"Két amerikai repülőgép-hordozó és az őket kísérő kisebb hadihajók hadgyakorlatba kezdtek a hétvégén a Dél-kínai-tengeren.
...
A USS Nimitz hordozó kapitánya, James Kirk ellentengernagy elmondta, hogy a köteléket szorosan követték a kínai flotta egységei. "
Hát igen a USS Entreprise-t már kivonták.
Dél-Korea augusztus 12.-én bemutatja a saját AESA radarját, amely a KF-X programban készülő vadászbombázók orrába kerülhet. A hírek szerint akár 1000 célt is képes észlelni és követni. Eredetileg az USA-tól vásároltak volna licenct valamelyik modern AESA radartípusra, de az amerikai törvényhozás ezt megtorpedózta. Ez főleg azért kínos, mert az F-35A Lightning II. beszerzésekor a Lockheed Martin vállalta a KF-X programban a 4 kritikus elem biztosítását (AESA radar, EO TGP, IRST és rádiózavaró rendszer).
A radar légi tesztelésébe az ELTA segédkezett be (kérdés, hogy még mibe...), és az már egy éve zajlik. A radar további tesztelése a várhatóan jövő évben felszálló prototípus orrában fog zajlani.
Nem öszvér. Csak a kabinkeret kitakarja. Azon műszersor mellett van, amit még éppen látni. Minden F-15C-n van MFD a '80-as évek közepe óta. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.07.03. 22:53:20
Mondjuk ez a kérdés bennem is felmerült, de nem találtam rá megoldást.
Miért nem lehetett egyszinü olive vagy esetleg sötétebb barna sivatagi. de ha nagyon tarkát akartak volna kkor lehetett volna hasonló szinnem mint ahogy a bannerban is látható, de ez nem tudni, hogyan passzol össze bármivel is.
Az erdős részen a sárga foltok miatt üt el , homokoson meg a zöld miatt . A gyalogság meg az uj gyakorlóban megint tul világos mellette , a régi boci mintás ehhez jobban passzolna.
Ha meg az ÉK felségjelet feltették akkor miért nem a szabványost amit a légierő is használ aminél minden szín egyforma széles ?
Az a piros szín a keréknél az biztos valami régi berögzülés pár embernél , csak a fehér szegélyt hagyták le a kerekek széléről, hogy hasonló parádé jelleget mutasson mint az oroszok győzelmi felvonulásakor.
2018-tól kezdték átalakítani az USAF F-15C gépeinek műszerfalát, a jobb felső részre egy 1024x768-as TFT kijelző került, ez a Passive Attack Display, vagyis PAD. Ez része az F-15C flotta "Golden Eagle" fejlesztési programjának, amelybe beletartozik az AN/AAQ-33 Sniper Advanced Targeting Pod, AN/APG-63v3 radar, és a többi.
ez milyen verziós F-15C? még sose láttam ilyen kabinnal . mit tud amit az alap nem .
MH facebookjáról:
"Bemutatkozott a két magyar felségjelzésű Leopard 2A4 a Krauss-Maffei Wegmann (KMW) müncheni gyárában.??
A "Nagymacskák" hamarosan az MH 25. Klapka György Lövészdandárnál kezdik meg magyarországi szolgálatukat.?
Az első magyar felségjelzést Lőrincz Gábor dandártábornok, a tatai alakulat parancsnoka helyezte fel a harckocsira.
? Snoj Péter (honvedelem.hu)"
Ugyanitt másik nyúz - legalábbis nekem - ismét új rajszállító járgányokat vesznek az amik, nyitottat, ránézésre páncélozatlant és elméletileg 8 személyeset. Van egyfajta, amúgy érthető, koncepciója, de valahogy kétlem, hogy népszerű lesz.
Érdekes kezdeményezés az amerikai törvényhozástól. Röviden arról lenne szó, hogy egy szenátusi kezdeményezés alapján, az Egyesült Államok megvásárolhatná a Törökök által vásárolt Sz-400 rakétarendszert tőlük, cserébe feloldhatnák a légvédelmi rakétarendszer beszerzése miatt hozott intézkedéseket, például az F-35A vadászgépekre vonatkozóakat.
A politikusok célja az, hogy menekülőutat nyújtsanak Erdogannak a helyzetből, amelyben kormányozta magát, és egyben visszatereljék Törökországot a NATO / Amerikai érdekszférába...
