A táskát plate-el siman fel lehet hozni IV. re.
Amire jo az egy aktive shooter esemeny munkahelyen. Egy pusz táska van szekrenyedben.
Na igen rosszul fogalmaztam, nem "egy ilyen", hanem inkább valamilyen mellény, hogy aztán az táskás vagy a la natur be van dobva az már egyénfüggő.
Bankrablók, terroristák szerintem "ölni" tudnának érte, egyik pillanatban turista a másikban egy golyóállmellényes fegyveres, nagyon praktikus. . . morbid off
A védelmi szerveknél a civil autóba esetleg, praktikusság miatt lehet előnye miszerint egy táskába beleteszel mindent, ezáltal könnyebb kezelni, átrakni másik autóba ... ect, ha épp szolgálaton kívül vagy és történés van kocsifaránál felkapod a tatyit, magadra hajtogatod és mehetsz rendet teremteni, persze egy sport tasiba is mindezt beleteszed és felcuccolhatsz a kocsi faránál, a fene tudja ki mit preferál, de most már van ilyen is, lehet válogatni.
Nézd, bármilyen dologhoz tudok nyakatekert felhasználási módot kreálni. Szerintem nem életszerű, hogy felveszed mielőtt baj lesz. Ha túlélted az elejét, akkor meg már kevésbé fontos a védelem, gondolok it egy amerikában divatos civil lövöldözőre. Ha jól értem, akkor ez ráadásul csak maroklőfegyver ellen ér valamit (3A). Ilyet tudtommal még tudsz rejteni ruházat alá. A kocsiba meg felesleges rakni, mert akkor már egy komolyabb mellény is kevesebb helyet foglal. Annyi értelmét látom, ha valahova civilként kell beszivárogni és később fegyverrel rendőrködni. De ma már egy késelőre is hívják a nehézlovasságot.
Biztos van hely és helyzet amikor jól jön, az üzlet weboldalán rögtön van két brazil érdeklődő :)
Dél-Afrika, Dél-Amerika, de még USA-ban sem árt, ha van egy ilyen a kocsi csomagtartójában.
Ahogy a YT videókat néztem, elvileg azért jobb ez a többihez képest, mert igen hamar "üzembe helyezhető".
JanáJ #91264
Este sétálsz haza és a buli negyednél gyanútlanul osztogatod a narkót, amikor a rivális banda megsoroz egy kocsiból, mivel te az utcának háttal által már megvédett téged is meg a vevőt is tiszta win-win :)
Ez már régebbi történet, de június 16-án bemutatták a francia-német-spanyol FCAS 5. (vagy 6.?) generációs gép életnagyságú, de eléggé elnagyolt makettjét:
Próbáltam az orosz wiki alapján valami értelmesebbet írni, mert mindenhol csak Sz-500-ként hivatkoznak a rakétára, holott ugye az a rendszer elnevezése. Én is vakartam a fejem, de a rakétára vonatkozólag típusjelzést máshol nem találtam.
Ezek szerint sikerült csak jól megkevernem saját magam... :) Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.06.26. 11:28:25
Zavart érzek az erőben. A 40N6 az Sz-400 aktív radaros rakéta 380 km-es HMZ-vel és semmiféle köze nincs a Sprint rakéta kialakításához. Hogy akkor ezt miért hívján 40N6M-nek? Ez kb. olyan fokú zavar, mintha a B-1B bombázó típusjelzése B-52X lenne...
Volt már szó erről, hogy illusztárcióként mindenhol régebbi Sz-300 rakétát tesznek ki, de ez azt muatja, hogy a rakéta alapvető méretei, tömege és repülési profilja a 48N6 családéval azonos.
Szerintem akinek civilben védelemre lehet szüksége, arra váratlanul lőhetnek és nem lesz ideje ezzel bohóckodni. Egy testőrnek pláne nem, mert ő nem magát védi. De ez a kis laikus véleményem.
