Egy régebbi témával kapcsolatban "újabb hír."
Az 1991.08.22.-én balesetet szenvedett Mikojan-Gurjevics MiG-21bisz 75AP típusú gépel kapcsolatban, melynek pilótája Groszmann "Groszi" István főhadnagy életét vesztette akkor.
1.
"Ellentmondásos dolgok láttak világot az esemény bekövetkezésének okairól is. A helyszíni szemle megállapította, hogy a gép bal forduló közben ütközött a földnek. Ennek némileg ellentmond az, hogy a gép egy keskeny, de nagyon hosszú területen szóródott szét.
A hivatalos jelentés pilóta hibát állapított meg, alacsonyan befejezett manővert, ami miatt a gép földnek ütközött, és felrobbant."
2.
" Alacsony magasságon végrehajtott feladat során a repülőgép földnek ütközött. Más adatok szerint a repülőgépnek letört a stabilizátora, de ezt nem hozták nyilvánosságra."
3.
Elvileg a szemtanuk szerint már a levegőben "imbolygott, vergődött" a gép, majd "hatalmas robbanás rázta meg a környéket. Még látták a darabokra hulló égő roncsokat. A katonai repülőgép a szántóföldre zuhant. Darabjai óriási területen szóródtak szét."
Ha találna az ember szemtanút akkor meglehetne kérdezni, hogy még a levegőben felrobbant-e.
Idézetek
1.
REPÜLŐMÚZEUM SZOLNOK
Barta Endre: Emlékezzünk! - repülőkatasztrófák a Magyar Légierőben link
2.
Wikipédia
Repülőesemények és katasztrófák a magyar repülőcsapatoknál (1948-tól) link
Mármint az egészről? Háááááááááát...
A fentrol.hu oldalon is sok kitakart rész van a képeken. De folyamatosan bővül. Pl. Szigetszentmiklósról 1,5 éve csak 1979-es volt, most már van korábbi is.
És ezt hogy fogják megugrani? Török beszállítók vannak. Szállítottak már le nekik gépeket?
A gond, hogy nem az a lényeg, hogy Török o. jól járjon, hanem hogy Erdogan. :-S
Szerintem az amik sem boldogok, hogy elvesztik a törököket. Még pár év és a CIA elkezd fegyvert szállítani a kurdoknak. :-)
Politikai csörte.
Az Sz-400 üzlethez való ragaszkodás miatt az F-35 programból szépen kiejtik Törökországot. Politikailag, katonailag és üzletileg is rosszul jön ebből ki Törökország...
Szerintem szépen össze rakták. Az ingyenesség miatt kb mindenről gyerek lógott. Ha érdemi infót akarsz, akkor szerintem a szakblogokon keresgélj a napokban, mert ha jól láttam, akkor csütörtökön "sajtó" nap volt.
Nem értem mit nem értesz. Nyilván könnyebb Fighternek hazudni, mint anyahajónak. Ennek a "mindössze két bombát cipelni tudó alacsony észlelhetőségű támadó gépnek" kulcs fontosságú feladatai voltak és később mindig ő ment elöl mikor vittek valahova egy kis demokráciát. Nem kémkedtem még, de feltételezem nem egyben lopják el a komplett tervdokumentációt a gyártó sorral együtt, hanem infó morzsákat szednek össze. És ez a félrevezetés semmibe sem került.
Amit nem értek, hogy miért gondolod te, hogy értelmetlen valami amit csináltak, úgy hogy nem ismerjük a mögöttes okokat, gyakorlatot, csak "alapból" lehülyeségezzük a dolgot. Pl jó pár éve értelmetlen hülyeségnek tűnt a fotelből a RAH–66 Comanche program lelövése. Most meg mindenhol drónok osztják az "észt" és egyre kevésbé lehet egy helit beengedni a harctér fölé.
Csak vasárnap délután voltam kint, szóval a dinamikus bemutatók nagy részéről lemaradtam, amit viszont sikerült ebből is látnom és kifejezetten érdekes volt az két felújított Mi-24 rácsapásai/áthúzásai voltak. Meg a néhány BTR-el és a hozzájuk kapcsolt lövészrajokkal szimuláltak egy rajtaütést és annak az elhárítását, az sem volt rossz.
A legfőbb sztárok persze a nehéz szárazföldi eszközök voltak.
1. Ha kiálltad a sort (az A7 -hez kb 30-40 percet vártam, a többi harckocsihoz már nem volt türelmem) felmászhattál a Leo 2A4 -re, A7 -re meg persze a T-72 -re is.
Az egyik KMW -s hapsi azt mondta nekem, hogy szombaton be is lehetett mászni a Leopárdokba, de kár keletkezett az egyikben, mert valaki véletlenül aktiválta/leeresztette a tűzoltó rendszert, vagy valami ilyesmi, szóval vasárnap csak a fejedet dughattad be a búvónyíláson, beljebb nem engedtek.
