Igen, a tegnap nyíló moszkvai autószalonon mutatták be.
2015-re tervezik a gyártást.
Addig pedig ezek a modellek vannak/lesznek gyártásban:
Lada Priora (komolyabb facelift várható 2013ban valamikor) Lada Kalina facelift, mely most be is mutatkozott Lada Kalina Electric, mely szintén most lett bemutatva Lada Granta Lada 4x4
igen, végülis megláttad, hogy mit rejtettem el a kérdésemben :) a WTCC-re (is) céloztam. bár nem voltak azért olyan szörnyûek amikor indultak, de szerintem se nagyon térnek már vissza.
úgy lett építve h a nemzetközi szabályoknak megfeleljen, a homologizáció elfogadása után, lehet vele menni mindenféle nemzetközi versenyen. Pl WTCC
De gyáriként nem hinném h újra nevezne a Lada gyár.
Ez a Granta nekem nagyon tetszik! :)
Esetleg van arról hír, hogy valami komolyabb sorozatban is indulnak vele a Granta Kupán kívül?
Meg hogy esetleg Magyarországra kerül-e majd belõle? Mondjuk azt tudom, hogy a Hungarolada megszûnt, szóval lehet hogy meg is válaszoltam a saját kérdésemet.
Persze nekem a versenyváltozat tetszik igazán, de ha lenne többféle motorral, meg felszereltséggel, lehet hogy piacképes lenne a Granta. Szerintem jól néz ki. Bár az utcainak kicsit a fara...nem tudom. Ízlések és pofonok, de nem rossz autó.
Május elsején befejezték a Lada Kalina (1118) sedán változatának gyártását. A gyártósorok átállítása után az új Lada Granta (2190) gördül majd le a sorokról. A gyártás szeptemberben indul meg, és a kereskedõkhöz még idén eljut az új típus, mely a Lada Klasszik (2105/2107) és a Szamara típust fogja váltani. Alapára 220.000 rubel körül fog alakulni (~1,5m forint).
Három féle benzines motorral lesz kapható, mely mindhárom 1600cm3-es Lada blokk. Egy 80 és 90 lóerõs 8 szelepes, illetve egy 98 lóerõs 16 szelepes motorral lesz elérhetõ. 2012-re tervezik a hybrid változat gyártását, amit már nagyban tesztelnek közúton is. Ebben a verzióban egy 1600-as turbós benzines erõforrás és egy 27kW-os villanymotor kap majd helyet. Fogyasztása 4 liter/100km benzin. Ára kb 450.000 rubel körül fog alakulni.
Az otthon eljátszadozás, meg a hozzáértõ szakember által mûszerekkel belõtt beállítás között óriási különbség van.
Egy 1.5-ös Ladának egy 1.0 befecsis Swift nem ellenfél :D Amúgy a 8.5-9-es fogyasztás is sok, hacsak nem non-stop városban járkáltál rövid utakon.
Na de most már mindegy. Remélhetõleg az új autónak jobb sorsa lesz mint a Szamarának lett. :)
Nem volt egy mai darab az biztos... :)
Samaránál mindig az elõgyújtással játszadoztam, aztán a sokadik beállítás után sikerült eltalálni, majd rájöttem arra hogy úgy meg üzemi hõfokon csörögve ég el az üzemanyag akkor meg azonnal visszatettem gyári értékre... Illetve ott volt a karburátoron a központi csavar, azzal is lehetett játszadozni, de nem szerettem azt se ha túl sok naftát porlaszt be a karbi mert akkor meg zabál, így meg volt neki a 8,5-9L/100km kombinált fogyasztásban. Viszont a Suzukiban hiába csak 1 literes a motor, de abban a beporlasztást már nem karburátor hanem injektor végzi, magasabb nyomáson.
hmm, egy 1.5 Szamarát ha gyengébbnek érzel egy 1.0-ás Swiftnél, akkor ott a Szamara nem állt a helyzet magaslatán. Beállítási, vagy egyéb problémák miatt...
Sokat számít a "szeretem" faktor, de egy GTK-s Ladát nem érdemes megcsináltatni. Egy igényes fényezés is 200e ft attól függ mennyire tört, és sosem lesz olyan jó egy megcsinált törött, mint egy gyári amit használtan 300-ért kapni.
