#23351 : "A cikk 3 szállítmányról beszél, és a második szállítmányt részletezi ("...tizenhét BTR–80 típusú harcjármûvet, két UAZ terepjárót és két Ural tehergépkocsit..."), tehát nem ennyi az össz. jármûparkjuk :) "
#23352 : "láttam mi áll bent szal tudom hogy ennél több volt :) "
Minél volt több, ha azt sem tudod, hogy mi van a másik 2 szállítmányban?
Ne csak Write onlyban má....
A cikk 3 szállítmányról beszél, és a második szállítmányt részletezi ("...tizenhét BTR–80 típusú harcjármûvet, két UAZ terepjárót és két Ural tehergépkocsit..."), tehát nem ennyi az össz. jármûparkjuk :)
az a csúnya hogy papír forma szerintz az egrieknek volt jópár G-s mercije is, és elméletileg nincs mind az afgánoknál, abból kellett volna olcsó pénzért szerezni :)
Egyiptomot sem zártam a szívembe (koszos, beteges hely, egyedül a Sharm El-Sheikh körüli tengerpart volt az, ami kárpótolt mindenért). Sajnos HT dolgot szinte alig láttam, leszámítva a 5km-enként felállított "Turistarendõr" posztokon ücsörgõ fekete ruhások kopott kaláit. Ja, meg a piramisok tövében, tetõ alatt pihenõ Iveco páncélzott szállító jármûvet...
A kinaiaknak legalább van annyi eszük hogy tudják ami jó az kell ! Politikától függetlenül ! Amugy irhatnál már egy kicsi a J-10 Fighter elektronikájáról , fegyverrendszerérõl stb ! Vagy egy kicsit a Kinai hadiipar elektronikai rendszereirõl ! (Radarok , GPS,stb)
Az fikázás, ha csak teszek egy szipla összehasonlítást, hogy õk meg tudják csinálni akkor mi miért nem? Meg, mint írtam a '97-es az jó volt, de hozzáteszem csak azért mert éppen aktuálisank tûnt az itthoni vadászgépbeszerzés és ezért hozta mindenki a portékáját és jókívánságait. Mióta eldõlt, hogy Gripenünk lesz/van érthetõen nem nagyon tülekednek, meg akkor nem lõdöztek még Irakban sem...
A MAZ-nak (Fehéroroszország) vannak ilyen szörnyei, nagyon brutálisan néznek ki, az alváz alapján van nekik mindenféle hasonló cuccuk, kezdve az "egyszerû" teherautótól a darun át a tûzoltókocsiig. Amúgy nem kell csodálkozni, hogy a kínaiaknál is látni erõsen MAZ-szerû teherautókat. Történt még az 1990-es években, hogy Minszkbõl lenyúltak szinte minden létezõ tervrajzot, és a szó szoros értelmében felépítették a gyár pontos mását Kínában. Amikor az ügy kipattant, elég komoly politikai adok-kapok zajlott, ami dióhéjban azzal ért véget, hogy a Kínaiak közölték, hogy erõsen diszkont árfekvésben õk megveszik a licencgyártást, és ha ez nem tetszik a Fehéroroszoknak, akkor meg egyszerûen nem fizetnek semmit. Végül az oroszok segítségével megállapodtak.
Apropó, még annyit, hogy anno a MAZ is eljött Magyarországra, a Honvédségnek bemutatni a teherautóit (teherautó tender folyt éppen). A MAZ teherautói a létezõ legjobb terepjáró képességet nyújtották a teszteken. A magyar tisztek csak annyit tudtak hümmögni, hogy hát szép-szép, de nem NATO kompatibilis (ez egy olyan jó szóösszetétel lehet, hogy a politikusaink után a katonáink is megtanulták). Mire a fehérorosz mérnök visszakérdézett, hogy miben? A fülke és a motor német gyártmány ill. licenc, a vonóhorog NATO szabvány, stb...
Az meg mégse járja, hogy a közlegény prédikál a hadnagynak...
