Én is akartam írni valami hasonlót de feladtam... ha 300 postból nem ért akkor a x+1-dikbõl sem fogja felfogni, hogy a Hummer nem akkora über mint sokan hiszik...
Látom nem fogtad fel, ami a közelmúltban írtam. Ahol a Pingauer borul, ott a Hummer is! Akár szélesebb, akár nem. Ez hivatalos adat. Mindkét gépnek ugyanaz az oldalemelkedõ stabilitása. Ha jól emlékszem 40-45 fok.
De nem baj megint bebizonyítottad, hogy abszolút reménytelen eset vagy, és egy virtuális világban élsz, amit BF2nek hívnak.
Gwagen menettulájdonságait nem ismerem, de annak valamivel gyengébbek a tulajdonságai, mint a Pinzgauernek, de még az is "lenyomja" egykét dologban a humveet.
De te akkor is a humveet fogod isteníteni, ha saját szemeddel látnád a tényeket. Neked tök mindegy, csak a humvee legyen a király, mert az oooollllyannn menõõ, és a menõõõõ amcsi katonáknak is az van, na meg a bf2ben is az a legjooooob!
ha a wolf felfordul akkor a magasépítésû pincgájer 3-at is fordult volna a tengelye körül
mondjuk azt nem értem hogy miért csak ilyen kis sérülések történtek mert egy biztos hogy nem voltak bekötve de ha kiesnek egy tetõ nélküli terepjáróból akkor azért ennél komolyabb bajuk lenne vagy nagyon lassan mentek de akkor meg mitõl borult fel ennyire borulékony
Mert unták már a tökéleteset, és bele kellett vinniük egy kis selejtet is, hogy el ne pártoljanak tõlük a vevõk ,akik unalmasnak találták, mert sohasem volt indokuk lecserélni. :)
Kanyarban nem pördül meg olyan könyen de a nagyobb tengelytáv miatt könyebben fennakad egy dombon.Ahol a kerekek a talajjal érintkeznek és a két tengely között félúton a hasa által képzett három pont egy nagyobb sugaru képzeletbeli kört határoz meg ha oldalról szemléljük a jármûvet.
Afganisztánban a német tartományi újjáépítõ csoportban (Provincial Reconstruction Team - PRT) szolgálatot teljesítõ tízfõs magyar csoport három katonája helyi idõ szerint 13.15 órakor közlekedési balesetet szenvedett.
A magyar katonák kísérési feladat végrehajtását követõen Kunduzba tartottak egy öt gépjármûbõl álló német konvoj utolsó jármûvében utazva, amikor a jármû egy nagy követ akart kikerülni, azonban a manõver következtében a német hadsereg Mercedes Wolf típusú terepjárója felborult.
A balesetben három magyar katona sérült meg, egyikük vállsérülést, a másik katona fejbõrsérülést, illetve nyakcsigolya sérülést szenvedett, a harmadik katonának felületi sérülései keletkeztek. Mindhármuk állapota stabil.
A helyszínre érkezõ német katonai rendészeti és egészségügyi egységek a sérülteket a kunduzi kórházba szállították, további vizsgálatokra és megfigyelésre.
A baleset sérültjeinek családtagjait a honvédség tájékoztatta a katonák állapotáról.
3 Magyar katona megborult az afgánoknál járgánnyal, kisebb sérülésekkel megúszták.
ha valakit érdekelné a "japán hummer"
mondjuk nem tudom miért nem a pinzgauert koppintották anno kb. 10 éve a japók miért ezt pedig õk mindíg mindenhonnan a jó ötleteket sajátítják el
ma olvastam a metroba hogy az arabok valami kõolajtrutymóból is tudnak csinálni üzemanyagot egysoros cikk volt meg egy kis fotó ahol egy szakállas turbános az arcához emelt két lombikot az egyikben tejeskávé színû trutymó volt a másikban étolajsárga áttetszõ folyadék
biztos hogy nem marketindes vagy mert a májerkodás az megy B+
16675- "...vki írja már le aki ért hozzá hogy a nyersolajból hogyan lesz dízel üzemanyag illetve benzin, miért drágább a beznin elõállítása (mert jobban tisztítják?) de ennek ellenére miért gazdaságosabb mégis a dízel meghajtás"
tehát a kérdés nem CSAK ARRA irányult hogy miért gazdaságosabb a dízel üzemeltetése azonos üzemanyagárak mellett és mi a mûködési elve, hanem FÕLEG az elõállításra
sztem nektek kellene megtanulni fórumozni. figyelembe véve hogy mennyi kis édes szmájlit használtok úgy különösebb ok nélkül, megkérdezem hány éves is vagy ?
