Léteznek ehhez a löveghez (2A26 és 2A46) olyan lövedék is, ami képes 450mm-t vagy többet átütni 2km-rõl. Csak nálunk nem lett rendszeresítve. Magyar szokás szerint csak az van, amit a vétel idején kaptunk az eszközzel.
Na pont errõl a hozzáállásról kéne leszokni. Nem olyan régen felkínáltak használt Leopard harckocsitkat. Az sem kellett nekünk, asszem a malájoké lett. 1 millió dolcsi/darab áron kiváló vétel lett volna.
Azért ami nálunk van T-72 harckocsi az se piskóta...2500 m-rõl átlövi a 200-250 mm-es páncélzatot, csak az elektronikai berendezései a gyengék,de már azt is felújították benne,páncélvédettsége megnövelve,és hopplá,így született meg a gázturbinás,benzintemetõ T-80...
Hát valszeg nem volt sok esélye ellene. Azért az F-16-tal pótolni az F-111 által kiesõ rést elég merész lenne.
Persze,de elvileg meg kellene állítani mindkettõnek az RPG7 lövedéket is,azt tudom,hogy az M1 Abrams köténylemezén elrobban az RPG-lövedék,a páncélzat néhol uránt is tartalmaz lásd Chris Chant:Harckocsik c. könyvét!Egy tanknak mindenhol kellõképpen kellene védenie a személyzetet a korszerû páncéltörõ fegyverek ellen úgy,hogy az ne menjen mozgás rovására.Ez volt a német tankok hibája is a 2.vh-ban,mert kitûnõen védtek a páncéltörõ ágyúkkal és az ellenség tankjaival szemben,csak úgy dögnehezek voltak,mozogni alig tudtak Pl.A Königstiger.
Ezt aztan bo lere eresztetted! Regen erhettel enyire ra
egyebkent semmit nem tudok hozzafuzni....hacsak anyit nem hogy a vegen "És ekkor robbant a bomba,"-hoz illene hozzatenni a belpolitikai tenyeket! Miszerint ki es mit es hogy miert?! Azaz akkor melyik kormanypartpart mit es az ellenzek mit..mert bizony szerintem boven van itt is ama "jo pont szerzes"...csak epp nem vart vegeredmenynel es feltol! Ez igazi SVEDCSAVAR!
Ugye tudod, hogy minden harckocsi páncélzata elsõ sorban a szembõl érkezõ támadás ellen véd, és hogy a többi részen még az M1A2SEP vagy a Leo2A6 sem rendelkezik 20-80mm-nél vastagabb páncélzattal.
Egy orosz oldalról származó kép alapján, amely a Leo2A4 vázlatát mutatta, és a páncél különféle részeinek vastagságát és dõlésszögét. A test hátfalánál 20mm-es érték szerepelt. Sajnos most nem tudom prezentálni, mert azon a vinyómon vannak az ilyen képek, amelyik pár napja megadta magát (tele lett bad sectorokkal :(((), és gyors google kereséssel nem találom az adott oldalt. De ha sikerül lekaparnom a vinyóról, vagy megtalálnom az oldalt, akkor berakom majd ide.
Hmm... Nos ezt nem lehet szigorúan katonapolitikai szemszögbõl nézni, de elõre szólok, hogy az esetleges politikai fröcskölõdést laza csuklómozdulattal fogom törölni. Az elõzmények, amennyire én követni tudtam:
Volt hajdanába kis hazánknak 28db, frissen érkezett MiG-29B és UB gépe. Kis hazánk a NATO-ba belépve kapott egy kis fejre mért nyomást odafentrõl, hogy hát illendõ lenne a légierõnket "NATO kompatibilissá" tenni. Folyamatos lobby ment, egyfelõl amerikai részrõl (fõleg az F-16 esetérõl), illetve kevésbé nyomulósan, de francia részrõl is (Mirage 2000), illetve tapogatózó szinten a svédek részérõl (Gripen). A Horn és késõbb az Orbán kormány is úgy vélte, hogy most nem aktuális ekkora pénzt erre áldozni, így inkább úgy döntöttek, hogy a MiG-29-esek maradnak a légierõ vadászgépei. Annak idején, erre egy szándéknyilatkozat is született, amely szerint 14db MiG-29 gépet a német DASA és az orosz MIG-MAPO közösen felújít, és ellátja többek között NATO szabvány rádiókkal és IFF-el (a'la MiG-29G).