-Törökország komoly problémákkal küzd továbbra is, jelenleg az Altay harckocsik gyártása már több, mint 4 éve húzódik a hajtáslánc (motor és sebességváltó) problémája, pontosabban hiánya miatt. A saját gyártású motor továbbra is inkább álomnak tűnik, és még a most 2022-re prognosztizált első átadás is sokak szerint optimista...
-A törököknek pedig a helikopter- és vadászgépprogramjuk is hasonló okokól kell helyben topiznia: a T625 Gökbey közepes szállítóhelikopter jelenleg a Honeywell-Royce-Rolls közös gyártású hajtóművel végzi tesztrepüléseit, holott saját gyártású hajtóművel kellene már repülnie. A TF-X vadászgépprogram esetében a török Kale Group technikai együttműködési szerződést próbál tető alá hozni a Royce-Rolls-al, melynek része a know-how megvétele. Az angol cég szerint ők letették az ajánlatukat, de a törökök régóta nem reagáltak rá érdemben - a TF-X-nek 2023-ban kellene először felszállnia, ám ez jelenleg esélyesen a 2020-as évek második felére csúszhat át...
-Ha pedig már britek: a Royal Navy a jelek szerint igencsak megszenvedi a két QE osztályú hordozójának valós hadrendbe állítását. Ugyan a QE hivatalosan 2017 óta hadrendben van, sőt a Prince of Wales is már tavaly decembertől, de az F-35B gépek jövőre érkezhetnek meg először, viszont a helikopter-bázisú Crowsnet légi radar-előrejelző rendszer legalább 18 hónapos késésben van, és a kicsi az esély arra, hogy 2023 előtt hadrendbe állhatna. A Crowsnet körüli kalamajka középpontjában állítólag a Thales (aki csak alvállalkozó) áll, aki elégtelen információkat biztosított a radarrendszer pontos állapotáról, a Lockheed Martin (aki a fővállalkozó) és a védelmi minisztérium pedig túl későn értesült arról, hogy egyáltalán baj lenne.
Ha ez nem lenne elég, a brit haditengerészetnek mindössze egyetlen egy ellátóhajója van, amely utánpótlást szállíthatna a hordóznak, ez pedig az RFA Fort Victoria, amely eredetileg 2028-ig tartható üzemben felújítás nélkül. A mellé érkező új ellátóhajók körül viszont éles vita robbant ki, hogy a 3db 40 000 tonnás hajót végül is egy brit konzocium, vagy külföldi cégek gyártsák le - utóbbiak olcsóbbak lennének, de a hazai ipar védelme politikai okokból előkerült...
Köszi, az. Szerintem ezeket csövessel sem szeded le ha csak nincs mögötted egy lőszer raktár. :-)
Mindig lehet találni olyan tényezőt, amit a marketing világmegváltónak tud beállítani. Itt a tényező az, hogy az 57mm-es gépágyú nagyobb kaliber és nagyobb torkolati energia, mint a nyugati IFV-ken lévő gépágyúké. Egyfelől ez igaz, és lehet azzal érvelni, hogy a modern nyugati IFV frontális páncélzatát általában 30mm-es gpá. lőszerek ellen határozták meg, szóval egy 57mm-es löveggel "csak" reagálnak a jobban védett IFV-kre. Ezért hangsúlyozzák azt, hogy a 2Sz38 szárazföldi járművek ellen is hatásos - a HPASP által berakot képen látható, hogy az oroszok szerint akár 4km-re lévő célok ellen is. Ez persze tök jó, sőt, elgondolkoztató, mivel ez is olyan dolog, hogy egy harckocsit is felnyit, ha nem szemből kapja el, csak hát közben más szempontból (löveg tömege, szállított lőszermennyiség, stb.) meg hátrány...
Hogy a marketing mennyire fontos azt ugye meg nem kell ecsetelni. Ha jól rémlik 2016-ban már bejelentették, hogy a "Terminator 3" (a BMPT család következő reinkarnációja) majd 2db 57mm-es gépágyúval fog bírni... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2020.06.17. 06:47:21
Annyi haszna van, hogy nagyobb, mint a nyugati gpá. kaliberek. Nyugaton a 20 és 25mm-es gépágyúk szépen kezdenek eltűnni és a 30, 35 és 40mm-es gépágyúk szépen lassan átveszik a helyüket. Vannak kísérleti nagy kaliberű megoldások, mint a Super50 (50x319mm, amit a 35mm-es gépágyúlőszerből faragtak), de ezek még nem terjedtek el.