te mondtad hogy egyszerûen magyarázzuk el a dízelt alacsonyabb fordulatszámon dolgozik de sokkal nagyobb a nyomás a hengerekben ergó kisebb áttételû váltó kell a motor meg a kerekek közé
de jó lenne ha nem csak tengeralattjárókról írnátok mert a magyar honvédségnek egyetlen vízi jármûve van az pedig a mentõmellény úgyhogy full felesleges iiilyenekrõl írogatni
de hogy milyen terepjárókat használ a japán hadsereg arról nem esik téma nnnna meg a másik hogy japánok nem tudnak katonai terepjárót csinálni rohadtalma amit a japánok nem tudnak elkészíteni azt nem is lehet
a marshall kereszttõl nincs alapabb közgáz dolog.ez a kereslet-kínálat egyensúlyi ábrázolása a piacgazdasági körülmények között.azért szúrtam be hogy az is elolvashassa, megérthesse aki esetleg nem tanul vagy nem ért a közgazdaságtanhoz (mivel én közgazdász vagyok)
a mondatok másik fele értelmetlen, hiszen ha vminek emelkedik az ára, annak csökken a fogyasztása, mégha az üzemanyagok tekintetében ez rugalmatlan keresletváltozást is jelent, vagyis 1 egységnyi áremelkedés kevesebb mint 1 egységnyi keresletcsökkenést fog elõidézni, mivel közlekedni muszáj, de azért összességében véve az emberek kevesebbet használják majd az autójukat.
nem összeesküvéselmélet, és nincs kapcsolatban a jövedéki adócsalással amit a használt, vagy éppen originált bolti étolaj tankolásával el lehet követni.szabálysértés és pénzbírsággal büntethetõ.
nem voltam lepitizõ meg lenézõ, csak tárgyilagos. legfeljebb ti már eleve negatívan álltok a hozzászólásaimhoz. egyébként én is megsértõdhettem volna ilyen alapon erre :
16677-
ewlég ha annyit tudsz hogy a dízelnél alacsonyabb a forulatszám és ami kevesebbet forg az kevesebbet eszik
Mit tesz 60 év fejlõdés a hadseregben (kissé átszabtam az eredetit):
1945 - A tiszthelyettesnek van egy írógépe az asztalán, amin napi jelentéseket készít.
2005 - Mindenkinek van internethozzáférése, és azon csodálkoznak, hogy semmilyen munkát nem fejeznek be.
1945 - Szép lányokat festettünk a repülõgépekre, hogy az otthonra emlékeztessen.
2005 - Valódi lányokat raknak a pilótafülkébe.
1945 - A barátnõd otthon azért imádkozott, hogy élve hazakerülj.
2005 - A barátnõd ugyanabban a lövészárokban van, mint te, és azért imádkozik, hogy a condom rendesen mûködjön.
1945 - Ha leittad magad, a haverjaid visszavittek a barakba, hogy kialud magad.
2005 - Ha leittad magad, bevágnak a rehabba, és tönkreteszik a karriered.
1945 - Megtanítottak arra, hogy kell célozni és az ellenséget lelõni.
2005 - Megszórsz egy bokrot 500 lövedékkel, a nélkül, hogy bárkit is eltalálnál, majd visszavonulsz, mert kifogytál a lõszerbõl.
1945 - A kulacsod fémbõl készült, és kávét vagy forró csokoládét meg tudtad melegíteni benne a tûz fölött.
2005 - A kulacsod mûanyagból készült, tehát semmit sem tudsz megmelegíteni benne, és a tartalma valahogy mindig olyan mûanyagízû.
1945 - A tisztek elhivatott katonák elsõ sorban, és tisztelettel bánnak mindenkivel.
2005 - A tisztek elsõ sorban politikusok, és csak talpnyalással lehet náluk bármit is elérni.
1945 - Mindent begyûjtöttek az ellenségrõl, majd analizálták õket.
