BP fölött elvileg épp most repkednek CV-22B gépek.
Ha működik, akkor nem hülyeség. Nem beszólásból mondtam, hogy nem szempont, hogy neked mi tetszik. Lehet hogy ez volt kéznél, lehet hogy ő ezt szereti, vagy csak ez volt. Ezekkel a micro dotokkal el lehet bohóckodni AS-en, de karabélyon még mindig normál méretű optikákat látok, az SF-ek MP7-jein szokott mikro lenni.
Pont tegnap röhögtem, hogy az ISIS vezető haláláról szóló cikkbe betett SF-ek M4-én gyári kiegészítők és acél tárak voltak, pedig ők aztán tényleg bármit megkapnak.
A Pansir-S annyira megtetszett nekik, hogy vettek is egyet livejournal link
---------------------------------------
„Szabadság 2019” Belgrád felszabadításának 75. évfordulója képek link
----------------------------------------
-----------------------------------------
A Yuzhnoye Design Bureau bemutatta a Bliskavka (Villám) hiperszonikus rakéta modelljét livejournal link
A "Felhők felett" topikban írta
"Garga Pitic # 14035
ma, 21:22
Több helyen megjelent, hogy holnap délben egy CV-22 fog bemutatót tartani Budapest felett."
+1 Index cikk róla link
Elég gáz az az 553-as holo a rearsight helyére pakolt sínre. Akkor inkább egy micro t1, vagy valami pici nyílt dot.
Airsoftos berkekben már rég szarrá pakolták az összes létező formációban az összes AK variánst.
Airsoft, full acél lego szet:
A szerintem igényesebb SU variáns:
A probléma az adott esetben az, hogy le akartak vágni egy pár kanyart a fejlesztéseknél. Ilyenkor benne van a pakliban, hogy a végén derül ki, hogy sz@r van a palacsintában, de nyilván ezt nehéz lenyelni, ezért most megy a felelősségre vonás köre, és a politikusok nem azt kérdezik meg, hogy miért szabtak költségplafont, hiszen arra például egy GAO elemzés és a hajógyár is rámutatott idejekorán, hogy bajokat okozhat...
Önmagában tényleg nem baj ha csúszik, de most így csak tologatták a felelősséget ahogy lentebb olvasható. Valószínűleg így drágább és több idő lesz kijavítani mintha tesztelték volna elsőnek az egészet. Szóval ha beleakarnak pakolni mindent, nincs gond, de akkor ne csodálkozzanak a politikusok ha egyre drágább is lesz.
De igazuk is van ha nem pakolnak bele minden újdonságot akkor mi értelme a fejlesztésnek? Nem úgy van hogy háború van és minden kicsike előny számíthat. Totál ráérnek és nem baj ha csúszik.
Ez van akkor amikor a politikus "építi" a hajót, aki ért hozzá az meg le van sza... De ami a legviccesebb az egészben hogy jön majd megint egy új csoda fegyverrendszer vagy gép amibe megint belefognak pakolni mindent és kezdődők elölről.
Az US NAVY-nél áll a bál a USS Gerald R. Ford körül, mivel egyre valószínűbb, hogy 2024 előtt nem indulhat el az első bevetésére. Ford osztály névadó egysége eredetileg 2018-ban kellett volna teljesen hadrendbe állnia, de egy rakás eszköz még mindig nem működőképes megbízhatóan a fedélzetén, így a US NAVY nem adja meg neki a jogosítványt arra, hogy valódi bevetésre indulhasson - noha a hajót amúgy átvette már.
