Öö, nem váltottam profilt, :) de nem tudnátok adni pár cimet ahol találnék repülõs festményeket? Vagy rajzokat :) I vh, II vh , modern, minden érdekel :) Volt régebben valami flyingaces de már nem találom :)
Noha úgy tünt, hogy a DD(X) program még a végén kimúlik, most mégis talpon maradt, legalábbis a Pentagon kiharcolta, hogy szerepeljen a program a 2006-os költségvetésben. Noha eredetileg 32 hajót szeretett volna a NAVY, az a jelenlegi tervekre már 8-ra olvadt, és nincs kizárva, hogy ez még tovább csökkenhet 5-re. A magas szinten automatizált, új fegyverrendszereket felvonultató és lopakodó képességû romboló bármennyire is legyen forradalmi, a (jelenlegi becslések szerint) mintegy 3.5 millárd dolláros árcédula heveny ellenérzést váltott ki egyes politikai körökben. Viszonyításképpen az utolsó DDG 51 Flight IIA hajó ára 562 millió dollár volt.
Elképzelem, ahogy a milliomos hét méteres limóját megtámadja néhány gazfickó AK-47-esekkel. A milliomos meg elõkapja az ülés alól a .45-ös pisztolyát, és nekiáll az ablakon keresztül visszalövöldözni. :Ð
Na, lezajlott a COPE 2006, ezúttal F-16-osok vendégeskedtek Indiában:
Az amerikai pilóták az F16.neten fejtették ki a véleményüket, röviden és tömören: azt mondják, hogy Indiáé kétségkívûl a legerõsebb légierõ Ázsiában. Ja, és mellesleg ott évi legalább 200 órát repülnek. Na ja kérem...
MiG-21 Bison: Oké, öreg gép, eljárt a sárkányszerkezet felett az idõ, de mint kisérõgép igencsak csúnya dolgokra képes Kopyo radarjával és R-77-es rakétáival.
MiG-29: A nagy tolóerõ-tömeg arányt dicsérik, ugyanakkor megjegyzik, hogy nem nehéz észrevenni - füstõl, mint a gyárkémény. Aztatat állítják, hogy dogfightban közel van a Viperhez (ie.: F-16).
Mirage 2000: Piszok nehéz kiszúrni, és a deltaszárnyai miatt iszonyú hirtelen képes kifordulni bármerre. Ha dogfightban elvesztetted szem elõl, akkor már véged.
A Szu-30-asok csak visszafogottan vettek részt a gyakorlaton, de a pilóta szerint az MKI gépek nagyon jönnek, a Szu-30K (MK) gépek meg mennek.
Ezeket az üvegeket nem a Rhinora szánják ha jól láttam hanem Humvee-kra és rendõrségi autókra, meg persze a gazdag ügyfelek limójára.
Az elképzelés érdekes, de szerintem a Rhino-kat mindig kiséri legalább két HMMWV, tehát a bent ülõknek nem az a célja, hogy most aztán úúúú, de visszalövünk a gazoknak.
Arról nem is beszélve, hogy akár permamens halláskárosodás is garanciálisan vállalható, ha a bent ülõk nekiállnak mondjuk M4A1-ekkel, M249-ekkel, esetleg M21-ekkel, M240-ekkel "visszalõni", a zárt ablakokon keresztül...
Érdekes a golyóálló üveg fejlesztésük: kívülrõl nem lehet átlõni, de belülrõl átengedi a lövedéket, hogy a védõk tudjanak tüzelni.
