Sajnos még mindig nincs semmi hír róla. A fórumon is nagy a vita, hogy már bejelentették 1 éve, és azóta sincs információ. Legalább lehetne 1 concept art, vagy tudnánk valami biztosat aminek mindenki örülne. Egyetlen game-t sem tudnék mondani amire ennyit kellett volna várni, hogy a jónép már elveszti a fejlesztõkkel szembeni bizalmát. Addig is tolni kell a Darkmod-ot ami már nagyon jóra sikeredett. Fõleg a legutóbbi FM: The Heart of Lone Salvation. Észbontóan jó hangulata van, látványos és nagy is.
Üdv! Rég jártam itt. Lesz valami a Thief4el? Bármi konkrétum? Láttam hogy oldal még mindig nincs, csak fórum. Elõre is köszönöm a válaszokat.
Hello ! Ahogy látom, ez az egyetlen Thief topik, ami még él.
Érdeklõdnék, tud-e valaki valami tippet, hogyan lehetne Sérthetetlenséget (isten mód) elõhozni a Thief 2: Metal Age-ben. Már többször végigjátszottam a játékot, szal custom cuccok teszteléséhez kéne. Sajnos az õsidõkbõl fenntmaradt trainer-ek közül már nem mûködik egyik se. Esetleg itt van egy Thief GOLD trainer, ez az elsõ részhez van, ahhoz meg kiválóan mûködik. Ha netán valaki ért hozzá, nem tudná megnézni, hogy át lehetne-e írni benne valamit, hogy a T2-höz is lehessen használni ?
Jövõ hónapban Goldchocobo-nak köszönhetõen játszhatunk 1 teljes kampánnyal is. 3 egymást követõ küldetés ami igencsak nagy méretû lesz. Nézzetek be a Darkmod fan mission fórumára ott vannak igen szép képek belõle. YouTube-n van róla video is csak hang nélkül. Bár fent van elég rég, de ha nem látta valaki tekintse meg.
szerintem ez azért van mert szimplán a módosított fájlok ujra letöltésre kerülnek és kapufa nem válogat a pk4 ek belsejében
Én is remélem, hogy, noha a pénz beszél, azért a thiefesekre odafigyelnek, és a júzerek thief4-es fórumon közzétett tanácsainak legalább egy elfogadható részét fontolják majd meg. Olvastam is valamelyik múlt évi interjúban, hogy mivel a Thief mindig is valami újítást hozott a játékba, most sem lesz ez másképpen. Nekem akkor eszembe jutott, hogy anno amikor a Thief 1 kijött, az volt az elsõ játék, amely a hangkártyámon megszólaltatta a legelsõ EAX rendszer effektusait, és térbeli hangzást - vagy legalábbis ahhoz hasonló hangokat adott. Az a Soundblaster hangkártya akkor még vadi új volt, és a bevezetõ videójában benne is volt a Thiefbõl egy részlet, amelyen bemutatta az EAX képességeit.
Szerintem biztosra mennek, és marad Garrett, meg Stephen Russel is. De mivel ugye "Gamall volt a Thief-univerzum mumusa", ezért benne van a pakliban, hogy a Thi4f is egy prequel lesz. Ott a Trickster, vagy Karras, mindkettõ érdekes karakter, sokan látnák õket viszont egy új Thief-játékban. Aztán lehet, hogy a Thief 1-2 közötti idõszakot dolgozzák fel, manapság inkább ez a divat. Ha pedig új tolvajunk lesz, az minden bizonnyal az a kiskölök lesz, akit Garrett elkap a Deadly Shadows végén, ahogyan Artemus meszelte le õt az elsõ rész elején. De majd meglátjuk.
Pont annyi ideig tartott a frissítés mint az 1.00, no meg azért már benne van jópár új modell, hangok, miegymás. Nekem kifejezetten tetszik az új harcrendszer ami azért sokkal kifinomultabb, gyorsabb lett. A Thief4-rõl még semmi biztos hír nincs kivéve hogy nem fogunk csalódni benne. Úgy legyen! A hivatalos Eidos fórumon szinte eszik egymást a fórumozókmert ugye nincs még megerõsített hír pl.Garrett marad-e a fõszereplõ? Ha õ akkor ugyan visszatér-e Stephen Russel? (bár találtak 1 másik személyt is akinek ugyanolyan hangja van mint neki és döbbenetes a hasonlóság)vajon hogy fog kinézni Garrett? és még sok más dolog. Néha már szinte röhelyes.