A Ford-osztály alapvető problémája az, hogy a US NAVY minden újdonságot bele akart zsúfolni (ismét) egy új osztályba, ideértve az elektromagnetikus katapultot, a szintén elektromagnetikus alapon működő fékezőkábel-rendszert, a teljesen új fegyverlift-rendszert és persze egy új AESA radarrendszert is. A probléma az volt, hogy valahogy a törvényhozás és a haditengerészet vezetése kiegyezett abban, hogy 12,9 milliárd dollárnál nem fognak többet költeni a Ford osztály első egységére. Csakhogy emiatt egy sor menet közben kialakult problémára csak akkor derült fény, amikor a hajóegység elkészült és a tesztelést élesben hajtották végre. Az egyik legtöbbet kritizált része az AWE, az új fegyverlift-rendszer. A 11 liftből mindössze három működőképes, a negyedik várhatóan az év végéig működésre bírható, de a többi hétnél komolyabb átépítésre lesz szükség. A hajót építő Huntington Ingalls már az építés kezdetekor jelezte, hogy jó lenne, ha a beépítésre szánt új rendszereket először a szárazföldön megépített tesztkörnyezetben próbálnák ki. Erre viszont a költségplafon miatt nem volt keret. Mivel menet közben a hajó több szerkezeti elemén is változtatásokat eszközöltek, amelyeknél nem voltak kellően körültekintőek, az lett a vége, hogy mintegy 70 (hetven) ajtó és 17 zárható liftnyílás egyszerűen nem használható, mivel egyszerűen nem lehet kinyitni őket teljesen, egyes esetben részlegesen sem. Az AWE problémaköre már régen látszott, ám a határidők miatt a Huntington kellemetlen helyzetben találta magát: ha a felülvizsgálat miatt megállítják az építést, akkor a szerződés szerint kötbért kell kifizetniük. Viszont ha átadják a hajót, és utólag találják meg a hibát, akkor a várható költségek már nem őket fogják terhelni. Emiatt húzódott el a hajó átvétele a US NAVY által, de alapjában véve a hajógyár érvelése is helytálló, hiszen ők előre jelezték, hogy az új elemeket először a szárazföldön kellene letesztelni, és a már biztosan működő rendszereket beépíteni a hajóba. A faramuci helyzet vége az, hogy a USS Gerald R. Ford át lett adva, a US NAVY át is vette, de a hajó gyakorlatilag átépítésre szorul és egyes elemeit (mint az EMALS vagy az AWE egyes részeit) úgy is le kell cserélni, hogy kvázi nem használták őket...
A USS Gerald R. Ford egyik fedélzeti AWE liftet szemlélik meg az amerikai törvényhozás képviselői 2019 júniusában
Biztos jobban képben vagy mint pl én, de a nagy egészet hogy látnád át? Ennél fontosabb rendszere az amiknak aligha van. Hogy mennyi és milyen alkatrészük van megint nem tudjuk. Még egy nyamvadt multi is eljátssza, hogy drágábban javíttat valamit, mint hogy újat venne. Ez persze hülyeség, de ettől még így van.
Hpasp pedig tényeket, adatokat, leírásokat ad, nem azzal érvel, hogy de, mert ő jobban képben van.
A B-52-eket is lehet direkt nem akarták áthajtóművezni, mert akkor nem lehet pénzt kunyizni új B-3-ra. De ennyi erővel hülyeség volt a B-1,B-2, F-22 is, mert kb sehol nem volt nélkülözhetetlen.
Jogos. Én nem csak ismerem de csinálom is.
Olyat meg még nem láttam, hogy vki érdemileg beleszolt volna, jobban tudná, úgy, hogy nem csinálja, csinálta. Nem láttam még olyat, hogy vki ne csinálná de hobbiból red bookokat olvasna...
A példa rossz, mert Hpasp soha nem volt légvédelmis, csak ismeri a témát. Ezt ő maga mondta.
Ergo te is kioktathatsz olyat, aki ért a témához akkor is, ha nem abból él éppen...
Ezen a területen dolgoztam/dolgozok jó ideje. IBM HA, üzleti kritikus rendszereken pl S1 utódán is. kb tisztába vagyok mennyibe került pár éve EOL HA rendszer supportja. Mondjuk úgy, hogy már rövid távon is igencsak megéri megvenni az újat.
Murisak vagytok. Mindha én oktatnám ki HPASPot légvédelem témakörben és mindig jönne egy nagyokos aki beállna a hülyeségem mögé.
Hanwha Redback 21, a Dél-Koreai K21 továbbfejlesztése, tömege 42 tonna, személyzet + szállítható személyek: 3+8, fegyverzet: T2000 torony 25-50mm közötti gépágyúval (az ausztrál tenderen 30mm-es M230LF-el felszerelve) és rakétaindítóval (1db Javelin vagy 2db Spike-LR), plusz opcionális távirányított fegyvertoronnyal, illetve Iron Fist aktív védelmi rendszerrel.