Én testőröknek, civil ruhás megfigyelő rendőröknek tartom jó ötletnek, mert nem feltűnő, nem fog véletlenül kikandikálni a póló alól vagy a nadrágkorcban a pisztoly, és némi frontális védelmet nyújt a mellkasnak.
A Sprint orosz megfelelője (ha jól értem, az Sz-500-hoz szánt 40N6M) tesztlövészeten:
Szerintem ez max egy civilnek ér valamit aki a wc-re is 45-el megy. Ellenben szerintem kevesen mennek koncertre úgy, hogy hátha megterrortámadnak. Aki igen, annak tényleg szuper. Egy hivatásos szerintem vagy vesz mellényt, vagy nem. Ez annyival tud többet egy rejthető mellénynél, hogy van benne plate. Amúgy amcsi zsaruk csináltak civil elfogásra olyan mellény övtáska kombót, amitől kövérebbnek tűnt a civil ruhás, hogy ne legyen feltűnő, hogy testépítők kezdtek el sétálni a házad körül. :-)
Mondjuk pár dolgot tudnék fejleszteni rajta, például az alhas és lágyék elé lóghatna egy plusz védőpanel. Sőt, szvsz úgy is meg lehetne csinálni, hogy a felhúzásnál rögtön sisakot is nyom a fejedbe :)
Szerintem sokkal nagyobb erre a kereslet, civil ruhás rendőrök biztosításkor használhatják, most is nemrég volt lövöldözés mikor nyert a toronto csapata nba-ben ilyen rendezvényeken kiváló lehet, testőröknél is stb. Szerintem elég sikeres termék lehet.
Hmm, amikor kerestem a 3 tengelyes lapos járgányt akkor szembe jött a 4 tengelyes is, de én azt hittem valami öregebb kiadás.
Így rákeresve a MILEX-2019-en már felmálházva kitették a placra. link livejournal
--------------------------------------------
"Армия-2019" link livejournal
-------------------------------------------------------------
Kínai univerzális tár gyors töltő
----------------------------------------------------------
Olasz P430 ladik érdekes orr kiképzése van link livejournal
Az US ARMY októberre kaphatja meg az első öt Maneuver Short Range Air Defense System (MSHORAD) Stryker alapú önjáról légvédelmi- és páncélvadász harcjármű. A Stryker alváz 360°-os leképzésre megfelelően négy darab AESA radart kap, illetve egy távirányítású tornyot, amely egy 30mm-es gépágyút (érdekes módon az Apache-nál használt M230 egyik változatát), egy 7,62mm-es géppuskát, illetve két tűzkész Hellfire és négy tűzkész Stinger rakétához szükséges indítókonténerrel bír.
Elviekben idén év végén amúgy az első közelgési gyújtós Stinger rakéták hadrendbe állhatnak. Korábban a Stinger ugye csapódó-gyújtóval bírt, tehát el kellett találnia a célpontját. Ez nem okozott problémát, amíg helikopterek és repülőgépek ellen indították, ám a kisebb drónok ellen már elégtelen, így egy extra közelségi gyújtót kap a cél érdekében. Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.06.24. 06:26:51
Egy érdekes Technical - egy EE-9 Cascavel-ről leoperálták a 90mm-es löveget, és egy Toyota Hilux platójára heftelték. Csak aztán szembesültek a reakcióerőkkel, mikor oldalirányba sütötték el:
Látott már valaki 8x8-as MAZ alvázon OSzA-t? Én sem...
Még mindig MZKT, de ez most a tervezett Buk-MB alváz első bemutatása, a típusjelzése MZKT-692250, 8x8-as kerékképlet, 500 lóerős diesel-motor az erőforrása, és maximum 17,3 tonnát lehet rápakolni:
Ismerem csatornáját, de olyan embertelenül hosszúak a videói, hogy csak néhányat néztem meg, pl. a Sztálingrád és annak logisztikáját és azt, hogy a veszteségek hogyan alakulat 1942-ben és nem kapott erősítést a déli front. Erre a kettőre emlékszem.