Nem nagyon emlékszem már a hittanra, meghát amúgy is ateista volnék, vagy mi, de nincs a Bibliában valami olyasmi, hogy Isten színe elõtt mindenki egyenlõ? :)
Amit ide elhoznak most az egy átlagos repnap színvonala alatt lesz. Asszem '97-ben volt olyan Kecskeméten, hogy 10-tõl 4-ig folyamatos repülés volt, kb. 50%-ban komoly harci gépekkel és a hivatalos repülés után is csak úgy szálltak fel a gépek és bohóckodtak. (Olyan is volt, hogy egyszere volt itt vagy 5 mûrepülõ kötelék!) Mi fél hét után mentünk ki a reptérrõl (ekkro rajtunk kívûl már alig volt ott valaki), de búcsúzóul még felmásztunk egy töltésre és visszanétünk a reptérre, mert kura jó volt nézni az a sok gépet. Na ekkor kiszúrt egy éppen fent levõ F-16-os és szépen ránkcsapott és áthúzott felettünk úgy max. 100 méterre. Igen látványos és és az jópofa volt, ettõl a mostani repnapok MESSZE elmaradnak itton, ja és ahhoz képes elég drágák.
Én kb. ezkre lennék kíváncsi, ha jönének és REPÜLNÉNEK! B-1, EF-2000, F-18E/F, F-15E, A-10 (1991-ben láttam elõször és utoljára repülni élõben, ez igaz az F-111-re is, de az meg már csak at ausztráloknak van), SZU-25, SZU-25 (ezt a kettõ sosem láttam), TU-22M, SZU-27 (ezt sem láttam még soha). Sajnos itthon remény sincs, hogy ezek egyáltalán jöjjenek, nemhogy repüljenek. Cseheknél volt opár éve, hogy ezekbõl volt jópár. Fura, hogy õk meg tudták oldani..
Igazából, ha nem jönnek a kínaiak semmi értelme kimenni, csak az "újszülötttnek", mert ami ott fellép mátr mindet láttam legalább 2-szer.
Egy repülõnapra semmi értelme kimenni? Sztem nincs ennél szinvonalasabb rendezvény ebben az országban. Ha tehetném a kifutó tövében aludnék
"kínai felségjelû Szu-27, Szu-30 és a legújabb J-10 típusú csapásmérõ repülõgépek látogatása is szerepel a tervezett programban"
Szó se róla cimbora, de nincsenek megerõsítve, tehát kb. jó, ha 1% esélye van,hogy jönnek. Az USA gépek a régi szép idõkben azért nem jöttek, mert 1-1,5 évvel(!) elõre be kellett volna jelenteni nekik, hogy mikorra számítunk rájuk és akkoriban és most sem tervez ilyen "hosszútávra" elõre senki, pedig B-1-tõl kezdeve MINDENT hoztak volna ide is 97-99 táján, csak szervezés kérdése lett volna.
Igazából, ha nem jönnek a kínaiak semmi értelme kimenni, csak az "újszülötttnek", mert ami ott fellép mátr mindet láttam legalább 2-szer.
Sajnos a normális programból az hiányzik, hogy az USA részrõl egy F-15E repüljön egy fullos bemutatót illeszkedõ tartályok nélkül vagy egy F-15C egy izmosat. Erre az utóbbira egyszer volt példa itthon az elmúlt 16 évben, de akkor NAGYON megmutatta az F-15, hogy mit tud.
Igazi meglepetésekkel készül a honvédség az augusztus 11-12-én Kecskeméten rendezendõ nemzetközi repülõnapra. A nyári repülõnap megszokott vendége lesz a Cseh Légierõ, a Német Luftwaffe, Lengyelország, Olaszország, Görögország Belgium, Nagy-Britannia, Szlovénia és Szerbia. Újdonság lesz Szlovákia és Horvátország repülõeszközeinek bemutatója, és az Európában kuriózumnak számító, kínai felségjelû Szu-27, Szu-30 és a legújabb J-10 típusú csapásmérõ repülõgépek látogatása is szerepel a tervezett programban. A Magyar Légierõ repülõeszközeit természetesen a földön és a levegõben is láthatja a közönség, köztük elõször a JAS-39 Gripent. A civileket népszerû mûrepülõ pilóták és a Red Bull Air Team képviseli .
