Nagyon gáz, de sok mindet nem tudunk. A srác mozdulata nagyon olyan volt mintha fegyvert venne elő. Utána mennek is tovább be jobbra, ahonnan ők kijöttek.
A hasaltatás szét tett kézzel tudtommal azért van, hogy minél lassabban tudj felkelni, fegyverért nyúlni.
A zsaru a hangja alapján erős streszben van, csak nem tudom mitől. Ennek ellenére is egy f@sz, mert semmit nem tesz, hogy megnyugtassa csóri kölköt. Nem tudom miért kell ennyit beleküldeni. Valamint sokat nem foglalkoznak vele él e még.
A nagy bajjal egyet értek. A karabély nem tudom minek, de egy géppisztolyt legalább vinnék.
Szóval röviden, ez akkora bukta, mint ide Lacháza.
A rendőrt én legfeljebb akkor mentettem volna fel, ha egy ostoba előírást betű szerint követ. (Azért el lehet ítélni valakit, mert a nyilvánvaló hülyeség felismerésére képtelen...? )
Minden más esetben nagyon nem ártatlan, mert akkor saját feje után menve félelmetesen osotba dolgokra kérte az áldozatot és lényegében ebbe halt bele. Ha pl. elvesztette volna egyensúlyát és eldől, akkor is lelőtte volna, mert támadásnak véli...?
N+1 olyan módszer lett volna, amivel nem nyúlkálhat sehova semmiért és nem halt volna meg. A baj az, hogy rendőr barátunknak vagy nem jutott eszébe, vagy nem volt mérlegelési lehetősége, vagy gondolkodni sem tud... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2017.12.09. 19:13:46
A lemilblogos tiborval leveleztem egy rövidet és ő és én is finoman szólva más véleményen vagynuk. Tőmondatokban...
Ritkán szoktam rendvédelmi szerveket hibáztatni, de szerintem félelmetesen hülye volt a rendőr... Vagy az, aki kitalálta a metódust amit csak követett a rendőr...
1. Tényleg azt hiszi a rendő, hogy mindenki fel tud állni úgy abból a hülye helyzetből, hogy a lába X-ben marad...? (Próbáljátok ki. Sportember vagyok, nekem nem sikerült elsőre 0 stressz mellett... Akkor engem is lelőne?)
2. Egyáltalán mi a búbánatnak fektette hasra...? Nem lehet úgy felkelni, hogy ne használd a kezded, ami miatt problémázott. Simán le kellett volna térdeltetni vagy ültetni és fejére teteni a kezed. Arra is kérhette volna, hogy ezt megfordulva tegye...
3. Tényleg azt hiszi, hogy percekig tartó kifacsart fekvés után tud kúszni redesen? A srác keze is azért csinálta azt, amit.
4. Az is mekkora hülyeség szerinem, hogy ő kússzon oda. Jó, hogy nem mindjárt bukfencezzen mikor térdig be van szarva, mert ő nem csinált semmit. Szóval minek? Volt ott vele más is. Miért nem ment oda valaki megbilicselni a srácot?
Komlyan mondom, hogy pislogok a számomra totál szakszerűtlennek ítélt hülyeségeken...
Egy elejétől fogva totálisan kontrollált helyzetben képes volt egy teljesen fegyvertelen és 0 aggreszivitást felmutató embert lelőni. Vastaps...
Ez kb. akkora "teljesítmény", mint amikor egy brit admirális vagy kapitány a XIX. században tükörsima tengervíz és végtelen látótáv mellett egymásba rongyoltatta két páncélosát. Én úgy látom, hogy ezen nincs mit magyarázni.
Ha ilyen eset után nincs személyi felelős sem a metódusért sem másért akkor én komolyan gondolom azt, hogy a nagy víz túloldalán valami gáz van.
Persze, ha van szakmabeli. akkor homályosítson már fel, hogy ez az egész miért volt rendben, hogy mit látok rosszul. Mert szertinem úgy hülyeség az egész amit látni a videón, hogy én csak sírni tudok ezen...