Azt hiszem hogy GLX... de nem vagyok benne biztos. Felszereltségét tekintve meglepõ módon tele van extrákkal, abs, szervó, központizár, riasztó, immobiliser. Papíron 53 lóerõnek kell benne lennie és meg is van. :)
Én is így vagyok, bár néha gyõznek az észérvek. Szintén offtopik autóba öltem bele a pénzt 2 évig, de mivel bizonyos dolgokon már nem lehetett értelmes keretek közt segíteni, így váltottam:
Diesel Dog: gratulálok a vételhez, ha a szükséges karbantartást megkapja a swift, akkor biztosan meghálálja, ez már tapasztalat. :) igaz, az enyém 94-es, 1.3, de ugyanaz a cég. :D
A suzuki üresen 775 kg, azért viszi jól az a kb 50 lóerõ :) A Samara meg 8-900 körül mozgott, és gondolom már a motorja se nagyon tudta a gyári értékeket.
Amúgy jó választás a swift, biztos keveset fog fogyasztani. Azt tudod, hogy milyen felszereltségû? GL, GLX, GS stb?
Végülis ez is egy megoldás. (csak én vagyok ennyire hüle, hogy a szívemhez nõtt az (offtopic) autóm, és inkább ennek a felújítása drágán, mint eg másik olcsón?)
Amit összetörtek az egy 1.5-ös Samara volt (karburátoros). Hozzám nõtt az az autó mert idestova 4 éve van "B" kategóriám és az volt életem elsõ saját autója, még a spórolt kis pénzembõl jutottam hozzá. :)
De most sikerült jó áron kéztõl venni egy 2002-es évjáratú ezres swift-et. Pont most értem haza, még délután lecsérltettem az olajat és az olajszûrõt, meg a levegõszûrõt... meg teletankoltam és lényegében ennyi. Felnire szerelve kaptam hozzá egy garnitúra 90%-os téli gumit és egy szintén majdnem új nyári garnitúrát ugyanúgy felnin. Nagyon korrekt autó most este mentem vele egy hosszabb kört, és elmondhatom hogy semmilyen téren nem okozott csalódást. Vétel elõtt elvittem az egyik mûszaki állomásra ismerõshöz hoyg nézzék meg az autót, mérjenek rá a motorra tudja-e az értékeket, plusz rázópad, fékpad, minden a legnagyobb rendben van, a motor nagyon csendben jár, fûtés kiváló, kényelmes is... úgy hogy meg van az örömöm is. :)
Ja és ahhoz képest hogy ezres injektoros sokkal jobban húz mint a Samara, meglepõ de érzem hogy több a nyomaték.
Egyik utcán ahol eleve nekem lett volna elsõbbségem ott akart áthajtani egy másik fazon aki minden gond nélkül belém hajtott fékezés nélkül. Mert õ nem vett észre... érdekes nem? De elismerte vétségét így rendõröket nem hívtunk, biztósító fizetett, roncsot elviszik, új autó meg már megvan egy kis szülõi segítséggel. :)
Konklúzió: elsõbbsége annak van akinek meg is adják.
Ladát javíttatni felesleges, csak a fényezés árából kapsz másikat. :)
GTK-ra veszik, vitatkozol egy sort a biztosítóval, fellebbezel ha megkapod h mennyit adnának érte, írsz a fellebbezésbe egy szép fogalmazást h szerinted miért ér többet. Aztán valamivel többet kapsz mint elsõre mondták. Plusz fizetik az új teljes átírását, a roncs hazaszállítását, stb.
Illetve ha a leadást megkerülöd, akkor talán 0-ba kijössz egy másik Lada vásárlásánál.
Jaj. El ne vidd bontóba! Ne fogadd le a GTK-t, mindenképp küzdj érte! Írd meg nekik, hogy ez Számodra nem egy autó, hanem Az Autó, ilyen nem lesz még egy.
át tudom érezni a dolgot, de legalább neked nem lett komoly bajod. az számít a leginkább! persze tudom, milyen az amikor az ember szeretett autóját megtörik, a minap én is levezettem egy délelõtt vagy 200 km-t karc nélkül, másnap parkolóban, amikor ott sem voltam legyakták a suzukimat. Mondjuk nem nagyon sérült, csak a rendszámkeret, az elsõ lökös meg amúgyis olyan amilyen, de akkor is.
