Örömmel jelenthetjük, hogy útjára indult Magyarország legújabb, online összhaderõnemi haditechnikai lapja, a Háború Mûvészete! A repülõs berkekben már nagy ismertségnek és elismerésnek örvendõ JETfly Internetes Magazin társlapjaként mûködõ új website naponta frissülõ hírekkel, valamint a különbözõ fegyvernemekhez kapcsolódó technikai, történelmi cikkekkel várja látogatóit. Tüzérség, harckocsik, hadihajók és speciális alakulatok fegyverzete, mind-mind terítékre kerül. Hatalmas videó és képanyag, valamint a vadonatúj Életképek rovat színesíti ezt a tartalmas weboldalt, melyen már az induláskor is több száz cikk található.
A Svájci MOWAG cég sem akar lemaradni a jelenleg "slágerré" vált páncélzott katonai terepjáró piacról, így csináltak egy saját változatot, az Eagle IV.-et:
és? zsidók úgy is szarrá lövik az elsõ héten arra hivatkozva, hogy veszélyt jelent rájuk :P
-A máricusban Moszkvába látogató Hamasz-küldöttség a hírek szerint megállapodást ír alá 2db Mi-17-es helikopter és mintegy 50db páncélzott szállítójármû megvételérõl. A dolog szépsége az, hogy közben az USA bejelentette, hogy nem folyósítja a Palesztin államnak a korábban, még a választások elött megígért támogatást.
-Japán érdeklõdik az F-22A Raptor megvételérõl, a Lockheed pedig beindította a lobbygépezetét, hogy ismét asztalra kerüljön egy export-Raptor változat. Korábban felmerült már ennek a lehetõsége, a bizonyos szintig "lebutított" gép Ausztrália számára lett felajánlva, de õk nem kértek, nem kis mértékben köszönhetõen a mintegy 100-110 millió dollárra várható gépenkénti vételár miatt. Azt már régóta lehetett tudni, hogy a Lockheed igyekszik export útján pótolni az USAF megkurtított Raptor beszerzéseit, de komoly problémát jelent ebben egyfelõl az, hogy csak a Pentagon által legmegbízhatóbbnak tartott országok (Anglia, Kanada, Ausztrália és Japán) "tehetik" rá a kezüket a legmodernebb amerikai vadászgépre. A második problémájuk viszont az, hogy ezen országok többségének esze ágában sincs a méregdrága gépekbõl rendelni. Japán jelzése arra, hogy esetleg a jövõ évtizedben kivonásra kerülõ F-4 Phatomokat F-22 Raptorok váltsák le, kétségkívûl az utolsó szalmaszál, amibe a Lockheed kapaszkodhat.
Az éjjellátó szemüveg nyugaton is általánosan használt, elõnye hogy egyszerû, és "csak" azt kell a használatához megoldani, hogy a mûszerfal kijelzõi és fényei csökkentett fényerõre állíthatóak legyenek, hogy ne vakítsák el a pilótákat. Az AH-64 és az A129 (és talán a Tiger/Tigre) esetén van csak külön éjjellátó "szem" az IHADSS sisaknak hála. Mondjuk nem tudjuk, hogy pontosan milyen éjjellátó megoldást is alkalmaznak az oroszok, elvileg a Mi-28 orrában is ott van a független TV/Éjjellátó elektronoptikai érzékelõ, tehát lehetõség van arra, hogy sisakkijelzõt használjanak (a sisakcélzó meg ugye nem újdonság arrafelé).
The Night Havoc helicopter retains most of the structural design of the Mi-28. The main difference is the installation of an integrated electronic combat system. Other modifications include: new main gearbox for transmitting higher power to the rotor; new high-efficiency blades with swept-shaped tips; and an engine fuel injection control system.
The main sensors of the integrated electronic combat system are the microwave radar antenna, mounted above the rotor head, and a forward-looking infrared (FLIR) system. The system displays the helicopter location on a moving map indicator, and flight, systems and target information on liquid crystal displays. The crew are equipped with night-vision goggles.
"THE NIGHT capable version of the Mi-28 Havoc, the Mi-28N (Nochnoy/Night) is scheduled to start series production soon at the Rostvertol manufacturing plant of the Mil OKB in Rostov-on-Don.