Miért gondolod hogy te nulla infóból jobban tudod mint ők? Mivel ez működik, ezért máshova öntötték a fejlesztés költségét. Lehet pont most érték el azt a határt, hogy már nem éri meg üzemeltetni. Szerintem pont hogy elismerésre méltó, hogy egy ilyen tartós rendszert raktak anno össze, mondjuk a témát tekintve ez nem meglepő. A B-52-es hajtóművezését pedig utólag könnyű értékelni. Ennyi erővel a II. VH is hülyeség volt, meg az orosz Hold program is...
C64 volt az első "pc"m 5.25 driveal. ;) És ha hiszed ha nem 3270et is láttam. Mondjuk az még mindig van Zn. És előfordul néha, hogy SSHzok IBM Ira annak ellenére, hogy az 5250 se ismeretlen elöttem.
32KByte RAMmal használják 2019ben. Az fele annyi mint amennyi az elöbb elmített C64ben volt... hogy a HW supportot, hogy oldják meg az X. Vszeg elképesztően sok pénzt fizetnek IBMnek az üzemeltetésért.
És ismét kár, hogy nincs hulladék üzeneteinek törlésére való módszer ezen a forumon...
Igen, írtál róla, nem túl nehélz felismerni képről, dehát neked nem megy, majd egyszer ha látsz ilyet, talán elmodnja neked valaki mi is volt ez még a fizikai hordozók korábol.
Mi az, hogy 30 éve nincs támogatva, értem én, hogy sokaknak ismeretlen, de azért ne essünk paci túloldalára 5,25" az vagy 15 éve még simán ott volt minden gépben, a 3,5" pedig simán lehetne ma is, ha az alaplapok többségén lenne hozzá csatoló, sajnos csak ritka példányok bírják, amik egyébként vagy drágák vagy egyéb gonddal küzdenek, ám nem kihalt (teljesen.) Egyébként ha megy, akkor meg mi a gond? Naponta használok laborgépet, amihez egy csodás 95-l üzemelő számítógép a segédeszköz, amiben speciel egy darab 5,25" az össz opció adattovábbításra, meg a tűs nyomtató, ami szintén van hozzá.
a probléma, hogy elöbb utobb tönkremegy. és ami nincs 30éve hw supportálva ott ha vmi megmakkan nem lesz cserealkatrész vagy olyan áron, hogy jóval olcsobb lett volna váltani. főleg, hogy volt ""van"" mire váltani.
Ez olyan mint a B-52 újrahajtóművezése csak sokkal durvább. Elképesztő a pazarlás.
Én 5 évvel ezelőtt még 3,5"-es floppyn küldtem be az államkincstárnak egy szociális intézményi jelentést. Csodás dolog a retró életben tartása. :)
A miért nem cseréltékre szerintem te is tudod a választ, az amerikai katonai terminológiában erős a "If it's not broken, do not fix it!" mentalitás. Ha olyan hátránya lett volna, amely jelentősen korlátozta volna az alkalmazhatóságát, feltehetően lecserélték volna már. De a célra megfelelt, a működése stabil volt, és a csere önmagában nem hozott volna olyan előnyt, amit alátámasztotta volna a cserét.
Amikor egy HW 30éve nincs támogatva kiváncsi lennék, hogy üzemeltetik.... értem én elképesztő minőséget tud IBM HA/katonai HWban is de akkor is....
Külön izgi mért nem cserélték? Az S1/S36/S38 váltója az AS400 volt ami egy mai napig létező rendszer. Láttam anno intran 13év uptimeval egyet... meg ami kritikus back end ott most is használják. Utoljára szerkesztette: fade2black, 2019.10.22. 19:38:53
Hivatalosan is megjött az ősz:
Az FN az 1980-as években nekiállt kifejleszteni egy "szupernehéz géppuskát", az FN BRG-15-öt, amely 15.5x105mm-es lőszert tüzelt volna (ha esetleg valakinek fura a kaliber - egy .60 cal). Ez a szovjet 14.5mm-es nehézgéppuskák ellenpárja lett volna, és közel kétszer nagyobb torkolati energiával bírt, mint az .50 BMG M2 nehézgéppuska. Végül a programot lelőtték, noha az FN gyakorlatilag már készen volt a fegyverrel és a lőszerrel. A hivatalos indoklás szerint ahova a 12.7mm-es M2 nem elég, oda úgy is 20mm-es gépágyú vagy 40mm-es gránátvető kell...
