Fórum / Tudomány, technika és gazdaság | |
Házigazda: [NST]Cifu |
Szerintem az LCS sebessége nem rövidtávú csónakhajkurászás, hanem nagyobb hadászati mobolitás miatt volt fontos.
Egy ilyen arsenal ship esetén nem feltétlen kell mindent irányított rakéta / CM-nel elképzelni.
Eleve a CAS időérzékenysége, távolsága és n+1 tényezője miatt nem megoldható ilyen hajóval, ahhoz heli/repcsi kell.
A USMC azon igénye, hogy löveg adjon tűztámogatást partaszálláskor egy batárnagy páncélozatlan hajóról nálam nem kicsit a "hülyék vagytok?" kategória. Egy heli és partaszálló hajó hajózzon be adott esetben az ellenséges lövegek tüzelési zónájába, hogy ágyúval lövöldözzön? Csak nekem tűnik ez félelmetesen ostoba ötletnek?
Helyenként orbitális marhaságokat látok igényként...
Mind MLRS, mind 100-127 mm-es tűztámogatásra bőven megfelelne kisebb, de dedikált hajó. Semmi mást nem kell tudnia, csak ezt.
Elbaszott LCS helyett egy sima 30-35 csomóra képes 1000 tonnás hajó röhögve, fillérekért megoldná a problémát.
A Kuwaitnak eladott 28 db Typhoon már AESA radaros (Captor-E) lesz, bár tény, hogy ezek még most készülnek csak.
A többi gépre viszont épp integrálják (gondolom nem mindegyikre), bár tény, hogy nem sietik el.
Nem látom a pontos számadatokat, de a hírek szerint a német kormány teljes mellszélességgel a Typhoon projekttel kívánja a Tornadókat kiváltani (furcsa is lenne, ha nem így lenne, és helyette F35-öket vennének). A gépet egyébként már javában fejlesztik a Tornado feladatkörére (legalábbis a bombavetés vonatkozásában).
Ha Németország hirtelen sutba dobná a saját repülőgépiparát és elköteleződne az F35 mellett, lényegében rácsukná az ajtót erre az egész együttműködésre.
EF 15+28+12+71 = 126 db.
A harcászati avinokánál meg nemigen tudsz dönteni, adat nincs hozzá. Rafale esetén van néhány AESA-s gép, a többi PESA-s asszem, az EF-nél minden gép mecha legyezésű radaros. Ma már erősen ódivatú az ám...
Az Eurofighter Gmbh lobbyzott azért, hogy a Tornado-k helyére 2 üléses EF-eket vegyenek a németek, amit a német kormány félszívvel támogatott (mert azért ennyit kifizetni nem akartak volna), míg a Luftwaffe akkori vezetője közölte, hogy ő inkább F-35A gépeket látna szívesen. Amiből lett egy szép kis durci a német kormány részéről, és a Luftwaffe főnöke pár hónappal később távozott...