Én nem értek hozzá, csak egy fordító vagyok, de a gugli fordító a "hatástűz" fordítást adta ki, ami ebben a orosz bolgár-magyar kifejezési szótárban is szerepel, tehát létezhet, hogy valós magyar szakkifejezés. Utoljára szerkesztette: fonak, 2018.05.10. 16:27:02
Annak a kifejezésnek, hogy "Fire for effect" van magyar megfelelője?
Szerintem a szokásos bezár, abbahagy, leszerel.... cserébe olaj, élelmiszer és ami kell segély. Aztán egy "év múlva" megent kiderül, hogy baromira nem gondolja komolyan de az egy év fellélegzés jól jött.
Ami talán más, hogy "40év" éhezés után már megvan minden. H bomba, ICBM. Biztos most 40év után feladják. kuckuc.
Politika. Semmi több. Észak-korea sarokba van szorítva, és (hogy most magától vagy külső hatásra) rájöttek arra, hogy a rakétaindítások és atomkísérletek nem hatják meg a potenciális "ellenséges" országokat. Marad az előre menekülés. Ez igazából mindenkinek jó. Kína megkönnyebülhet, mert lekerül a válláról a kis vezér, Dél-Korea örülhet, mert enyhülhet a kapcsolat, és talán valami reménysugár lesz arra, hogy végül egyesülhet újra az ország (amire én sok esélyt nem látok, de mindegy). Trump pedig felmutathat valamit a külügy terén, amire büszke lehet.
Bár annyira nem haditechnika, mégis mit gondoltok az Észak-koreaiak mostani béke gesztusairól?
Nem, maga a gerjesztés és aztán a nyalábok összefogása. Jelenleg olyan 5-6kW körül van az egyedi gerjesztett szilárdtest lézerek kereskedelmi szintje, lézer-vágó gépekben fordulnak elő. Az amerikai LaWS és társai több ilyen modult (a LaWS 6db-ot) fog össze, és optikai kábelekkel, majd egy tükör-rendszerrel csinál belőle egy nyalábot. Elméletileg azzal jönnek, hogy ilyen módon korlátlan szintig lehet skálázni a lézert. Aztán a LaWS is megállt valahol 36kW környékén, és valahogy senki sem állt elő azzal, hogy ő márpedig 100kW-os, pláne 200kW-os lézert csinált ilyen módszerrel - pedig hát "elvben" egyszerű. Gyakorlatilag pedig annyira azért nem lehet egyszerű, ráadásul a nyalábok megfelelő összefogása se lehet egyszerű, a LaWS is gyakorlatilag 1,8km-en belül lőtt amikor lőtt. És így se volt világalázó a teljesítménye.
A LaWS-ról szóló marketinganyag, az említett 100kW-tól nagyon messze voltak, valahol 30-50kW körül, egy forrás szerint 36kW volt a max.
Száz kW-os szintet CO2 lézerrel már a szovjetunió és az USA is ért el. Az USAF YAL-1A lézere több száz kW-os nagyságrend körül lehetett, de pontosan nem tudjuk - az elvárt 1MW-os energiaszintet viszont biztosan nem érte el, és ugye itt már összetettebb vegyületekről volt szó (hidrogén-peroxid, kálium-hidroxid, stb.).
Szóval hogy 200kW-os lézert terveznek az szép. Majd el is hiszem, ha látom... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2018.05.08. 10:33:39
De otthon lehet menőzni vele. :-) Amúgy a nuki meghajtású vasaknál mi akadálya van a lézer használatának? Hiába tudnak "korlátlan" energiát termelni, ha nem tudják tárolni?
30kW-os lézerrel balsafa drónokat, esetleg kereskedelmi Quadrokoptereket tudsz lelőni.
A 200kW szép, de ilyen teljesítményt még csak kémiai lézerből hoztak össze, tehát akkor üzemanyag is kell hozzá. A 200kW-os lézer pedig még mindig kevesebbre képes, mint az az ágyú az elülső fedélzeten...
Azt azért eltalálta a cikkíró hogy az Oroszok tényleg terveznek lézert az új jégtörőikre.
A Dikszon nevű hajójukon múlt évben már teszteltek is egy 30 kilowattosat.