A 15.5x105mm-es lőszer alul, a .50 BMG felül:
Mit írtam?
"...bár menet közben a tendernél a 360°-os folyamatos lefedést kivették az igénylistából"
Mit ír az általad linkelt hír?
"Though the Army backed off its 360-degree detection capability requirement for the competition,"
Az amerikai hadsereg (US ARMY) a Bradley-t leváltó tenderét október 1.-én zárták le, a két végső pályázó a Rheinmetall-Raytheon Lynx-41 és GLDS egy még meg nem nevezett járműve. Csakhogy a Rheinmetall-Raytheon csapatot kizárták október 4.-én a tenderből arra hivatkozva, hogy a pályázónak egy járművet október 1.-én át kell adnia a hadseregnek tesztelés céljából az Aberdeen-i bázison. A Lynx-41-ből mindössze egyetlen példány létezik, amelyet kiállításról kiállításra, illetve tesztről tesztre visznek, és például a Cseh hadsereg tenderének tesztjén is részt vesz. A Rheinmetall-Raytheon páros panasszal élt és a határidő meghosszabítását kérte, ám azt elutasították. A dolog még nem zárult le teljesen, de több helyen is azt olvasni, hogy ezzel kvázi bebetonozták a GLDS győzelmét - politikai módszerekkel.
Azt is hozzá kell tenni viszont, hogy közben megváltozott a hadsereg elvárása a jármű fegyverzete terén. Eredetileg 30mm-es gépágyút írtal elő minimum, de 40m-es volt a megkívánt. Ezt most felülírták - a Northrop-ATK féle 35/50mm-es gépágyút kérik. Ez a gépágyú anno az 1980-as években még a Rheinmetall boszorkánykonyhájából került ki (Rh503), de akkor senki sem volt vevő rá, mivel túl erősnek és nagynak vélték. Az ATK anno a licenszt megvásárolta, és próbálta értékesíteni, kevés sikerrel. Az gépágyú töltőrendszere és a lövegfar megegyezi a 35 és 50mm-es kaliber esetében is, csak a lövegcsövet kell lecserélni, mivel a használt 50mm-es lövedék valójában a "palacknyakú" 35mm-es hüvelyére építkezik, csak teljes űrméretű lövedéket helyeztek el benne. A nagyobb kaliber leginkább repesz-romboló ill. programozott (esetleg irányított) lövedék esetén számottevő előny, mivel a kinetikai lövedék energiája nem lehet sokkal nagyobb (a csőfart a 35mm-es KE lövedékekre méretezték, ezért tud relatíve kicsi lenni).
Variációk egy témára, hátul a 30mm-es M230, aztán a 30mm-es Bushmaster II és alul az 50mm-es SuperShot csöves Bushmaster változat (látható, hogy az 50mm-es lőszer hüvelye azonos átmérőjű a 35mm-essel)
Így néztek ki régebben a "normális" röppályán repülő lérakok:
Így meg a modern végfázis irányítású ballisztikus lérakok:
Legfelül egy SCUD ballisztikus rakéta, középe az Sz-300, alul a Patriot rakétája...
... egyértelműen a SCUD-ra hasonlítanak jobban mint a korábbi generációra.
A Raytheon nyerte a Patriot AN/MPQ-53/65 radarját leváltó új radarját, a Lower Tier Air and Missile Defense Sensor-t (LTAMDS). Az új radar valamivel kisebb lesz, nem szükséges hozzá nagy méretű stabilizálótalp és bár menet közben a tendernél a 360°-os folyamatos lefedést kivették az igénylistából, a Raytheon bízik benne, hogy meg tudja oldani majd ezt is. A GaN technológiára épülő radar hatótávolsága ugyan nagyobb lesz, mint elődjéé, ám a PAC-3 MSE rakéta teljes hatótávját továbbra se tudja támogatni, ahhoz külső radarokra kell támaszkodni (olvasd: AN/TPY-2 radar). 2022-re kell a Raytheon-nak hat prototípust leszállítania majd.
