Szerintem fordítva ülsz a lovon. :-) Nehogy már az legyen a csáberő, hogy olyan helyen vagy a világ végén, ahol nem tudod elverni a kevés kis pénzed? Ha kiköt a hajó, akkor úgyis elköltik a pénzük alkoholra és hülyeségekre. A civil életben több pénzt kapsz, ha a melódat valahol messzebb kell elvégezned és fizetik az utat és a szállásodat. Szóval ez sem előny. Valamint ott akkor és oda mész ahova akarsz.
Pont ezért nem értettem ki megy ma itthon katonának. Egy jó értelemben vett bolondság kell hozzá. Azóta emeltek, de nem tudom mennyit.
A fizubók sok maradhat, mert sokat vannak távol és van ellátás, de a baj is ez. A mai fiataloknak add be, hogy akár hosszú ideig nincs Internet, se nő, se pia... Se semmi... Csak a "minden nap hétfő" meló.
Szerintem ez amolyan segédmunkás bér, katonai megfelelője.
Múltkorvolt róla szó, hogy a teszteket lejjebb kellett venni, mert kicsit gyengék az újoncok persze, mert Amcsiban az élsport elszipkázza a "keménylegények" egy részét, azok maradnak csak akik nem tudtak tovább tanulni, vagy szegények esetleg családi hagyomány.
A szegénységből valamikor nincs más kitörési lehetőség csak a hadsereg, oda elmegy pl: matróznak és ez a fizu, ami nem rossz ahhoz képest amit pizzás fiúként keresne . . .
Szerintem azok a katonák akiket a hadsereg célirányosan toboroz, pozíciókba pl: gépész, dron operator ... jobb fizetésük van, gondolom van a hadseregen belül is tovább képzés, de bizonyos pozíciókba már eleve felső iskolázott embereket keresnek szerintem.
1960 759fő/hajó
2017 1194fő/hajó
57%al magasabb létszám. Az sok.
E4/2év szolgálat az nem tudom mennyi de a 2252$/hó az nem tűnik soknak. Ennyit bárki katonai fegyelemmel vmilyen végzettséggel megkeres és nem kell hot bunkizni...
A példa azért lett felhozva, mert ilyen alsóbb szinteken magas a fluktuáció. Egyszerűen sokan leszerelnek, mielőtt karriert építhetnének, mert a civil életben a katonai kötöttségek nélkül is kereshetnek hasonló összeget.
Ráadásul a karrier egy nem-tiszti tengerész (katona) számára eléggé egy irányba vezethet csak: bekerülni a tisztképzőbe. Ami annyira azért nem egyszerű, hiszen az iskolából egyből a katonai főiskolákra jelentkezők száma is magas (hiszen adott idejű (most fejből mondom, de azt hiszem a diploma után 5 vagy 7 év) szolgálatért cserébe ingyenes az oktatás ugyebár), velük is meg kell mérkőzni a helyekért.
Ha a tisztképzésbe nem kerül be, akkor maradnak a relatíve alacsony fizetési rátán, esetleg lépdeshetnek fel az E- ranglétrán, de az ugye hamar véget ér.
Inkább a végtelenül hosszú bevetések miatt lehet ez. Összeségében nézve annyira nem kevés, mert amíg a hajón / támaszponton van az ember, addig ingyenes az ellátás és a szállás is. Ezen felül azért ez nem túl magas rang. Aki karriert képzel el, az fentebb lépdel ennél. Vagy nem?
Nem, az E-4 az az US ARMY-ban corporal, tizedes. :)
A NAVY hivatalosan 'Petty Officer third class' jelöléssel illeti.
Ez alig magasabb, mint amit egy sima bolti kasszás kap kézhez. Persze, az igaz, hogy az EÜ biztosítást itt a sereg biztosítja, de ezzel együtt is alacsony a fizetés, és régóta téma, hogy a NAVY (is) nehézkesen tudja megtartani a legénységét... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2018.03.22. 13:44:36
Az E-4 az kb. törzsőrmester szintű Army beosztásnak felel meg? Ez adózás utáni nettó?