Itt is színezett a szélvédõje.
Itt meg nem.
Egyetértünk . De akkor miért színezett az üvege a kabinnak (mert minha az lenne) ? Egy kicsit emlékeztet a nyugati "fél-lopakodó" upgrade-ekre ahol aranyozott(?) kabintetõket alkalmaztak , de esetünkben ugye ez nem az , akkor viszont mi ? Ezért gondoltam , hogy az optikai eszközökhöz hasonlóan egy színszûrõ szerûség ami alacsony megvilágítási szint esetén segíti a látást , de ugye ez csak ilyenkor jó , nappal nem .
És mi a helyzet a Mi-35-ös szériával? Egyáltalán használják õket?
Kétlem, bár a gyártó a fantáziadús "Északai Vadász" nevet akasztotta rá. Elvileg a Mi-24PN gépeket váltják, tehát valóban a kifejezetten északai feladatkörbe szánják (amúgy közben kiderült, hogy az orosz hadsereg 2012-ig 300 ilyen Mi-28N gépet akar, de egyelõre 50-re van megrendelés). Viszont ugyanakkor mennyi értelme van egy külön "északai" és egy külön "nappali" típust hadrendben tartani? A nyugati harci helikoptereknél alapvetõ az a képesség, hogy északai is képesek legyenek biztonságosan repülni kis magasságban, felderíteni és megsemmisíteni a célpontokat. Erre nem volt képes sem a Ka-50, sem a Mi-28 egészen az úgy 1998-2000-ig (akkor is még külsõ konténerre volt szükségük, ami az egyik külsõ pillont lefoglalta).
Ennyit is ér? =DD
Bocs, nem lehetett kihagyni! Amúgy én is csak másodikra vágtam le, hogy elõbb lõtte le a társát. Bár mentségemre legyen szólva, nekem semmilyen nyelvvizsgám sincs ;).
Hát nem volt valami szép munka mert ahogy írja a szöveg:
"A kórház negyedik emeletén lévõ lázadót törzsön találta. Percekkel késõbb a lázadó lelõtte és megölte Staff Sgt. (Törzsõrmester?) Jason Benford-ot a kalashnikov-ával."
Szóval az nem volt olyan hûdejólövés ha harcképes maradt az ellenfél ilyen szinten.
Asszem január elején írtam róla, hogy ez lett most az új csúcs a "kis" teljesítményû (tehát nem 12.7mm-es) mesterlövészfegyverrel elért találat terén. Akkor is M24-et említettek. Valószinüleg azért M4-el "pózol", mert akkor éppen az volt kéznél, vagy azt jobban szereti, mint az M24-et. :)
Tudom, hogy nem õ tartja a legmesszebb találat rekordját, de így is szép munka!
8-26-03 From Sgt WKM:
This is actually an M109 Self Propelled howitzer which has a 155mm canon and a range of over 30km with a kill radius of 100m and can make a crater of over 50m with HE shells. As for the object it is parked behind, I have no idea what the hell it is except that it could be used to test muzzle velocities and calibration perhaps, or is someone's idea of a joke photo.
Valaki tud esetleg egy kis történetet mesélni az stg45-rõl? Nem is tudtam, hogy létezett a terveken kívül. Mivel volt jobb a 43/44-nél? Mert csúnyábbnak csúnyább =)
Most találtak az infoparkba egy 500kg amcsi rombolóbombát:) Vidáman fényképezkednek a tûzszerészek vele...:) Tenakodnak erõsen...:)
Nem értem ezt a mizériát a Ka50-el. Tudtommal létezik belõle egy egymás mögötti üléses két személyes verzió, amit a török légierõ tenderjére készítettek/neveztek be.