Mindegyik modern közepes/nagy-hatótávolságú lérak tulajdonképpen egy végfázis irányítású ballisztikus rakéta.
Mousavi tábornok meglátogatja Irán déli légvédelmi parancsnokságát Bushehr tartományban link
Mousavi tábornok meglátogatta Irán légvédelmének délnyugati parancsnokságát Omidiye körzetében link
A főni, hogy lekövette mán a repcsit . . (na jó egy kicsit lehet rásegítettek a vágószobában )
KM-SAM(Block1), Cheongung (Iron Hawk) Korea
Ez az Orosz-Korei közös gyerek
jól néz ki de nem látom az elönyét?
mozgó eszközre fel lehet tenni , de a kilátás és a mozgásból adodó por füst ugy is elárulja a poziciót.
Statikusan meg max a gyalogosokat tudja megtéveszteni, de ha van náluk hőkamera akkor azokat sem, mert sztem egy meleg napon, ugyan ugy felmelegszik mint bármilyen tárgy, igy a hökamerán kirajzolódik az alakja. vagy bármilyen radarral ami képes távolságot mérni vagy térképezni kirajzolja, hogy valami kiemelkedik a talajbol, mégha ugy is látszik, hogy egyvonalba lenne vele.
Meg ahogy a videon is látszik árnyékot vet, igy simán vizuálisan is látni, hogy ott valami nem tiszta.
Nem ad extra védelmet még kézifegyverek ellen sem.
egyik oldalről sem átlátható, hogy legalább az átlátna rajta aki használja és igy tudjon meglepetést okozni az ellenfélnek.
Az álcaháló (pl. a Saab Barracuda) infravörös és bizonyos radar frekiken is álcáz. Ez csak a látható tartományban, ott is ideális távolságoknál... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.10.18. 14:02:54
De ahogy nézem kb. úgy működik mint egy nagyító lencse, ami mögé ha túl közel rakom a kezem akkor már a mögötte lévő részt fókuszálja össze a lencse és a kezem csak egy színes paca lesz.
Azért kíváncsi lennék infravörös és rádió spektrumban mi a helyzet. Mert a legtöbb eszköz nem látható fény, hanem az infravörös és radarhullámok útján azonosítja a célpontját...
A Dél-Koreai KF-X vadászbombázó program 1:1 makettje:
A több VLS cellás hajóegység a CG-21 lett volna, a Zumwalt-al azonos hajótest és felépítmény, de az ágyúk helyén is VLS konténerekkel illetve komplett AEGIS rendszerrel. A DD-21 / Zumwalt eredendően ágyús hajóegységnek készült (ezért nem DDG volt a program neve...), anno még EM ágyúval, aztán pár vargabetűvel a mostani 155mm-es AGS-el.
Hát talán hindsight, de szvsz több Tomahawk indításra képes VLS cellával vagy valami MLRS -szel is jobban megérte volna a Zumwalt osztály ágyú helyett.
SDB Evvel meg is menthetnék a DDG-1000 csapásmerő kepésségét. Utoljára szerkesztette: Berkut111, 2019.10.16. 19:08:55
Érdekesen ellentmondásosak a források. Egyikben azt állítják, hogy a Wainwright lőtt ki chaff felhőt és a folytatott EW-t. Másik forrás arról ír, hogy az amerikai hajókon alig volt EW, SRBOC chaff se mindegyiken, és az adott esetben egy SH-2F heli dobott chaffot.
Mondjuk az egyikben volt egy érdekes újdonság, miszerint a Joshan azért csak egy Harpoon-t lőtt ki, mert egész egyszerűen ez az egy éles (?) Harpoon-ja volt az Irániaknak ekkor.