:) épp most telepítettem az earth 2160-at és egész megtetszettek a kis csirkék !
amúgy az a tíz kilóméter per órás futási sebesség nem tûnik nekem soknak, és fõleg még csak papíron láttuk :) hogy hogyan is lehet benne kúszni mászni ! ha legalább errõl lenne videó, az meggyõzõbb lenne. de majd kiderül mit hoz a jövõ
Szerintem ez a ló túloldala. Bár bizonyos szintig érthetõ. Minden jobb érzésû terrorista undorodva fordul el ettõl a jármûtõl, és úgy lövi, hogy közben ne kelljen ránéznie. :Ð
Pedig a Rhino-t használják Irakban. Szaddamot ezzel szálították át egyik börtönbõl a másikba, sõt az amerikai fejesek is ezzel furikáznak mikor meglátogatják a bakákat.
Ezért érezném magamat nagyobb biztosnágban a háttérben lévõ Toi-toiokban.
Kezdem azt hinni, hogy a formatervezõk kiszabadultak az elmeosztályról, és belevetették magukat a hadiipar rejtelmeibe. Volt ugye az a légyszemû terepjáró, amirõl az SG is írt, és most itt van ez, ami az Izraeliek kezébõl került ki: a nave Caracal, és egy 5 tonna súlyú páncélzott terepjáró. Amit valószinüleg az Italdesing néhány menesztett emberkéje követhetett el. Vagy nem tudom.
Na igen, lehet, hogy Stewee nem szereti õket, de a jövõben akkor is lesznek nehézgyalogosok. :D
Index.hu-n ki lett tárgyalva, ez egy izraeliek által zsákmányolt t-55-ös másnéven Tiran 5 (A Tiran 67 az vmi Jane's féle kitaláció), amit átalakítottak a saját ízlésüknek megfelelõen (pl új 105mm-es löveg)
Khhmm.... A T-62-nek 115mm-es simacsövû lövege van, a filmben meg nem egyszer nagytotálban láthattuk a csõszájnál a huzagolást, továbbá a futógörgõk elosztása "elõrehúzott", míg a filmbeli hk.-nak a T-54/55 és koppintásainál ismert 1(szünet)4 futógörgõi voltak...
Amúgy meg #14181. :)
Hát nemtudom, akkor inkább T-62, az 54 kicsit koros lett volna már afganisztánban, közel 40 éves tankokkal harcoltak volna?
Sztem ilyesmi volt mint ez a t-62:
Nem T-72-es, abban tényleg nem férnének el 5-en (mivel ugye a 4. fõs legénység mellett még van egy Afgán tolmácsuk is), a filmben ha jól rémlik egy kínai gyártmányú Type-69-es szerepel.
Annak ellenére, h amcsi, nagyon jó kis háborus film Afganisztániról (eltekintve 1-2 dologtól, pl 4 fõs T-72)
Nincs meg vkinek, én is csak videokazin láttam anno..
Jó kis cikk. A miniszter új ismét bizonyította totális hozzánemértését.
És mondhatom nagyszerû, hogy a NATO-ban már is így tartanak számon minket. A szavahihetelten magyarok, akiket ki kéne zárni, ha lehetséges lenne.
tök jó :D Láttam egy olyan régi filmet, amiben úgy szopatták meg az MG-fészket, hogy kilõtték a fegyverek víztartályát, és felmelegettek a fegyverek :)
Ez beállított kép, nem? Nem hinném ,hogy ilyen nyugodtan fényképezgetik a célpontot, miközben akármikor megfordulhat, vagy eldurranthat egy rpgt., ráadásul a távolság olyan 50-60 méter lehet.
Ehhez pedig abszolút alkalmatlan a hagyományos, szállíthatatlan nehézfegyverekkel való – Juhász kifejezésével – „szárazföldön nyomulós” hadviselésre berendezkedett hadsereg;
Olyan, hogy szállíthatattlan nincs. Az M1A2SEP és a Challenger Mk.2.-õket is lehet szállítani (legalábbis furcsa mód az Amerikaiak és az Angolok megoldották), és talán a Magyar Honvédségben sose volt olyan harcjármû, amelynek a tömege legalább megközelítette volna ezekét.