Ha igaz a hir akkor biztos hogy kimegyek a Kecskeméti repülõnaokra !
A magyar államadósság témáról néhány tény:
-Az MDF kormány idején nekünk is felajánlották az államadósság átütemezését/elengedését, de nem éltünk a lehetõséggel.
-A '98-2002es ciklus idején az államadósságot sikerült a rendszerváltáskori mennyiség 1/3-adára levinni.
Jelenleg viszont magasabb, mint a rendszerváltás idején.
Szóval az, hogy 'hogy megy a szekér' még csak nem is az államadósságtól függ.
Rövidebb csõ, hehajtható válltámasz, a 103,104-essel együtt export célra készült, NATO kaliberrel.
ak-105
ez miben jobb, mnit az elõdei?
Viktor Bout úrnak kellene adni akirõl szól a film !! Oscar dijjas fegyverkereskedõ !! Vagy nem tudom mibe mérik õknáluk a pénzen , és fegyvereik áldozatán kivül a teljesitmény ! Magyarországon szerintem be kéne vezetni a Rózsa Sándor vagy Ambrus Attila dijjat ez lenne a hazai gazember dij !! Minden évben osztanám ! Nemzetközi viszonylatban még nem tudom a nevét irhatok rá javaslatokat !
Skacok, közeleg a 20 éves (!) évfordulója Mathias Rust híres nevezetes berepülésenek a Vörös térre. Kiíváncsi vagyok, hogy majd megemlékeznek -e róla május 28-án.
Jó lenne az akkori híradásoból látni valamit, hogy ez MEKKORA égés volt a nagy és verhetetlen szovjet fegyveres erõk számára. :)
"Milliók halhatnak éhen Észak-Koreában
március 28. szerda 9:24
[MTI]
A rossz termés és a segélyek mértékének jelentõs csökkenése miatt milliók halhatnak éhen Észak-Koreában, közölte szerdán egy ENSZ-tisztviselõ. Anthony Banbury, a szervezet Élelmezési Világprogramjának (WFP) ázsiai igazgatója most számolt be hatnapos észak-koreai útjának tapasztalatairól. Közölte, hogy a helyi tisztviselõk szerint a tavalyi rossz termés miatt csaknem 1 millió tonna élelmiszer hiányzik a szükségeshez képest, további gondot jelent a korábbi segélyek 75 százalékának elmaradása. A szakértõ szerint, amennyiben a támogatók nem válaszolnak a segélyfelhívásra, milliók halhatnak éhen.
Észak-Korea az 1990-es évek közepe óta szorul külföldi segélyekre, amikor természeti katasztrófák és a hozzá nem értés romba döntötte gazdaságát, az azt követõ éhínségben pedig közel két-két és fél millió ember halt meg. Az országban azóta is krónikus élelmiszerhiány van. A Kim Dzsong Il vezette rendszer ennek ellenére korlátozta a segélyszervezetek tevékenységét, és arra szorította õket, hogy csökkentsék az országban dolgozó munkatársaik számát.
A WFP 2005 decemberében azt követõen állította le teljes körû segélyezését, hogy Phenjan közölte, elegendõ élelmiszere van, és inkább gazdasági fejlesztésre lenne szüksége. Észak-Korea távolmaradása az atomprogramjáról folytatott hatoldalú tárgyalásoktól, valamint elsõ atomrobbantási kísérlete az élelmiszersegélyek további jelentõs mértékû csökkenését idézte elõ."
végül is hány fõ lehet még a lakosság? és mennyi az aktív ebbõl? mert minden évben csak azt halllani hogy éhínség van, meg árvíz stb, szal tuti nincs jóbõrben az emberek nagyrésze.
nem annyira, ha azt is figyelembe veszed, hogy horvátország lakossága alig 4,4 millió, szóval nem olyan meglepõ, hogy a költségvetésük feleakkora sincs, mint a miénk.