A benefit az, amiért érdemes lehet szolgálni. Leszerelés után iskolázási támogatás és szolgálat alatti eü biztosítás.
Egy kis érdekesség: az US NAVY állománya, hajóinak száma, ebből átlagos személyzet nagysága, valamint havi fizetés dollárban egy 2 éves szolgálattal bíró E-4 rendfokozatú tengerésznek:
Ami látható, először is a létszám zuhan. Másodszor, a hajók száma is egyre kevesebb. Emiatt általánosságban nő az egy hajóra eső emberek száma, valójában persze az történt, hogy a "vízfej" maradt ott is, vagyis az adminisztráció létszáma nem változott, bezzeg a valódi matrózok száma csökkent a hajókkal együtt.
Látványos még a fizetés mértéke - 2015-ben alig 10%-al kerestek többet a tengerészek, mint 15 évvel korábban, sőt, ez igaz az 1980-as évekhez képest is!
Az érdekes dolog az US NAVY küzdelme azzal, hogy kevés a tengerész. Nos, ez két dologra is visszavezethető, a relatíve alacsony bérekre, illetve arra, hogy valójában a tengerészeken spórolnak. Miközben 500 millió dollár egy LCS és 15 milliárd dollár egy CVN, és egyre drágábbak a hajók, a személyzetre fordított költségek csökkennek! Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2018.03.22. 13:11:49
Ennek egyébként mi értelme? Mert bemutatón menő, hogy egyből indul és lő, de ha élesben szükség van ilyenre, akkor a gépet már lelőtték. Nem mellesleg külön van pór ernyőd.
Ugrási ablaktól (?)is függ, meg a géptől is emlékeim szerint. Pl egy Herki meg egy Big Mac máshogy tudja kiszórni a népet. Magyar Big Macből. ugyan ez kettő
Tutit nem tudok,csak videók alapján a szállítógép és rakomány méretétől függ, ha beférnek egy gépre akkor általában, elsőnek kidobják az eszközt majd ugrik a legénység.
Az szintén csak tippelem, de visszafordul a gép ? és utána ugranak ki, hogy egy zónában legyenek ? Utoljára szerkesztette: ximix, 2018.03.21. 14:39:36
A régi LAPES videókon van hogy leszakad a platformról a jármű és őrült tempóval száguld a pusztán, elképzelem a műszakis arcát aki nézi a vagy 150-200km/h-val hasító járművet, mennyi sapka földhöz csapkodás lehetett mire valamennyire kiforrott ez az eljárás.
Csakhogy a 60e lbs ~ 28 tonna, ráadásul már a platformmal együtt. Vagyis kb. 26 tonnát tudnak max. dobni. Az oroszoknál is ilyen 24-26 tonna a plafon...
Az oroszok (szovjetek) az ilyen kis magasságú "raktérből kihúzom" dolgot nem erőltetik.
Én azt gondoltam, hogy 60t-hoz 3x annyi ernyő kell mint 20-hoz. :-) A Molni által írt gépelhagyás már neccesebb, az nem tudom megoldható-e. Nem találtam hirtelen adatot, hogy mekkora a max dobható tömeg egyébből (kaja,lőszer,mittomén).
Viszont az értelme is kérdéses. A 60t értelmetlen, mert még az amik sem tudnának jelentős mennyiséget kitenni és őket életben tartani. De azt nem értem miért nem lehet 20 helyett 30-at dobni. Bár lehet ez is a gombhoz a kabát esete, hogy nem akarnak vele foglalkozni, inkább könnyebb jármű kell és pont.
A tömeg. Adott tömeg felett nincs olyan eje, amivel le lehet dobni vagy csak a raklap kihúzós módszer menne, de ahhoz meg nagyon sima terep kell ami kellően hosszú is, tehát a dobási zóna igen limitált. 20t tája felett nemigen deszantolsz semmit kihúzva sem szerintem.
Ezen felül azt is megnézném, hogy ha egy pillanat alatt mozog ki 60 tonna, akkor azt hogyan trimmelik ki. Már a 20t is egészen durva súlypontváltozást okoz.