Nekem azt írta a srác, hogy szégyellte is a dolgot amiért nem tudta befejezni idõ hiányában.Ezért törölte is a map-ot, így 1 újabbat készít ami némileg külömbözik az eredeti fm-tõl.
Kíváncsi leszek a Lockdown miben változik még...anno csodálkoztam, hogy nem adta ki a srác karácsonyra, mert amúgy nekem teljesen befejezettnek tûnt...
A Deus Ex 3 kapcsán jutott eszembe, hogy ugye megint az a helyzet állt elõ, hogy ugyanaz a csapat készíti a Thi4f-et, amelyik a DE 3-at. Remélem nem esnek bele ugyanabba a hibába, amibe az Ion Storm, és a két játék a grafikus motoron kívül semmiben sem fog hasonlítani egymásra. Jó játék a Deadly Shadows, sõt, nagyon jó, (bár elsõsorban a sztori az, ami elviszi a hátán az egészet) de lehetett volna majdnem tökéletes is, ha nem az Invisible War játékmechanizmusára épül.
Jó nagy frissítés, nekem kb. annyi ideig töltötte, mint az alap TDM-et.
Ezeken kívül készül még a:Return to the City 2, Lockdown, Business as Usual 2, Sons of baltona 2 stb. A héten valószínû hogy kijön legalább 1 fm. A Lockdown-t nemsokára bétatesztelem csak a mapper írta hogy átalakítás alatt van még, amihez várnom kell pár napot.
Én is arra a tájékra gyanakodtam (naná, mi másért is lenne ott) de nem találtam semmi érdekeset. Rács zárva, medence tiszta, generátor mûxik, gyanús kapcsoló sehol, növények rendben öntözve, igazából a sziklára gyanakszom. Bár nem könnyû úgy keresgélni, hogy közben fél szemmel a 2 hónapos kislányomat figyelem:)))
Na az elõbb megnéztem a wikia szócikkét. A lengyel "taffer" az "³acher", majd utána írja, hogy "another word for taffer is bumburnyák". Vagyis ez már nem feltétlenül egy újabb lengyel variáció, bár valóban nem egyértelmû.
És ha már megjegyezték, hogy az orosz, német, francia fordításokban nem találtak ki semmilyen szót, hanem csak a "gonosztevõ" valamilyen formáját használták, akkor igazán értékelhették volna a magyar verziót.
Na de vettem a bátorságot, és beleszerkesztettem a cikkbe (bevallva, hogy ez az idiotizmus a magyar változat). A közösségileg elfogadott érveket is megemlítettem, miszerint a tafferhez hasonlóan szótárban nem találod meg, tréfás de nem trágár szitokszó, és így nemcsak a tolvajra, hanem akár egymásra is használhatják az õrök sértésként (mint ahogy az eredetiben teszik is).
"Another word for taffer is the extremely idiotic word "bumburnyák", which is a kind of infantile term of endearment. It is like "silly", or "poor sod" in the meaning between the original and modern usage."
Jah, és szerintük ez egy lengyel szó.
Egy példa az improved érzékelésre: A Jacknal's Paw mapon, az elején a 3 lemerészkedõ manfool kiiktatása 1 darab noisemaker arrow-ba került mindössze. Elõször a "folyosó" bal végén járõrözõ pagan õr irányába lõttem egyet, amit a háromból két csóka meg is hallott. Meg is találták a pagant, az pedig elekezdett segitségért óbégatni, erre odajött egy pagan sámán, és még egy harcos segiteni. Le is verték a két rablót. A harmadik persze meghallotta a csatazajt, és õ is odaszaladt, de addigra már jelentõs túlerõ várta, kapott két ütést, majd elmenekült. A paganok meg utána, és szét is kapták pik-pak kb. 30 méterrel arrébb. Experten a két rabló nem hallotta volna meg a nyilat, elég szép távolságra lõttem tõlük. Egyébként az érzékelés annyival lesz realisztikusabb igy, hogy én pl. egy ideig azt fantáziáltam, hogy a paganok maguktól is megtalálják majd a három hangosan pofázó, zajongó rablót, de aztán eszembe jutott, hogy ez a T3, és az õrök elõre meghatározott útvonalakon járõröznek, és felébredtem.
