hmmm úgytudtam a Gripen azért annyira nem "szar" csak mi magyarok spóroltunk le róla mindentfélét (pl: a fegyver rendszer, bizonyos elhárító rendszerek....)
a lényeg h nekünk szar....
Egy kis Gripen hír (bár tudom, hogy nem túl népszerû gép :D):
A Saab benyújtotta Norvégiának a legújabb Gripen N (Nordic) verzió ajánlatát. 48db Gripen N gép ára 20 milliárd NOK, vagyis durván 3.12 millárd US dollár (~65 millió $ / gép, vagyis olcsóbb, mint a JAS-39EBS HU... mellesleg), és 100%-os gazdasági ellentételezést vállalnak. A Gripen N ugye új hajtómûvet, módosított szárnyakat és megerõsített törzset kap, és nagyobb a fegyverterhelése. A Norvég döntés 2008-ra várható.
A Dánok 2009-ben döntenek arról, hogy Eurofightert, Gripen DK-t vagy F-35-ösöt vásárolnak. Viszont õk nemrég olyan kijelentéseket tettek, amelyek szerint az F-35 kiesett a sorból. Az elvárásaik szerint ugyanis az ideális gép 2010-re már sorozatgyártásra és átadásra érett. Az F-35A viszont a partnerországoknak leghamarabb csak 2014-ben lesz elérhetõ. Dánia jelenleg jelentõs számú F-16-ost üzemeltet, és eddig a JSF program egy támogatója volt. A Saab már több bejelentést is tett, mely szerint több Dán vállalatba is befeketetne, illetve alvállalkozóként számítana rá, amennyiben megnyeri a tendert.
Érdekes mondjuk... a sokszor lesajnált Gripen még a végén szárnyra kap? Vagy csak a Dán és Norvég politikusok ilyen trükkökkel próbálják a Lockheed-et (és az USA kormányát) engedékenyebbé tenni az F-35 szerzõdésekben foglaltakkal? Ezeket az F-35 megrendelési/együttmûködési szerzõdéseket egyébként nemrég kezdték aláírni. Az elsõ aláíró a "külsõ" körbõl Törökország lehet, még e hónap végén.
A Vietnami háború elején a hordozók fedélzetén olyan iramban fogyottak a légibombák és rakéták, hogy az 1965-ben már általános volt, hogy a vadászbombázók fél bombaterheléssel száltak fel - a lényeg ugyanis az volt a fejesenek, hogy teljesítsék az elõírt küldetésszámot, a ledobott bombamennyiséget a kutya nem figyelte.
Ami miatt ez érdekesség vált, az az, hogy a sok kihasználatlan fegyverfelfüggesztõ pillonra tekintve valamelyik pihentagyúnak beugrott egy ötlet. Kerítettek egy leselejtezett WC kagylót, amelyet amúgy a többi szeméttel együtt a tengerbe dobtak volna. A fegyvermesterek ráoperáltak egy rögzítõsínt és egy orrgyújtót.
A WC-t egy A-1 Skyraider szárnya alá függesztették fel, és a karbantartók, fegyveresek, a fél fedélzeti legénység úgy állt a gép katapultra állításáig, hogy eltakarják a parancsnoki híd legénysége szeme elõl a speciális fegyverfüggesztményt.
Végül a katapultra került a Skyraider, és a fedésnek távoznia kellett, de közvetlen az indítás elõtt még a hangosbeszélõn felcsattant állítólag az elsõ tiszt: "Mi a pokol az az 572-es jobb szárnya alatt?!?".
Az A-1-es azonban már úton volt, és Dél-Vietnam felett leoldotta veszélyes... és mókás terhét.
Ilyen cikkekkel ne foglalkozz.Ez egyszerû bulvár.Semmit se tudsz a kaliberrõl se arról,hogy pontosan milyen sérülést okozott az agyban.Konkrétan csak annyit írnak a golyók a nõ fejbõre alá fúródtak.
Volt az az ember aki a tamagocsi temetõt is kitalálta.Gondolt egyet és szervezett egy kamu szafarit a délszláv háborúba.Vadászat emberekre.A magyar sajtó megette.Brazília 10,000 km-re van.