2005 - Mindenkinek begyûjtik a vizeletét, majd analizálják õket.
1945 - Ha valamit nem csináltál jól, a Fõtörzs magánfogdára küldött, amíg meg nem emberelted magad.
2005 - Ha valamit nem csináltál jól, felvezetik a kartonodra, és életed végéig elkisér.
1945 - A kitüntetéseket hõsöknek adták, akik saját életük kockáztatásával mások életét mentették meg.
2005 - A kitüntetéseket azok kapják, akik a harctértõl messze, a fõhadiszálláson dolgoztak.
1945 - Egy barakban aludtál, mint egy katona.
2005 - Egy lakószobában alszol, mint egy kollégista srác.
1945 - A kantinban étkeztél, ami ingyenes volt, és annyit ehettél, amennyi beléd fért.
2005 - Egy ebédlõben étkezel, ahol meg kell fizetned minden szelet kenyeret és minden kenés vajat, és jobb, ha nem eszel túl sokat.
1945 - Legyõztük a legerõsebb nemzeteket a Földön, mint Németország és Japán.
2005 - Tétován botladozunk Irakban, rettegve egy maréknyi gerillától.
1945 - Ha pihenni akartál, elmentél a kantinba, csocsóztál, cigiztél és sört ittál.
2005 - Ha pihenni akarsz, elmehetsz a közösségi szobába csocsózni.
1945 - Ha egy pofa sört akartál, és dumálni valakivel, elmentél a tiszthelyettesek vagy a tisztek klubjába.
2005 - A sör 2 dollár 75 centbe kerül neked, tagsági kártya kötelezõ, és valaki figyel, hogy mennyit iszol.
1945 - Barterkedtél, ha nem volt elég pénzed valamire.
2005 - Ha olcsón akarsz valamihez hozzájutni, elmész a Wal-Martba.
1945 - Az ellenséget fel lehetett ismerni a Náci sisakjukról.
2005 - Náci sisakot hordunk.
1945 - Az ellenséget "Fricceknek" és "Japcsiknak" hívtuk, mivel rüheltük õket.
2005 - Az ellenséget "szembenálló félnek" vagy "agresszornak" nevezük, mivel nem akarjuk megsérteni õket.
1945 - Gyõzelemnek azt hívtuk, ha az ellenség a lábainknál hevert, és a fegyverei ócskavasként füstölögtek körülöttünk a harctéren.
2005 - Gyõzelem az, amikor az ellenség hivatalosan bocsánatot kér.
1945 - A parancsnok a saját seggét viszi a vásárra, hogy megvédje az emberei életét.
2005 - A parancsnok az emberei seggét viszi vásárra, hogy megóvja a sajátját.
1945 - A csatákat olyan tábornokok tervezték és vezették végig, akik mögött már sok fontos gyõzelem állt.
2005 - A csatákat politikusok tervezik, és folyamatosan mellébeszélnek.
1945 - A szabadságért harcolunk, és a haza elszántan hisz a gyõzelemben.
2005 - Fogalmunk sincs mi a fenéért harcolunk, és a kormány szociális érzékenységrõl papol.
1945 - Nem akartál kilépni a seregbõl, és eszedbe nem jutott a civil élet.
2005 - Nem tudsz másra gondolni, csak hogy kilépj a seregbõl, és visszamenj a civil életbe.
Tengeralattjárók csak akkor használják a diesel-motorjaikat, amikor az akumulátoraikat töltik fel. Az újabb d/e tengóknál azt oldották meg, hogy a diesel-motorjaik nélkül (vagyis a nélkül, hogy legalább periszkópmélységbe felemelkedjenek) is fel tudják tölteni az akkumulátorjaikat. Az egyik megoldás a zárt ciklusú motorok alkalmazása, ezeknél az üzemanyagot oxidálóanyaggal keverve jutattják a motorba, majd a kipufogógázból kivonják a még benne lévõ oxidálószert, és újra felhasználják, ilyen a svédek Stirling-motoros rendszere, illetve a franciák MESMA rendszere, amely zárt ciklusú gázturbinát használ. Ezeknél az a probléma, hogy mechanikus zajok keletkeznek, igaz kevesebb, mint a diesel-motoroknál. A legcsendesebb megoldás a német tengókban megjelent üzemanyagcella, ez teljesen hangtalan mûködésü ugye.