Valami nagyokos kitalálta, hogy a jövõ a könnyen szállítható harcjármûveké, ez oké, mindenfele vannak eféle törekvések - de egyelõre (talán egyedül rajtunk kívûl) sehol sem azzal a mentalitással, hogy akkor a nehézfegyverzet menjen a zúzdába...
De a "könnyû" haderõt is mivel szállítjuk? Az An-26-osokban? A Mi-8/-17-esekben? Azokban legfeljebb a bakák szállíthatóak, esetleg kerékpárok, motorkerékpárok, ha lenne kerékpáros vagy motoros egységünk...
„ezek az eszközök (ágyúk, harckocsik) már csak papíron léteznek”
Bravó! Elõször kivonjuk õket, jobb esetben szétszereljük/eladjuk, rosszabb esetben a réten hagyjuk rohadni a technikát, majd utána arra hivatkozunk, hogy csak a papíron léteznek...
Gyurcsány Ferenc kormányfõ Jaap de Hoop Sheffer NATO-fõtitkárnak tavaly a szociális kiadásokkal magyarázta az anyagiak elmaradását. Cserébe Sheffer megígértette vele, hogy Magyarország a jövõben is változatlan létszámmal vesz részt nemzetközi missziókban
A baj csak az, hogy az itthoni csapatok egész egyszerûen ki lettek zsákmányolva ennek. Egy vicc, hogy például az ország egyetlen harckocsizó zászlóalja (amely amúgy sincs feltöltve teljesen) gyakorlatilag alig egy-két rajnyi (4-8 hk.) képes "kiállítani", mert a legénység többi része éppen Afganisztánban vagy Koszovóban szolgál mint békefenntartó.
Jelenleg mintegy ezer magyar katona szolgál külföldön
Mint lent említettem, a Honvédségbõl mintegy 3.000-4.000 katona "harcoló", tehát úgymond frontvonalbéli egység. Ezek mintegy harmada gyakorlatilag állandóan az országhatáron túl tartózkodik. Ez gyakorlatilag úgy néz ki, hogy 6 hónap szolgálat, 6 hónap pihenõidõ és eltáv, majd 6 hónap felkészülés a következõ misszióra.
Tálas Péter szerint az ezer katonával a NATO-n belül az „erõs középmezõnybe” tartozik az ország, bár azt nem látja, hogy a szervezeten belüli általános megítélésünk lényegesen javult volna
Magyarra fordítva: mivel eszünk nincs ahhoz, hogy olyasmivel járuljunk hozzá a NATO-erõkhöz, amely úgymond "komoly szintû dolog" (a csehek vegyvédelmi egysége pl. ilyen), ezért nemes egyszerûséggel a legegyszerûbb megoldást választják. Odaígérnek X gyalogost. Mert nem igényel drága felszerelést (illetve igényelne, de nem kap), mert nem kerül sokba a kiképzése (no persze lehetne erre is költeni) és csak mert lassan ez marad az egyetlen valamire is jó katonai erõ a HM berkein belül.
Tehát mi adjuk adott esetben a húst a darálóba. Mert másunk nincs...
Erre pedig még büszkék is...
Erdekes cikk...neha elabrandozom azon mi lenne ha magyaroszragon elfogadhato politika lenne, es nem azzal kezdene mindenki hogy menyit es honnan lopjon el...
Nyáron egy Call of Cthulhu szerepjáték kapcsán összedobtam egy kis összefoglalót, bár ez leginkább az amerikai felszerelést részletezi, de fõbb fegyverek benne vannak (kivéve a keleti frontot)
Elgondolkozvan, szerintem az lenne a rcionalis, hogy a pentagonban ugy dontenek is hogy az USAF-nak C valtozat lesz, a leendo export miatt az A valtozatot ugyanugy megepitesek...
de az elsõ világháborúban milyen kézi fegyverekkel lötték egymást a hadakozó felek???