A Ladákat meg külön imádom, reméljük mihamarabb tudod pótolni valami ésszerû, jó kocsival.
Szegény szami :( Ilyenem van nekem is. Csak nincs összetörve. Inkább csak a rozsda csámcsog rajta, de még megy. Kezdõ autónak vettem 8 éve..de nincs szivem megválni tõle.
A duplakereklámpás Zsiguli krómdísztárcsájának felfogatási mérete érdekelne. A perem mérete, amellyel a felni három bütykébe kapaszkodik. (egyedi kereket szerenék offtopic autómra, ehhez kellene - vbalószínûleg 2103-as kereklyukú felni lesz)
hát igen, a legtöbb ilyen azért ennek legalább a duplája azt tudom, de lehet néha kifogni olyat, aki nem néz utána, nem tudja mennyit ér, és alkalmi vételt csinálni. de ahhoz nem elég pár fotó.
Nem lesz könnyû eladni. Ha van rá idõ hirdetni és nem sürgõs az eladás akkor talán sikerülni fog annyiért amennyit akarsz érte. Bár így képek híján nem lehet sok mindent mondani.
Egy ilyen autónak az árának a 99%-át a karosszéria állapota befolyásolja. Azzal h a küszöb cserélve volt jelentõsen bukik az árából.
Nekem a legszebb a 2103, az még ritkább, de akár 01, akár 03, akár 07 lesz egyszer majd. Ha fenn tudom majd tartani, második autóként, kímélõ módban. Egyet szívesen felújítgatnék, az lenne az elsõ ilyen gépem, szakértelem van hozzá a családban (ne nekem :P), lelkesedés az bennem is megvan/meglesz.
Igazából amikor születtem, ezerötös kockával vittek haza a kórházból (nem a miénk volt, papámnak a szolgálatija), valószínûleg már akkor megfertõzhetett a Lada-mánia. Valamiért - talán rendellenesen - imádom ezeket az autókat.
Nálam van egy '74-es.100% gyári az autó, 150ezer km van benne. Öreg papié volt, aztán miután meghalt szegény, az autó rossz kezekbe került. Hála Istennek idéjében megvettem.Sajnos abban a trehány idõszakban megtörték a bal elejét, de nem vészes.Illetve elvették a forgalmiját, azon kívül minden apró cseprõ doksija megvan.Elölszámos blokk, sûrûbordás mûszerfal, fehér számlapos km óra, pecsétes kisablak hátul, fekete belsõ, nyomógombos ablakmosó téma.Motorja eszméletlen szépen jár, kasztnit simán megemeltem gyári emelési pontoknál, meg se nyikkant, taposók egyben, küszöbök cserélve, csomagtartó alja patent.Ha az eleje ép lenne, és lenne papírja, nagyon sokat érne.Így se adom majd olcsón, de csak van valaki, aki meglátja benne a potenciált, tényleg zseniális alap lenne (akár OT-ra is.) Ha van igény, teszek képet.Ja igen, 250ért tettem fel múltkor, nemsoká megismétlem, nem tudom még milyen áron. Legszívesebben megtartanám, de nincs hely hozzá, illetve van elég, fontosabb projekt már ('75ös szülõk ex piros 01ese, illetve egy '77 Corolla).
Nagyon sokan akarnak irreális összegeket kapni az autójukért. Az hogy pontosan milyen típus azon sok múlik.
Az meg hogy "jó" Lada, az nézõpont kérdése. pl nekem ami már fényezve volt az nem jó. Tehát ha kalsszikoknál vagyunk akkor ha gyári fénnyel indítunk akkor maradt az országba vagy 25db eladó, ebbõl 10 elrohadt, 5 viszonylag rozsdás, 5 sérült fényezésû, és kb 5db szép állapotú. Utóbbiak a fél misit karcolják.
Szóval amit egy zsák krumpliért cseréltek az vagy szarrá volt rohadva, vagy ostoba volt aki annyiért eladta
mondja már meg nekem valaki hogy:: hogy van az hogy felmegyek a vmeik használtautós oldalra, és az ilyen szutyok ladákat ilyen 150 ezrekért árulják, meg 200 ezrekért sima lada, még sérült is.