Köszi az ajánlást, másnak ettől még simán jó lehet és, ha időm engedi akkor megnézek majd még több videót.
A TIK nevű youtuber csatornáját tudom ajánlani még ehhez. Több hadműveletet is rendkívül részletesen, animáltan feldolgoz.
Pl. a kurlandi katlan, ami az Észak Hadseregcsoport 44-45 -ös tevékenységét mutatja be. Csak ebben a sorozatban eddig kb 9 db ~35 perces videó van, a következő rész azt hiszem július elsején fog kijönni.
Az Operation Cruseder (Észak-Afrika) -ről szóló videói (a linkben egy videóba összefűzve), több mint 9 órányi tartalom.
Rheinmetall Mission Master UGV / UCGV. Számomra még mindig kérdéses, hogy ezt most csak azért csinálják, hogy legyen nekik is egy ilyen, vagy valóban van igény az ilyen robotokra...
Ezt a kősivatagban nem tudom hogyan bírja a lánc,
elvileg anno nálunk a Dutra traktort is azért fejlesztették, mert a homokos talaj idő előtt "megette" a lánchajtást.
Itt van két látvány videó
Nagyon hasonlít az orosz MZKT-ra, hogy honnan szerezték, vagy csináltak azt nem tudom.
Hogy mobilabb lenne, azért azt kétségbe vonnám. Úgy néz ki, mint egy reptéri vontató. Az alacsony hasmagasság miatt a terepjáró képessége jelképes lehet (kb. mint egy utcai autónak), a feltehetően merev tengelyes futóműve miatt pedig a közúti sebessége is korlátozott szintű.
Így kapták le a drónt, bár nem sok látszik, hangot meg inkább vegyétek le:
A repülőknél nincs kábeles megoldás. A Walleye és Bullpup rádiósak voltak. Az Walleye TV-s vezérlésű volt a Bullpup ezen szint alatti, ahol a pilóta repült a cél felé és a füst alapján próbálta a célon tartani a rakétát.
A kábeles megoldásnál tudtommal mindig az ember próbálta rajta tartani a rakétát a célon. Ebből kifolyólag nem volt bölcs manőverezni. Szerintem a helik függésből, a repülők enyhe süllyedésből lőttek volna. Merev szárnyason eleve a pilóta lőtt volna, ezért is volt rossz.
Ami leírást olvastam ezekről magyar vagy orosz oldalon, ott többször is jelezték, hogy sokszor ment el a rakéta, mert hibás volt, elszakította a madzagot, vagy levágták, mert mozdulni kellett.
Szerintem merev szárnyason ez az indítási mód kb értelmetlen. Ma meg levegőből kb oldschool. Utoljára szerkesztette: JanáJ, 2019.06.20. 15:53:40
Tengeralattjárónál meg simán kiköpheti sűrített levegővel is nem?
A rakéta végén a kábel megsemmisül. A harci rész elműködésekor imp. küld vissza a kábelen és a dobnál elvágja egy szerkezet. A dobon maradt mennyiség hulladék. Csinálhatsz vele, amit akarsz.
A leválasztás konkrétan hogy valósitják meg ? Mert gondolom, nem ugy hogy amikor elfogy a vezeték akkor kihuzza a dugót a végéből. Lévén, ha mondjuk 8km vezeték van a dobon , de a célt 5km-en találják el akor a dobon még marad 3km vezeték.
Még optikai kábelessel is ha akár egy peca damil szintnek nézzük is elég sok vezeték igy is.
Azt elég nehéz elhinni, hogy nem voltak gondok ilyen inditások közben, föleg ha manöverezni kellett közben.