Pár érdekesség, amit még a KMW -stől megtudtam:
- Az itt kiállított Leo 2A7 egy átépített Dán 2A5, pontosabban az első átépített példány, a program prototípusa (a Dánok az összes Leo 2A5 -üket A7 -é fogják korszerűsíteni)
- A Leo2A7 alapból nem rendelkezik aktív védelmi rendszerrel, bár fejlesztés alatt van: az izraeli Trophy -t fogják használni hozzá, mert a Németországban fejlesztett rendszer nem működött olyan jól
2. A PzH 2000 -re ugyan nem lehetett felmászni, de a hátsó ajtók nyitva voltak és be lehetett kukucskálni, jól szemügyre véve a belső elrendezést és az utómata töltöberendezést, amelynek működését az ott lévő KMW -s is szívesen elmagyarázta, ha kérdezték. (Ezen a részen mondjuk ki volt rakva egy nagy fényképezni tilos tábla is)
3. Érdekes módon két MRAP jellegű 4x4 -es, elég korszerűnek tűnő török gyártmányú jármű is ki volt állítva a nehéztechnika soron (Az egyik Ejder Yalçın, a másikra nem emlékszem)
4. Ezek mellett pedig szinte az összes hadrendben lévő technikai eszköz ki volt állítva: D20 -as löveg, T-72, BTR-80/A teherautók, terepjárók, víztisztító-, tábori konyha és egészségügyi felszerelések, tűzszerészeti és búváreszközök stb, Mistral indító földre telepített és terepjáró platóján is, több helyen is meg lehetett tapogatni az új Bren 2, Scorpion Evo 3 és P-09 fegyvereket, meg volt egy rakás régi technika (BMP, Gvozgyika, Kub, ZSzU-57-2 stb.) külön kiállítva, amiket csak a kötél túloldaláról lehetett megnézni, de megtapogatni nem. (mondjuk nem tudom, hogy ezek mind csak erre az eseményre lettek-e odaszállítva, vagy alapvetően van valami múzeum a Budaörsi Reptérnél). Utoljára szerkesztette: F1End, 2019.05.19. 22:49:14
Mit szóltok Erdogan elnök kijelentéséhez, mely szerint igenis vásárolnak az orosz féltől Sz-400-as rakétarendszert, továbbá Moszkva és Ankara közösen gyártja majd az Sz-500-ast?
Végül volt valaki kint Budaörsön vmelyik nap, vagy határidős munkával aszalódott otthon, mint én? Lemaradtam vmi nagy flash-ről?
Rendicsek, ezekből csak össze lehet ollózni minden lényegi infót..
Kíváncsiságból rákerestem a "Regiment"-es verzióra,de sajna nem találtam rá, viszont közben ilyeneket találtam
http://real.mtak.hu/80315/1/2011_2_berki.pdf
http://www.repulestudomany.hu/kulonszamok/2011_cikkek/Kis_J_Ervin.pdf
https://www.uni-nke.hu/document/uni-nke-hu/arab_izraeli_haboruk.pdf
http://193.224.76.2/downloads/konyvtar/digitgy/phd/2005/frolich_robert.pdf
http://peter.seljan.hu/uploads/Seljan_palesztin_izraeli.pdf
Valaki tudna egy -lehetőség szerint magyar nyelvű- linket, ahol aránylag korrekten összefoglalják a Yom Kippur háborút? A Regiment egyik számában közöltek róla egy cikket, de sajnos pont az a szám nincs meg :P
van most budaörsön ez a hadtech kiállítás, leoval, pzh2000-el, meg minden
ki van állítva egy 4x4-es nimr meg egy 4x4-es török csoda, erről tud valaki bővebb infót
csupán megjelenés a két gyártó részéről, vagy beszerzési igény van mögötte honvédségi részről?
*bocsi tévedtem, most nézem, hogy amit nimr-nek hittem, az szintén török, valami nurol makina, a másik meg ejder yalcin Utoljára szerkesztette: R0kaur, 2019.05.17. 18:08:02
Az 1960-as években volt koncepció lopakodó kis méretű vadászgépre. Igaz nagyon kezdetlegesen. A Boeing Quiet Bird (Model 853) esetében felmerült olyan verzió, amely két belső fegyvertérben elhelyezett Sidewidert kapott volna. Az elgondolás lényege az volt, hogy az ellenség sem a földi irányítók, sem a vadászgépek saját radarjával nem tudja a gépet észlelni, így a helyzeti előny nála lesz, ő dönti el, hogy milyen irányból és mikor támad. A feladata a bombázógépek kísérete lett volna. A terv tudtom szerint ennél tovább nem jutott, de ebből azért lehet látni, hogy nem volt teljesen elvetélt ötlet az, hogy vadászgépként "fedték" az F-117-est.