Nálunk (kisváros) 50 ezerért olyan jó ladát kapsz, meg volt egy gyerek így látásból ismertem, az meg ladát 1 kecskére, 10 zsák krumplira cserélte, használta vagy 3 hétig aztán eladta 100 ezerbe vmi "értelmesnek" a neten, gázos lada volt. volt olyan is aki meg ingyen kapott egy ladát egy öregúrtól, csak át kellet íratni és elvihette.
Well, annyira nem vagyok képben ezzel a CNG-vel hogy azt hittem ez a sima gázos autó :o Kicsit utána olvasva még szörnyûbb a helyzet, tavaly csak 3 kút volt az országban és egyik sem a közelben. Ez a CNG nekem nem járható út egyelõre, sima LPG-s kút van 25 km-re több is.
Földgáz. Magas nyomáson tárolva. Hátránya hogy kevesebb az ilyen autó mint az LPG így a kiépített kúthálózat is kicsi. Magyarországon például összesen 2-3 db kút van ahol lehet CNG-t tankolni. Oroszországban viszont jóval elterjedtebb. Európában pedig Német és Olaszország jócskán elõrébb tart a többi országhoz képest ami a CNG kutak számát illeti. Így ezekben az országokban lehet alternatíva.
A CNG rendszer elõnyei az LPG-vel szemben, a kisebb helyigény a nagy nyomáson tárolt üzemanyag miatt. Míg az LPG tartályok 40bar-ra vannak hitelesítve és üzemi nyomásuk 10-12bar addig a CNG 300bar nyomásra van hitelesítve és üzemi nyomása 200bar körüli. Az LPG-gázt folyékony halmazállapotban fecskendezik be a általában a szívószelep elé, míg a CNG rendszernél gáz halmazállapotban. Így jobban el tud keveredni a levegõvel a gáz és homogénebb lehet a keverék. A károsanyagkibocsátást illetõen egy X teljesítményû benzineshez képest egy ugyanolyan teljesítményû LPG autó 15%-al míg egy azonos teljesítményû CNG rendszerû autó 25%-al bocsát ki kevesebb károsanyagot. De fontos dolog az is hogy például Oroszországban a CNG harmad annyiba kerül mint a benzin. Tehát nem keveset spórolhat vele az ember.
Amúgy az Európai CNG kutak száma országonként ezen a képen látható:
szoundz grét! De mi az a cng? A képeken (amit a firefox nem tölt be) metán felirat van.
gyors guglizás után: A CNG (Compressed Natural Gas) vagy sûrített földgáz folyékony halmazállapotú szénhidrogén gázok elegye, amelyet gépjármûvek üzemanyagaként, valamint fûtésre használnak.
vagyis benzin/gáz üzemû a jármû GYÁRILAG! (ok, most esett le hogy ezt is írtad alapból) tutti! Az árára leszek kíváncsi majd.
Együttesen közel 1000km-es hatótáv. Olcsóbb és környezetkímélõbb üzemeltetés. Teljesíti az Euro 4 és 5-ös környezetvédelmi szabványokat is, így euróbába is exportálható. A fõ cél valószínûleg a hazai illetve a Német és Olaszországi export, ahol a legtöbb kiépített CNG kút van európában.
Várható sorozatgyártás kezdete: 2012-es év eleje.
Pár kép Németországból:
Azért az együlésesben is befigyel a Lada blokk: :)
Az általad minõségibb olajnak nevezett Motul inkább verseny célokra készít olajakat. Az viszont biztos, hogy a széria motorokba nem jó, mivel az az olaj teljesen más körülmények közt fejti ki jótékony hatását ( viszkozitás, sûrûség stb,stb). A másik hogy azért mert drága még nem biztos hogy jobb is. Sajnos vásárlói társadalomban élünk. A következõ dolog, hogy immáron 30 éve használunk, használok Ladát és a rendszeres olajcsere miatt még ebbõl kifolyólag gondom még nem volt. Amikor többet ment az autó városban vagy jobban volt hajtva akkor hamarabb cseréltem olajat benne.