A könnyü vezetéket a rotorszél vagy egyéb hatás könynedén a forgószárny sikjába tudná vinni vagy egy erösebb bedöntés szüllyedés alkalmával. Perse nem azt mondom, hogy ez a damil lezuhanáshoz vezető sérülést okozna csak azt , hogy igy a rakéta elvesztené az irányitást és célt tévesztene.
A TOW esetében a vezeték a tárolókonténerből csatlakozik az irányítórendszerhez. Arra vonatkozólag találtam információt, hogy az UH-1B tesztlövészeteknél nem okozott problémát a szárazföldi indításhoz szánt kontérből való indítás, a helikopter süllyedésben, sőt, cikk-cakk manőverezés közben sem tapasztalt problémát a rakétaindítás után. Ebből én azt szűröm le, hogy (ez a valószínűbb) vagy a vezeték képes volt elszakadni (és nem volt elég erős ahhoz, hogy az bámi problémát jelentsen a helikopter számára), vagy eleve leoldották a vezetékeket a célba csapódás után.
Úgy 3-4km felett már csak optikai kábeles megoldásról tudok, amelyek konkrétan könnyebbek, mint a rézdrótos megoldások, igaz ott is inkább 8km körüli (Spike-ER) lőtávról tudok. A Spike-NLOS például 8km felett már leoldja a kábelt és rádiókapcsolatra vált át...
Arrol van valami infő, hogy a huzalvezérelt rakétáknál, mindegy, hogy földi légi vagy vizi inditású, hogy oldják, meg a vezeték leválasztást az inditó eszközről?ÉS hogy akadályozzák meg-föleg a léginél-, hogy az inditó platform belegabalyodjon ? vagy a vezeték letekerés hibánál, gondolom , hogy elszakad valahol ,mert ha nem akkor megrántaná valamerre az állványt.
Meg azért 10 km és feletti hosszu vezetékeknek van helyigénye és sülya is, ez nem hátrány és macera? föleg napjainkban?
Az még egy szép baleset lenne, az eddigi, nagyjából konstans nyugati (orosz, német, dél-koreai, stb.) fegyverbeszérzés után orosz légvédelmi rendszert és kínai repülőgépgyártási-licencben gondolkodnának... Egy NATO tagállam... :D
De a szu 57 is egy katasztrófa a maga módján, én a kínaiakban látok elég potenciált hogy valamit el is érjenek amennyit fektettek az elmúlt időben ilyesmibe.
A török hadiiparnak kicsit nagy ugrás lenne egy saját vadászbombázó,pláne egy 5 generációs.
Érdemes tudni, hogy a TAI eddig főleg átépítéseket csinált (pl. F-16 MLU vagy Siskorsky S-70 felújítás, stb.), illetve egy turboprop kiképző repülőgépet. Ennyi a hátterük.
Ezzel együtt a Szu-57 programba becsatlakozhatnak (a licencgyártás még reális is lehet).
Saját kütföböl egy 1500 LE dizelmotort sem sikerült megtervezni.
Azért tegyük hozzá, hogy ezt nem csak a törökök nem tudják megugrani, hanem például Dél-Korea sem.
A török hadiiparnak kicsit nagy ugrás lenne egy saját vadászbombázó,pláne egy 5 generációs.A török harckocsiprogramhoz,nem sikerült saját hajtómüvet tervezni/gyártani,a németek pedig Erdogan politikája miatt embargó alá vették a törököket,azóta se hallani semmit a török MBT-röl.Saját kütföböl egy 1500 LE dizelmotort sem sikerült megtervezni.
A torpedó mögött egy hengeres tokban a vetőcsőben van a kábel felcsévélve, amelyből kihúzva a torpedó húzza magával a kábelt. Az általam ismert legtöbb torpedó irányító-kábele általában két réz kábelt tartalmaznak, ezeken keresztül van kapcsolatba a torpedó vezérlőrendszere és a tengeralattjáró tűzvezető rendszere.