Józan paraszti ésszel n+1 értelmesebb megoldás lett volna, ahol a srác keze nem lett volna probléma. Halkan kérdem, hogy az áldozat milyen fegyvert és honnan húzott volna elő? Nem csak hülye, hanem vak is volt a rendőr úr...? Ha körbeforgatja az áldozatot, akkor ez sem lett volna faktor, mert látta volna, hogy fegyver sehol...
A parancsokat teljesítette az áldozat, csak remegett a keze és nem tudta a balfasz "gimnasztikai gyakorlatokat" elvégezni. Ebbe halt bele. Ezek szerint, akkor imádkozzon minden nem tornász és/vagy mozgássérült ember, hogy nehogy egy hülye (?) rendőr lelője, ha ostoba előríáskat (?) követ...?
Azon is pislogok, hogy épületben milyen fegyvert használ. Miért nem pisztolyt...? Tézer nincs...?
Nagyvonalakban ennyi. Én bizony kurvára keresném a felelőst, hogy ki találta ki ezt a balfasz és teljesen logikátlan metódust, amibe belehalt egy ember úgy, hogy az elejétől fogva 100% kontroll volt. Bocs, de ez nekem kimagyarázhatatlan hiba... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2017.12.09. 19:10:18
Nem mondanám helyén való eljárásnak, de végül is nem teljesítette a parancsokat 4 percen át, tehát megérdemelte, minek nyúlkált a háta mögé.
Szerintem a rambózás a legnehezebb benne. Ha ugyan az akko rminek vannak külön? A SAS/SBS miért nem enged csajt. A 3. mondatoddal összefoglaltad a lényeget.
Ugyanaz, es a rambozas a legalja. RSS nem eleg ha tesztet lenezzuk masikrol.
Erre munkara nagyon keves ferfi alkalmas, es meg kevesebb no, de vannak.
https://youtu.be/uPaFyBf2AYY
Nezzc ebbe bele. Nsgy faszsagok vannak benne, de egy ket aspektus jol meg ragadtak.
plusz latszik nagy totslban hol van valogatas.
Nem tudtam, hogy a különlegeseknél az én kutyába küldésem a szint. :-) Meglepődnék, ha ugyan az lenne a szint mint az SAS/SBS-nél. A különlegeseknek bár nem a rambózás az egyetlen feladata, de oda nagyon kell a fizikum. Nem véletlen nem jutott be senki az amikhoz. A Ranger sulit is mostanában vitte végig pár hölgy. De lehet tévedek és van aki meg tudná csinálni, de ott van amit Molni is mond. Sokkal kevesebb "harcoló" női katona van, ezért ha ugyan akkora százalékuk felel meg, akkor is minimálisan lesznek. Női buszsofőr is kevesebb van, pedig SZA kívül sehol sem gondolják, hogy nem képesek megoldani. Ennyi.
Ettől még kevés nő akar vadászpilóta lenni. Tehát nem azért nincs 50-50%, mert nem engedik. Ezért nincs 50-50% óvóbácsi sem vagy alsó tagozatos tanár...
Politikai okokból? Igen, gyengén indult, de aztán lehozott egy sérült futós EA-6-ot emlékeim szerint és ezután már megfelelő minősítése volt. Nem ő volt az egyetlen F-14 pilóta, aki landoláskor hibázott és lezuhant. Vagy más géppel.
Mondjuk ott volt az első női Navy pilóta katasztrófája, akit politikai okokból nyomtak be... Nem tudom hány női vadászpilóta szolgál jelenleg, de valamiért még a svédeknél sem jellemző tudtommal.
Meg a vadászpilóták, stb. Kíváncsi lennék, hogy pár hímsovinisztának milyen érzés, amikor gyakorló légiharcban egy nő rúgja szét a seggét... :)
A valláskárosultak rész arra utal nálam, hogy aki kommentelte, annak nincs baja a döntéssel, de azért szakmai szemmel kritikus az alapján, hogy hol fognak szolgálni.
na de a lényeg: ők az egyiptomi határnál, nyugis szakaszon fognak szolgálni, ott a tankok lényegében tüzelőállások, amik időnként továbbmennek.