Annak ellenére hogy annak statisztika szerint legalábbis amit irsz gyengébbek nálunk a horvátok szerintem jobb az elosztásuk . Nincs akkora korrupciós feketelyuk mint a magyar gazdaságban mert nekem a haverjaim közül sokan átjárnak horvátországba dolgozni !! Magyarország arról hires hogy 3x annyiba kerül egy autópálya mint németországba és 3x rosszab . De azért Horvátország sokat köszönhet Magyarországnak hogy segitettük fegyverrel a függetlenné válásukat !! (AMD-65) és még ki tudja milyen fegyverek ?? A mai napig ezek államtitkok !
Sokadrészt a Szlovének nagyon régen felszámoltak sok sok veszteséges szociális hálóhoz tartozó juttatást. A horvátoknak nem kellett felszámolni "hála a háborúnak" a szerbek elintézték egy részét nekik...
Adósságelengedés pedig csak az államadósságot számolja. és nem a folyó fizetési mérleget és a "haderõre költhetõ pénzeket"
Az Észak dél autópálya horvátországban 2 okból épülhetett meg olyan gyorsan. Újjáépítési támogatásból különítettek el részt hozzá valamint mást nem építettek. másba nem ruháztak be.
És valóban nem gazdasági topic úgyhogy befejeztem az offot.
Szaraz adatok nem igazan ernek semmit..nezd meg Szloveniat pl...unisok ok is, eurot is bevezettek, megis kisebb szamokat mutat fel pl az altalad emlitett CIA factbook! Sok minenen mulik hgy hogy megy egy orszag szekere...ez nem gazdasagi topic igy nem is akarok belemelyedni, de pl csak kiragadva egy ok az adossag! Tobb allamnak az amerikaik elengedtek ugyahogy volt az adossagat amit a regi rendszerben halmozott fel, igy meg konnyu jol teljesiteni ha az allami beveteleket tisztan magukra kolthetik es nem kell annak hatalmas reszet adossagtorlesztesre forditani..(megjegyzem magyarorszagnak nem engedtek el az adossagat, de pl a lengyeleknek arcpiritoan sok adossagat elengedtek! stb-stb...)
Szoval kar peldalozni mindenfele statisztikai adatokkal, meg tablazatokkal meg GDP-vel hadonaszni...ki kell menni horvatorszagba es meg a hulye is latja hogy legalabb 5x jobban elnek/jobban megy a szeker mint mi magyarok/nak!
"Nem szabad elfeledni hogy sokkal jobban all az orszag mint mi..turizmusbol irtozatos penzek folynak be az allamkaszaba igy a legiero es a hadsereg is "konnyen" kap penzeket fejlesztesre "
A Legiero fo tipusa MiG-21BisD es MiG-21UMD (ezek reszleges modernizalason atesett gepek, amiket roman segitseggel oldottak meg.)
Kikepzesi celzattal Pilatus PC-9M tipus es a MiG-21UMD szolgal
Szallitokapacitast An-32B tipusok latjak el:
Forgoszarnyasok tekinteteben Mi-8MTV-1(Mi-171Sh lent lathato par az ujak kozul) es Mi-24-esek allnak rendelkezesre:
(Hirek szerint a Mi-24-esek tartalek allomanyban le vannak konzervalva, nem repulik oket 2003 ota)
..es nem szabad elfeledkezni a Canadair CL-415 flottajukrol sem. Mert fontos feladat harul nyarankent rajuk mint megannyi mas mediterran tengerparti orszagban, megpedig a tuzoltas! Ami rendszeresen megdolgoztatja a legiero repulo tuzoltoit es a tuzoltoalakulatokat a foldon!