A réz drótok hátránya, hogy az elektromos jel továbbítása azért sok-sok kilométeres vezetéken már nem olyan egyszerű, márpedig 10-15-20-25km-nyi vezetékről beszélünk. Ha jól tudom a német DM2A4 torpedó volt az első, amely optikai kábelt használ, az üvegszál kisebb átmérőjű, könnyebb (kevésbé lassítja a torpedót) és nagyobb adatátviteli sebességgel rendelkezik, miközben nem kell a jelek degradálódásától tartani. A DM2A4 hatótávolsága 50km feletti, és ez azt jelenti, hogy a kábel is legalább ilyen hosszú.
A DM2A4 exportneve SeaHake, a hátsónál látható a torpedó mögötti kábeldob, ami ugye a vetőcsőben marad
Ami az orosz terveket illeti...
HiSutton nem pont ezt elemezgette, itt röviden arról ír, hogy egyfelől megjelent egy új besorolás, az SSDN, ami a nukleáris meghajtású drón-hordozó tengeralattjárót jelenti. Amely képes az ultra megaszuper nukleáris torpedót is indítani. HiSutton azzal számol, hogy ezek stratégiai fenyegető erőként kiegészítik az SSBN tengókat. Az SSBN-ek terén 2026-2027 magasságában az utolsó Delta-osztályú tengó is kikopik, és csak a Borej-I és -II osztály marad, nagyjából konstans 8 egységgel biztosítva az elrettentést.
Az SSDN-ek terén a kísérleti Belgorod mellett 2023-2025 körül már jöhet a Kabarovszk, illetve az alapján készülő, már eleve így épülő Kabarovszk-II osztály, előbbiből 1, utóbbiból 2-őt számol, így 2030 körül már négy SSDN lehet az oroszoknál.
A vadász- és robotrepülőgép-hordozó tengók esetén ugye a Jaszeny- és a még csak emlegetett Husky-osztály a jövő. A Jaszeny egy "high-end", vagyis drága, de sokat tudó osztály lenne (ami számomra érdekes, hiszen nincs vízsugár-hajtóműve, hanem hagyományos hajócsavarja van, márpedig a modern SSN-ek mind vízsugár-hajtóművel bírnak, ami csendesebb), míg a Husky egy kisebb, de olcsóbb típus. A Jaszeny-osztályból 10-et terveznek, a Husky osztály még csak terveződik, a 2020-as évek végén készülhet el az első példány belőle. A számok érdekes kérdések, mert az oroszoknak kevés SSN-jük aktív, az Akula osztályból mindössze 5 példány (további 5-6 felújításra vár), a Sierra osztályból 2 (egy felújítás alatt áll, talán a negyediket is felújítják), míg a Viktor III-ból 3 (ezek sorsa kérdéses, noha az Obninszk 2016-ban volt nagyjavításon). Ha jön a 10 darab Jaszeny, akkor mellé legalább 10-15 olcsóbb Husky kellene, hogy a 2030-as években az Akulákat ki lehessen vonni. Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.06.19. 11:43:26
Na ez majd hozhat érdekfeszítő fejleményeket a török F-35 ügyben, mivel a hírekben azt látni, a törökök továbbra sem kívánják felmondani az orosz rakéta-bizniszt.
Cifu oly rég beszéltünk már a tengeralattjárókról :) Van képed vagy rajzod hogy hogy működik a torpedók vezetékes irányításának kábel csévélése? Mik az orosz tervek? (az ultra megaszuper nukleáris torpedót most hagyjuk) Jaszen osztályból megépítik mindet?
Egen, csak tippelni lehet azt, mennyire felelnek meg a lopakodóképesség elvárásai tekintetében.