Az AI videlkedését, érzékelését lehet vele szabályozni (hallás, látás, tapintás, harci sebesség, sebzés, sebtûrés). Az utolsó kettõ Garrett-re is vonatkozik. Mivel a játék expert-en sem jelent túl nagy kihivást, ezért érdemes az elsõ négy dolgot legalább 0,5-el, de inkább 1-el feljebb emelni az expert értékektõl. Ilyen beállitásokkal már az ajtónyitogatást/csukogatást is meghallják 4-5 méterrõl, vagy akár még messzebbrõl is. A felemelt majd eldobott tárgyakkal is vigyázni kell, ha nem figyelemfelkeltés céljából dobálózol. A visibility gemet is érdemes jobban figyelni, mert akkor is gyanút fognak, ha csak nagyon kevés fény vetül rád (messzebbrõl is észrevesznek), úgyhogy a legsötétebb árnyékok nyújtanak csak menedéket. A sebzést és a sebtûrést nem érdemes piszkálni szerintem, bár ez izlés dolga. Engem pl. zavart, hogy ha 1 egész értéket teszek mind a kettõre, elveszik a meglepetés elõnye, és nem halnak az elsõ fejlövéstõl az õrök (blackjack-el viszont le lehet csavarni õket igy is, szóval ezt picit elrontották).
Várom, remélem optimalizálják rendesen. :) Most a Thief 3-at nyomom sokadszorra, feltettem a Thiefbot-ot, az expert értékekre még rádobtam egy kerek egészet, igy már kezd élvezhetõ lenni a játék. Egyébként az 1.1 az csak nálam dobja meg jelentõsen a framerate-et, vagy más is tapasztalt ilyesmit? Csak mert a log szerint mindössze a difficulty bugot javitja (felrakod a nehézséget hard-ra vagy expert-re, és visszaállitja normálra).
Már folyamatban a Return to the City hibamentesítése, elsõsorban a gyorsaság növelése érdekében, reméljük mielõbb elérhetõ lesz a javított verzió.
Patently Dangeroust valahogy próbáld beüzemelni, elég érdekes küldi, és azt hiszem eddig az egyetlen amiben vannak nõi karakterek is. :) Nem értem miért áll le a Doom 3 nálad.
Én ezt az oldalthasználom az FM-ek figyelésére, tapasztalataim szerint naprakészebb, mint a fõoldal.
A páncélos õröket én is arcon lövöm természetesen (de csak ha elkerülhetetlen, mert ugye tolvaj vagy, nem gyilkos). A riadóállapotról beszélek, akkor kell beléjük az a 6-8-10 nyilvesszõ. Menekülõ õrrel is találkoztam végre. Rácsaptam kettõt-hármat karddal, aztán látta, hogy ebbõl már nem jönne ki jól, és óbégatva elszaladt. De hát hiába óbégatott, mert addigra már mindenki más egy sötét sarokban pihizett valahol az épületben.
Jaja, a Chalice of Kings mapon pont az figyeltem, hogy miután kilõttem egy nyilat figyelemfelkeltésképpen az alsó szinten, az egyik AI meghallotta, majd körbenézett odalent, de mivel nem talált semmit, felszaladt a felsõ szintre hogy ott is körbecsekkoljon, és sorra meggyújtotta a fáklyákat, amiket korábban iktattam ki water arrow- val. Patently Dangerous nálam az elején leállitja a Doom3-at hibaüzenettel, a Return to the City viszont tényleg nagyon jónak tûnik, de elég combos a hardverigénye.
