S.W.A.T. 4-ben Száloptikát használnak. Ez nem tudom mi lehet.. nekem inkább tûnik valami fémdetektornak mint száloptikának ha a linkelt oldalon lévõ 5. képrõl van szó. (ami direktlinkelve van az nekem nem mûxik)
Az MP-5-nek kinézõ valami szerintem nem a 10mm-es változat. world.guns.ru-n ezt találtam:
Special versions were developed and manufactured in limited numbers during 1980s-90s for the US Law Enforcement market, chambered for more powerful 10mm Auto (10x25mm) and .40S&W (10x22mm) ammunition. These guns can be easily distinguished from more common 9mm models by straight box 30 rounds magazines, made from plastic.
Szal egyenes mûanyag tárakat használ.
Én inkább a HK-53A2-re tippelek:
Igy szoktak igazat hazudni. Bevallják hogy ,igen van ilyen projekt, de nem mondthatunk róla semmit sem...vagy bejelentik hogy pl. földön kívüli technikát alkalmaznak, felkapja a bulvársajtó aztán jól nevetségessé teszik , hogy zöld emberkék szerelgetik a gépeket... Igazat mondanak , de senki sem hiszi el...
Egy hasonló bulvárszagú kérdést tettél már fel korábban. Igazából a black projectekkel és spekulációkkal nem hiszem, hogy bárki is foglalkozna ebben a topicban. (én legalább is biztos nem tolakodok UFO-s infoért sehol elõre:)
Más,
egy régi Topgun-ban olvastam, hogy amerikai kutatók a nyilvánosság elé álltak, hogy felszólaljanak amiatt, hogy az amcsi seregben milyen hatalmas szintû fejlesztések vannak "black" projectekben. A tudósok a meghajtástechnikáról, és az elektronikáról szóltak. vannak tippjeitek?
Persze nem beszélhettek részletekrõl, de megemlíteték, hogy drámai jelentõségel volnának a mai helyzetre...
F-15I-t? Szerintem jónéhány évnyi teljes éves honvédelmi költségvetéssel egyenértékû pénzt kéne kicsengetni értük, aminek nem sok realitása van. Ezen felül jelenleg a legdrágábban üzemeltethetõ amerikai gép. Még amerikai szemmel nézve is drága.
Sajnos hiába indult anno a tenderen sok remek típus, (Eurofighter,F-18), egyedül a Gripennek és az F-16 osnak volt realitása. A Gripen mellett sem katonai szempontból tették le a garast, hanem a kedvezõ(bb) gazdasági ellentételezések miatt. Ez van, sajnos Magyarországon a politikának már vagy 60 éve nem szempont a hadseregünk/légierõnk minõsége. De azért azt is hozzá kell tenni, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet mellett gyakorlatilag elképzelhetetlen a fejlesztés.
Kétlem, hogy van olyan ember, aki minden ilyen jellegû hírt követni tud, hacsak nem ezért kapja a fizetését. :)
Egyébként kiváncsiságból utánanéztem, mi is volt az eredeti közlemény. Ime az angol nyelvû hivatalos változat:
Tehran, April 2, IRNA
Iran on Sunday successfully test fired its fastest underwater missile in the `Holy Prophet war games' northwest of Persian Gulf.
Deputy commander of the Navy Forces of the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) General Ali Fadavi told Central News Bureau (Islamic Republic of Iran's Broadcasting) that the domestically made missile, called `Hut', hits its target with a maximum speed of 100 meters per second.
Mit vonhatunk le belõle:
-Irán leggyorsabb tenger alatti rakétájáról ír, nem pedig a világéról.
-A teszt torpedó el is találta a célpontot
Már anno volt róla szó, jópár hónapja (talán már egy éve is) az Indexen kint volt (az amúgy MTI) hír, amiben bemutatták, hogy ezen dolgoznak. Abban egy "láthatattlan" torpedóról beszéltek, ami persze zöldség volt. Most a tesztelésnél tartanak (elég gyorsan jutottak el idáig, amúgy).
A baj az, hogy kevés a megbízható információ ezzel kapcsolatban.
1.: A torpedó az adatok alapján a VA-111 Shkvall orosz kavitációs torpedó másolatának, licencének tünik. Ugyan mindig kihangsúlyozzák, hogy saját fejlesztés, de ez annyira igaz, mint a saját felesztésû ballisztikus rakéta (ami véletlenül az észak-korei No Dong tökéletes mása), vagy a saját fejlesztésû vadászgép (ami pedig érthetettlen módon pont úgy néz ki, mint az I-2000 orosz vadászgépterv).
2.: Aligha a leggyorsabb ilyen célú rakéta, a VA-111 sebessége becslések szerint 200 csomó (vagyis véletlenül cirka 360 km/h). Ez is egy közvetett bizonyíték arra, hogy a VA-111 másolatával állunk szemben.