Tehat jol lathato hogy tulajdonkeppen a Horvat Legiero mindennel rendelkezik amire szuksege van/lehet. Igyhat a 21-esek valtasakor (lassan eljon ez az ido is mert oregednek/repulnek ergo gyujtik a repult oraszamot) egy max 2 ket szazad uj modern harci gep tipusra tarthatnak igenyt, mert tobbre nagyon szukseguk nincs! (Nem szabad elfeledni hogy sokkal jobban all az orszag mint mi..turizmusbol irtozatos penzek folynak be az allamkaszaba igy a legiero es a hadsereg is "konnyen" kap penzeket fejlesztesre (nezzuk csak meg pl hogy milyen tempoban es milyen minosegben epultek naluk az elmult evekben pl autopalyak!!), de mivel 1-2 szazad harcigepen kivul tobbre nem nagyon van szukseguk, igy nem is varhato hogy nagymennyisegu modern gepet rendszeresitenek majd a jovoben, megha megtehetnek is!
Meg tobb kepet itt lehet talalni. Legierorol itt es itt, meg itt lehet tobbet megtudni.
Höhö aztan le ne vadassza valami szelsoseges tevehajcsar Cifut
Rebesgetnek uj repulotipust(okat ugymint Gripen vagy F-16), meg uj PSZH-kat (Patria talan) friss beszerzes gyannant. A kepeken is megjelent LVECO katonai terepjarokbol most vettek allitolag 70db-ot pont az afganisztani szerepvallalasuk miatt.
Viszont horvartorszag legiero szempontjabol sajatsagos helyzetben van! Korulotte csupa nato orszag melyekkel hataros is, tehat igazi legterserto maximum Bosznia-Hercegovina felol (ennek igazi ertelemben vett legiereje nincs), vagy Szerbia felol johetne (szerbek legiere halott..bar mostanaban kezd Phoenix-kent viselkedni, mert epp ujjitjak fel azt az 1-2 darab megmaradt MiG-29-esuket, es naluk is a MiG-21, Orao, Galeb, Super Galeb a gerince a legieronek...). Tehat jol lathato hogy nem igazan marad mas mint legi rendeszkedni, es erre untig eleg az elavult MiG-21-es! Sot! Ugye az orszag foldrajzi elhelyezkedese meg meg is koveteli a gyors gepet!
Ez milyen harckocsi ? Kerámiapácélzatos M-84 (T-72) ? Amugy látom fejlõdnek szomszédaink ,csak még mindig Mig-21-nél tartanak ! Horvátország haditechnikai beszerzési terveirõl tudsz-e valamit ,õket nem támogatják mint Boszniát az USA ?
Volt(van?) szo rola...konkretan egyes "specialis" alakulatok M4A1-et kapnak, es volt rola szo hogy osszehaderonemi szintem HK G36-ra cserelnek...de ezt csak ugy rebesgettek..szvsz semmi se lesz belole. (Ha meg egy kicsit rosszmajuskodni is akarnek akkor azt is mondhatnam hogy "Minek?"....parodiahadseregnek jo az AK-63 is boven!)
Hát én is néztem nagyokat. Elsõre tényleg F-18-nak tûnt aztán a lenti képes meg elsõre olyan Draken/Viggen beütés. Akkor ez most mi is? Hihetetlen, de nem ismerem fel... Addig oké, hogy paki, de ez valami full saját cucc, vagy kínai segítséggel készült?
Alltalaban a specialis pancelzat, es vagy a reaktiv pancelzat miatt "szogeletesegnek" a tankok. De persze tobb tipus is van amit mar eleve ilyennek terveztek.
szerintem sokkal sarkallatosabb a forman kivul a magassag...alacsony legyen szvsz az nagyon fontos!
Egyébként (elég hülye kérdés...) a tanokoknál a szögletes, vagy a lekerített forma a "jobb"(alapvetõen a toronyra gondolok)? Vagy mind1? Számomra érdekes, hogy a szovjet/orosz tankok mind szép kerekek, míg a nyugatiak szögletesek, miért?