hm, megszokás kérdése, a return to the cityn rengeteg õr fektettem meg egy egy ügyes nyíllal, a lényeg hogy ne legyenek rá felkészülve és ne a páncéljukat lõdd. Pl ledobtam egy ládát mire odament az õr kereskedni, azt még nemvette készült állapotnak és simán meghalt az egy nyiltol
Ha ablakozni akarsz, akkor a Patently Dangerous és a Return to the City lesz a te küldetésed, de a Lockdown elsõ részében is akad bõven olyan hely, ahová csak kötélnyíllal lehet bejutni ablakon keresztül... :)
Az én listám amúgy tetszési sorrendben: Return to the City Patently Dangerous Lockdown Part 1 The Chalice of Kings Trapped! Too Late Living Expenses The Sons of Baltona The Crown of Penitence Thieves The Parcel The Outpost
Egyébként az AI nem oly buta már most sem, egyes küldetésekben azonnal észreveszik ha eltûnik valami, a lámpákat visszakapcsolják, fáklyákat újra meggyújtják - ezek szerint amelyik küldetésben ez nem így van, az valószínûleg a készítõ hanyagsága...
Chalice of Kings igen jó lett, bár 1-2 ziccer azért kimaradt. Pl. rögtön a map elején, ha megfordulsz és felnézel, látsz egy párkányt, meg egy fa ablakkeretet, amibe szépen bele is lehet lõni a rope arrow-t, csak hát hiába mászol fel, nem nyithatóak az ablakok, a párkányon meg igazából semmit sem tudsz csinálni. Az ilyen kis, Thief 1-2 -bõl megszokott apróságok hiányoznak. Megcsekkolom az editort, aztán hozzányúlkálok majd én is picit a mapokhoz.
Köszi! A hibákra gondolok, a furcsa hangokra, a sok nyilvesszõtõl sem összecsukló õrökre...de látom ezek közül néhány megmaradt. Attól függetlenül nagyon igényes kis mod lett ez, mindenképpen megérte a várakozást. Mivel sokszor nehezebb bármelyik Thiefnél, szerintem sokáig elleszek ezzel a pár fm-el is.
Amúgy itt a legújabb FM a Dark Modhoz: Return to the City (by Melan), ebben már meglehetõsen nagy a tér, és magyar készítette.
Kár, hogy a visportal átfedések miatt egyes helyeken simán 10 fps alá mehet a sebesség még komolyabb gépeken is. Ami nekem hiányzott belõle: térkép, és egy jó kis idõjárás effekt, pl. esõ, mint a Thief's Den-ben.
Más: itt a topikban a bannerre kattintva elérhetõek a TDM letölthetõ küldetései.
Jön már lefelé a jó Dark Mod Aki próbálta a bétát is: azokat a ronyókat, amiket itt felsoroltatok az utolsó 2-3 oldalon, kijavitották az 1.0-ban, vagy csont ugyanaz lett, mint a béta?
Ezt sajnos nem tudom, mivel azt is automatice telepítettem. Gyakran használok felújított textúrapakkokat más játékoknál is, de eddig sehol sem volt gond. Mindenesetre kipróbálom majd nélküle.
Magában a ddfix (a vele mûködõ textúra pack nélkül) ha jól tudom csak fagyásokat fixál, és semmit nem okoz... Ha jól gondolom a textúra packal együtt okoz csak fagyásokat nem?
Én csináltam összehasonlító shotot (a ddfix-es meghajtás esetén a fraps nevû progival): eredeti - ddfix
Mondjuk van egy kis csúsztatás benne, ugyanis a második kép nem egyszerûen a ddfix-et, hanem a csak ddfix-szel együtt használható textúra patch-et szemlélteti. De mondjuk az eget összehasonlítva látszik, hogy az eredeti motornak milyen bajai vannak a mai gépeken.
Windows 7 alatti szöszmötölésnél tapasztaltam, hogy hiába a ddfix, az egy magon való futtatás trükkjét így is el kell játszani (lásd imagecfg), különben érdekes anomáliák tapasztalhatók, pl. nem indulnak be párbeszédek vagy nem váltódnak ki egyéb események.
Ja és mindhárom esetben az utolsó peccsel telepíti a játékot, így legalább azzal nem kell szüttyögni (a legjobb az lett volna, ha KGy magyarításával települ 1-bõl, dehát ez van...
