Flight Simulator: A Century of Flight) Video card: 8 MB/3D with DirectX 7.0 or later drivers Other: mouse, joystick/yoke, sound card, speakers/headphones Online/multiplayer: 56.6 kbps modem or LAN
Engem a nagy gépek érdekelnek legjobban de a többi is király
és mijen gépek vannak benn?
Hi figyi mennyire fog akadni 2000+ 512 mb ddr333 geforce 2 ti (ASUS) Majd most lesz uj radeonom de addig ki akarom probálni imádom a repcsiket meg ez a játék is tök jo mindehova el lehet menni? És mennyi reptér van és azokat élethüen csinálták meg?
András: ha tudsz gyere fel DC-re please. Elõre is thx.
Nekem is az lenne a kérdésem,hogy honnan tudom megállapitani melyik kifutó melyik? pl:ferihegy 13L,13R Mert mire meglátom az már egy kicsit késõ
nekem is mostanában fog leérni :D igaz én még nem nagyon toltam csak egy jóval régebbi verziot (talán 98 vagy mi ha volt olyan??) azóta valahogy kimaradt :D
Na, most jön le. Én már a kezdetektõl fogva ismerem a sorozatot, de a 3. résznél megálltam. Ez most nagyon tutinak néz ki. Remélem jó a progi.
Valaki már végig vitte a tanfolyamot? Arra lennék kíváncsi, hogy a 'ground control' részeként elmagyarázzák, hogyan találom meg a nekem kijelölt kifutópályát, mert én mindig eltévedek :o) Próbáltátok már az idõjárást a netrõl 'szinkronizálni', vajon tényleg mûködik?
Ha másra nem is arra jo hogy milyen hatások vannak ilyen esetekben egy gépre...
Egy lista a legáltalánosabb trimmelési problémákról, egy modellezö oldalon találtam de ezek nemcsak modellekre igazak szvsz mivel a modellek a teljes nagyságú repülõgépekre érvényes fizikai törvények szerint repülnek,valamint a nagygépekkel megegyezõ irányítással vezethetõ.
A szárny állásszöge túl pozitív
A modell hajlamos az emelkedésre a bal illetve jobb fordulókban. Amikor egy süllyedésbõl (zuhanásból) kihúzzuk a gépet, a modell hajlamos emelkedésbe kezdeni ahelyett, hogy szinten repülne. Teljes gáznál a modell hajlamos emelkedni.
A szárny állásszöge túl negatív
A modell hajlamos a süllyedésre az egész repülés alatt. A modell viselkedése az ellentéte az elõzõ pontban leírtaknak.
A gép súlypontja túlságosan elöl van
A modell orra hajlamos lebukni a meredek bal és jobb fordulókban. Az orsók “hordósak” lesznek.
A gép súlypontja túlságosan hátul van
A farkokrész hajlamos “lebillenésre” a fordulók közben. Az irányítás túlérzékennyé válik. A gép rosszabbul viselkedik szélben. A gép “megugrik” amint széllel szembe fordítjuk. A modell repülési stabilitása elvész.
Túl nagy lehúzatás
A modell felugrik az egyenes szintrepülésbõl amint a motort hirtelen lekapcsoljuk. A magassági kormány túlzott felfelé trimmelést igényel szintrepüléskor.
Elégtelen lehúzatás
A modell süllyedni kezd, amint a motort leállítjuk. Szintrepülésnél nagymértékû lefelé trimmelést igényel a magassági kormány.
Elégtelen jobbra elhúzatás
Meredek emelkedés közben a modell balra és felfelé húz el, miközben veszít a sebességébõl. Egy szaltó (loop) tetején a gép hajlamos balra húzni.
Túlzott jobbra elhúzatás
A viselkedés az elõzõ pontban leírtak ellentéte.
Az egyik szárnyfél túl nehéz
A nehéz szárnyfél hajlamos a külsõ és belsõ szaltókból való kihúzásra. A nehéz szárnyfél miatt az egyik oldali csûrõt felfelé, míg a másikat lefelé kell trimmelnünk.
Túl nagy V állás
A modell az oldalkormány kitérésének irányába kezd orsózni. Az orsók hordósak lesznek. A modell ki akar orsózni a késrepülésbõl. A hátonrepülés nehézzé válik.
