Nagy tévedés, hogy nem tud kárt tenni a hagyományos töltetû rakéta a kifutóban. Egy egy tonnás robbanótöltet cirka 50 méter átmérõjû krátert váj a betonba is. A kérdés inkább az, hogy eltalálják-e vele. :)
a blokádnak szerintem is max a háboru kiprovokálására lenne értelme, hogy ne mondhassa senki hogy õk löttek elõször, bár szvsz a kinaiak erre tennének magasrol :P
Hong Kong sem jart olyan rosszul az egy orszag ket rendszer-el. Tajvan megkapna ugyanazt a statust, ha magatol csatlakozik. Ha lerohanjak, akkor meg semmit, csak terrort. Szvsz par even belul Tajvan magatol fog csatlakozni. Kinanak is ez lenne a legjobb.
1, Nem szolhatna senki bele
2, Erintetlenul kapna meg a gazdasagot, az infrastrukturat
3, Jelentos hadipontencialt!
Tajvannak nem lenne mivel szetloni a blokadot. Kina mar legi es tengeri folenyben van.
Hátha én tajvani lennék rohadtul nem akarnám, hogy a büdös komcsik modják meg, hogy mit szabad és mit nem... Ha fennálna a veszély, hogy jönnek, inkább eltûnék onnan, akár még csónakon evezve is.
A cikkben foglatakkal meg nem agyon értek egyet sok helyen. 920 rakétáról ír asszem. Na egy ballisztikus rakéta (fõleg, ha kínai) atomtöltet nélkül egy reptérben is nagyjából 0 kárt tud tenni, jó ha magát a repteret eltalálja, nehogy pont a kifutót, és abban sem tudna komoly kárt tenni, mert nincs páncéltörõ robbanófej tudtommal. Szarra se jó az egész. A tömeges légitámadás az egyértelmû veszély.
A blokád érdekes gondolat, de szerintem már 2 nap után Tajvan nekiállna szétlõni a blokádot.
Nem néz ki rosszul, de szvsz csak egy lelkes grafikus mûve. Gyakorlatilag minden része lopás valamelyik típusról:
Törzs és beömlõnyílás: Boeing X-32
Gépágyú az orr tetején: Boeing F/A-18
IRST: Szuhoj Szu-27 család
Félszárnyak: Szuhoj S-37/Szu-47
Hátsó vezérsíkok: Northrop YF-23
Hmm... ha jól látom van egy elég durva photoshopos kimaszkolás az elsõ ajtó felett/mögött. Vajon mi volt olyan "meleg", hogy ilyesmire vetemedjen a kép publikálója?
Sajnos nekem TV állványnál és szekrénynél már volt szerencsém mûanyag csapokhoz. Persze az is igaz, hogy gond nem volt velük, dehát látszik rajtuk, hogy adott esetben nagy terhelésre õk adnák meg elsõre magukat...
Hát ennek a kinai uj helikopternek meg mi a tipusa ?
Milyen koppincs ? Rooivalk CSH-2 ? Eurocopter Tiger ?
Valahonnan biztos lopták az ötletet ?
amugy jók a képek !!!
Jaja, de ritkán repült fegyverzettel, FAC bevetéseket repült fõleg.
Forward Air Controller, elõterolt megfigyelõ, õ jelölte ki a célokat a többi támadó gépnek. Õrjáratozik a front mentén és közben a hátrébb várakozó vagy éppen bejövõ gépeket kommandjrozták errõl.
Lelõni nem olyan egyszerû, mert az infravörös kisugárzása kicsit, maga a gép sem túl nagy és nem is zajos és tudtommal elég jól el volt látva mindenféle elekronikai kütyüvel.
'91-ben két század volt az öbölben USMC-nál EE és UU farokkód jelzéssel a 3rd Marine Wing kötelékében. Két harci vesztesége volt a típusnak ott és egy harctevékenységen kívüli.
Na pont ilyesmiben reménykedtem, báááár nekem többet jelent mint bombázó az OV-10 Bronco. Képek alapján látom hogy egyéb támadó fegyverzet, mint pl forgó gépágyú is helyet kap, meg valami levegõ föld rakéta bigyusz is van mint a helikoptereken. Ez azért nem akármi! Oda rendelték a frontra, mégpedig éles bevetésre, ahol akár légvédelmi rakétákkal találkozhat, vagy Mig-ekkel. Nem?
Sziasztok!