Elvinni elvihet, de az orosz légideszant azt jelenti, hogy ejtőernyővel ereszkedik alá. Márpedig egy 60 tonnás járműhöz akkor ejtőernyő kellene, hogy ne üstökösként csapódjon be, mint egy stadiontető...
Ez ebben a formában szerintem nagyon nem igaz. Ha valami túl drága és értelmes mennyiség ezért nem állítható hadrendbe belőle, akkor a vége az a történetnek, hogy inkább nem vesznek belőle egyet sem, mert kis mennyiséggel értelmes harctéri képesség nem érhető el. Lásd a Zumwalt kurvadrága lőszerét... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.03.21. 09:53:07
Mindegyikből egy kicsi. A General Dynamics Land System kb. egy évtizede kilincsel a saját kis SHORAD megoldásával, ami az Avenger "tornyára" épül, csak nem ember ül benne, hanem egy számítógép, és EO/IR érzékelőkkel valósítanák meg a célbefogást. Az elején maradt a Stinger rakétára épülő megoldás, majd kibővítették Hellfire rakétával, hogy kettős célú (légvédelmi és páncélos-elhárító) feladatkörben is lehessen használni. Aztán a Stinger helyett lehet egy Sidewinder-alapú új légvédelmi rakéta is a megoldás (AIS).
A kérdés, hogy miért Hellfire-t lőnek egy drónra? Egyszerű: egy Hellfire ára ~100 000 dollár, egy Sidewinder-alapú rakéta ára alsó hangon 4-6x ennyi. Röviden ennyi...
Az oroszoknál a kihúzos nem jellemző, ők ejtőernyővel aláereszkedőt akarnak, az pedig olyan 20 tonnáig működik.
Most Szoszna lenne, BMD-4M alvázon.
A Gibka szép - de a Verba-ra épül. Verba meg már van. Úgy tűnik, hogy a légideszant komolyabb eszközt akar, nem MANPAD-ra épülőt...
A legegyszerűbb szerintem egy BTR-D + Igla állvány párosítás lenne ~ Wiesel LeFlaSys-hez hasonlóan.
Mondjuk a Szoszna abból a szempontból is ésszerű lenne, hogy földi célpontok ellen is jól használható, amire légidesszant esetén könnyebben nagyobb eséllyel lehet szükség, mint máshol.
A Szoszna alacsonyan repülve raklap kihúzós modón, vagy full ernyővel ereszkedéssel?
Tudom, hogy van - benne van az összefoglalóban -, de ez meg pont nem airmobile kategória... Meg senki nem rendelt belőle...
A Tunguszka sincs airmobile alakulatnál, de javíts ki, ha tévedék.
"nem engedte be a német parlamenti küldöttséget a török Incirlik bázison üzemelő Tornado légikontingensükhöz"
ennek külön szépsége volt, hogy Török kérésre többek közt Német Patriotok védték a Török légteret...
A Trump politika/vámok szépsége, hogy bár Kínára hivatkozik ami reális is /a Kínával szemben fennálló kereskedelmi deficit több mint ami az összes más országgal összejön,/ de szövetségeseit bünteti. Acél/Alu vám esetén pl Kanadát. Steel import to USA
Az F-35öt meg több oldalról fúrják. Ha németek vesznek avval pl megszünik egy Francia-Német... EF/Rafit váltó gép elvi lehetősége is.
Nem szegényes, hanem nincs. A Pancír nem páncélozott semmi ellen, tehát nem lehet csapatlégvédelem. Minden szovjet-orosz csapatlégvédelmi eszköz legalább repesz és kézifegyvervédelemmel bír, még az kétéltű Osza és Sztrela-10 is.
Az izraeliek valószínűleg mindent mindenkinek eladnának, persze komoly pénzekért, gondolom az ukrán csomag kedvezőbb árú volt (aztán majd jöhet a nagy meglepődés, mint a horvátoknak a Mig-21-esekkel :D).
A németek tekintetében a kifejezetten rossz német-török kapcsolatok miatt elég bizonytalan a beszerzés politikai lehetősége.
