Szerintem a WINBMS rendszer adatkapcsolatának antennái lehetnek. Az elsõ Merkava Mk4.-eken ezeket a kis antennánat nem lehetett látni, a WINBMS-et pedig csak 2005-ben kezdték el telepíteni. De ez is csak feltételezés...
Soot kepzeld el...pl behuz...notira radug....kep atmasol gepre...mobiltelefonos neten bekuld kozpontba... :)) Igazi high-tech-low-cost alapokon es hot mint allat meg igy is ;)))
"AFGHANISTAN COALITION RAID CIVILIANS DEATH-epa00995536 Afghan policemen guard a rally as Afghan protestors carry bodies of the civilians who were killed during a coalition forces raid on a suspected suicide bombing cell in Bati Kot, 29 April 2007. The coalition forces said that Sunday's raid left four militants and two civilians dead, but the protesting locals claimed only civilians were killed. EPA/NOORULLAH"
Géppuskák: M1917 0.30”, M2 0.50", Madsen Model 1924 7.62mm, FN MAG 7.62 mm
Páncéltörõ fegyverek: LAW ATGW (at least 8 in service), M-20 75mm RCL (20 in service)
Aknavetõk: Stokes-Brandt 81mm (80 in service), M-2 4.2" (? in service), M-32 4.2" (? in service)
Páncélozott jármûvek: Argentine modified M-4A3 medium tank with 105 mm gun (3 to 5 in service), Sherman Firefly medium tank (3 to 5 in service), M3 light tank (12 to 15 in service), EE-9 Cascavel armoured cars (20 to 30 in service), Modified M8 armoured car (8 in service), Modified M2 half-track APC (5 in service), EE-10 Urutú APC. (10 in service)
Tüzérség: Bofors 75mm L/40 Model 1934 (at least 6 and perhaps 12 in service), Schneider 75mm 1927 (8 to 14 in service), Schneider 105mm 1927 (3 to 8 in service), M-101 (7 to 12 in service), Vickers 6" Mk VIII (6 in service)
Légvédelem: M1A1 40mm (10 in service), Oerlikon 20 mm (20 in service; some APC mounted)
Mint látható helyenként inkább múzeumi gyüjteményre emlékeztet :)
Afganisztan, Kabul 2007 aprilis 28. Mudzsahed Emleknap. 15. evforduloja hogy a szent afgan mudzsahed felkelok gyozedelmeskedtek az orosz invazios csapatok folott Kabulban.
ketoldalt +1 ugyanilyen alul a fuggoleges tengely szerinti elcsuszast meri...MiG-29-en is detto.
A statikus felvevõ nem egyenlõ a pitottal, a pitot a dinamikus adatokat méri, de tény hogy a két felvevõt együtt emlegetik (pitot-static system) mert ugyanott és ugyanoda dolgoznak. Amúgy nagygépeken is több pitot és statikus felvevõ van, külön a kapitánynak és elsõ tisztnek plusz van még tartalék is.
Illetve az allasszogadorol is koztudott a T-10 es MiG-29 tipuson hogy bizonyos korulmenyek kozott (pl harang manover) nem nyujtanak kielegito adatokat! Ezert a fedelzeti szamitogep szamolja ki a pillanatnyi megjelenitendo adatokat.
De ki beszel itt allasszog adatokrol?! Szerintem te felreerted a dolgot! Mondom bizonyos allaszszogeknel teny, hogy a T-10 csaladon az orrkupon levo pitot nem mukodik kielegitoen, es ezert van szukseg 2db statikus pitotra a kabin ket oldalan hogy azok a szukseges muszereket ellassak adatokkal! Nem! Nem allaszsog adatokkal!
(Egyebkent a legtobb(alaposabb) a T-10 csaladrol szolo leirasban ez meg van emlitve!)
"Mondjuk Seaweed képe alapján nem tudom, hogy mi köze van a pitot rendszernek az állásszög adóhoz, max annyi hogy mindkettõ a levegõ tulajdonságait használja fel."
A fuzet amibol a kep van a Verlinden Su-27 Flanker tipusfuzete. Gondolom a szerszoje arra utalt hogy azert van a Szuhoj T-10 csalad minden tagjanak a kabin mindket oldalan 1-1 statikus pitot cso mert nagy allasszogeknel a tipus sajatossaga hogy az orrkupon levo pitot nem minden helyzetben szolgaltat kielegito "adatokat" igy kellett a tervezoknek a kabin ket oldalara 1-1 statikus pitot csovet rakni!
Na, szóval, azért nem az elõtte lévõ s*ggében megy mert a felvert portól nem sokat látnának meg kinek is lenne kedve órákig nyelni töményen a port. Mondjuk Izraelben, szvsz, amint kijönnek a laktanyakapun már éles a balhé...
Se veled se nélküled tipikus esete. A katonaság nélkül valószinüleg Törökország egy iszlám országgá alakulna, és aligha akarna az EU része lenni. A hadsereg maga viszont gerendaként áll mindenféle demokratikus berendezkést eröltetõ politikus szemébe. Megkerülni nem lehet, legyõzni még úgy sem...
Pitot csõnek hívják. Ugyebár a magasságot (nem rádiómagasságra értem), sebességet, nyomást és hõmérsékletet mind a levegõ pillanatnyi tulajdonságiaból számolják. 2 felvevõport van, a dinamikus és a statikus portok. A dinamikusról számolják pl a sebességet, a statikusról meg pl a nyomást mert ott olyan értéket kell számolni amit a torló(?)nyomás nem befolyásol. Ezek az analóg jelek az újabb gépeken (utasszállítókon tuti) az Air Data Comuputer-be kerülnek ami ezeket a jeleket átalakítja digitális jelekké és ARINC csatornákon küldi el a fedélzeti számítógépnek/robotnak és kijelzõ mûszereknek/képernyõknek.
Amúgy sok gépen a függõleges vezérsíknál is van pitot felvevõ, az a robot mûterhelõjéhez kell (Feel Computer).
Hogy miért van több pitot csõ is? Mert ha több helyrõl mérnek egyszerre akkor az adatok is pontosabbak lesznek.
Mondjuk Seaweed képe alapján nem tudom, hogy mi köze van a pitot rendszernek az állásszög adóhoz, max annyi hogy mindkettõ a levegõ tulajdonságait használja fel.