Az ergonómia már csak ilyen. Az XM8-nak egy látványbeli gondja van, a fogantyú és az integrált optika. De a HK elég alaposan végigrágra a dolgot, és a katonák visszajelzése nagyon pozitív volt az "áramvonalas" kialakítás miatt.
BTW már párszor kifejtettem a véleményem, hogy mi a külsõ fontossági sorrendje. :)
A Modern Firearms weblapján van két új kép az SCAR-ról. Elég furcsa ez a tus de az egész inkább kinéz fegyvernek nem úgy mint az XM8 (vizipisztoly). Félreértést elkerülve tudom ,hogy az XM8 sokkal jobb (sõt) az M4-nél de a külseje borzalmas mintha
Star Trek rajongók készítették volna ,szerintem nagyon játékszerû de mindegy egyenlõre csicsikál.
Hát rövid távon nem hiszem, hogy lecserélnék az AK-63-at.
A szlovénok végülis akkor a G36 mellett döntöttek? Csak azt tudom, hogy az FN F2000 és a HK G36A2 versenyzett, de sehol nem találtam arra vonatkozólag infót, hogy ki lett a gyõztes.
Érdekes hírek szállingóznak a Pentagon felöl. Úgy tünik, a védelmi minisztérium berkeiben örülnének egyesek, ha egyszerûsíteni (és nem utolsó sorban olcsóbbá tenni) lehetne az F-35-ös programot - mégpedig úgy, hogy nemes egyszerûséggel lehúzzák az F-35A változatott a listáról. Az USAF rendelési pedig F-35C és F-35B gépekbõl tevõdne össze. Az "ötletet" sem a Lockheed, sem a USAF nem kommentálta egyelõre.
A Pentagon részérõl mondhatni meglepõ, hogy az eddig viszonylag békén hagyott F-35 programot (eddig csak kisebb korrekciók voltak a megrendelt gépek számával kapcsolatban) hirtelen ilyen brutális beavatkozásnak vetnék alá. Az F-35A gyakorlatilag a legegyszerûbb (és a legolcsóbb) változat volt eddig, de a sárkányszerkezet több téren is eltér mind az F-35B, mind az F-35C változattól (tehát az eredeti JSF kitûzés egyik alaptétele már amúgy is kútba esett). Az F-35B helybõl fel- és leszálló változata eredetileg csak az USMC-nek készült volna az AV-8B Harrier II.-õk leváltására, de az USAF mintegy másfél éve felvette, hogy a megrendelésének egy kissebb tételében õ is bevenné ezt az altípust. Az F-35C tengerészeti változat megerõsített sárkányszerkezett, futómûvet, valamint nagyobb szárnyakat és vezérsíkokat kap. Az ötlet megvalósulása még egy okból lesz érdekes: eddig kizárólag az USAF kardoskodott a beépített gépágyú mellett, az F-35B és C változatoknál külsõ felfüggesztésû gépágyú lehetséges.
A legkínosabb viszont az, hogy az F-35A volt a "legnépszerûbb" eddig a külföldi vásárlók körében, akik így hoppon maradnának, illetve megvásárolhatják az F-35C változatott helyette, amely ugyan drágább, de cserébe rendelkezik néhány olyan képességgel, amelyekre ezen államoknak semmi szüksége.
A további híreket érdeklõdve várjuk...
F-35C - made for the USAF? :)
En azt a pletykat hallottam, hogy G36 lesz majd 1x az AKk helyett itthon.
Vegulis logikus lepesnek tunhet. De a szlovenok ha jol tudom mar reg rendszeresitettek azt is :)
Ja es nem Orbit, hanem Wringley's es nem nagyon van olyan rago, amit nem ok csinalnak. Kiirtottak a konkurenciat szepen :)
Nah igen..valaki irta hogy a "beka segge alatt" ...hat ez nem annak tunik!
Érdekes, hogy a háboru ellenére éves szinten alig csökkent a kitermelés nagysága.