Nem írják milyen kaliberû fegyverrel lõtték fejbe, de Braziliában a férfiak körében a lõfegyvereknek kb. olyan szintû sztátusza van, mint itthon az autóknak, tehát nem valószinû, hogy légpuskáról lenne szó. Lehetségesnek lehetséges, arra is volt már példa, hogy valaki több, mint tíz lõtt sebbel még egy napig húzta, míg orvosi ellátást kapott.
http://index.hu/politika/bulvar/bullet1112/
Ez valóban lehetséges? Mert nekem kicsit kamu szaga van, mivel nem írták oda, hogy egyáltalán milyen fegyverrel lõtték fejbe. Mert ha csak egy légpuskával, az nem olyan nagy durranás, mintha egy Desert Eagle .50-el :)
1. A felszállás lehetõség. A leszállás kényszer.
2. A botkormányt elõre tolva, alattunk a házak mérete nõ, hátrahúzva
pedig csökken. Huzamosan hátrahúzva tartva a kormányt, a házak ismét
nõni kezdenek.
3. A repülés nem veszélyes, csak a lezuhanás az.
4. Jobb lent lenni és azt kívánni, bárcsak fent lennénk, mint fordítva.
5. Egy repülõgépen csak akkor feleslegesen sok az üzemanyag, ha lángra kap.
6. A gép orrán lévõ légcsavar a pilótát hivatott hûteni. Ha leáll, a
pilóta rögtön izzadni kezd.
7. Bizonytalan helyzetben tartsd a repülési magasságot. Az éggel még
soha senki nem ütközött.
8. A "jó" leszállás az, ami után saját lábon elhagyható a gép.
A "nagyszerû" leszállások pedig azok, amelyek után a gép tovább
használható.
9. Amennyire csak lehet, törekedjünk arra, hogy a gép hegyes vége mindig
elõre álljon.
10. Azt, hogy kerekekkel felfelé szálltál le onnan veszed észre, hogy a
rámpához csak teljes gázzal tudsz eljutni.
11. A túlélés valószínûsége fordítva arányos a leszállási szöggel. Minél
meredekebb szögben száll le a gép, annál kisebb az esély a túlélésre és
fordítva.
12. Soha ne engedd a gépet leszállni olyan helyre, ahova agyilag már öt
perccel korábban meg nem érkeztél.
13. Tartsd távol magad a felhõktõl. Megbízható források szerint a hegyek
elõszeretettel bujkálnak a felhõk között.
14. Törekedjél arra, hogy leszállásaid száma egyenlõ legyen a
felszállások számával (lásd az 1. pontot is).
15. A sima leszállásnak három egyszerû szabálya van, de ezeket sajnos
senki nem ismeri.
16. A helikopterek nem tudnak repülni, csak olyan randák, hogy a föld
egyszerûen taszítja õket.
17. Ha az ablakból csak körbe-körbe forgó talajt látsz és az utastérbõl
a zûrzavar hangjai szûrõdnek, akkor a dolgok nincsenek egészen rendjén.
18. A gravitáció nem ötlet, hanem természeti törvény, amely ellen
fellebbezésnek helye nincs.
19. A sebesen zuhanó alumínium tárgy kontra mozdulatlan föld csatát
eddig mindig a föld nyerte meg.
20. A józan döntõképesség alapja a tapasztalat. Sajnos a tapasztalatot a
rosszul meghozott döntések gyarapítják.
21. Tanulj mások hibáiból. Nem fogsz annyi ideig élni, hogy valamennyit
magad is elkövessed.
22. Légy éber! Így is lesz mindig valami, ami elkerüli a figyelmedet.
23. Egy pilóta számára leghaszontalanabb három adat: a gép feletti
magasság, a kifutópályán megtett úthossz és a tized másodperccel elõbbi
pillanat.
24. Vannak öreg, és vannak bátor pilóták. De öreg bátor pilóták nincsenek.
Linkeltem egy képet, de nem a képfeltöltésrõl. Arra legalább kiírja, hogy nem engedélyezett, s nem is engedi elküldeni a hozzászólást. Ezt meg elküldte, de nem rakta ki... =7
Természetesen az elméleti tûzgyorsaság a nevébõl eredõen csak egy viszonyszám, hogy mennyi lõszert lõne el folyamatos tüzelésénél. Így egy átlag gépkarabély 650-750 lövés/perc tûzgyorsasággal rendelkezik, de ugye csak 20-35 lõszerrel rendelkezik, amit 2-3 másodperc alatt ki is lõ, ha a használó rajta hagyja az elsütõbillentyûn az újját.