Gulf of Conflict
A History of U.S.-Iranian Confrontation at SeaDavid B. Crist
Policy Focus #95|June 2009 pdf
The Iran-Iraq War - Chapter XIV 05/01/90
THE TANKER WAR AND THE LESSONS OF NAVAL CONFLICT pdf
An Analysis of the Historical Effectiveness of Anti-Ship Cruise Missiles in Littoral Warfare
1988 pdf
Better Lucky Than Good: Operation Earnest Will as Gunboat Diplomacy pdf
The Surface View: Operation Praying Mantis
By Captain J. B. Perkins III, U. S. Navy
May 1989 cikk
U.S. SINKS OR CRIPPLES 6 IRANIAN SHIPS IN GULF BATTLES cikk
SYSTEMATIC ANALYSIS OF COMPLEX DYNAMIC SYSTEMS: THE CASE OF THE USS VINCENNES
Kristen Ann Dotterway June 1992 pdf
SHIP SELF AIR DEFENSE ANALYSIS FOR DIFFERENT OPERATION CONDITIONS VIA SIMULATION
by Mustafa KUMEK 2007 pdf
Ezt sikerült feltúrnom:
Az iráni fúrótornyok elleni amerikai akció csoportnál a SAG Beta három hajóból állt: a USS Wainwright volt a vezérhajó, két kísérője pedig a USS Bagley (FF-1069, Knox-osztályú fregatt) és a USS Simpson (FFG-56, Oliver Hazar Perry-osztály). A SAG Charlie radarján látott egy, a Beta felé közeledő hajót, amit a Bagley SH-2 helije egy Kaman-osztályú hajónak, az INS Joshan-nak azonosított. A SAG Beta a közeledő hajót többször is felszólította, hogy ne közeledjen, mert tüzet fog nyitni rá, az iráni hajó nem reagált. A SAG parancsnoka közben engedélyt kért és kapott a HQ-tól arra, hogy tüzet nyithasson a Joshan-ra. Egy újabb rádióüzenetet küldött még felé, amelyben azt javasolta, hogy hagyják el a hajót, mert tüzet fog nyitni rájuk. A Joshan ekkor egy Harpoon-t indított, amit a Bagley helikoptere észlelt, és talán abban a hitben, hogy légvédelmi rakéta, chaff-ot dobott ki. A SAG Beta kitérő manővert tett közben, az Iráni Harpoon pedig nagyjából 30 méterre száguldott el a Wainwright bal oldala mellett. Egyes vélemények szerint lehet, hogy a Harpoon-nak nem volt aktiválva a radarja, avagy meghibásodhatott.
A Simson és a Wainwright négy Standard rakétát indított válaszul, amelyek el is találták az iráni hajót, további egy Standard rakétát és egy Harpoon-t indítottak (utóbbit a Bagley-ról), a Harpoon elvétette a célt (átrepült felette), a Standard eltalálta, de a hajótest továbbra is lebegett a felszínen. Ekkor végül úgy döntöttek, hogy hajóágyúkkal süllyesztik el a roncsot. Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.10.15. 16:59:47
Jogos, többször is tüzeltek Sea-Dart-al Exocetre, de nem találtak:
7, 5/25 HMS Invincible - 6 missiles against Exocet (all missed)
8, 5/30 East Falklands / HMS Exeter - 1 missile against Exocet (missed)
A Harpoont kb. fregatt és attól nagyobb célpontok ellen tervezték. Az már inkább durva, hogy a Wainwright ellen indult 4 db (?) közül egy sem találta el a hajót...?
Nem volt lehetőségük rá, egyik Sea Wolf-al felszerelt egységre sem indítottak Exocetet. Az eset miatt a Royal Navy még egy tesztet is összehozott 1983-ban, ahol a Sea Wolf leszedett egy robbanófej nélküli Exocet-et. Afféle megerősítésnek, hogy a Sea Wolf egy jó képességű rendszer.
Végül a HMS Glocester Sea Wolf rendszere nyitott tüzet és lőtte le az iraki rakétákat. Igaz az után, hogy a Missouri-t már elvétették. BTW ez volt az első eset, amikor egy rakétás CIWS lelőtt egy hajó elleni rakétát....
Mintha a Falklandokon az egyik Exocetet is lérakkal szedték volna le...
... este utána nézhetek. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2019.10.15. 11:45:35
Köszi, ezzel kiegészítem majd a cikket. Bár ezek csak maga a rendszer célfelismerés részét érintik, az ágyúk másik aspektusát a cél méret-sebesség és az ágyú szórását nem.