Minden estre azért van egy eléggé kilógó példa, a J-21 ugyebár kacsa elrendezésű lett, amit nem igazán választott senki más (a TF-X-nek is volt ilyen koncepciója, de az alul maradt a képen látható 2 hajtóműves, hagyományos elrendezésűvel szemben):
Kíváncsi vagyok hogy az ilyen kisebb programok gépei mennyire lesznek valóban 5gen magasságokban vagy inkább csak 4+ új kasznival, gondolom nagyon sokáig nem fog kiderülni mert titkosítják az adataikat. Az is érdekes, hogy még az előző generációban egymástól markánsabban megkülönböztethető gépek és formák voltak, addig most szinte mindegyik 5gen ugyanúgy néz ki. Egy laikus számára kb megkülönböztethetetlen, míg régen azért az F16 ot nem lehetett az eurofighterrel összekeverni.
Ez a rendszer a beérkező ellenséges levegő-levegő rakéták megsemmisítését célozza. A méreteit csak sejthetjük, de a vezérsíkok kialakítása alapján konténerből indulhat.
FAS - Subsonic Cruiser és Supersonic Cruiser:
Két új lopakodó, nagy hatótávolságú robotrepülőgép, direkt az A2AD környezetek "feltörésére". Az egyik nagyon nagy hatótávval, de szubszonikus repülési sebességgel kis magasságban, a másik (feltehetően nagy magasságban) szuperszonikus sebességgel haladva tenné meg útját a célig.
Multi-Carrier 100 és 200:
Ezek kétirányú adatkapcsolattal bíró több célú eszközök, lehet rájuk telepíteni felderítő eszközöket (radar, elektron-optikai, ELINT, stb.), zavaró eszközöket (radarzavarás, megtévesztő célpontként való alkalmazás) illetve csapásmérőként is (felteszem kisebb töltetek hordozása).
Smart Cruiser és Smart Glider:
Gyakorlatilag az SDB európai megfelelői, kétirányú adatkapcsolat, hajtóművel vagy a nélkül.
Törökország bemutatta a saját 5. generációs vadászbombázó-tervét, a TAI TF-X-et. A programra Törökország 1 millárd dollárt költött állítólag eddig, a gép maga pedig eléggé emlékeztet a Dél-Koreai KF-X projektre. A TF-X két hajtóműves, méretileg az F-35, (papíron leírt) teljesítményadatai (Mach 2 sebesség, 600 tengeri mérföldes hatósugár, 16,7km feletti repülési magasság) az F-22 és az F-35 között vannak.
Semerre nem halad, ahogy Fade2black is írja, Ukrajna nincs olyan helyzetben, hogy erővel meg tudja oldani - plusz ha erővel próbálja megoldani, akkor esetleg jöhet az a verzió, hogy Oroszország nyíltan fellép az orosz kissebbségre való hivatkozással (ahogy tette Grúziában). Ugyanakkor Oroszország sem tudja elfogadtatni, illetve elfogadható szintre hozni a szakadár tartományokat, így egy patthelyzet alakult ki...
Orosz vezetés erősen pártolja a befagyott konfliktusokat. Én erre keresnék rá és olvasgatnék, hogy az alapok meglegyenek. Onnan lehet tippelgetni a merre továbbra.... ha nekem most tippelnem kéne marad befagyott, néha felmelegített konfliktus. Oroszok pedig pont annyira tartják befagyva amennyire érdekeik kívánják. pl befagyott konflitusok
Ahogy Balázs is írja, a lenti képekből csináltam, a magasság és távolság méreteket, huzigáltam egymásra, és ekkor szembesültem HPASP féle ábra nem arányos, de szerencsére volt egy arányos találat a neten, így azzal dolgoztam. Van ez a ingyenes Paint.net progi, azzal mókoltam. Amúgy tőled jött az ötlet , kíváncsi voltam hogy nézne ki egymáson és meg tudom-e csinálni valahogy, csak szemléltetni az igényesség nélkül. Utoljára szerkesztette: ximix, 2019.06.14. 15:38:19