Egy elgépelésbe tudsz csak belekötni? (amúgy magyarul bizottságot írtam (Commuttee), a Communite egyébként értelmetlen szó, nem tudom, minek vélted...)
Igen, képes volt ilyesmire is, de jelenleg a gép csúcssebességét lekorlátozták 500 mérföld/órára, mivel a gép farokszerkezetén károsodás nyomait fedezték fel, ami miatt a teljes farokszerkezetett át kell építeni (a Lockheed 2004 elejére-közepére igéri ezt).
Nem vitás, hogy az egyre bonyolultabb gépek fejlesztése egyre idõ- és pénzigényesebb (lásd még Eurofighter és Rafale), de az F/A-22 jelenleg a csúcs - a legdrágább és a legtovább késõ tipus a világon...
Spórolnak a Nasa nál? Azért egy ekkora prodzsektet, ahol minden apró részlet számít, minden programnak atomstabilnak kéne lennie, miért nem asm ben írják meg a programját??
Azért van rajta horogkereszt, mert titokban négereket deportál a marsra :DDDD
Az F/A-22 szuperintegrált rendszerei olyan nagyszerûek, hogy még mindig (több, mint 15 év fejlesztés után!) sem képesek stabil mûködést produkálni (2004-es Fegyveres Erõk Felügyeleti Bizottsága (House Armed Sevices Communite - HASC) terveiben szerepel, hogy addig nem adják hozzájárulásokat a program további költségnövelésre, amíg az F/A-22 nem képes szoftware vagy hardware hiba nélküli legalább 5 repült órát teljesíteni!!!).
Az egyik GAO (General Accounting Office - Költségvetési Felügyeleti Iroda) jelentésben azt írták még 2003-ban, hogy a fedélzeti szoftver menetrend szerint lefagyott, hogy az ECM/EECM rendszerek tesztelése alatt. Ugyan ezt már valószinüleg kijavították, de figyelemre méltó, mennyi probléma sújtja ezt a programot. Emlékeztetõül: Az F/A-22 fejlesztés költségei jelenleg 30.8 milliárd $-ra rúgnak. A jelenleg tervezett 278db F/A-22 beszerzési költsége 42.2 milliárd $ (151,8 millió $ / gép), a teljes program várhatóan 75 milliárd dollárba fog kerülni. (viszonyításképpen a tavaly átadott CVN-76 Ronald Reagan anyahajó 2.5 milliárd $-ba került).
Tenyleg lehet hogy egykor (akar mi emberek) a marsrol neztunk a fold fele hogy egyszer esetleg itt kell elnunk ha a mars mar "elhal".
szép ez a mars :)
Ja még valami. A "Spirit olivinje" pont azért volt furcsa a tudósoknak, mert víz hatására elbomlik. Úgyhogy igen nehezen hozható fel a víz jelenlétére utaló bizonyítéknak.
Tegnap volt a National Geographics-on egy film a spiritrõl. Ebben az volt, hogy nem volt idejük tesztelni a szoftver azon részét, ami a Spirit Marson végzett mozgásáért felelõs. Valami olyasmit mondtak, hogy a végleges kódot fellövés után teszik rá. Ha ez így van, akkor érthetõ miért mûködik már most jobban az Opportunity. Ja, meg arról volt szó hogy leszállás után már elhallgatott egy idõre a Spirit, amit nem értettek a központban. Egyébként én megmondtam elõre, hogy driverhiba :) Tudja valaki, hogy milyen oprendszerük van ?
Nem csak a Voyager-ek, de már jóval elöttük a Mariner szondák is, sõt az orosz Luna-szondák is digitális képet közvetítettek...
"Az utolsó kép jobb alsó sarkában olyan mintha egy horogkereszt volna : DDD"
egyesek mint nem látnak bizonyos képekben :DDDDD
Körbeforgatta a kameráját :p
A flash memória, ami a spiriten is van hasonló ahhoz, ami pl. a digitális fényképezõgépekben van. Most nem tudom pontosan vagy 128, vagy 256 MB van a spiriten. A lényege, hogy mikor a rover aludni megy, akkor sem veszti el az adatokat, hanem megõrzi, mint egy merevlemez, csak nincs benne forgó alkatrész. Olyan adatokat tároltak rajta, mint pl. a napi képek, felvételek és valószínûleg ezeknek a tárolási módját kezelõ szoftver hibája okozta a galibát.