3.: Aligha tengeralattjárók ellen fejlesztették ki, inkább repülõgéphordozók ellen (ez persze lehet fordítási hiba is).
Irán víz alatti rakétának nevezett harci eszközt fejlesztett ki, amely Teherán szerint képes nagy hadihajók és tengeralattjárók megsemmisítésére. A hírt az iszlám forradalmi gárda haditengerészetének fõnöksége jelentette be vasárnap. Ali Favadi tábornok közlése szerint a fegyvert ki is próbálták a napokban tartott Szent Próféta hadgyakorlat harmadik napján a Perzsa-öbölben. Az eszköz a tábornok szerint másodpercenként százméteres sebességgel (360 km/ó) halad a víz alatt, s ezzel - mint mondta - a világ leggyorsabb ilyen rakétája. Nagy tengeralattjárók ellen kifejlesztett, igen nagy erejû robbanótöltetet visz. (MTI)"
Ezért mondom, hogy szép lesz, ha széthullik Irak, mert most még mindenki csak a Síitákról és a Szunitákról beszél, de ott vannak északon a Kurdok is, meg pár millió társul Szíriában és Törökországban... Azokkal se lesz kevesebb gond...
visszatérve a törökökre, most volt a hírekben hogy kurdokkal megint irtják egymást.
Mindkét gép eléggé friss még, és a fejlesztésük / képességeik véglegesítése is hasonlóan lassan halad. Jelenleg úgy tudom, hogy az Eurofighter még csak légvédelmi feladatkörben kapta meg a zöld lámpát, a földi támadó feladatkör csak az év végén, jövõ év elején lesz "teljes" náluk (ott is lépcsõzetes a felállás, tehát bizonyos feladatkörökben csak 2008-2009 körül lesznek teljesen harcra készek). A szárazföldi bázisú Rafale ha jól tudom már rendelkezik korlátozott csapásmérõ képességgel.
Az eredeti tenderen 24 darab gépet kértek még a sógorok (aztán az árvíz miatt hat géppel megkurtították a megrendelést). A Saab és az EADS ajánlata között cirka 3,6%-os volt az árkülönbség, és mindkét cég ajánlata komoly gazdasági ellentételezést is tartalmazott. Tehát itt van a Gripen egyik nagy rákfenéje: noha kis gép, korlátozott képességekkel, de meglehetõsen drága...
Gyakorlatilag egy árban van nagyságrendileg a Rafale és az Eurofighter gépekkel. Persze az üzemeltetése azért jóval olcsóbb, mint egy kéthajtómûves gépé.
2001-ben aláírtak egy szerzõdést, mely szerint 14 darab használt JAS-39A/B gépet lizingelünk ~140 milliárd forintért, amit 110%-ban ellentételez a svéd kormány. Az akkori kormány nem is titkoltan gazdasági döntésnek nyílvánította ezt a lépést. 2002-ben a kormányváltás után felülvizsgálat kezdõdött. A szerzõdésbõl kilépni nem igazán lehetett, mert arra nagyon ráfizettünk volna (kötbért kell fizetni a lemondott megrendelés miatt, ennek pontos összegét nem tudom, de jópár milliárd forintról lehetett volna szó). A kormány azt a változatot részesítette elõnyben, hogy a JAS-39A/B gépek bizonyos alkatrészeit felhasználva egy öszvér változatot építsenek akkor nekünk a svédek, amely már rendelkezik a JAS-39C/D fedélzeti rendszereivel és a légi utántöltés képességével.
Az F-15I szép lenne, de maradjunk a realitás talaján, ilyen szintû gépet akkor fogunk venni, amikor a harckocsizók vadonatúj Leopard 2A6 vagy Challenger 2EX harckocsikat kapnak. :\
Ez a része erõsen politikai. Egyfelõl lehet arra hivatkozni, hogy ott van egy elég komoly ellentételezés. Igaz ami igaz, Svédország 1995-2005 között több, mint 100 milliárd forintot fektetett be (asszem 2006 elején valami 130-140 milliárdnál járunk már). Tehát ha így nézzük nem kidobott pénz, hiszen kaptunk cserébe azért valamit.
Amelybõl jó 60 Mrd (x hátrányos térségbe beruházás szorszóval) egyetlen egy Electrolux gyárat jelent Nyíregyházán ami foglalkoztat 1000-1500 embert, legkésõbb 20 évig, ugyanis addigra biztosan megéri majd Kínából/Ukrajnából hozni a hûtégépt (is). Ezen kívül tud vki vmi komolyabb ellentételezésrõl?
takarékosságra hivatkozva erõsen meg fogják nyirbálni a fegyverek beszerzését,
Hát a keret már adott, de azért annyira nem vészes ezen része a tételnek. Az AIM-120C-5-ösök már idén megérkeznek, utána jönnek az AIM-9-esek, AGM-65-ösök és feltehetõen GBU-12-esek. A Litening konténerek szintén beszerzés alatt. Figyelembe véve mennyire nem törõdtek a MiG-ek fegyverzetével, ahhoz képest nem is olyan rossz...
meg a kiképzési repüléseket.