Irak 38 milliárd dollárnyi befektetést vár olajiparba
Irak 38 milliárd dollárnyi - fõként külföldi - befektetést szeretne olajiparában a kitermelés felfuttatására a következõ években, az errõl folytatott tárgyalások azonban egyelõre kezdeti szakszban vannak.
Az iraki energiatanács vezetõje - egyben kormányfõhelyettes - csütörtökön elmondta: négy éven belül országa ideális esetben napi 6 millió hordóra háromszorozhatná jelenlegi napi 2 millió hordós olajtermelését, ha a külföldi tõke erõteljesen befektetne az olajiparban. A korábbi iraki olajminiszter szerint részlegesen privatizálni kellene az iraki olajipart, ezzel a szabotázsakcióktól és tõkehiánytól szenvedõ ágazat újra talpra lenne állítható. Tamír Gadbah szerint az olajipar privatizációja szükségszerû: a politikus - aki jelenleg parlamenti képviselõ - szerint szolgáltatási megbízásokat és az olajvezetékek üzemetetését magánkézbe lehetne adni.
Gadbah úgy véli, hogy a decemberi választásokat követõen az új kormánynak meg kellene könnyítenie külföldi befektetõk és olajcégek számára az iraki olajiparhoz történõ hozzáférést. A volt olajminiszter szerint 25 milliárd dollárnyi befektetés lenne szükséges a következõ 5-6 évben a kitermelõ létesítmények kiépítésére és korszerûsítésére. További 5 milliárd dollárt a gáziparba és a finomítási tevékenységbe kellene fektetni.
Iraki számítások szerint az ország az olajlétesítményei elleni szabotázsakciók és a kiesett export miatt összesen 11,35 milliárd dollárnyit veszthetett Irak az amerikaiak vezette invázió kezdete óta. Tavaly a kitermelés összességében valamelyest meghaladta a napi 2 millió hordót, a kivitel napi 1,5 millió volt. A háború elõtt napi 2,2 millió hordó volt az iraki olajkitermelés.
Azért nincsenek a TV-ben fegyverreklámok, mert alaphelyzetben ugye mari néni és jóska bácsi nem tervezi sem Sig Sg552, sem Leopard 2A6, sem Dassault Rafale, de mégcsak egy Type 214-es tengeralattjáró beszerzését sem. Reklámozni ott érdemes, amit a vevõképes kereslet néz. Ellenpélda ugye például az egész oldalas Gripen-reklámok, de az gyakorlatilag politikai puhítás, hogy az olvasó nép lássa, mire is érdemes költeni (azt persze még meg lehet érteni, ha a cseh Aero cég az Aero magazinban reklámozza az L-159-est, hiszen az olvasóközönséget úgy befolyásolhatja, hogy esetleg támogassák az L-159-es rendszeresítését).
Ellenben nagyszerû reklámfelületek vannak pl. a Jane's évkönyvekben, ahol mindenki aki él és mozog a fegyverpiacon az minimum egy negyedoldalas reklámot tetett be. Ezek a reklámok sem különböznek sokmindenben az intelligens mosóporreklámoktól. Leírják rövid és frappáns szösszenetekben, hogy az adott fegyverrendszer miben jó (olcsó, hatékony, megbízható, új generációs, egyszerûen karbantartható, XY számú országban rendszeresítették már, stb.). Részleteket nem tudsz meg abból sem, csak arra való, hogy aki mondjuk megkapja azt a feladatott a kormányától, hogy szedje össze kiket érdemes megkeresni, ha mondjuk négy 2000 tonnás fregattot akarunk vásárolni, az az eféle kiadványokban belebotolva már ismerõs legyen a gyár és a termék neve.
Van erre egy jó mondás: reklám nélkül üzleti tevékenységet folytatni olyan, mint egy szép nõre kacsingatni egy sötét utcán. Te tudod mit csinálsz, de rajtad kívûl senki más...