Szóval biztonságba helyeztem a mûködõ telepített T2-t és készítettem egy szûz installt. Tehát a szûz Thief2-ben 16 bites színmélységet produkál (pontosan nem tudom már mit is jelent, de a lényeg ez) de sajnos összehasonlító shotot nem tudok prezentálni, mivel a ddfix-es verzióból nem lehet shotot kinyerni, csak egy lilás homogén képet. De szerintem közelébe se jön a ddfix-es grafikának, ezért sajna azt meg köll hagyni annak ellenére, hogy néha érdekes fagyásokat/problémákat produkál. (hiányzó textúrák, betöltési ablaknál fagyás...stb.
Mellesleg elég csak a Thief2-t krakkolni, mivel a többi (Gold és DS) nem kéri a cd-t. Érdekes is lett volna, ha mind a 3 játék ugyanazt a korongot kérte volna indításkor...
ööö... azt nem néztem meg. Egybõl rázúztam azt is meg az új textúrapakkot, multis peccset...stb.
És tényleg fixálták benne az inkompatibilitási problémákat? Szóval mûködik ddfix meg hasonló dolgok nélkül?
Pár hónapja még a Win7 RC-vel próbáltam, az elsõ két rész szépen ment (na jó, az elsõ surround hang nélkül), a DS viszont nem indult, mondván, hogy ismert inkompatibilitási probléma.
De ha most már megy, akkor én is nyugodt szívvel válthatok XP-rõl win7-re
kérdés törölve. metal age-t sikerült keresztül rugdosni a win7 nyújtotta akadályon, a ds meg második nekifutásra simán elindult, a fene se érti elsõre mitõl szállt el... legjobbakat
windows 7 alatt sikerült valakinek elindítani a metal age-t és a deadly shadowst?
Nem dicsekvésbõl mondom (na jó, egy kicsit abból is), de a jesszuska meglepett egy Thief Complete Collection DVD-vel. Régi álmom vált ezzel valóra, végre origi Thief-ek mosolyognak rám a polcról vissza..:)))
Én i snézegettem a pályaszerkesztõt, de egyelõre csak a mesh-ek szerkesztésénél tartok, Nagyon kellenének újabb textúrák. Nagyon jó a wikis leírás, de sajna csak angol nyelvû. Van/lesz hozzá magyar?
Hát igen a készítõk bíztatják is a mappereket hogy lehetõleg ne mindig a prefabokat használják mert elunalmasodnak a legjobb elemek is..
Viszont nézegetem az editort egy ideje és egyszerûen mesésen használható, ujabb külsõ modellek nélkül is igen könnyen létrehozhatóak komplex modellek, vizuálisan hatalmas dolgokat lehet mûvelni benne.
Amiben viszont igazán rendkivüli jövõt látok a dolognak hogy egész extrém teljesitendõ feladatokat is belehet csempészni az fmekbe. Ha megjön az emberek kreativitása nemkell leakadniuk a menj ide , öld meg lopd el tipusküldikkel. A stim/response rendszer könnyed bõvitése meg még gazdagabbá teszi a lehetõségeket.
@KGy: találtam egy fordítási segédletet .pdf formátumban a TDM fórumon, ill. van egy csak a fordítással foglalkozó topik, majd megkérdem ott, hogy mit lehet kezdeni az ékezetes betûinkkel.
Valamivel korábban már leírtam a véleményem a témában, és szerintem a jövõben sem lesz nagyon módom különösebben beleásni magam. Ami a fontokat illeti, az egy dolog, hogy egy csomó betûtípust kéne egy csomó méretben megrajzolni, de számomra az sem derült ki, hogy mi alapján lehetne a rajzból a játékba mappelni egy betûképet. Magyarán, hogy ha szeretném, hogy egy "á" betût tartalmazó szövegemben az "á" betû meg is jelenjen, akkor hova rajzolgassak a betûket ábrázoló .dds formátumú képen, illetve hol adjam meg azt az infót, hogy ezen és ezen a pozíción egy ilyen és ilyen kódú betû képe van.
A Thief 3-ban ezzel nem volt gond, mert létezõ betûket kellett átrajzolni, az elsõ két részben meg megvolt az az információ, hogy hogyan lehet akár teljesen új betûkkel kiegészíteni egy hiányos fontkészletet.