Az oroszoknak nincs 30mm felett modern megoldásuk, válaszuk, tehát ha márpedig legalább a látszatra adni akarnak, akkor kell valami - és az aggastyán 57x348mm ott van előttük. Lehet vele nagyzolni, mert hát bő 4x torkolati energiája van a 40mm-es CTA-hoz képest is. Modern lőszerük nincs hozzá, de az már egy másik kérdés...
Szóval ez csak egy látszat-marketing, és reménykednek hátha valaki kifizeti a fejlesztéseket (ahogy sok esetben ugye India megtette ezt a szívességet, lásd BrahMos / Onyx vagy MiG-29K).
Ez nagyon közeli, nagyon gyorsan keresztirányban mozgó célra igaz. A valóságban a céloptika és a lövegcső közötti eltérés még 500m-es lőtáv környékén se nagyon lehet több pár foknál. Ahhoz nem szükséges független EO torony... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2020.06.16. 18:27:47
Szigorúan saját vélemény, de ez szerintem megint csak valami protojármű, amit kikergettek a felvonulásra, mert látványos.
Amúgy élek a gyanúval, hogy a bal oldali EO toronyban lehet esetleg egy gyengébb lézer-ágyú (mondjuk 5-10kW szint) a könnyen folyóssá váló drónok ellen. De az elhelyezése akkor is hülyeség, hiszen súlyosan be van korlátozva a látótere...
Swarm (raj)
Tippre ez a 57-es időzített lövedékkel, repeszfelhővel, letudná vakarnia az égről elég nagy százalékukat.
Persze a Raj-nak pont ez a másik előnye, hogy pillanatok alatt szétszóródik egymástól biztonságos távolságra, megnehezítve az ellenintézkedést.
A lövedék fejlesztés oroszosan lehet, hogy a "költsön vesszük a Bofors-tól" -ban fog kimerülni
A legtöbb léraknak eddig is volt földi cél elleni üzemmódja...
... drónok ellen viszont tényleg ez lesz a jó megoldás, nem a Pancír/TOR-al való bohóckodás.
(mondjuk ezt már matematikailag is levezetted)
A képen a légelhárító/rádiólokátor/páncélozott célok ellen szánt időzített/irányított/nyíl lövedékek (МФС, УАС, БПС) pont a jövőben majd kifejlesztjük kategóriában vannak.
Rendelkezésre (a kép szerint) jelenleg csak a páncéltörő (БР) és a repesz romboló (OP) áll pont mint a ZSzU-57-2 Büszke esetén is volt a 60-as években. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2020.06.16. 14:30:25
A tippre azért független a balszélső optika, mert a célkövetéshez kelhet, hogy a lövegtől független legyen.
Ha a cél olyan szögben és sebességgel érkezik akkor az optika és a löveg szöge nem egyszerre változik ezért külön kell mozogjanak.
Lövegnek a célpont sebességtől és távolságtól függően elé kell céloznia, míg az optikának a célra kell fókuszálnia.
Látni a lézer jelzést ezért akár lézeres távolságmérést is tudhat vagy lézeres elvakítást rakétáknál ?
Mondjuk én csak azt nem értem miért a löveg mellé került, mert így bekorlátozza célkövetés irányát, vagy mindkét optika képes rá ?
Arra tudnék tippelni, hogy két célja van a járműnek: közvetlen tűztámogatás és légvédelem. Előbbi megmagyarázná, hogy miért van független optikája a parancsnonak, utóbbi miatt pedig feltettek még egy radart is, hogy időjárástól függetlenül tudjon légi célokat leküzdeni.
Bár azt továbbra sem magyarázza meg, hogy miért független mindkét kamera. Van egyáltalán bármilyen más csöves fegyverzetű harcjármű, ahol két független kamera is van?
Mi lehet az oka ennyi érzékelőnek? Próbálom kisakkozni, de nem értem. Ha sima AAA funkció mellett PD AAA-t is szánnak neki, hogy akár a bejövő ATGM-eket lelője akkor sem értem.
Mondjuk ez így mókásan néz ki. Van a torony tetején egy független EO torony, a lövegtől balra egy másik EO torony (ami szintén független a lövegtől... ) és ezek szerint egy AESA radar is van rajta. És a célkeresés még csak nem is az Ő dolga... Kemény... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2020.06.16. 06:45:47
Inkább az optika takarólemeze felhajtva.
A korábban bemutatott változaton csak optikai célkövető komplexum volt, a célfelderítés másik jármű dolga.
Ahogy nézem, az optikát is átvariálták a korábban bemutatotthoz képest.
Egy Lakenheath-i F-15C-s beleállt az Északi-tengerbe.