Hamarosan megkezdõdik a Mi-28N tesztelése oroszországban. Anno a Kamov és a Mil iroda késhegyre menõ küzdelmet folytattak a szovjet hadsereg Mi-24 váltótípusának szánt gép létrhozásáért. A Kamov Ka-50 több téren is alapos újításokat hozott (kezdve az egyfõs legénységtõl), és meggyõzte az szovjet/orosz tiszteket, hogy az lesz a következõ harci helikoptertípus, amire szükségük lesz. A Mil iroda minden politikai kapcsolatát latba vetette, hogy a tendert újraértékeljék, háromszor futottak neki, de mindháromszor a Ka-50 lett gyõztesnek kikiáltva. Úgy tünt, hogy a Mi-28 a szemétdombon végzi, mivel a gép külföldi megrendeléseket sem kapott, ráadásul a pénzhiány miatt a fejlesztése sem lett befejezve. Igaz, a Kamov sem örülhetett maradéktalanul, mert a Ka-50-bõl évi átlag két darabot szállíthattak csak le az orosz hadsereg rossz anyagi helyzete miatt. Hogy a helyzet még rosszabb legyen, az éles harci repülések Csecsenföld felett kínos problémára világítottak rá - hiába a Ka-50 fejlett robotpilótája, az egyetlen pilótát egyszerûen túlterhelte, hogy a gép vezetésén túl a navigációval, a célok azonosításával és leküzdésével is neki kellett foglalkoznia. Elsõ körben felmerült, hogy az eredetileg kiképzõváltozatnak szánt Ka-52 lesz inkább favorizálva, ám a Mil iroda ekkor újabb sikert ért el - a csigalassúsággal haladó fejlesztések felvázoltak egy északai bevetésre is használható változatot, a Mi-28N-et, és ezzel újra kilincselni kezdtek. Nemrég döntés született, hogy az orosz hadsereg új fõ harci helikoptertípusa a Mi-28N lesz. Igaz a várakozások szerint 2010-ig így is csupán 50 darabot adnak át, sõt, a rendszerbe állítás elõtt még magát a fejlesztést kéne befejezni, mivel még valójában annak is csak az elején jár az iroda (noha több, mint 10 éve dolgoznak a Mi-28N változaton). 2005 decemberében elkészült az elsõ elõszériás-prototípus, amit még kettõ fog követni, a berepüléseket pedig idén márciusban kezdik el. Várhatóan 2007-ben kezdõdhet meg a sorozatgyártás.
az bizti hogy a felvonulásos szkennelt mert szamárfüles a jobb alsó sarok de az a lényeg hogy látszik a színeken milyen öreg felvételek mint ahogy a filmeknél is látszik melyik készült kb 30 éve
Egyébként a szírek ekkor még Pz IV-eseket vetettek be.
A 67-es háború volt at utolsó, amikor Shermaneket még harckocsiként vetették be, bár már ekkor is a tartalékot képezték, nem a fõerõket. Ekkorra viszont már többet átfegyverezték 105 mm-es lövegre, de még voltak francia 75mm-es löveggel szerelt példányok is. Ezután ezt a szerepet átvették a zsákmányolt szovjet tankok.
Képzeld, én nem csak a búcsúban lövöldöztem/lövöldözök, de ettõl még nem szólom le a másikat!
Lehet hogy BF-zek de nem vagyok te aki leszolja a másikat mert Õ például a BFV-t szereti és tudod nem csak a DC-van a világon, ja és még anyit hogy ezek nem II.vh. "szarok"
De a maximumot kihozták ezekbõl, vagy még többet is!
A II vh után "pár 100" zsir új, a gyárból kikerülõ tankot leselejteztek amcsi zsidó tisztek és ócskavasáron szépen eladták az ujonnan alakuló Izraelnek. Késõbb ezt az ami kormány megtoldotta még párral, és ugye mivel másuk akkoriban nem nagyon volt, ezeket meg a zsákmányolt technikát használták. Ma már azért van pénzük/lehetõségük fejlettebb rendszerekre is.
Ha azt vesszük, hogy a zsidók a komplett Mirage XXX tervdokumentációját ellopták, és azt kezdték el gyártani Kfir néven, igen, akkor van köze a Mirage-hoz. :)
Itt van pár jobb kép a korábban bemutatott FAST arcvédõrõl:
Itt pedig a vele kapcsolat apró probléma - nem lehet tõle rendesen használni az irányzékot, mivel egyszerûen nem tudja az ember az arcát a válltámaszhoz, pofadékhoz nyomni. Persze van megoldás - ha egy tornyot húznak fel a fegyverre az optikai irányzék számára.
A kicsi, (6-10) jelölt tárban a puskagránát lövéséhez kellõ vaktöltények szoktak lenni.