Egyrészt a németek egy ideje saját maguk ellensége, mivel elképesztően korlátozzák a fegyverexportot, és nem engedélyezik a fegyverszállításokat olyan államoknak, amelyek háborús konfliktusokban vesznek részt, vagy ahol nem érvényesülnek a demokratikus elvek (??). Másrészt Törökország többször is csúnyán odalépett a németeknek a szír háború kapcsán, mivel nem engedte be a német parlamenti küldöttséget a török Incirlik bázison üzemelő Tornado légikontingensükhöz (emiatt a németek azonnali hatállyal áttelepítették a Tornado egységet Jordániába). Harmadrészt a német-török politikai viszonynak az se segített, hogy a törökök tavaly őrizetbe vettek egy német újságírót azzal vádolva, hogy a kurd munkáspárt javára terjeszt propagandát, most sikerült szabadon engedni.
A fentiek miatt meglehetősen bizonytalan, hogy a németek engedélyezik-e a fegyverexportot Törökország irányába. Most egyébként pont enyhül a két ország politikai viszonya és a német döntéshozók megint engedélyeztek fegyverszállításokat Törökországba.
Ezt olvastam korábban, csak ugye jelenleg még csak tesztről van szó. Ha megfelelő lesz az M60T és Leo2A4-re, akkor vásárolják meg. Egyébként ez szerintem valahol megint inkább egy fricska a törökök részéről. Lenne izraeli, lenne német lehetőség is. Ők inkább egy ukrán rendszert próbálnak ki. Hát dunno.... nem fűzök vérmes reményeket az egészhez...
Szerintem esélytelen egy eu.-i 5gen gép. Se akarat, se pénz nem lenne hozzá. Jelenleg értelmét sem látom. Majd vesznek a gyártó sor végéről Villámot.
Ez a eu.-i lopakodó valami urbánus legenda, vagy konkrét típust is takar?
Hát ja, inkább fejlesztenének saját stealthy gépet, anno a 80-as években dolgoztak is ilyesmin, aztán amikor a jenkik megtudták, megparancsolták nekik, hogy azonnal hagyják ezt abba. :)
Szep dolog a hazai ipar támogatása, de a csucslategoria nem az ef... Pusztan arra alapozni azt jelenti, hogy bizonyos erdekervenyesito krpessegrol lemondanak. Most beszereznek ef-et, akkor kb. 30 évre ebbe ragadnak bele...
Úgy tűnik megtörtént azt, amit rebesgettek.... Két nappal az régi-új német kormány hivatalba lépése után a védelmi miniszter, Ursula von der Leyen menesztette a légierő parancsnokát Karl Müllner altábornagyot, aki az F-35 lelkes támogatója volt a Tornado leváltását célzó tervekben.
von der Leyen és Müllner 2014-ben
Utódja Ingo Gerhartz, aki korábban az Eurofighter lelkes támogatója volt, illetve 2007 és 2010 között az egyik Eurofighterrel repülő ezred (31. 'Boelcke') parancsnoka.
Erről beszéltem korábban: az US ARMY egyik harckocsizó ezredese röviden összefoglalja nézetét arról, hogy a 4 fős harckocsi a jó választás, és nem szabad 3 főre csökkenteni a személyzetet. Az indok: a karbantartáskor 3 pár kéz kevesebb, mint 4 (jéééééé - Cifu), a manuális töltéssel harcképes marad a harckocsi akkor is, ha meghibásodik a motor vagy az energiarendszer (hogy a célt hogy derítik fel és célozzák be az áramot igénylő EO/IR tűzvezető rendszerek nélkül, arra nem tér ki - Cifu), és különben is, a 4 több mint a 3...
Gondoltam, hogy neked vagy Molninak feltűnik. ;)
A légvédelmét nem újították fel, az egyértelmű, azt mondják, hogy új rakétákat kapott, forrástól függően Kalibr vagy Onyx rendszert említenek. Na most az indítótubusok mérete alapján inkább a Kalibr reális, de ennél többet nem tudni. A légtér-kereső radart lecserélték (Podberyozovik 3D radar) és a Fregat-M2M kis magasságú célmegjelölő radart kapta meg. Ezen kívül felújították a rádiórendszerét, a meghajtását és a személyzeti helységeket.