A T nem a tengót jelenti, de nyilván ezt te is tudod, csak máskülönben nem tudom hogy jutottál erre a következtetésre, én ilyet nem írtam. Csak a logikát nem értem a mögött, hogy egy harci gépet miért kell egy másik harci gépnek álcázni pusztán elnevezésben. A szovjetek miben reagáltak volna másként, ha tudják a kezdetektől, hogy egy mindössze két bombát cipelni tudó alacsony észlelhetőségű támadó gépről van szó és nem egy vadászgépről? Ha bármilyen vázlatot is megszereztek kémkedés által egyből leeshetett nekik, hogy ez nem légifölény kialakítás. Még radar sincs benne, el sem férne az orrában, el nem tudom képzelni, hogy ez a szovjeteknél bárkit is átvert volna, valószínűbb volt, hogy nem tudnak a létezéséről minthogy bekajálják, hogy ez vadászgép.
Oké, komoly fenntartásokkal kell kezelni, de érdekes pletyka röppent fel, mely szerint sem az orosz hadsereg, sem a haditengerészet nem elégedett a Pantcir-S1 SHORAD rendszerrel. A fő problémák a hadsereg részéről az, hogy túl nehéz, túl bonyolult és nem kellően hatékony a kicsi (pl. drónok) illetve a nagy sebességgel beérkező (pl. precíziós bombák) célok ellen.
Utóbbi ugye azért érdekes, mert HPASP tett be képeket, amelyek megsemmisített tüzérségi rakétákról szólt...
Miért minek kellett volna álcázni? Tengónak? Simán tudhattak a szovjetek a lopakodó, kisméretű gépről ami simán lehetett volna vadász is. Blöffnek és félrevezetésnek is jó.
A B-2-esnek anno nyilvános rollout ceremony-ja volt... Akkor már kezdtek más szelek fújdogálni. Az F-117 a hh egyik legsötétebb időszakában került tömegesen hadrendbe.
Mert fejlesztési időben féltek a szovjet kémektől és azt akarták eladni, hogy egy vadászgépet fejlesztenek úgy szerepeljen az iratokban ami kémekhez kerülhet, hogy rendszeresítés után miért nem nevezték át az nem tudom, de hát ennek a tipusnak nem is volt nagy pezsgőbontogatós bemutatója évekig titokban szolgált és volt hogy teherszállító kiképzőgépként szerepelt a feljegyzésekben. Érdekes a B2 esetében, már nem voltak ilyen taktikák, bár az nyilván még nagyobb titokban van tartva mert még aktív hadállományú.
Az F-117A-val kapcsolatban soha nem értettem, hogy mitől "F" és miért nem A-117 lett, mikor kizárólag földi célpontokat képes támadni, tudtommal nem integráltak hozzá A2A fegyverzetet, még ha tervben is volt később.
Az F-117-esben vannak nagyon nem emberbarát dolgok, pl. a festése is. Az erre kidolgozott módszert mutatták be és tettek rá gondolom egy árcímkét.
Azt soha nem tudtam, hogy az F-117-eseknél 2-3 gép repül vagy rotálják őket. Egy gépet megsemmisítettek demózva a folyamatot, de a többi hangárban áll.
Én beszéltem egy faszival aki ott dolgozott, ő azt mondta, hogy volt éves tervük, hogy mikor melyik gépen kell valami munkát elvégezni, folyadékok cseréje ső valamelyikeket meg is kellett reptetni x időnként. ezért is lehetett mostanában is látni még F117est is repülni a kivonásuk után.
Feltámasztottak egy 59 éves BUFF-ot a boneyardról, hogy egy tavaly kiégett BUFF-ot pótoljanak...
Azért nagyon nem semmi, hogy az USAF csak úgy fog egy vén stratégiai bombázót, és újra hadrendbe állítja, ha kiesik egy másik...
Nem. Én a Freefalcon fejlesztői csapatba voltam benne, de az kb. 8 éve halott.
Nem akartam okoskodni, de a pengék szerintem simán vezérsíkok, hogy pontosabb legyen, mert telibe kell találni a célpontot. Anno volt cikk, hogy a "kopogós" üres bombával nyírt ki valakit az izraeli légierő. Ha pengének lenne szánva, akkor több penge kellene, mert így kicsi az esélye hogy pont elkapja.
Azt mondta a csóka a videóban hogy 37db RMA (Radar Module Assembly) van antennánként.
A videót nézve ki is jön.
xxx = 3
xxxxx = 5
xxxxxxx = 7
xxxxxxx = 7
xxxxxxx = 7
xxxxx = 5
xxx = 3
Azt is mondta, hogy 24db TRIM (Transmit Receive Modul) van RMA egységenként.
Meg hogy 888db az összes modul száma 24x37=888, ez is stimmel.