Erre jött egy komoly amerikai kitörés az akkori nagykövet álta, amely élesen támadta a szándéknyilatkozatot, sõt, késõbb állítólag bizonyítékokat is átadott, hogy a szerzõdés mögött megvesztegetés áll. A nyilvánosság elé nem került konkrét bizonyíték, sõt, a kormánybizottságok sem kaptak ilyesmit, így megállapították, hogy nem történt korrupció. Ettõl függetlenül a MiG felújításról szóló szándéknyilatkozattól a kormány visszalépett. Igen ám, de botrányos közjáték arra mégis jó volt, hogy egyben elvessék azt a közhelyt, hogy a légierõnek NATO kompatibilis gépekre van szüksége, és hogy a MiG-29 nem ilyen.
Itt álljunk meg egy kicsit. Mi is ez a NATO kompatibilitás, meg NATO interoperabilitás? Arról van szó, hogy képes legyen más NATO tagországok katonai erejével együttmûködni (tehát elsõ sorban a NATO által használt hullámhosszokon és titkosítási algoritmusokat használó rádiója és IFF rendszere legyen), ideális esetben képes legyen más NATO légibázisokról üzemelni, és NATO szabvány fegyvereket használni. Mi itt a probléma? Nos az, hogy hiába a nagy NATO szabványba vetett hit, ha egyszer tökéletesen nem lehet használni. Például hiába száll le egy angol Eurofighter belgiumban, ott nem tudják az F-16-oshoz használt földi kiszolgáló berendezésekkel megfelelõen ellátni, arról nem is szólva, hogy a földi kiszolgáló személyzet kérdéses, hogy ismeri-e a típust, tudja mihez hogy kell nyúlni. Természetesen nem elveszett emberek õk, és idõnként tartanak a NATO légierõk aféle "tanulmányutakat", ahol egymás gépeinek kiszolgálását ismerik meg a különféle országok földi személyzetei, de talán nem véletlen, hogy a más légibázisra való áttelepülésnél megy szépen a saját földi kiszolgálószemélyzet, és általában viszi a megfelelõ eszközöket is a kiszolgáláshoz.
A Lockheed és az amerikai kormányzat már az 1990-es évek második felében hathatós lobbytevékenységet folytatott, de a MiG szándéknyilatkozat után tuti befutónak tünt, hiszen a kormány kiírt egy 24 gépre szóló tendert, amelyet szinte egyenesen az F-16-osra szabtak. Ekkoriban már a pletykák szerint biztos is volt, hogy az amerikaiak lesznek a befutók, a kivont, lekonzervált gépekre szóló ajánlatukkal. A törökök és a belgák is benyújtottak egy-egy ajánlatot, a belgáké volt a állítólag a legkedvezõbb árú az F-16-os ajánlatok között. Volt még a Gripen, amely érdekes is volt, hiszen nem felelt meg mindenben a kiírásnak, de erõs lobbytevénykenséget folytattak mind a Svéd és Angol kormányzat, mind a Saab és a BAe által. Amikor felröppent a pletyka, hogy valójában már le vannak osztva a lapok, akkor a brit és svéd nagykövet élesen bírálta a kormányzatot, ami miatt az magyarázkodni kényszerült. Ám ekkor még úgy tünt, hogy az F-16-os lesz a befutó.
És ekkor robbant a bomba, miszerint JAS-39A Gripen. Az indoklás pedig az, hogy messze a legkedvezõbb gazdasági feltételekkel. A többit már végigrágtuk oda és vissza.
Szóval volt a külsõ politikai nyomás, és az ebbõl kialakult lobbycsoportok. Amennyire én tudom, a légierõ vezérkara akkoriban az F-16 mögé sorakozott fel. No meg volt egy magyar kormány, amely úgy döntött, hogy kihasználja az alkalmat, és begyûjt pár külpolitikai jópontot.
Hogy ugyanakkor a szárazföldi hadsereg senkit sem érdekelt? Nos, miniláis lobby volt vele kapcsolatban. Így tartunk ott, hogy például jelenleg van 12+3db T-72 aktív állományban...