Igazából ilyen fél szívvel való felújítás lehetett ez, pl. az AK-630-asok is maradtak, tehát kis túlzással a cél az lehetett, hogy tovább maradhasson aktív szolgálatban a hajó...
Jó de az oroszoknak pénzük nincs, az amiknak meg eszük - ezen a téren. Meg javíts ki, ha tévedek, de nem ugyan az felújítani egy hajót, mint újat tervezni. (Még ha ez az új szemétre való is). Szíria, az embargók és az olaj ár esése mellett nem olyan meglepő. Az oroszok amúgy is szeretnek nagyot mondani. Kész lesznek a hajók, mire az első 1000 Armata elkészül. :-)
Úgy tűnik nem csak az amerikaiaknak vannak gondjaik a tervezett flottabővítéssel, de az oroszok is képletesen zátonyra futottak. Az ő tervük az volt, hogy a meglévő egységeket nagyjavítják, fedélzeti rendszereiket és fegyverzetüket lecserélik és/vagy felújítják.
Ugye még 2012-ben eldöntötték, hogy átépítik az Oscar II. (P. 949A) osztály négy tagják (Irkutsz, Cseljabinszk, Tomszk és Tver) Oníx és Kalibr robotrepülőgépekre, majd az osztály többi tagják is végrehajtják a nagyjavítást és átépítést. Az Irkutsznak 2017-ben kellett volna elkészülnie, a maradék három egységnek egy-egy év eltolással később. Jelenleg az átadás ideje az Irkutsz esetében 2021, a Cseljabinszk szintén 2021, viszont a Tomszk és Tver egységeken még el sem kezdődött a munka.
Hasonló a helyzet az Akula (971) vadásztengók átépítése terén a modernizált 971M szintre, a Leopard még 2013-ban, a Volk, Szamara, Bratszk pedig 2014-ben futott be a kikötőbe a felújításra, akkor úgy volt, hogy 3 éven belül elkészülnek. Ebből a Leopard esetében 2019 lett, a többi egységnél a 2020-as évek eleje (talán 2024-re az utolsót is átadják). Az eredetileg 10 egységre tervezett felújítási programot először hat, majd négy egységre vágták vissza.
A Nakhimov Admiráls 2017-ben
Az Nakhimov Admirális (Kirov-osztály) lett volna az első szuper-csatacirkálója az északi flottának, amelyet a Nagy Péter követett volna (a másik két Kirov-osztályú egység felújítása a rossz állapotuk miatt esélytelen). Eredetileg 2018 volt a céldátum, immár ez 2022-re csúszott.
A Marsall Usztyinov a felújítása után
A többi egység esetében is általános a 3-6 éves csúszás - a Marsall Usztinov (Szlava-osztály) 2014 helyett 2017-ben lett átadva. A Csabanyenko Admirális 2016-ban kellett volna elkészülnie, és tervben volt mind a hét Szovremenyij-osztályú (P. 956) és mind a nyolc Udaloj I.-osztályú (P. 1155) egység nagyjavítása és felújítása. A valóság jelenleg az, hogy a Csabanyenko elkészülte nem várható 2022 előtt (de inkább 2023), a hét Szovremenyij-osztályú egységből csak hármat tartanak tovább hadrendben, és csak egyet újítanak fel. Az Udaloj I.-osztályból csak a Tributsz nagyjavítása volt meg (komoly változtatások nélkül), és a jelenleg felújítás alatt álló Saposznyikov lesz majd az első P.1155M egység - de 2019 után csak.
Katar és az olasz Fincantieri egy új osztályt talált fel: a légvédelmi LPD-t (Partraszálló Hajó). A 8800 tonnás hajó elsődleges dolga az 550 gyalogos partra szállítása, ehhez 5db NH90 helikoptert tud a hangárjában vinni, de a kis méretű hajó fedélzetén egyszerre csak kettő szállhat fel- és le. Az igazán érdekes a fegyverzete: egy 76mm-es Oto-Melara hajóágyú és négy 30mm-es Marlin távirányítátott gépágyú (igen, nincs dedikált CIWS), plusz 16db ASTER-30 légvédelmi rakéta és persze a hozzá szükséges radarok...