Igen mélyen a víz alatt biztos telepekrõl hajtják a villanymotorokat.A dok.film szerint növeli a tengeralattjáró rejtõzését ha nem dizelmotort használ hanem külsõégésû motort mert a dizel hangosabb.Határozottan arról beszéltek,ez növeli az ilyen nem nukleáris meghajtásu tengeralattjárók veszélyességét.
A torpedoról biztos azt írtam le amit az aranysasban is írtak.Nem irányítható rakéta hajtásu és gázgenerátora van.Nincs itt valaki akinek jár?A rövidhírek között volt.
kössz de kb 4-5 éve nagyon TV közelben sem járok:D
A többi: Marshallkeresztet nem tudom minek emlegeted én csak egy alap közgáz dologról beszéltem (furcsa nekem nincs ilyen mániám, hogy mindenrõl tételeket vadásszak elõ pedig jóideje ezt tanulom:D) Másrészt nem visszaszorítani akarják hanem tök természetes folyamat hogyha valamit vesznek annak emelkedik az ára mert valszeg magasabb áron is venni fogják Ez gazdasági mechanizmus és nem szabályozás kérdése...
Összeesküvés elméletre meg csak annyit: A használt étolajat egyedül azért nem töltheted az autódba mert nincs akkora adótartalma mint a benzinnek és ennek ellenére ha megtennéd adócsalást követnél el,mert az adózandó termék után (üzemanyag) nem fizetsz adót.
Egyébként meg a leszóló meg lepitizõ stílusodból elég lenne visszább venni. Aki írt esetleg az is csak segíteni akart... Az egy más dolog, hogy nem segített az info amit adott a másik...
nagyszerû válaszok, azért tõlem ilyet nem igen hallottatok még. vagy válaszol vki rendesen vagy nem kell pazarolni a helyet ilyenekre.
nem a mûködési elvre voltam kíváncsi, mert azt tudom. azt meg gondolom a hiradóban hallottad hogy mivel megnõtt a kereslet, ezért drágább a gázolaj ára is. mekkora egy idióta aki ilyet nyilatkozik. én is néztem a hétórásat.
elõször is az tény, hogy a marshall egyensúly értelmében (http://www.sulinet.hu/tovabbtan/felveteli/2001/2het/kozgaz/kozgaz2.html)
ha vmibõl hiány lép fel, akkor árnövekedéssel szorítják vissza az általa támasztott keresletet megfelelõ szintre(piacgazdagási eszközök)kivételes esetekben, vagy diktatúrákban a jegyrendszer és a szabályozott fogyasztás lehet még eszköz. de ez akkor sem magyarázat az utóbbi évek ilyen drasztikus áremelkedésére, ugye azt nem gondolja senki hogy ennyivel több dízel autó került forgalomba európába mint benzines, hogy ekkora keresletnövekedést idézett volna elõ.vagyis ha most hiány van nyersolajból, akkor már évekkel ezelõtt is hiány kellett hogy legyen, mégis alacsonyabbak voltak az árak
másfelõl ha nyersolajból hiány van, akkor benzinbõl nincs_? hiszen abból finomítják tudtommal. eléggé érdekes dilemma. hiszen nem benzint hanem olajat szállítanak ilyen-olyan módon szerte a világon, és helyben finomítják majd kerül piacra. vagyis ha nõ a dízel fogyasztása és csökken a benziné, akkor egyszerûen csak kevesebb benzint állítanak elõ a finomítókban(vagy nem? erre irányul a kérdésem, mert a technológia ismeretével meg tudom határozni a gazdasági okfejtésem helytállóságát)
sztem sokkal valószínûbb hogy egy többéves folyamat részesei vagyunk, amikor is az olajtársaságok megpróbálnak még nagyobb profitot kicsikarni az üzletágból, hiszen ha finomításra nincs szükség, vagy legalábbis egyre csökkenõ mértékben az hihetetlen ütemben fejlõdõ dízelmotorokhoz, amik mára teljesítményben és felül, fogyasztásban alul, megbízhatóságban ugyanott vannak mint a benzinesek, akkor el kellett érni hogy a dízel ára utolérje a benzinét. bár nincsenek adataim hogy az olajkitermelõ cégek és a finomítók között mekkora a tulajdonosi részesedés, de gyanítom eléggé jelentõs
de a kérdés nem erre irányult, hanem arra hogy milyen eljárással és kb.mennyivel nagyobb költséggel állítják elõ a dízelüzemanyagot és a benzint a nyersolajból.
röviden elég
Itt van a lepárlásról egy kép:
Fentrõl lefele a kinyert anyagok:
Gáz és Petroleum
Benzin
Kerozin
Gázolaj
Nehézolaj
Legalul pedig pakura, aszfalt, kenõolaj, stb.