Túl kicsi V állás
A modell az oldalkormány kitérésével ellentétes irányba kezd orsózni. Belsõ szaltó közben nehéz a gépet pályán tartani. Függõleges repülés során a modell veszít stabilitásából.
billentyuzethez is kivallo a trim. probalgassad menetkozben es meglatod! ezt erezni kell...gyakorold es akkor tudni fogod mikor merre kell trimmelni..nem olyan nagy ordongosseg..
Elevator Up (Nose Up) Down Arrow Elevator Down (Nose Down) Up Arrow Aileron Left (Roll Left) Left Arrow Aileron Right (Roll Right) Right Arrow Rudder Left Full (Yaw Left) Z Rudder Right Full (Yaw Right) X Rudder Left , Rudder Neutral / Rudder Right . Elevator Trim Positive Ctrl+Down Arrow Elevator Trim Neutral Shift+Up Arrow or Shift+Down Arrow Elevator Trim Negative Ctrl+Up Arrow Aileron Trim Left Ctrl+Left Arrow Aileron Trim Neutral Shift+Right Arrow or Shift+Left Arrow Aileron Trim Right Ctrl+Right Arrow Rudder Trim Left Ctrl+Z Rudder Trim Neutral Shift+Z or Shift+X Rudder Trim Right Ctrl+X
A csürölapoknak más a szerepük:A repgépek fordulás közben orsozo mozgást végeznek, bedölnek. Ezt a dölést a csürölapok idézik elö, melyek a szárnyon helyezkednek el. Viszont a gépet nem csak vízszintes, hanem függöleges tengelye körül is forditani kell. Kisgépeken folyamatosan használják az oldalkormányt, JET-eken pedig automatika müködteti (Yaw Damper). Ez a függõleges vezérsikon találhato "lap" és pedálokkal mozgathato. Feladata az egyenletes fordulás biztositása.
nah meg az aktualis idojarasi viszonyok altal hato erok ellensulyzasara is nagyon hasznalhato (pl eros oldaliranyu szel)
huh ugyebar a repcsiknel az iranyvaltoztatast aerodinamikailag erik el...ertem ez alatt hogy a gepen levo szarnyakon talalhato lapatok mozgatasaval erik el a terbeli 3 tengelyen valo elmozdulast...na most ugye fontos tenyezo meg a repulogep sebessege is...minnel gyorsabb annal nagyobb felhajto ero keletkezik a szarnyakon...ezaltal mas es mas allapotban kell tartani a kormanyokat ahoz hogy egyenesben tartsad a gepet...nos a trimmeles ekkor jon jol...ezzel tudod "kiegyensulyozni" a szarnyakra hato erot...es igy tudod elerni hogy a kozephelyzet az aktualis sebessegnel a joy kozep allasanal legyen...ezzel megkonyited magadnak a repulest. Ugye ebbol vilagosan latszik, hogy a trimmeles merteke valtozik a sebesseg valtozasaval...vagyis erdemes fix sebesseget elerni...es ekkor trimmelni...bar a trimmeles megfelelo alkalmazasaval ered el azt is hogy fix sebesseget tudjal menni (nem liftezik a gep fel-le, nem imbolyog jobbra-balra)....egyszoval a trimm a szarnyakra hato ero osszehangolasa a joy kozephelyzetevel,idealis esetben. A trimmelest fel-le, es jobbra-balra lehet vegezni...(magassagi kormany,csurolap,labkormany). na remelem ertheto !? :DD
Nem, ebben is van flaps(Fékszárnyak) aminek kettös szerepe van, növeli a légellenállást ezzel fékezve a gépet,és a szárnyfelületet ami miatt nagyobb lesz a felhajtoerö...
Ha egy gépet kézi vezérléssel kell kormányozni, akkor a kormányra (vagy joystick-ra :-)) ható erõt le kell csökkenteni, különben a gépet nem tudod egyenesben tartani vagy csak kemény izommunka segítségével. Persze a trimm-nek nem csak ez a szerepe, felszálláskor, leszálláskor sem mindegy, hogy milyen helyzetben van. Azt javaslom, amig nem ismered ki a trimm müködését, nem próbálod ki a hatásait, addig fel és leszálláskor rakd középállásba vagy kicsit felsõ állásba trimmelj.