Az új Project 23550 Ivan Papanin osztályú jégtörőikre állítólag ennél nagyobbat, 200 kilowattosat akarnak tenni.
Kíváncsi vagyok hogy születnek ezek a cikkek. A hatásvadászatot levonva sem értem a dolgot. Minek kellene sok jégtörő az amiknak? Hogy Kanadából 10 évente egyszer "kimentsenek" egy hajót?
Annyi hiba van benne, hogy felsorolni is sok (Lider-osztály, lézerfegyverek, az USS Little Rock LCS hajó helyett egy II.Vh-s egység képét rakták be...).
Nagyon jó kis könyv, benne a hidegháborús magyar fegyverbeszerzések, illetve hadrendben álló szárazföldi eszközök ötéves terv szintű lebontásban.
(mikor, miből, honnan, és mennyit állítottunk rendszerbe)
Ural Vagongyár elképzelése a tengerészgyalogságnak
Érdekessége,hogy amolyan "Transformer"-ként, hajót csinál magából a gyorsabb vízen haladásért.
A lánctalpai alá egy lemezt hajt, miután behúzta azokat és elöl és hátul is leereszt egy takaró, kiegészítő lemezt.
Szemből 300méteről felett 30mm, körkörösen 7,62mm és 100méter felett 12,7mm, 6kg robbanóanyagnak áll ellent.
A hajtóműves linknél, jól gondolom, hogy a beöltözött hegesztős fickók azok bennt a tartályban egy védőgázas környezetben hegesztenek, hogy az oxidációt megakadályozzása hegesztés alatt?
Ha igen az azért elég macera lehet , csodálom, hogy nem váltotta még ki valami automatika .
Lehet nem annyira haditechnika, de van valami infó arról, hogy a NASA a most fellöt in sight küldetésénél miért a vanderberg air force base-ről indították a rakétát a marsara és nem a szokásos Hustoni kilövő helyről? Meg csak a kilővés helye miatt voltak katonai személyek is az inditő központban esetleg a küldetés jellege is kötődik a katonai vonalhoz?Illetve követve a fellövést furcsa volt, hogy az egyenlítőtől délre és közel merőlegesen rá indították el , máskor ez inkább párhuzamos volt az egyenlítővel vagy legalább is észak felé indult a pálya.
Aznem világos, hogy ez akkor is ez a nagyságrend marad, ha nem 280 gép, hanem mondjuk 1000 lesz-e. Ugyanis a rendszert akkor is üzemeltetni kellene, ha csa 1 db gép létezne viszont nyilvánvaló, hogy vannak olyan költségek, ami gépfüggetlen. Egy automatizált rendszert nem érdekel, hogy 1 vagy 1000 gépet kezel adott esetben. A SW megírása és karbantartása X összeg, ami most 280 gépen van. Lesz ez 1000+ is. Akkor meg repóránként +2500 USD. Nem ettől esik hanyatt az ember bár ez sem olcsó. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.05.04. 19:28:46
Tudom, hogy az F-35-öst rúgdalni könnyű, meg minden, de azért ezen nekem is megakadt a szemem:
"“Lockheed Martin Corp., Lockheed Martin Aeronautics Co., Fort Worth, Texas, is awarded a $1,421,735,530 cost-plus-incentive-fee contract for recurring logistics services for delivered F-35 Lightning II Joint Strike Fighter air systems in support of the Air Force, Marine Corps, Navy, non-Department of Defense (DoD) participants, and foreign military sales (FMS) customers. Services to be provided include ground maintenance activities; action request resolution; depot activation activities; Automatic Logistics Information System operations and maintenance; reliability, maintainability and health management implementation and support; supply chain management; and activities to provide and support pilot and maintainer initial training. Work … is expected to be completed in April 2019.”
Magyarul: 1,42 milliárd dollárt kap egy évre a Lockheed az F-35 logisztikai támogatásának biztosításáért. ALIS üzemeltetés, földi infrastruktúra, és a többi.
Ez nagyjából 5 millió dollár per gép, és ebbe nincs benne pótalkatrész, üzemanyag, pilóta költség, stb, tehát a rep. költségben sem jelentkezik! Azért nem gyenge...