A szerzõdés megadott egy maximális repülési idõt (120 óra gépenként / év). Már az is szép teljesítmény lesz, ha ezt valóban ki is használják.
Szóval lesz 14 szuperszonikus sportrepülõnk...
Ez azért erõs csúsztatás. Létezik valóban jobb gép a JAS-39EBS HU-nál, de per pillanat a közvetlen környékünkben mi rendelkezünk a legmodernebb vadászgépekkel (amíg az osztrák Eurofighterek meg nem érkeznek). Egyébként ez is érdekes történet. A nálunk sokkal gazdagabb ausztria is csak 18db vadászgépet fog rendszerben tartani...
akkor meg kidobott pénz volt megvenni õket.
Ez a része erõsen politikai. Egyfelõl lehet arra hivatkozni, hogy ott van egy elég komoly ellentételezés. Igaz ami igaz, Svédország 1995-2005 között több, mint 100 milliárd forintot fektetett be (asszem 2006 elején valami 130-140 milliárdnál járunk már). Tehát ha így nézzük nem kidobott pénz, hiszen kaptunk cserébe azért valamit.
Az viszont igaz, hogy nem volt egy hú de jó üzlet, ha azt nézzük, hogy mennyi pénzért milyen gépet kaptunk. Mégis azt mondom, hogy a jelengi, megváltoztatott szerzõdésben szereplõ gépek még mindig messze jobbak, mint amit eredetileg béreltünk volna. A JAS-39A/B akárhogy is nézzük, alig egy-két téren képes többre, mint egy MiG-29B...
Attól tartok, kedves politikusaink (akármelyik "oldal" gyõz most) a takarékosságra hivatkozva erõsen meg fogják nyirbálni a fegyverek beszerzését, meg a kiképzési repüléseket. Szóval lesz 14 szuperszonikus sportrepülõnk... akkor meg kidobott pénz volt megvenni õket.
ezzel most spec nem a sorállomáynra akartam kijukadni..., deha valami balhé kitör igyis ugyis behivnak midnenkit és akkor gyk csak te jártáél jól hogy nem vagy telsjen esélytelen hanem lett kb 1% esélyed...
Ha az adatok valóban a JAS-39 EBS HU adatai, akkor érdekes a felállás.
1.: JAS-39A üres tömeg: 6700 kg, JAS-39C üres tömeg: 6800 kg
2.: JAS-39A max. felszállótömeg: 12 700 kg, JAS-39C max. felszállótömeg: 14 000 kg
3.: A 8500 kg-os hasznos teher minden esetben hülyeség, még a JAS-39C esetében is.
Konklúzió: Ha az adatokat nézzük, azok végülis stimmelhetnek is akár, kivéve a hasznos teher adatát, amely ugye ez esetben 3500 kg.
Mert aztán a sorállomány rendkívül hatékony lenne akármilyen harci helyzetben...Szvsz csak ez volt a megoldás, mindenképpen szerzõdéses hadseregre kellett átállni ha profi századokat/ezredeket akarnak.
A témához egy kicsi adalék: a hadsereg továbbra is létszámstoppot tart érvényben. Tehát valóban sokan jelentkeznek, de a többségük több hónapnyi várakozás után sem hívják be, utána inkább más meló után néz. A helyzet ugyanis az, hogy van egy állománytábla, de az messze nincs feltöltve, és noha a parancsnokok várnak az új emberekre, azok mégsem érkeznek, a HM létszámstopja miatt. Érdekes felállás: szükség lenne további szerzõdésesekre, jelentkezõ is lenne, de a HM (feltehetõen anyagi okokból) mégis korlátozza a felveendõ katonák létszámát...
ilyíenkor de sajnálom hogy már nincs halálbüntetés...., szvsz aki az elmult 10-15 évben akár csak picit is belekontárkodott a hadseregbe hogy végül sikerült ezt a végeredményt kihozni azt gondolkodás nélkül fal elé kéne állitani..., ugy akár még esély is lenne hogy valami normális kisüljön de igy esélytelen :/
Na, ez a hülye bizos nem fog hiányozni válaszások után. Csak nehogy maradjon
Az üres tömeg ugye eltér mind az A, mind a C verziótól, de egyébként valahol már olvastam tömeget az EBS HU-ra, 7000 kg-ot adtak meg.