Ma már mind a gázolaj, mind a benzin különféle adalékanyagokkal kezelt gázolajat illetve benzint jelent, amik megfelelõ tulajdonságokat biztosítanak. A benzin elõállítása azért drágább, mert több ilyen adalékanyag és utókezelés szükséges, míg a gázolaj elõállítása egyszerûbb. (ajánlott még: olajszótár)
A diesel-motorok hatásfoka jobb, mint a benzin-motoroké, de cserébe nehezebbek, és a leadott lóerõteljesítményûk azonos hengerûrtartalom mellett alacsonyabb (cserébe nyomatékosabbak). A diesel-motorok terjedtek el a legtöbb szállítási jármûben (mozdonyok, hajók, majd autók), mivel a nagyobb hatásfok miatt a fogyasztásuk alacsony, ugyanakkor megbízhatóbbak, mint a benzinmotorok. Minde mellett a gõzgépeknél sokkal könnyebbek, kevesebb karbantartást igényelnek, és a kiszolgálásuk is egyszerûbb. A diesel-olaj ára a diesel-motorok sikeressége miatt nõtt meg - ma már szinte ahova csak nézünk, diesel-motorkat találunk - legyen az egy munkagép, egy hajó vagy egy teherautó. Noha eredetileg a gázolaj mintegy melléktermék volt csak a lepárlásnál (a Diesel-motor eredetileg növényi eredetû olajjal mûködött), ma már nagyobb rá a kereslet, mint a benzinre.
Ehhez még hozzájön valami - ne feledjük, hogy az az ár, amit egy benzinkút totemoszlopán látsz, súlyos adókkal terhelt összeg. Mondjuk ha a 95-ös benzin 270 forint, míg a gázolaj 255 forint, nem egy nagy különbség. De ha azt nézzük, hogy adók nélkül a benzin elõállítási költsége durván 90 forint, a gázolajé pedig 75, mindjárt szembetûnõbb a dolog. Ezek a számok persze durva megközelítést adnak csak.
Legutóbb még úgy tudtam, hogy a Barracuda csak egy tesztprogramot takar, a német szuperkavitációs torpedó kifejlesztését célozva meg. Amennyire én tudom, még nincs bevethetõ állapotban ill. sorozatgyártás alatt (a Diehl oldala is ezt támasztja alá).
Errõl már volt egy érdekes film valamelyik ismeretterjesztõ csatornán.Az elemzõ szerint ha az iráni tengeralattjárókat korszerû külsõégésû motorokkal szerelik fel akkor olyan halkak lesznek,hogy meglephetnek egy repülõgéphordozót is.
Külsõégésû motorokat??? A hagyományos meghajtású tengeralattjárók mind elektromotort használnak a víz alatti közlekedéshez, egyedül a nukleáris meghajtásúak használnak gõzturbinát meghajtáshoz. Az diesel-elektromos tengók pedig köztudott, hogy meglephetik a hordozócsoportokat (a már korábban említett eset).
Az oroszok nemrég csináltak egy olyan torpedot ami emlékezetem szerint kb. 200 km/h sebességel úszik.
Azt még az 1970-es évek végén csinálták, ez a VA-111 Shkvall torpedó.
Biztos sokan látták már ahogy egy Polaris rakéta elindul a tengeralattjároról.A tetején gázt fejleszt ezért nem is érintkezi a vízzel és úgy tör fel.Ez az orosz torpedo is ilyen.
Két külön eljárásról van szó. Az SLBM-eknél és a víz alatti, függõleges indítású robotrepülõgépeknél egy nitrogénbuborékban úszik fel a rakéta/robotrepülõgép, és ezért nem érintkezik a vízzel. A szuperkavitációs torpedóknál nem az a lényeg, hogy nem érintkezik a vízzel, hanem az, hogy a súrlódás kisebb legyen az által, hogy a torpedótest és a vízközeg között egy kavitációs gõzbuborék található.