Tudom - nekem magyarázod a 300 oldalas F-115 könyv után? :) - , de más számára gyártanak, ahogy az oroszok is. Ezért a lefestett képe kicsit fals volt szerintem.
Moszkvai idő szerint ma 9.45h-kor a Földközi-tengerbe zuhant egy orosz Szu-30SzM vadászbombázó. A baleset nem sokkal a Hmejmim(Latakia) bázisról való felszállás után, magasság elérése közben történt, mikor (az elsődleges információk szerint)madár került a gép hajtóművébe. A pilóták még próbálták a gépet megmenteni, de sajnos nem sikerült és életüket vesztették.
Az F-15 már csak exportra megy, az USAF 2001-ben kapta meg az utolsót (!!!).
Az F/A-18E/F speciális eset az US NAVY-nek...
A Gripen NG-hez kellett a Brazil megrendelés, és ott sincs minden teljesen rendben a hírek szerint.
A Rafi egyre népszerűbb, de ugye az Indiai megrendelés körül is voltak balhék...
Az EF egy külön kórtörténet, ki tudja, egyenesbe jön-e valaha.
Egen, ráadásul a PAK-FA is tökéletes pazarlásnak tűnik a jelen helyzetben. A probléma ezzel (is) az, hogy nincs jó válaszuk a kialakult helyzetre. Szinte semmilyen téren. Talán a könnyű és gumikerekes páncélosok terén még csak-csak, mert relatíve jónak tűnő és nem túl drága megoldásokat fejlesztettek ki (Bumeráng és Kurganyec-25), de a többi téren... A T-90M párhuzamosan a T-14-el, a Mi-28N párhuzamosan a Ka-52-el, és igen, a Szu-27SzM, Szu-30M2, Szu-34 és Szu-35Sz úgy, hogy közben dolgoznak a Szu-50-en. Ez tényleg rohadt nagy pazarlás...
Azért az F-15E legacy gépeket még mindigy gyártanak exportra és korszerűsítenek, pl. F-15S -->SA és SA gyártás.
A Super Hornetből a US Navy is vásárol, ők nem akkora hívei az F-35-nek, mint a USMC.
A világn nem egyenlő USA. Svédek Gripen NG-vel házalnak, de EF és Rafi is van még.
Tragikusan inkább az aktív radaros rakéta terén vannak lemaradva.
Ez maga a tökéletes pazarlás. F-15 kategóriájú gépeket gyártanak sorozatban, miközben az amcsik már rég befejezték az utódtípus (F-22) gyártását is, és már középhatalmak is az F-35 rendszeresítését folytatják. Tragikusan le vannak maradva a világtól...
Két gyártósor van alapvetően, a KnAPOO és az Irkut, mindkettőt életben kell(ene) tartani. Előbbi gyártja a Szu-35-öt, Szu-27SzM3-at és a Szu-30M2-őt, utóbbi a Szu-30SzM-et és a Szu-34-et. Plusz hát eltérő feladatokra, eltérő felszereléssel rendelkeznek, a Szu-27SzM3 és a Szu-35 együléses gép, alapvetően légifölényre. A Szu-30M2 alapvetően tengerészeti gép, oda is megy, a kínai MKM alapján épült. A SzM3 pedig Szu-27 felújítás.
Igen, sacc per kábé 2 gépre lenne szükség (mondjuk Szu-35 és Szu-34), dehát így alakult...
Ezek mind az Orosz Légierőnek / Tengerészeti Légierőnek átadott gépek?
A mögött, hogy a Flanker családból párhuzamosan 27/30/30SzM/35 típusokat gyártanak valami gyártástechnikai bottleneck van vagy csak valami bürokratikus hajcihő?
Kösz.
Igen, valami ilyesmire gondoltam.
Felmerült bennem, hogy annak, hogy az elég nagy méretű Sturm/Ataka indítóra mindössze 6 db rakéta szerelhető az lehet az oka, hogy ennél szélesebb függesztmény esetén nem lehet Igla -kat felszerelni a külső pilonra. A képed alapján úgy tűnik nem ez a magyarázat.