A Leopard 2 és az M1A2 Abrams a világ legjobb harckocsijai!Ha a Leopard 2 hátulsó páncélzata 20 mm lenne,gyengécskének számítana páncélvédettség tekinteténben!Rétegelt páncéllemezekkel van borítva és ez nagyfokú túlélõképességet biztosít harci helyzetben!
Cifu!
"egy Leopard 2 páncélzata is csak 20mm vastag hátulról"
Ezt te írtad bop-on, melyik változat ill hol? Én 60mm-t találtam, pontos típus ill hely megjelölés nélkül.
Elképzelhetõ, de milyen politikai ok lenne vadászgépvásárlásra?
Szvsz inkább politikai okai voltak a vadászgéptendernek, mint katonai. Vagy alábecsülöm az arany vállaposok képességét arra, hogy kisírjanak maguknak újabb játékszereket? :)
Óh, igen a 37M. Látod ennyi a különbség a légierõ és a szárazföld lobbija között. Egyik oldalon Grippen (félreértés ne essék, nem sajnálom tõlük) a másikon 2.vh elõtti technika (37M->1937 a rendszeresítés éve).
2vh-s hk topicból, Molnibalage-nak:
Én 60mm-t találtam, persze jó lenne tudni, hogy pontosan melyik változatról van szó és melyik részrõl.
Ez mind jól hangzik amit odaírtak, de "enyén" csúsztat az info. Igazából amit ide leírtak az egy ideális felfüggesztési lehetõség, mert sok célpont támadását teszi lehetõvé egész jó hatótávolsággal és légihacfegyverzettel és nem túl nehéz ez így rápakolva.
Na de mi az, hogy ez csak 50%? A max. terhet rápakolva a hatótávolsága a gépnek közelít a nagy büdös semmihez, mellesleg a Meteor majd egyszer talán lesz valamikor, és a small diameter bomb is most lett késztudtommal, ezzel kapányolni "enyhe" pofátlanság szerintem. Nem olyan rossz gép a Gripen, de állandóan azt sugallni, hogy ez a legjobb az azért nevetséges és sértõ.
Lengyel...(bar teny hogy nagyon joban vannak a jenkikkel..van aki nem atalja oket a jenkik lotyoinak hivni..de megis azt latni hogy ok haladnak egy uton ami kecsegtet valamivel...ami meg itt van...hat hogy is mondjam.....)
láttam a képet, de nem tûnt fel a mérete amíg nem szóltál, szal......
Magyar Il-28
jah de nalam 15-20 kep sincs masfel meganal tobb..nem 1 kep bazz majdnem 4 mega....ajanlom nezegess galeriakat..ugy a ket-haromszazadik megnezett kep utan nezz meg egy olyan forumot mint ez ahova be van rakva 1 azaz EGY! ilyen baszott nagymeretu kep..es a bongeszod meg a geped is dob egy hatast....lesz ilyen 7-800 megas memloadod....franko am..tok jo erzes mikor nyomok egy spacet hogy gorgessen lefele erre all a vinyo teker..mar fel perce teker es semmi se tortenik.....siraly am...
Egyebkent nem vagyok ingerult... Majd levezetem Coldfire-en.....ha itt lenne mellettem mar csattant volna a slap :D
pedig ez csak 1 kép amit gyorsan átugrik az ember, nem úgy mint mikor te szórsz be 10-15 ócskavasról képet :)
Valaki vagja ki ezt a boszme kepet mert keszvan a bongeszom..gorgetni is fel napba tellik!
Gratulalok! Ez mitol haditechnika! Jah egyebkent 3.8 megasnal nagyobb kepet nem talatal?! Csinaljak neked egyet?! Azthittem nyom egy kekhalalt a bongeszom mikor frissitettem es elkezdte a berakott keped szenvedve cache-elni.....
Mert nincs helyette mas! Mistral lopikula...egyebkent meg csak leepitunk! Lassan a Kubok is elfogynak.....aztan mi lesz?! Semmi. Tehat mig volt ilyen hiaba nem volt modern de volt legvedelmunk...mara leredukalodott par Kub indtora....vicc,rohej,szanalom....düh!