Az általad beszúrt képen 1 TRIM modul így néz ki: xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx xxx
A vastag x adó/vevő elem, a középen lévő x csak vesz (rádióelektronikai harc okán).
Szóval van összesen...
függőlegesen; 7 RMA x 6 TRIM = 42db T/R elem
vízszintesen; 7 RMA x 4 TRIM = 28db T/R elem
Feltételezem, hogy az antenna átmérője 3m.
Ekkor helyszögben; 3m / 42db = 7cm félhullámhossz, oldalszögben; 3m / 28db = 10cm félhullámhossz jön ki.
Ez átlagosan ~17cm hullámhossz - 1.8Ghz. (deciméteres radar)
A minél kisebb "akaratlan" áldozatokozás miatt a jelek szerint egy speciális Hellfire változatot fejlesztettek ki, amelynek nincs robbanófeje, helyette pengéket "nyit ki" a célba csapódás előtt.
Persze ez csak feltételezés, és az Al-Kaida ex-második emberének likvidálásakor kikerült fotók az alapjai, amelyen lehet látni, hogy a célpont autóján négy vagy öt egyenes 'vágás' látható, amelyek a becsapódás közepéből indultak ki:
Ez alapján megrajzolták a feltételezett Hellfire változatot:
Srácok, plz ezt valamelyik témával foglalkozó topicban folytassátok!
Köszönöm!
Baszki ezekből mit vitattam?
A mondanivalóm lényege az hogy hipotézisok vannak. A tudomany nem igazan ismeri a kijelentó módot.
Mert kicsit tanult ember MINDIG hozzáteszi, hogy a mai tudásunk alapján.
Kijelentó modban csak politikus, aktivista es az eccerű kommentelő beszél.
De hogy ne legyen teljesen OFF. Kapcsolódó mai hír.
És akkor most zárunk, mert se időm, se kedvem. A többi le van össze szedve itt.
Gondolom tanultal meteorológiat. Mert én egy kicsit. Gyakorlatilag alig több 100 éves tudomány. Es csak az utolsó 20 évbe került azok eszközok a kezébe ami mar a komoly modellezést lehetővé teszi.
A legrégebbi jegmintak ha jól tudom 300 000 évesek a a fa mintak 2000 évesek.
Innentől ami ezen felüli az kb. tiszta találgatás hipotézis.
Ha azt mondom, hogy volt a föld légkörenek 35%,oxigéntartalma arra mit mondasz?
Vagy 250 000 evig tartó Szibériai vulkáni tevékenységre amikor tobb ezer vulkán egyszerre tort ki?
Ezekhez a dolgokhoz képest lofasz az antropogén tevékenység.
Igen valószínű, hogy van légkörre hatással az emberi tevékenység. Amit nem tudumk az, hogy természetes ciklusra erősít erősen rá, v. mindenkeppen bekovetkezne.
Ez alapján kéne elemszámot és méretekből hullámhosszt számolni. Nekem nincs meg egyik adat sem és 720p videó felbontása ehhez nekem kevés. Én nem tudom megszámolni.
Egy összegző videó az Sea Air Space 2019 kiállításról, az első blokkban az AN/SPY-6 radarról beszélnek, ha jól értelmezem, egy-egy blokkban 24 T/R egység van, és így a Burke Flight III. esetében minden irányban 888 T/R egység fog nézni. Nekem kevésnek tűnik ez a szám, lehet, hogy a megbízhatóság vagy a bővebb frekitartomány miatt nagyobbak a T/R egységek?
Az első indiai AH-64E-k átadása:
+1.
Sikerült neki egy a Föld minden pontjan változó adatot találnia.
Jah, csak az a fránya rendelkezésre állás:
42 GW kapacitás, 12,8 GW egyenteljesítmény a tényleges termelt áram esetében (30%); mindez javarészt tengeri szélkerekek segítségével, amik messze a legjobb élrtékkel bírnek e téren.
Na persze mindig lehet találni valakit ,akit meg lehet finanszírozni vmi ernyőszerven keresztül, hogy állítsa az ellenkezőjét. Aki(k)nek ez érdekében áll, annak ez még aprópénz se. Csakis baráti médiában, nem nemzetközi szakfolyóiratban. Hány ilyen bukott már le, egy idő után meguntam számolni.
amikor 2019ben egyesek még mindig megkérdőjelezik a megújulókat mert "nincs is globális felmelegedés" vagy "drága" vagy "balanszolni kell " vagy akármilyen... alapon akkor mit vársz?
A CH-53K-t ostorozzák eleget (nem teljesen ok nélkül), de a CH-47-ből nincs tengeri használatra felkészített változat tudtom szerint (a britek is a RAF-féle "szárazföldi" változatokat reptették pl. a HMS Oceanról...). Szóval ez megint egy "zseniális" USMC program, amit erővel végigtolnak... :P