Meg tudná nekem mondani vki milyen típusú ruha ez? Ruha
Mint vadászégp igen, de az AVRO Shackleton asszem a '80-as évek legvégéig repült a RAF kötelékében (már a gyártó cég sem létezett már szerintem akkor) és nem légcsavaros gázturbinás gép volt.
Az elsõ vonalbeli szolgálatból a nyugati és VSZ légierõken Korea után szépen eltûntek a légcsavaros vadászgépek. Nem vadászgép még az öböl háborúban is szolgált, az OV-10 Bronco.
Az USA a háború után a Mustangot tartotta meg légcsavaros vadászgépnek, de egyre jobban terjedtek a sugárhajtású gépek. A koreai háborúban még bevetették, bár már leginkább csak alacsonytámodó szerepkörben. Véglegesn 1957-ben vonták ki a szolgálatból, de ekkor már csak a Nemzeti Gárdánál repült.
A Spitfire is kb az ötvenes évek közepéig volt szolgálatban, bár ekkor már csak a távol-keleten.
Az új Luftwaffe-t ha jól tudom, már rögtön sugárhajtású vadászgépekkel szerelték fel (F-86 Sabre) valamikor az ötvenes években.
Összességében a légcsavaros gépeket 1950-re nagyjából kivonták az elsõvonalbeli szolgálatból.
Oké, mostmár rendesen ki lettem okítva. De az a budicsésze akkor is besz*rás. :D
Na lenne még egy kérdésem, bár biztosan szóba jött már itt valamikor, pontosan az hogy a légierõnél mikor vonták ki végleg a propelleres vadászrepülõket???? Bombázó meg felderítõ azt tudom hogy van, de hogy vadászok közül mikor. Továbbá a RAF-nál is, meg a Bundes Luftwaffe-nél.
Igazad van, a katona nem tehet arról, hogy az idióta politikusok oda küldik, ahol semmi keresenivalója, a katona a TÚLÉLÉSÉRT küzd meg, hogy elérje a kijelölt célt.
Mindenki aki azt mondja, hogy õ nem így közlekedne az szerintem hazudik, mert az ember sokmindenre képes a túlélés érdekében, ez meg nem egy olyan vészes dolog.
Bilibe logo kezzel, meg fiktiv hulyesegekkel nem foglalkozom. Nincsenek itt. Te meg nem vagy kepes elfogadni hogy katonai szempontbol teljesen rendben van ez a "kozlekedesi forma", fuggetlenul attol hogy jenki, orosz, vagy ki fia-borja teszi ezt!
OK de arról ,hogy a kedves elnökük elküldte õket megszállni egy országot nem a katona tehet és éppen ezért nem az õ halálát kéne kívánni.
És szerintem ha annyira kicseszésbõl csinálná akkor sokkal nagyobb erõvel menne neki az elõtte lévõ kocsiknak és nem nyomná a dudát állandóan ,csak azokba ment bele akik nem álltak félre.
Amúgy szerintem te se nagyon gondolnál arra ,hogy szerencsétlen csomagtartója behorpad ha akármikor felrobbanhat melleted egy IED vagy rádlõhetnek RPG-vel vagy simán nekedvágnak egy gránátot.
Megszállt oszságban már csak így van, utálják a megszállókat, és minden lehetséges erõvel irtják õket. Azért meglesnélek, amikor az oroszok a Nagykörúton kiütnek a forgalomból a Suzukiddal együtt, csak hogy a BTR-rel ne kelljen megállniuk. Gondolom, akkor is bõszen helyeselnéd a dolgot.
Te enyire nehez felfogasu vagy vagy enyire gyulolod a jenkiket?!
Ki van adva nekik ha elni akarnak akkor nem dugulhatnak be mert az elet sokszorosan bebizonyitotta hogy csak igy lehet tulelni...tudod nem ismeretlen a kozelkeleten hogy hirtelen az egyik koszos budos sikatorbol kiszalad egy gyerek es kezigranatot dob a konvolyra....es ez csak egy pelda. En is pont ugyanezt csinalnam a helyukben! Menni, nem megallni mert akkor konnyu celponta valik a jarmu ,a konvoly, minden baka aki ott van...
Ez nem amerikai termek...mindamellett hogy aztan ha valakitol messze all hogy vedje a jenkiket az en lehetek....ezt doktrinanak hivjak. Mindenki igy csinalja, nem csak az amerikaiak. Szerintem olvass utana es gondolkozz el rajta.