Az elején gázt fejleszt ezért kisebb ellenállásba ütközik a torpedó és a meghajtása rakéta.Ezért nem lehet dróton távvezérelni de cserébe nagyon gyors ezért kevesebb idõ van reagálni rá.Mintha csak arra találták volna ki,hogy az irániak ilyenekkel sorozzanak meg egy nagy repülõgéphordozót.
A Shkvall-nak is van irányítható változtata. Az elsõk még elõre programozott pályát jártak be, amit az indítás elõtt adhattak meg. A legutóbbi verziók állítólag már önirányítóak, más források szerint drótirányításúak. Annyi biztos, hogy már lehetséges a szimultán irányváltoztatás is.
Itt a motorok mûködési elve. Van a 2-4 ütemû Otto motorrol is szó (ez a hagyományos benzines) ÉS van benne szó a 4 ütemû Diesel-rõl is. Talán ebbõl kiderül az elvi különbség is.
A Diesel motor ugye egyszerû gázolajjal is képes mûködni vagy éppen étolajjal a lényeg hogy kenje valami a motort(persze ez nem ilyen egyszerû mert azt is elõ kell állítani):) Míg a benzin motor esetén hosszadalmas és költséges eljárás keretében finomítani kell a benzint, hogy minnél magsabb fûtõértéket kapjon. Az hogy miért lesz egyre drágább a gázolaj?? Egyszerû közgazdaságtan: mert megnõtt rá a kereslet:)
bár nem közvetlenül haditechnikai kérdés, mégis érintheti a szárazföldi páncélos / gépesített haderõket a közeljövõben, de fõleg inkább nem tudtam más topicot használni arra hogy megkérdezzem. szóval:
most hogy a dízel ára egyenlõ a benzinével, sõt nemsokára akár szignifikánsan meg is haladhatja azt, vki írja már le aki ért hozzá hogy a nyersolajból hogyan lesz dízel üzemanyag illetve benzin, miért drágább a beznin elõállítása (mert jobban tisztítják?) de ennek ellenére miért gazdaságosabb mégis a dízel meghajtás
valaki írja már le miket használnak a japcsik mert sehol nem találok semmit
hi all!
Szeretnék foglalkozni ezzel a témával, katonaság felépítése, elméleti és gyakorlati harcászat. Szeretnék róla tanulni. Azt szeretném kérdezni, van-e a kezdõk számára vmi portál, oldal ahol elkezdhetem katonai tanulmányaimat? :))
Semmi baj.Nem történt semmi.Én ilyen lassan küldöm a hozzászólást.Olyan lassan gépelek.Nagyon levagyok maradva?
A motort és a kavitációt ne keverjük össze.Én betettem egy linket a motorról.Attól függetlenül mint érdekesség írtam az orosz torpedoról.Nem olyan kifinomult mint a távvezérelt torpedók de a brittek is 2.vh.-us torpedókkal sülyesztették el az argentínok General Belgrano csatahajóját vagy cirkálóját (a besorolását nem ismerem) valamikor 1982-ben.Talán 4 darabot lõttek ki rá amik direkt ütköztek a hajóval és nem a hajógerinc alatt robbantak.Olyanból gondolom egy is elég lett volna a Belgranonak.
Attól még linkelhetsz mert engem érdekel:D Bár ezt a "technobablát" nem tudom szó szerint lefordítani de mintha az lenne a lényeg, hogy a radish mögötti alacsonynyomású zóna stabilizálódik (a radish szerintem a köppeny a fegyver elején) és a nyomáskülönbség miatt szívja a fegyvert elõre (vákumot képezve maga mögött) így csökkentve a buborék méretét is a fegyer körül és hagy elég helyet, hogy lapátot csúsztassanaka vízbe (amivel szerintem az irányítás történik) anélkül, hogy veszélyeztetnék a buborék összeomlását.)
Valami ilyesmit tudtam kibogarászni de lehet nagyon nagy butaság amit írok. De ésszerûnek tûnik...
Ejj pedig most akartam belinkelni a teljes szöveget angolul :)
Ez a "gázgenerátor" egy fizikai folyamat a leírás szerint valami módon az alacsony nyomású rész a torpedó mögött elõreszívódik és úgy alakul ki ez a "köpeny".