. manőverező harcban, -aka Libanon, Herzbollah, nem vetik be őket.
-vegyes személyzet nincs.
rendes vtiatéma, a valláskárosultak mellett több harckocsizó legenda is padlót fogott a döntéstől...
Több Ka-52-őt is rendeltek eddig is, mint Mi-28-ast. Feltehetően az orosz állami megrendelések elsődlegesen a Mi-28 gyártólánc fenntartását szolgálták. Több sikere volt export terén a Mi-28-nak, mint odahaza...
SRR. Egy laktanyaban szolgalnak az SASel. Valogatas megegyezik. Szolgalnak nok benne.
Mielott az gondolnolnad, hogy nem eleg kemenyek nok hozza azok. Mondjuk ugy ket szoval lekuld kutyaba.
Itt a lényeg az aktív egységhez kerülés. Nem háttérmunka, oktató, kiképző, hanem aktív egységnél hétköznapi baka(lány).
A negatív tapasztalatok közé tartozott hajtóműprobléma, rakétaindításkor szemét kerülése a hajtóműbe (?!), avionikai problémák és elektromos problémák. A most közzétett információk szerint a tervezési és gyártási problémák nagy részén úrrá lettek, de az éjjellátókat és az elektronikát érintő problémák továbbra is fentállnak.
Ezek után nem csoda, hogy az orosz hadsereg is inkább Mi-35-ösöket használ arrafelé...
Ezt nem tudtam. A különlegeseken kívül nem tudnék olyan beosztást mondani ami nem nekik való. Egy csomó modern katonai beosztásban pedig szerintem hülyére vernék a pasikat.
Semmi negatív nem volt a hsz.-ban. Nem azt mondtam, hogy nem alkalmasak rá, hanem hogy ez egy szűk keresztmetszet. Azért szerintem kevesebben sorozatoznak 60 kg-al a nők, mint a férfiak közül. Ovó bácsi is van, de nem jellemző. Vadászgép pilóta is lehet nő, belőlük is kevés van. A nyusziknál szerintem sokkal nagyobb hátrányban lehet egy nő az általad is említettek miatt.
Amikor ilyen mókás kijelentéseket tesznek emberek, akkor azért bevillan az, amikor edzőteremben mellettem 50-60kg-ot visznek fel szakításban lányok, én meg az 50kg-al is küszködöm. Meg csinálják a pull-upokat 10-esével. Kereshetem a mentségeket, de a lényeg, hogy jobb a fizikumuk az enyémnél. Most akkor miről is beszélünk?
Igen, bizonyos szintű fizikai erőnlét kell hozzá. De az a fizikum, ami egy harkocsizónál szükséges, bármelyik lány/nő képes elérni, ha kicsit ráfekszik. Megjegyzem ahhoz is kell erőnlét, hogy menetfelszerelésben menetelj, azt pedig jó ideje teljesíteni kell a gyalogságnál szolgáló lányoknak is. Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.12.07. 20:09:57
No de a USS Thresher (SSN-593) 1961-ben állt szolgálatba, az orrában már a AN/BQQ-2 szonárral, több mint fél évszázada!!!
Ezen a területen a lehető legnagyobb az elmaradásuk a csúcstechnikához viszonyítva.
(mintha a repülésben most próbálkoznának a MiG-21 továbbfejlesztésével...)
Még egy medönthetettlennek hitt trend dől meg. Izraelben 13 fiatal lány elvégezte a harkocsizó-kiképzést, és 2018-ban aktív egységek vezénylik őket. A lányok Merkava Mk.3 Baz harckocsikra kapták meg a kiképzést, eredetileg 15-en jelentkeztek, de a kiképzés alatt ketten kirostálódtak.
Azért lassan, de haladnak. A tatja már a francia SSBN-ekre hajaz (egészben elfordítható oldalkormány, vízsugárhajtómű vagy más megnevezéssel gyűrűházas hajócsavar), a tornya a Virgina-osztályra...