Látott már valaki olyan képet Ka-52 -ről, ahol egyszerre volt rajta Vihr, Igla és nem irányított rakéta mindkét szárnyon?
Érdekes, nem okádja a füstöt, mint a Kuznyecov, pedig ő is gőzturbinás.
A T-35 azért gondolom nem valódi páncélzattal és fegyverekkel készült. Utoljára szerkesztette: fonak, 2018.04.30. 08:05:34
Modular Scalable Vest, az US ARMY új egyenruha / ballisztikai mellény megoldása, érdekessége, hogy részben az egyenruhába vannak a (puha) ballisztikai védőpanelek tartói integrálva.
Ez kb. kacsavadászat volt. A harckocsikon semmiféle oldalsó védelem (se ERA, se rácspáncélzat), az első találat után a "katonák" szana-szét rohannak, még annyi sincs, hogy a második harckocsival fedezékbe vonuljanak, vagy legalább a veszélyforrás felé fordítsák.
Na igen, kevesen tudják, hogy azért nem csak gentlemanek háborúja volt ez a Civil War (vagy ahogy délen szeretik emlegetni War Between the States vagy akár The War of Northern Aggression). Mondjuk ez a Kentucky-határvidéki gerillaháború nem volt általános mindenhol, de azért történtek dolgok Sheridan és Sherman csapatai elég rendesen pusztítottak pl. amerre mentek.
Sea War Museum Jutland in Thyborøn has made a new sensational discovery during its continued registration of shipwrecks in the North Sea and Skagerrak. In April 2018, the museum found the wreck of the German submarine U-3523, which was sunk with waterbombs in Skagerrak by a British B24-Liberator aircraft on May 6, 1945. Just the day before, the German forces in Denmark, Northwest Germany and Holland had surrendered, so the submarine was not engaged in battle, but was probably on its way to Norway. The U-3523 was of the new and highly advanced type XXI that could have revolutionized the submarine war if enough boats had been completed in due time. 118 boats were in the process of being build, but only two came into active service, and none was ever engaged in battle. U-3523 appeared on the survey screen during the museum's scan of the seabed some ten miles north of Skagen, and the discovery was very surprising. Very unusually, the entire submarine bow is buried in the seabed while the stern is approximately 20 meters above the sea bottom. The wreck lies at 123 metres of water depth, making it very difficult to access.
Ez EW környezetet szimuláló cucc vagy az ACMI-hoz tartozik. Mindig elfelejtem, de az antennák sajátosak.
A fénykép lényege az volt, hogy éles fegyver van rajta, nem berendezés. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.04.22. 13:31:46
Valaki tudja, hogy mi célt szolgálnak ezek az eszközök a pilonokon?
PLAAF szu-35-s alatt van.
Részben a 2008-as világválság volt a mondvacsinált ok a felszámolásra, részben az, hogy állítólag "szükségtelen" a harckocsizó fegyvernem, stb.
A harckocsizókat a holland katonai vezetés mentette meg, az első terv az volt, hogy beszántják őket teljesen. Aztán kitalálták azt amit Molni írt, így legalább teljesen nem szűnt meg a fegyvernem.
Most a "nemzetközi helyzet"-re való tekintettel élesztették újra a saját harckocsizó egységet. Nincs kifejtve, de alapvetően az Orosz-NATO szembenállás miatt...
Ugyebár Hollandia volt egy "bezzegország" olyan szempontból, hogy 2011-ben konkrétan felszámolták a harckocsizó alakulatukat. A 116 harckocsiból 100-at a finnek, 16-ot a németek vettek meg. A döntést nem egy helyen olvastam példának arra, hogy a harckocsik ideje lejárt, és a gumikerekes ill. lánctalpas lövészpáncélosok és a pct. rakéták veszik át helyüket. No, akik ezt írták, most heves csuklásrohamban szenvedhetnek, ugyanis Hollandia megkapta első három Leopard 2A6MA2 harckocsiját, amivel újra létrehozták az 414-es Harckocsizó Zászlóaljat. Az első századot 2019-re töltik fel 16 harckocsival, míg a teljes zászlóalj 48 harckocsival várhatóan 2022-re lesz harckész.