A "fedélzeti számítógép" szöveg egy vicc, oké, egy jó teljesítményû radar képes arra, hogy megkülönböztesse a gép szárnyai alatt lévõ bombákat/rakétákat a repülõgéptõl, de még azzal sem lehet megmondani, pontosan mik is azok, ráadásul ezek a radarok nem annyira repülõgépeken, mint inkább hadihajókon jellemzõek... :)
A 13 000 repült órán én is kicsit ledöbbentem. Esetleg van saját kisgépe v. vitorlázógépe, esetleg utassztálítógépen és azzal együtt...
Az US NAVY pilótái repkednek évi 1000 óra körül, de az eléggé extrém dolog, itthon egy-egy vadászpilótának jó, ha valahogy összekaparják a repülõidejét (120 óra) és annak a nagy része is L-39, a MiG-29 csak 20-30 óra általában belõle. De még ha évi 1000 órát is repkedett az õrnagy, akkor is 10-12 éve aktív pilóta... Szóval érdekes...
Egyébként Origo.hu volt ez esetben, de egyik kutya, másik eb... :)
Ez legalább olyan, mint amikor kisgyerekek otthon kommandósdit játzsanak.
Csak itt felnõttek lövöldöznek éles lõszerrel.Elég szánalmas a sok rohangáló katona a nyílt terepen... #17307 Maximálisan egyetértek!
Üres tömeg: 6622 kg
Max. fegyverterhelés: 8500 kg
Felvehetõ üzemanyag: 2268 kg (ez a belsõ üzemanyagmennyiség lenne)
Max. felszálló tömeg: 12 474 kg
Kis matek:
6622 + 8500 = 15122....
Vagyis a gép megadott üres tömege és a max. fegyverterhelés együttesen csaknem három tonnával több, mint a megadott max. felszállótömege - és akkor még egy csepp üzemanyag sincs benne!!!
Egyébként ezzel a Gripen cikk írásakor is megszenvedtem, mivel a nyilt adatok eléggé széles skálán mozognak. :\
Egyébként a JAS-39A/B fegyverterhelése reálisabb szinten 3500kg, a JAS-39C/D gépé 5500Kg...
Mekkora szar ez a videó :D Igazából semmi nem történik rajta. Csak villognak a képek. Zene kb mint a 90es évek elején :D Juhász Feri megint kijelentette egyébként, talán a Gripenek átadásakor, hogy Magyarország a világ élvonalába tartozó haderõvel rendelkezik :D
ferrari = gripen :) szerintem nõ ne kerüljön bevetésre, nyilvánvaló okoknál fogva (még ha jobbak is valamiben, mint a férfiak), lásd sebesülés esete... vagy rosszúl gondolom...
Egen, valami hasonló jutott az eszembe. Laikus szemmel nézve nagyon látványos és meggyõzõ. Ugyanakkor ott vannak a problémák is, csak látni kell(ene) õket, a technika elavultsága (pl.: UAZ, D-20..), a kissé morbid taktika (fedezék nélküli, nyilt roham... tiszta Varsói Szerzõdés), a hiányos felszerelések. Viszont van téglatörés, mert egy tisztességes kommandós az ilyet is tud... :\
Vagy ha párhuzmosan kell többmindenre figyelni. pl célozni és közben a spotter jelentését is figyelni és a környezõ hangokra is öszpontosítani nehogy rájuk törjenek.
"A Moszin-karabélyt és a mesterlövészeknek gyártott SVT-40-est a lányok akár csukott szemmel is képesek voltak szét- illetve összeszerelni. A lányok többsége sokkal gondosabban, óvatosabban és precízebben bántak puskáikkal, mint a férfitársaik; nagyon gondossan tanulmányozták az optikai mûszereket: fegyvertávcsõveket periszkópokat kukkereket."
Nyikoláj Grigorjevics Kreppe
".... ezért szerettem a mesterlövész-lányokat. Maga a megtestesült figyelem, türelem és pedantéria."
Vaszilij Zajcev
A saját véleményem az, hogy amikor valami monoton dolgot kell hosszú ideig precízen csinálni, abban a nõk messze verik a férfiakat. Lövészet pedig ilyen dolog.
törökország megy valamerre, és ha az EU egyértelmûen lezárja a sorompót, akkor a belpolitikában nagyon megerõsödne a vallási vonal. Ráadásul a világi politikusok alól kicsúszna a talaj, hisz hova menjenek, mi legyen a cél? Maradna az arab világ felé tolódás, más ugyanis nincs.
Ha nem is hátizsákosként, de saját (családi) szervezésben jópár éve jártam Törökországban. A személyes véleményem vegyes. Amit egy túrista vagy kívûlálló lát, az általánosságban nem olyan vészes, és megértem a törökök azon reménykedését, hogy az EU tagjai közé léphessenek. A másik fele viszont az, amit viszont a hírekbõl és a történelembõl tudok. Az viszont már kissé elgondolkoztató...