F6F-5N: 2x20mm Hispano + 4x.50 Browning. Egyébként akaraterõ esetén az összes F6F-5 felszerelhetõ lett volna ezzel a kombinációval. Mustang esetén terv se nagyon létezett ilyen céllal. Mindemellett a Hellcat kétszer akkora bombaterhet vihetett magával, bár HVAR-bõl néggyel kevesebbet (10 vs 6). Viszont a Hellcat bevethette a Tiny Tim-et is. Szóval erõsebb volt.
Mai napig sem igazán jellemzõ, hogy egy alapvetõen szárazföldi alkalmazásra tervezett gép sikeres lenne hajófedélzeten. A Rafale is eleve úgy lett tervezve, hogy alkalmas legyen hajófedélzetre is. Talán a Szu-27K és a MiG-29K lesz kivétel, de ilyen alacsony példányszám mellett ezt nem igazán lehet kijelenteni.
Pontosan kimondtad a lényeget. A Mustang szerkezete gyenge lett volna hajófedélzetre, a Hellcat meg eleve oda lett tervezve. A nagyobb tömeg ellenére a Hellcat pl emelkedõképességben jobb volt a Mustang-nál, ami a kisebb szárnyterhelésnek is köszönhetõ. A Hellcat átesési sebessége is alacsonyabb volt a Mustang-énál (a lamináris szárny hátrányai). Szóval azt sem lehet kijelenteni, hogy manõverezõképesség szempontjából jobb volt a Mustang. Hatótávolság szempontjából pedig csak akkor volt jobb a Mustang, ha kettõ darab póttartályt függesztettek rá. Ekkor ~200km-rel messzebre repülhetett, mint a Hellcat a belsõ üzemanyagkészletével. Az eredeti felvetés pedig pontosan erre vonatkozott.
Elõször is a P-51 magassági vadászgép volt az A-1-es meg földi támadógép, így nem túl fair dolog össszehasonlítani õket. A P-51 egy nagyon gyorsan összrakott valami volt, az A-1-es meg gyakorlatilag a légcsavaros repülõgéptervezés csúcsát jelentette szinte szerintem.
Erõsebb egymotoros légcsavaros gép nem nagyon készült nála, hordozható fegyvermennyisége valami iszonyatos volt. Nagyobb tömegû cuccot lehetett ráakni asszem, mint egy F-16A-ra, de mivel képes volt alacsony sebsséggel repülni és igen sokáig járõrözni Vienamban ez volt talán a legsikeresebb géptípus és kivonása után fejlesztették ki az A-10-est az A-1-es koncepciója alapján. Nemrég volt egy cikksorozat az Aranysasban a géptíusról.
Járj utána mit irsz
P-51B/C 4 db 12.7 mm nehézgéppuska
P-51D 6 db 12.7 mm nehézgéppuska
F6F3 Hellcat 6 db 12.7 mm nehézgéppuska
F6F5 Hellcat 6 db 12.7 mm nehézgéppuska
Tehát csak a P-51B/C verziónál erõsebb a fegyverzete !
A Hellcat és a Mustang két különbözõ üzemeltetési helyre gyártott vadászgép ! A Hellcatt haditengerészeti vadászgép megerõsitett futómû és sárkányszerkezettel ami haditengerészeti üzemeltetéshez elengedhetetlen , és aminek persze ára van súly , sebesség , stb !
A P-51-es sorozat nagy hatótávolságú , nagy magasságú , stratégiai nehézbombázó kisérõ vadászgépnek készült , valamivel gyengébb szerkezettel mint a Hellcat , de gyorsabb , szerintem arra amire kilett találva alkalmasabb vadászgép ! Szárazföldi vadászgépet átalakitani abban az idõben anyahajó fedélzeti üzemeltetéshez nem volt mindig a legjobb ötlet! Lásd Spitfire haditengerészeti verziója a Seafire 6 hónap után a gyengébb szerkezetû szárnyak megrepedeztek ezért a Royal Navy is a Hellcatt bérelése mellett döntött !! kb 1100 db-ot használtak .
Jó persze, gondoltam talán még használták pár évig, de azért csak kijött a P-51 felhajlíthatós szárnnyal anyahordozókra nem??? Gondolom mert jó hatótávolsága volt. És a A-1-es Skyraider miben volt jobb a P-51-nél???
Na ennyi elég is volt nekem hogy kiessek a székbõl a röhögés végett. Ennél jobb már csak a bomba helyére szerelt wc csésze volt jobb egy P-51-esen asszem....