Én úgy gondolom, hogy a gömb alakú szonárhoz fejlesztésekre lenne szükség, amire most se erőforrás, se idő. Az első Borej-osztályú egységek ugye egy-az-egyben Akula II. osztályú tengók orrát kapták meg. Gondolom itt most beérték azzal, hogy a tatrészt és a tornyot optimalizálták. Egy teljesen új orrot és új szonárt, valamint új torpedóvetőcső-elrendezést nem vállaltak be.
Hozzá kell tenni, hogy a lengyelek ellentételezést kérnek. Ez is megemeli az árat (kell a politikai nemzetérdek-védelem szerepében tetszelegni, na).
A gond az, hogy pontosan nem értem én sem az egészet. Amennyire kiveszem, két lépcsőben szándékoznak beszerezni. Az első a 4 osztály és 208 PAC-3MSE (igen, 208/16 = 13, vagyis minden indítóban maradna 3 üres hely...). Ha jól értem, akkor egy második kör is lett volna, két osztállyal, Integrated Battle Command System (IBCS) rendszerrel és 360°-os új radarral, valamint a SkyCeptor rakétával, illetve az első négy osztályt is ekkor upgrade-lték volna a 360°-os radarokra, valamint az IBCS-re. Lengyelország azt szeretné, hogy a SkyCeptorokat ők gyárthassák.
Viszont az egészre 30 milliárd zlotyit szántak. Ami cirka 8,3 milliárd dollár. Most kaptak egy ajánlatot, az első lépcsőre 10,5 milliárd dollárról... Ettől pukkant ki a lufi... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.12.07. 16:59:51
Ez csak 208 db kisméretű ABM rakétát tartalmaz? Ez 4 db osztály, orosz szemmel nézve. Ehhez képest hirtelen a 4 db Sz-400 osztály 2,5 mrd USD-ért nem is tűnik drágának, sőt...
Ahhoz osztályonként legalább egy tűzvezető radar tartozik, de ott van a vezetési osztály EW radarja, de adott estben az rakétás osztálynak is lehet 360 fokos EW radarja...
Az ajánlat egyébként 4 radar, 16 indító és 208db PAC-3MSE rakétát tartalmaz.
Habababa...
A US NAVY azt csinálja az AEGIS hajókon most, hogy rá telepít egy virtuális "AEGIS-testvért", amely megkapja az összes adatot, amit az "éles" AEGIS rendszer, de értelemszerűen nincs hozzákötve a fegyverrendszerre, mindössze pár tesztkonzolra. Így a virtuális testvéren meg lehet nézni, hogy az újabb HW / SW komponensek hogy reagálnának adott helyzetben. Egy gyakorlaton így rögtön két eredmény lesz majd - a valós és egy virtuális...
( Forrás )
Nem közvetlen, de hamár szóba került a zsuga, amcsi adósság real time.
- link
(a rubrikák fölé húzva az egeret írja fent középen a magyarázatot)
kb pont annyi a hiányuk mint a hadi költségek Utoljára szerkesztette: ximix, 2017.12.07. 13:36:33
Itt kísérletezték ki, építették be először. Mk.57 VLS indítókat, AN/SPY-3 AESA radar (még ha utólag az AN/SPY-6-hoz képest kissé vérszegény), integrált teljesen elektromos meghajtás, kompletten integrált hajófelügyeleti rendszer (ami nagyban automatizált és központilag kezelhető elemeket jelent, így csökkentve a személyzet létszámigényét), és így tovább.
Az AGS és társai kudarcok, nem vitás.
Viszont hosszú távon a Zumwalt-ok még értékes egységek lehetnek, ha új technológiákat akarnának beépíteni. Persze itt van most az elnyomott kacaj, ha a railgun (és esetleg a lézer) fegyver fejlesztéseket elkaszálják...
Megmarad ez egy tech demonak ami nem hülyeség csak minek belöle 3?
Végülis még mindig értelmesebb mint a modul nélküli LCS. Úgy abból se kéne több mint 3.