A 2Sz38 esetében a torony bal oldalán, kb a két független kameratorony között, a négyszög alapú test radar akar lenni?
Tehát ez egy légvédelmi komplexum? Viszont akkor jól látom, hogy nincs rajta felderítő radar?
Még több változat van, de ezek jobbára bemutató / proto / kiállítási verziók. Itt is igaz, hogy az összes létező kombinációt bemutatják a különféle kész, és felszerelhető tornyoknak. Amit aztán büszkén mutogatnak mindenhol, de hadrendbe nem biztos, hogy állnak.
Typhoon-VDV, nehezen besorolható, hiszen a fenti nehezebb fegyverzetű változata, 30mm-es gépágyúval és 7,62mm-es géppuskával
T-80BVM, ami valahol egy enigma, hiszen majdnem két évtizedig a T-80 széria viszonylag háttérbe szorult, a csúcs a T-90 volt, a T-72B alapú változatok pedig az olcsó modern(ebb) alternatívát jelentették. A T-80BVM Relikt ERA-t kapott (a Kontakt-5 helyett), akár csak a T-90M. Szintén új 2A46M-4 löveggel szerelték fel, Szvinyetsz-1 és -2 lőszerrel együtt. A tűzvezető rendszerét is modernizálták, illetve új passzív képalkotó hőkamerát.
T-90M, a legfejlettebb Orosz hadrendben álló T-72/T-90 változat
BMP-2M Berezok toronnyal, gyakorlatilag az alap BMP-2 modernizált rádióval, toronyra integrált 2x2 Kornet pct. rakétával és modernizált tűzvezető rendszerrel
2Sz38 57mm-es önjáró légvédelmi gépágyú a BMP-3 alvázán
T-15, immár 57mm-es gépágyúval, 2x Ataka Pct. rakétával és egy független 7.62mm-es géppuskával felszerelt toronnyal. Impozáns, de a típus rendszeresítéséről továbbra se nagyon hallani...
Kurganyec-25 immár Eroka toronnyal, 1x 30mm-es gépágyú, 1x 7.62mm-es géppuska és 2x2 Kornet pct. rakéta.
A Pancír-SzM SHORAD rendszer, a 57E6M rakéták hatótávolsága állítólag megduplázódott (30km-re, 15-ről...)
Már úgy érted hogy a ST szépen lemásolta a nasa akkori logoját, csak akkor éppen ezen nem szarakodott senki, mert kit érdekel, most meg a lopott termék tulaja perli az eredeti termék finanszirozóját, amiért az ismét használná a saját tulajdonát?
Szerintem a Star Trek is perelni fog az emblémáért. Így jár az aki azt hiszi, hogy az ő fejéből pattant ki az ötlet, holott előző nap látta a tévében.
Érdemes megfigyelni, hogy mennyire összetett/összehangolt felderítést rakott össze a NATO.
A térképen legfelül, legmesszebb és legmagasabban Szeveromorszktól egy U-2S, kicsit közelebb és alacsonyabban egy Falcon-20-as, még közelebb egy RC-135-ös.
Eközben az orosz hadikikötő előtt két hajó, egy tengeralattjáró, és még egy P-8A Poseidon tengeralattjáró felderítő is látható a rajzon.
Nincs ábrázolva a Medve szigeti SOSUS, ami minden orosz vízalatti reakcióra értesítheti a P-8-ast.
Miután a fülelők felálltak, látványosan megindul egy NATO hadihajó kötelék befelé az orosz kizárólagos gazdasági övezet vizeire...
... a fülelők meg vízen, vízalatt, és levegőben figyelik az Északi Flotta reakcióját, Il-38, MiG-31, és a szárazföldi, felszíni és felszín alatti egységek lokátorjeleit, és kommunikációját.
Egész korrekt lett mindkettő, de azért pár igen súlyos hiba van bennük, már a legelején is konkrétan a legelején is, ami kb. 5 sec keresés.
* Nem a leghosszabb ideig szolgáló hajó a Midway még akkor is, ha korszerűsítés idejét is belevesszük, ami elég fals megközelítés lenne. A Top Gun kapcsán elhangzó Enterprise is pl. messze túlszárnyalta és egy rakás másik hajó is.
* Volt nála nagyobb vízkiszorítású nem CVN, pl. a Kitty Hawk osztály.