Az ilyen 1 millió lövés/perc értelme persze erõsen megkérdõjelezhetõ, hiszen legfeljebb olyan helyzetben van értelme, mint a hajók CIWS rendszereinél (CIWS ~közvetlen közeli védelmi rendszer, mint a Phalanx), de még ida is túl sok.
Nem vagyok én se nagy rajongója a MetalStorm-nak, fõleg hogy sok helyen (szerintem kissé indokolatlanul) hypeolják. Bizonyos feladatkörökben persze én is látom értelmét (pl. aknavetõ-csõkötegek), de pont ilyen géppuska-feladatkörben nem igazán...
Akkor az 1.000.000 lövés percenként annyira elméleti, hogy nem is igaz sem gyakorlatilag, sem elméletileg... Egymásra szerelek 1.000.000 csövet, elsütöm 1x-re és kész is az elméleti tûzgyorsasága...
a harcoló egységek külföldi bevetéseken résztvevõk nagyrésze innen ment, az elmúlt 3 évben többszáz milliót költöttek a laktanya felújítására most meg 1 toll vonással megszüntetik, idióták ezek mind :(
hát az ..., bár õszintén megmondom én mást nem is várok nagyon magyar hadseregtõl..., amx azt hogy vajh mikor jelentik be hivatalosan is a megszünését mint olyant...
"Az új kormányprogramnak megfelelõen jövõ év augusztus 31-ig felszámolja a Magyar Honvédség a 24. Bornemissza Gergely Felderítõ Zászlóaljnak otthont adó egri helyõrséget - jelentette be szerdán Egerben a Honvéd Vezérkar fõnöke.
Az alakulat megmarad, és a jövõben a debreceni 5. Bocskai István Könnyûlövész Dandár kötelékében lát el felderítési feladatokat - közölte a laktanyában megtartott állománygyûlést követõ sajtótájékoztatóján Havril András.
Ugyanakkor az Egerben szolgálatot teljesítõ 387 hivatásos és szerzõdéses katona elõtt a Magyar Honvédség valamennyi alakulata nyitva áll, így nem csak Debrecenben folytathatják az egri honvédek a katonai pályát - fûzte hozzá a vezérezredes.
Az elmúlt idõszakban számos rekonstrukció történt az egri laktanyában. Az ezt firtató újságírói kérdésre reagálva Havril András úgy fogalmazott: "az elmúlt 20 évben a Magyar Honvédség egyetlen egy átszervezést sem tudott befejezni. Mindig félkész állapotban indította el a következõ változást, és emiatt történtek azok a dolgok, hogy fölújítottunk valamit, és az bizony ott maradt.""
A concept model of a pilotless combat aircraft was unveiled by China Aviation Industry Corpration I (CAIC1) during the 6th Int'l Aviation and Aerospace Exhibition held in South China's Zhuhai. The aircraft, dubbed "Anjian" (Invisible Sword), is being designed by CAIC1's Shenyang Aeroplane Design Institution for future aerial combat, according to an introduction by CAIC1.
Szerintem ez lehetett a T-34/85 harckocsik utolsó éles bevetése :D
Ahogy néztem azért igyekeztek a terep adta fedezékekben közlekedni a katonák. Az mondjuk engem is meglep, hogy pl. a kameraman olyan nyugodtan mászkál, mintha csak egy lõtéren lenne (pl. bedob a katona egy házba egy gránátot, a kamerás meg nézi szépen végig, holott ha tényleg van ott valaki, akkor az ajtóból simán lelõheti). Az is érdekes, hogy nem nagyon hallani a videón más fegyverbõl származó hangot. A házak között pedig nem látni testeket, eldobált cuccokat (fegyverek, üres tárak legalább). Persze ez nem jelent semmit, csak a laikus kis szemem ezek ütötték meg.