Hihi-hehe-haha....
Amire az 1990-es évek vége óta építették a DD-21 / DD(X) / Zumwalt-osztályt, azt szépen kivágják a kukába?
Kíváncsi leszek, hogy a lézerfegyvereket mikor engedik el....
Szvsz inkább az európai gyártók dörzsölik a kezüket. A Gripen túl kicsi, az Eurofighter túl drága, de a Rafale lehet, hogy a végén még egy potenciális megrendelést behúzhat...
A PAK-FA T-50-2 prototípus első repülése az Izd.30 hajtóművel:
Kanada a Boeing / Bombardier vitára (a Boeing a Bombardier kanadai repülőgépgyártót abajgatja) válaszul úgy döntött, hogy nem új Boeing Super Horneteket vásárol (eredetileg 18db-ot szerettek volna átmeneti megoldásként a lemondott F-35 megrendelés után), hanem 18db használt Ausztrál Hornetet...
Sok, sok éves bejegyzés, úgysem olvassa senki... :)
Hát igen...
Így ír napjaink szerencsétlen átlagmagyarja akinek sikerült nyolc év alatt kiszenvedni magából egy könyvtár szakos diplomát és végtelenül flusztrált mert:
- ahhoz mindig is gyáva volt (meg már a buszon is hányt...) hogy repülőre ülljön, viszont látja hogy azoknak a volt osztálytársainak akik repülősök lettek mennyivel jobb női lettek, neki meg csak a nagyseggű klepafogú szomszéd lány jutott;
- a műszaki dolgokhoz még csak nem is konyít...Zavarja hogy nem érti miről beszél a többi "nagyfiú" és ezért inkább a kellően gendersemleges témák irányába próbálja terelni a beszélgetéseket, és dühös mert emiatt viszont a nagyfiúk furcsán néznek rá és már többször megkérdőjelezték a nemi identitását.
Én a magam részéről sajnálom szegény korcsot...
Ha így lenne akkor is engem igazolna, mert nem 92F-el nyomulnának. Ehhez képest mindent (is) használnak. Az Oszamás könyvben írt valami olyasmit a szerző SEALes, hogy a fegyver műhely felett a "Te kitalálod, mi megvalósítjuk" mondat állt. Jó mondjuk ők még a SOCOM-on belül is az elit.
A mindenkori maroklőfegyvernél szerintem még a bakancs is sokkal fontosabb.
Seal es devgru nem ugyanaz, én a sealről beszélek. A maroklőfegyver pedig fontos, csak éppen egy G19 is eltudja azt látni, amit p226, viszont kisebb.
Ha így lenne akkor is engem igazolna, mert nem 92F-el nyomulnának. Ehhez képest mindent (is) használnak. Az Oszamás könyvben írt valami olyasmit a szerző SEALes, hogy a fegyver műhely felett a "Te kitalálod, mi megvalósítjuk" mondat állt. Jó mondjuk ők még a SOCOM-on belül is az elit.
A mindenkori maroklőfegyvernél szerintem még a bakancs is sokkal fontosabb.
@Molni: Ez így egy értelmetlen általánosítás. Itthon szerintem sosem volt értelme. Hozzá teszem itthon kb semminek sem volt sosem értelme a monarhia óta. Svédország picit nagyobb. Az oroszokat és a kerekes nuki rakétákat meg már nem is mondom.
Ez a hidegháborúban volt divat. Svédország picit nagyobb mint hazánk és ott meg is volt a kiszolgálás hozzá. Nálunk már azt is sikernek adták el, hogy Pápán is tudnak a földön tankolni a gépek. A 14 gépünket szerintem kétfelé nem tudnánk szétpakolni, így is alig van földi személyzet hozzájuk. A speaker meg azért mondta, mert mindenki a saját lovát dicséri. :-) Nem mellesleg tök jó, hogy tudja a gép, de azért abba kell egy pilóta is. Légi tankolni is majd 20 éve tudnának a gépek...