* A Top Gun filmben semmilyen levegőben felvett kabin jelenet nem volt, mert a manőverezés közben a többség rosszul lett. Emlékeim szerint csak Anthony Edwards-szal készültek értékelhető felvételek (utána kéne olvasom)
*A Midwayt soha nem találta el semmi, ezért "képzeld el itt jött be a bomba" az valóban csak képzelet.
* A korai katapultülések tényleg kemények voltak, de már a 60-as évek eleji F-8 Crusaderből is volt több olyan pilóta, aki 3-szor (!) kattintott és még többen kétszer. Orvosi vizsgálat dönti el a delikvens sorsát.
*Az id. Bush 1944-ben repült a típussal, amit említenek, 1941-ben nehéz lett volna, akkor 17 éves volt csak...
* A major az őrnagy, se nem százados (captain), se nem ezredes (colonel).
* A 45 és 60 sec értéket úgy kell érteni, hogy ez volt a ciklusideje a hordozónak, nem azt, hogy folyamatosan így ment. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2020.06.05. 23:46:18
kizárólagos gazdasági övezet (24-200 tengeri mérföld) Célja a tengeri erőforrások védelme, illetve a parti állam számára történő biztosítása. A tengeri élővilág begyűjtésére ad kizárólagos jogot a parti államnak, aki gazdasági tevékenység céljából szabályozást vezethet be és érvényesíthet a vízben és a talapzaton található források kezelésére (pl. halászat, bányászat, kábelfektetés). A mesterséges szigetek is a parti állam joghatósága alá tartoznak. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2020.06.04. 10:58:37
Szerintem simán bevásárolnak mindenhonnan, hogy minél több barátjuk legyen. Teljesen mindegy hogy EF-el vagy X-winggel vesztik el a következő háborújukat.
A legutóbbi Barents-tengeren tartott NATO hadgyakorlat elemzése Orosz oldalról. Érdekesség, hogy az orosz erők vörös, az amerikaiak kék, míg a britek zöld színnel vannak jelölve. Az orosz elfogó egység ezúttal MiG-31BM gépekből állt.
Molni, most írtam le, a Zumwalt alacsony RCS értéket tud felmutatni, és mellette IR lopakodásra is felkészítették (aktív hűtés). Mivel alapvetően letisztult a felépítése, az optikai azonosítás, ami még játszhat, kérdéses persze, hogy mennyire hatékony az adott esetben.
Az AShM-ek esetén a multiszenzor régóta jelen van, zömmel IIR (képalkotó infravörös) és ESM (passzív radar effektíve) vagy aktív radar és ESM.
Ha van valami, amiben a Zumwalt-osztály méltányolandó, az pont a lopakodással kapcsolatos képessége.
Ha valamit ekézni szeretnénk rajta, az a fegyverzet körüli haccacáré (nincs lőszer az AGS-hez és önműködő CIWS helyett "sima" gépágyút kapott), az AEGIS és a megfelelő légtérfelderítőradar hiánya.
Amikor multiszenzoros légiharc rakéták lesznek, akkor cseszheted. Ha valaki komolyan venné a Zumwaltot, akkor csinálna olyan rakétát, ami komibinált látható fény és IR-ben tolja meg radarral.
Kombinált SAM már van és AAM is a kanyarban. És ezek kisebbe sokkal, mint egy ASM...
Én sem látok koncepciót Egyiptom katonai beszerzései mögött. Ha csak az nem, hogy szinte mindenkitől vásárolnak fegyvert, így a függés egy adott országtól (korábban a Szovjetunió, később az Egyesült Államok irányába) nem jelenthet drasztikus problémát.
Jelenleg a légierő párhuzamosan üzemeltet Európai (Mirage 5, Mirage 2000, Rafale, AW-129, AW-189), amerikai (F-16A/B/C/D, E-2C, AH-64(E), stb.) és orosz (MiG-29M/M2, Szu-35, Mi-171, Ka-52, stb.) harci gépeket. Ezek mellé minek az Eurofighter, azt én sem értem. Az M-346 sem érthető, hiszen az Alpha Jet-ek ugyan eléggé kiöregedettek már, de közben egyiptomban licencben gyártották a kínai K-8E-t (Hongdu JL-8), több, mint 100 példányban, a legfiatalabbak alig 10 évesek.
Nem tudok másra gondolni, mint ahogy anno a franciák a FREMM fregatt eladáshoz hozzácsapták a Rafale eladást (Egyiptom eredetileg nem érdeklődött túlzottan a típus iránt), úgy most az olaszok játszották el ugyanezt az újabb FREMM eladáshoz, csak ők ugye az EuroFightert (Olaszországban végszerelve).