Ha valaki jobban le tudja fordítani akkor várom a megoldásokat :)
In this case the low pressure zone behind the 'radish' probably both stabilizes and 'sucks ahead' the weapon (while potentially leaving more room for a seeker), making the overall 'bubble' (envelope sheath) over the weapon much smaller and more efficient while leaving more options to 'stick an oar in the water' and turn the entire sheath+weapon rather than risk collapsing the bubble.
A belsõ égésû motor, amelynek legnyilvánvalóbb példája a benzinmotor: az üzemanyag elégetésekor a gáz halmazállapotú égéstermékek kitágulnak, és közvetlenül elmozdítják a dugattyút. A második típus a külsõ égésû motor. Ilyen például a gõzgép, amelyben a víz munkavégzõ közeg. Elsõ lépésben az égõ üzemanyag - például a szén - elgõzölögteti a vizet, majd a gõzt egy hengerbe vezetik, ahol az elmozdítja a dugattyút.
A külsõ égésû motor lényege az hogy a meghajtás és az energia felszabadítás nem közvetlen folyamatként kapcsolódik össze.
The German Navy has developed a highly advanced new supercavitating torpedo known as the ‘Barracuda’. Built by Diehl BGT Defence, the Barracuda travels at over 800km/h, faster than the Shkval, and, crucially, is steerable as well!
Tessék...
Most mondtam, hogy az egy folyamat amikor folyékony közegben gázbuborék alakul ki.
Talán ez egy hasznos oldal
Az oroszok nemrég csináltak egy olyan torpedot ami emlékezetem szerint kb. 200 km/h sebességel úszik.Biztos sokan látták már ahogy egy Polaris rakéta elindul a tengeralattjároról.A tetején gázt fejleszt ezért nem is érintkezi a vízzel és úgy tör fel.Ez az orosz torpedo is ilyen.Az elején gázt fejleszt ezért kisebb ellenállásba ütközik a torpedó és a meghajtása rakéta.Ezért nem lehet dróton távvezérelni de cserébe nagyon gyors ezért kevesebb idõ van reagálni rá.Mintha csak arra találták volna ki,hogy az irániak ilyenekkel sorozzanak meg egy nagy repülõgéphordozót.
Errõl már volt egy érdekes film valamelyik ismeretterjesztõ csatornán.Az elemzõ szerint ha az iráni tengeralattjárókat korszerû külsõégésû motorokkal szerelik fel akkor olyan halkak lesznek,hogy meglephetnek egy repülõgéphordozót is.
A polgári és a katonai igények különböznek ez nem új dolog.Pl. japánnak egy japán gyártmányu terepjárója se felelt meg a katonai igényeknek.Ezért nem is japán terepjárót rendszeresítettek.
A pintzgauer kontra HMMWV se dõlt el pedig ott az adatok igazán elérhetõek (üres tömeg;max tömeg;fordulókör;hatótávolság mûúton;max. dõlés;hány százalékos emelkedõn megy fel;gázlomélység;stb).Ne fantáziáljunk hogyan mûködhet.A fantázia csak fantázia.Idén kijön a polgári változat.Akkor majd biztos többet meglehet majd tudni a mûködésérõl.
bocs, hogy belebeszélek, szerintem:
miután a zár a hüvelyt kibillentette jobbra az alagútba, a zár elôremozgásakor a tárból lôszert tol fel a csôbe, majd a csôvel párhuzamos alagútban lévô hüvelyt egy karmantyú segítségével elôre löki, ahol egy másik karmantyú akadájozza meg a csô végénél, hogy a hüvely ne a lövedék után repüljön, hanem jobbra el.
És azt te döntöd el, hogy mitõl lesz lapos a topic, mi?
Neked hányszor válaszoltak érdemben az ilyen infovonalakon? Én több tucat alkalommal írtam már efélékre e-mailt érdeklõdve bizonyos részletek után, és eddig 1x sem reagáltak érdemben. Ha már válaszoltak, az is kisebb csoda, de akkor is csak közhelyek jönnek (az adatok megtalálhatóak a hivatalos weboldalon (hiányos adatok, nem azok, amikre kiváncsi lettem volna), az adatok nem publikusak, persze, képes rá (de pontosan mire?) stb.).