Akkor legalább beszédtéma volt már, de ejtették a dolgot. Nyilván nem sok értelme van Mo-on ezt a módszert alkalmazni. Videó láttán eszembe jutott, hogy egy repülőnapon a "speaker" nagyon mondta, hogy milyen rövid a "féktáv", csip-csup megfordul, aztán lehet is felszállni újra az úttestről.
500 000 vesznek beloluk. Meg fogja mindenki kapni mint az m9-t is. Anno ugy emlekszem pont a sealnel derult ki, hogy az M9 nem birja az eros izraeli geppisztoly loszert, es tortek a szanok. Ezutan erositettek meg es az lett veglegesen rendszeresitett fegyver.
Bocs félreérthető voltam, 2 méretet úgy értettem, hogy a 101-nél valaki a kompaktot valaki a teljest kapta.
Csak tippelek, de ilyen sofőr, nehézgépityus, tiszt szokták kapni a rövidet, valami legyen náluk és a közvetlen harcolok a teljest.
Olyasmi ez, mint a behajtható váltámaszos és fatusás AK volt mifelénk, gondolom én.
Magyarországon talán nem is a közutakról való üzemelésnek van jelentősége hanem annak hogy van jópár 1000 - 1500 m hosszú 20-30 tonna teherbírású vidéki repterünk (Szeged, Békéscsaba, stb...) meg egy csomó használaton kívüli volt Orosz beton amik tartalék reptérnek megfelelőek.
Anno volt egy "fejtágító", hogy milyen hosszú egyenes, felüljárókkal, hidakkal nem akadályozott szakaszra van szükség (800m + 2x 200m az esetleges túlfutásra), milyen széles, milyen felületi jellemzőkkel bíró útvonalakon lehetséges a közutakról való alkalmazás. Ezt emésztgették... és aztán jól félrerakták, hogy ez szép és jó, de mi a büdös életben nem fogjuk közutakról használni a repülőgépeket.
Csak csendben jegyzem meg, hogy nem csak mi - a svédeken kívül egyik más Gripen-t használó ország sem erőltette ezt a fajta az alkalmazást.
Pardon, a dél-afrikaiak kivitték közútra a Gripenjeiket. Mivel hajóval érkeztek, ezért közúton jutottak el a reptérre. :)
A magyar Gripeneknek volt már ilyen gyakorlatuk, hogy autóútról szálltak fel illetve le, itt Magyarországon? Én ilyenről nem tudok, de lehet, hogy ettől függetlenül volt. Ha a Gripen tudja ezt a "képességet", akkor miért nem gyakorolják? Taktikai okból nem lenne jelentősége, nincs rá igény?
Amikor azt írtam, hogy hadsereg, akkor a hagyományos bakákra gondoltam, nem a katonai rendőrségre, nem a különleges alakulatokra, stb.
A SEAL a SOCOM alá tartozik, különleges egység, illetve ahol rejtve viselnek fegyvert, azok nem is egyenruhások sokszor.
Az M17 és M18 viszont a "szabvány" katonai egységek oldalfegyvere, ezért is kapták meg először a 101st Airborne katonái. Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.12.05. 11:22:23
Szerinted a SEALs miert rendszeresitette a g19et a p226 helyett?
Illetve vannak olyan beosztasok ahol civilben jarnak pl katonai rendorseg nyomozok hirszerzo munka stb.
Fillerekbol alakithato at.
Azért az ADATS nem mai történet, és pláne nem sikertörténet, már öt éve ha jól nézem, ki is vonták a hadrendből még a Kanadaiak is.
Az 1980-as években azért ez a Bushmaster / ADATS még egész korrekt lehetett volna, de ma már a Sidewinder / AMRAAM, stb. rakéták mellett.... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.12.05. 10:58:14
Kicsit meg is lepett engem az új SHORAD stryker fejlesztés, amire Sidewindert és Hellfire -t tettek, mikor van már hozzá kompatibilis ADATS -os torony is (MMEV). Érdekes, hogy régen még Abrams változatot is terveztek vele, de most úgy tűnik hanyagolják.