Megkukkantottam a TDM-hez készült eddigi 6 FM-et, plusz tesztelek egyet, ami hamarosan végleges formát ölt. A 6 közül kétségtelenül a Patently Dangerous és a The Chalice of Kings tûnik igazán értékelhetõnek, a többi inkább amolyan kis szösszenet, amíg nem jönnek komolyabb dolgok...illetve ez az új, amit tesztelek, ez is egész jó, csak hát kissé rövidecske...
Egyelõre ezek a pályák elég kis területûek, és egy idõ után kezdenek uncsik lenni a gyakran használt ugyanolyan pályaelemek. (ugyanazok a festmények, könyvespolcok, bútorok, vadkanfej trófeák, egyenházak stb...) Az érdekes sztori elemek enyhítenek némiképp az egyhangúságon.
Fordíthatóság szempontjából is megkukkoltam a témát, végül is nem nehéz ügy, bár még a speciális ékezetes karakterek jelenthetnek problémát...KGY nem tudom mennyire akarja beleásni magát a témába...
Más: ugyan nem vagyok egy nagy warez huszár, de sajna nem találtam itthon reális áron kapható új Doom3-at, ill. steamrõl meg töltögessen a fene borsos áron, hogy még dobozt meg dvd-t se kapjon az ember...szóval a peccselt változat - ami szükséges a TDM-hez - nálam a Doom3 Resurrection of Evil neten keringõ kódjával indult el, net kapcsolat kiiktatásával...(ha minden igaz erre csak FM-ek installálásánál van szükség, mentett állás betöltésénél nem...)
A Darkmod oldalán részletesen le van írva.Elõször is kell a Doom3 telepítve legyen. Ahhoz kell az 1.3 1304-es patch.(1302-es nem jó). Ezt megtalálod az oldalukon is. Hozz létre 1 darkmod nevû mappát. Ezek után letöltöd a TDM update exe-t a darkmod mappába majd indítsd el. Ez kb 1-1,5 óra amíg letölti a megfelelõ pk4 fájlokat. Ha kész van találsz a pk4 fájlok közt 1 DevIL dll fájlt és másold be a Windows/ System32 mappába. A TDM launcher.exe-bõl parancsikont hozz létre és mehet a játék. Ez lesz a Starting Mission. Ha FM-et töltöl le azt mindig a darkmod/fms mappába töltsd. Jó szórakozást!
A Dark Mod-ot hogyan is kell letölteni? Letöltöttem a mod oldaláról vmi 5 MB-os exe-t.Vele nem tudtam semmit kezdeni.Gondolom kell a Doom 3 telepítve legyen. Máshogy nem lehet?Vagy honnan lehetne a modot egyben leszedni úgy, hogy maximum sebességgel is jöjjön? Tudtok segíteni?Õszintén. nincs türelmem kibogarászni a mod oldaláról...
ahhh... bár az Õrzõ elõrelátó képessége beszélne belõle(-d, -ük,..)
Itt találtam egy pici hírt. Öles léptekkel haladnak, és állítólag nem fogunk csalódni. Ezen kívül sok konkrétum nincs.
ÁÁÁÁÁ dehogyis! (DEHOGYNEM) Eddig még csak 3 képet készítettem amik még nem hardcore jelenetek. Puncit azért látni, Kicsit el lehet vele idõzni amig megfelelõ alakzatba rendezem a szenvedélyes párocskát. Van mikor a nõ leesik a legényrõl, és újra fel kell rá tessékelni a hölgyet. Eddig még csak a padló kövén kamatyolnak, de le akarom õket vinni valamelyik szobába 1 kanapéra. Más: A Thief 4 -rõl pici infó hogy a trailer kidolgozásába be akar szállni a Square Enix.(Deus Ex 3 az biztos) Japó fejlesztõk(Final Fantasy).15-én volt nyílt nap az Eidos-nál és valamelyik fórumozó írta. Néhány lesifotót is készített. Remélem karácsonyra vagy új évre lesz valami hír róla.
Már van 1 új Fm. Thieves címmel. Nincs még a fõoldalon hanem a mission menüben. Tõccsétek és jáccatok A képeket majd felrakom valamelyik tárhelyre és belinkelem.